Només quatre de cada deu consumidors podran mantindre el seu nivell actual d’ingressos

 

Només quatre de cada deu consumidors de l’Estat podran mantindre els seus ingressos a causa de la crisi econòmica provocada pel coronavirus. Per altra banda, pràcticament un de cada deu espanyols (un 9%) afirma que no disposa de recursos actualment per a fer front al dia a dia.

 

Estes són les dades que es desprenen de l’informe ‘Desconstruint al consumidor‘, elaborat per la consultora EY i publicat este mateix dilluns. Segons l’estudi, el col·lectiu més afectat és el dels treballadors autònoms. D’estos, un de cada quatre assegura que no té ingressos a hores d’ara. A banda, un 75% d’estos treballadors pensen que la seua situació empitjorarà durant els pròxims mesos.

 

La caiguda d’ingressos en les cases també ha incrementat el pessimisme sobre la recuperació econòmica. En concret, dos de cada tres espanyol veu la recuperació «molt llunyana» i creuen que esta crisi tindrà un impacte «fort i durador». Per altra banda, un 30% pensa que l’Estat recuperarà la normalitat «a mitjà termini».

 

Canvis en el consum

En conseqüència, l’estudi apunta que es produiran canvis notables en el consum. De fet, la mitat dels enquestats afirma que reduirà la seua vida social, limitant la seua assistència a actes i les relacions amb els cercles més pròxims. Segons el soci responsable d’EY-Parthenon, David Samu, «la mitat dels entrevistats han reduït, posposat o suprimit despeses innecessàries». «Ens trobem davant d’un canvi estructural en el model de consum i preveiem que la recuperació de certs costums serà lenta i gradual», afegix.

 

Acceptació general de les mesures de prevenció

Una àmplia majora dels enquestats (90%) accepta l’ús de la mascareta i la limitació de l’aforament en espais comercial per a evitar la propagació del coronavirus. En la mateixa línia, un 79% recolzaria la implantació d’un passaport immunològic i un 71% estaria a favor de l’ús d’aplicacions de geolocalització.

 

L’estudi elaborat per EY s’ha fet a través d’una mostra representativa de 2.106 persones majors d’edat entre el 15 d’abril i el 17 d’abril.

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.