Un nou coronavirus de gossos a humans

Amb l’objectiu de prevenir una futura catàstrofe després de patir esta pandèmia un professor de la Universitat estatunidenca Duke Gregory Gray li va indicar a un dels seus estudiants que desenvolupés una prova capaç de detectar totes les espècies de coronavirus.

Veient com e virus es propagava per tot el món arreu va arribar esta petició.

Investigant es van emportar una sorpresa i és que van descobrir a Malasia un coronavirus que semblava haver saltat de gossos a humans. La troballa va ser aconseguida després d’analitzar hisops nasals de 301 persones en Sarawak, la majoria en nens ingressats entre 2017 i 2018 amb pneumònia.

En vuit d’estos pacients, es van detectar rastres d’ARN d’un virus d’esta mena d’origen caní. Així ho va publicar la revista ‘Clinical Infectious Disease‘.

Van seguir investigant per poder confirmar el descobriment, i ahí van detectar el virus en dos dels pacients. No obstant això, van veure una mescla que estava combinada de coronavirus caní i felí.

Esta és la primera vegada que es registrava una recombinació de coronavirus amb origen en gossos i gats en pacients amb pneumònia. A més, indiquen que este coronavirus comparteix diverses característiques genètiques amb la pandèmia del coronavirus.

Encara i tot això i per molt que se vulga investigar, els propis investigadors indiquen que l’estudi té una sèrie de limitacions. També reconeixen que el coronavirus detectat podria trobar-se en les vies respiratòries dels pacients sense ser la causa de la malaltia.

Cal fer un estudi més gran

A més, alerten d’una capacitat d’evolucionar ràpidament a través de «freqüents esdeveniments de recombinació i induir una malaltia de gravetat variable».

 

Malasia

Malasia és un país del Sud-est Asiàtic la història del qual ha estat fortament determinada per la seua posició geogràfica estratègica que ho va convertir en un punt de convergència d’influències comercials i internacionals. Per l’oest l’Índia hindú, el mig orient islàmic i l’Europa cristiana, mentre que la Xina i el Japó pel nord-est van ser importants influències que van arribar de la mà de les rutes comercials que travessaven la regió. La història malaia es troba també entrellaçada amb la dels seus veïns, Indonèsia, Singapur, Filipines, Brunei i Tailàndia. Estes influències producte del comerç i de cultures exògenes van aportar una gran riquesa i diversitat a Malàisia, encara que també van ser vectors de dominació i colonialisme.

La història de Malasia està marcada per successives onades d’influència forana, seguides per la independència dels poders colonials que obté a mitjan segle XX. Les cultures hindú i budista importades des de l’Índia van dominar la història primerenca de Malasia. Estes cultures van aconseguir la seua cúspide en la civilització Srivijaya de Sumatra, la influència de la qual es va estendre per tota Sumatra, Java, i la península malaia i gran part de Borneo entre els segles VII al XIV.

Si bé els musulmans van passar per Malasia, ja en el segle X, no va ser fins als segles XIV i XV que l’islam s’assentesca en la península malaia. L’adopció de l’Islam cap al segle XV es reflecteix en l’augment del nombre de sultanats, el més important dels quals va ser el Sultanat de Malacca. La cultura islàmica no sols va tenir una profunda influència al poble malai, sinó que també va ser influïda per ell.

 

Últimes notícies

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.