Només quatre de cada deu consumidors podran mantindre el seu nivell actual d’ingressos

 

Només quatre de cada deu consumidors de l’Estat podran mantindre els seus ingressos a causa de la crisi econòmica provocada pel coronavirus. Per altra banda, pràcticament un de cada deu espanyols (un 9%) afirma que no disposa de recursos actualment per a fer front al dia a dia.

 

Estes són les dades que es desprenen de l’informe ‘Desconstruint al consumidor‘, elaborat per la consultora EY i publicat este mateix dilluns. Segons l’estudi, el col·lectiu més afectat és el dels treballadors autònoms. D’estos, un de cada quatre assegura que no té ingressos a hores d’ara. A banda, un 75% d’estos treballadors pensen que la seua situació empitjorarà durant els pròxims mesos.

 

La caiguda d’ingressos en les cases també ha incrementat el pessimisme sobre la recuperació econòmica. En concret, dos de cada tres espanyol veu la recuperació «molt llunyana» i creuen que esta crisi tindrà un impacte «fort i durador». Per altra banda, un 30% pensa que l’Estat recuperarà la normalitat «a mitjà termini».

 

Canvis en el consum

En conseqüència, l’estudi apunta que es produiran canvis notables en el consum. De fet, la mitat dels enquestats afirma que reduirà la seua vida social, limitant la seua assistència a actes i les relacions amb els cercles més pròxims. Segons el soci responsable d’EY-Parthenon, David Samu, «la mitat dels entrevistats han reduït, posposat o suprimit despeses innecessàries». «Ens trobem davant d’un canvi estructural en el model de consum i preveiem que la recuperació de certs costums serà lenta i gradual», afegix.

 

Acceptació general de les mesures de prevenció

Una àmplia majora dels enquestats (90%) accepta l’ús de la mascareta i la limitació de l’aforament en espais comercial per a evitar la propagació del coronavirus. En la mateixa línia, un 79% recolzaria la implantació d’un passaport immunològic i un 71% estaria a favor de l’ús d’aplicacions de geolocalització.

 

L’estudi elaborat per EY s’ha fet a través d’una mostra representativa de 2.106 persones majors d’edat entre el 15 d’abril i el 17 d’abril.

Últimes notícies

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.