Un nou coronavirus de gossos a humans

Amb l’objectiu de prevenir una futura catàstrofe després de patir esta pandèmia un professor de la Universitat estatunidenca Duke Gregory Gray li va indicar a un dels seus estudiants que desenvolupés una prova capaç de detectar totes les espècies de coronavirus.

Veient com e virus es propagava per tot el món arreu va arribar esta petició.

Investigant es van emportar una sorpresa i és que van descobrir a Malasia un coronavirus que semblava haver saltat de gossos a humans. La troballa va ser aconseguida després d’analitzar hisops nasals de 301 persones en Sarawak, la majoria en nens ingressats entre 2017 i 2018 amb pneumònia.

En vuit d’estos pacients, es van detectar rastres d’ARN d’un virus d’esta mena d’origen caní. Així ho va publicar la revista ‘Clinical Infectious Disease‘.

Van seguir investigant per poder confirmar el descobriment, i ahí van detectar el virus en dos dels pacients. No obstant això, van veure una mescla que estava combinada de coronavirus caní i felí.

Esta és la primera vegada que es registrava una recombinació de coronavirus amb origen en gossos i gats en pacients amb pneumònia. A més, indiquen que este coronavirus comparteix diverses característiques genètiques amb la pandèmia del coronavirus.

Encara i tot això i per molt que se vulga investigar, els propis investigadors indiquen que l’estudi té una sèrie de limitacions. També reconeixen que el coronavirus detectat podria trobar-se en les vies respiratòries dels pacients sense ser la causa de la malaltia.

Cal fer un estudi més gran

A més, alerten d’una capacitat d’evolucionar ràpidament a través de “freqüents esdeveniments de recombinació i induir una malaltia de gravetat variable”.

 

Malasia

Malasia és un país del Sud-est Asiàtic la història del qual ha estat fortament determinada per la seua posició geogràfica estratègica que ho va convertir en un punt de convergència d’influències comercials i internacionals. Per l’oest l’Índia hindú, el mig orient islàmic i l’Europa cristiana, mentre que la Xina i el Japó pel nord-est van ser importants influències que van arribar de la mà de les rutes comercials que travessaven la regió. La història malaia es troba també entrellaçada amb la dels seus veïns, Indonèsia, Singapur, Filipines, Brunei i Tailàndia. Estes influències producte del comerç i de cultures exògenes van aportar una gran riquesa i diversitat a Malàisia, encara que també van ser vectors de dominació i colonialisme.

La història de Malasia està marcada per successives onades d’influència forana, seguides per la independència dels poders colonials que obté a mitjan segle XX. Les cultures hindú i budista importades des de l’Índia van dominar la història primerenca de Malasia. Estes cultures van aconseguir la seua cúspide en la civilització Srivijaya de Sumatra, la influència de la qual es va estendre per tota Sumatra, Java, i la península malaia i gran part de Borneo entre els segles VII al XIV.

Si bé els musulmans van passar per Malasia, ja en el segle X, no va ser fins als segles XIV i XV que l’islam s’assentesca en la península malaia. L’adopció de l’Islam cap al segle XV es reflecteix en l’augment del nombre de sultanats, el més important dels quals va ser el Sultanat de Malacca. La cultura islàmica no sols va tenir una profunda influència al poble malai, sinó que també va ser influïda per ell.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket recorrerà la multa d’Eurolliga per llançament d’objectes

El València Basket presentarà un recurs contra la multa de cinc mil euros imposada per l'Eurolliga pel llançament d'objectes durant el segon partit de quarts de final davant el Panathinaikos.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.