Un nou coronavirus de gossos a humans

Amb l’objectiu de prevenir una futura catàstrofe després de patir esta pandèmia un professor de la Universitat estatunidenca Duke Gregory Gray li va indicar a un dels seus estudiants que desenvolupés una prova capaç de detectar totes les espècies de coronavirus.

Veient com e virus es propagava per tot el món arreu va arribar esta petició.

Investigant es van emportar una sorpresa i és que van descobrir a Malasia un coronavirus que semblava haver saltat de gossos a humans. La troballa va ser aconseguida després d’analitzar hisops nasals de 301 persones en Sarawak, la majoria en nens ingressats entre 2017 i 2018 amb pneumònia.

En vuit d’estos pacients, es van detectar rastres d’ARN d’un virus d’esta mena d’origen caní. Així ho va publicar la revista ‘Clinical Infectious Disease‘.

Van seguir investigant per poder confirmar el descobriment, i ahí van detectar el virus en dos dels pacients. No obstant això, van veure una mescla que estava combinada de coronavirus caní i felí.

Esta és la primera vegada que es registrava una recombinació de coronavirus amb origen en gossos i gats en pacients amb pneumònia. A més, indiquen que este coronavirus comparteix diverses característiques genètiques amb la pandèmia del coronavirus.

Encara i tot això i per molt que se vulga investigar, els propis investigadors indiquen que l’estudi té una sèrie de limitacions. També reconeixen que el coronavirus detectat podria trobar-se en les vies respiratòries dels pacients sense ser la causa de la malaltia.

Cal fer un estudi més gran

A més, alerten d’una capacitat d’evolucionar ràpidament a través de «freqüents esdeveniments de recombinació i induir una malaltia de gravetat variable».

 

Malasia

Malasia és un país del Sud-est Asiàtic la història del qual ha estat fortament determinada per la seua posició geogràfica estratègica que ho va convertir en un punt de convergència d’influències comercials i internacionals. Per l’oest l’Índia hindú, el mig orient islàmic i l’Europa cristiana, mentre que la Xina i el Japó pel nord-est van ser importants influències que van arribar de la mà de les rutes comercials que travessaven la regió. La història malaia es troba també entrellaçada amb la dels seus veïns, Indonèsia, Singapur, Filipines, Brunei i Tailàndia. Estes influències producte del comerç i de cultures exògenes van aportar una gran riquesa i diversitat a Malàisia, encara que també van ser vectors de dominació i colonialisme.

La història de Malasia està marcada per successives onades d’influència forana, seguides per la independència dels poders colonials que obté a mitjan segle XX. Les cultures hindú i budista importades des de l’Índia van dominar la història primerenca de Malasia. Estes cultures van aconseguir la seua cúspide en la civilització Srivijaya de Sumatra, la influència de la qual es va estendre per tota Sumatra, Java, i la península malaia i gran part de Borneo entre els segles VII al XIV.

Si bé els musulmans van passar per Malasia, ja en el segle X, no va ser fins als segles XIV i XV que l’islam s’assentesca en la península malaia. L’adopció de l’Islam cap al segle XV es reflecteix en l’augment del nombre de sultanats, el més important dels quals va ser el Sultanat de Malacca. La cultura islàmica no sols va tenir una profunda influència al poble malai, sinó que també va ser influïda per ell.

 

Últimes notícies

Bernabé destaca el paper de la Guàrdia Civil com a clau per a la democràcia

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha remarcat en València el paper de la Guàrdia Civil com a garantia de convivència, seguretat i funcionament democràtic, i ha posat en valor el sacrifici dels agents en la dana de 2024 i en la lluita contra la violència masclista i el crim organitzat.

Pilar Bernabé encapçalarà la llista del PSOE al Congrés per València

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha sigut designada cap de llista del PSOE al Congrés per la província de València en les eleccions generals del 29 de novembre i compatibilitzarà aquest paper amb la seua candidatura a l’alcaldia de la capital.

El Valencia Basket es prepara per a una nit especial amb el retorn de Jean Montero

Xavi Albert admet que la visita d'Olympiacos serà especial pel retorn de Jean Montero al Roig Arena, però demana centrar-se en la potent ofensiva grega i en el rebot ofensiu, clau segons el tècnic.

El Valencia Basket vol mantindre el ple de triomfs en l’Eurolliga davant l’Olympiacos de Montero

El Valencia Basket rep este dimarts l’Olympiacos al Roig Arena amb l’objectiu d’aconseguir la cinquena victòria seguida en Eurolliga i en el primer gran retorn de Jean Montero, ídol recent de l’afició taronja.

Vila-real s’agarra a La Ceràmica per estrenar-se en la Champions contra el Nàpols

Villarreal i Nàpols arriben a La Ceràmica obligats a guanyar en la segona jornada de la Champions, encara sense punts al grup. Les baixes condicionen els dos equips en un duel marcat per la necessitat i per un historial europeu equilibrat.

Canvi en l’Eldense de Messi: García Montañés assumix la presidència i Rosas manté el càrrec

L’Eldense, propietat de Leo Messi, ha anunciat el seu nou organigrama: l’advocat Pablo García Montañés és el nou president, mentres que Mario Rosas continuà com a director general i rostre executiu del club.

El PSPV alerta d’un augment del 325 % en ecografies derivades a la sanitat privada

La portaveu de Sanitat del PSPV-PSOE en Les Corts, Yaissel Sánchez, ha denunciat que el Consell ha incrementat un 325 % les ecografies derivades a centres privats entre 2022 i 2025. La diputada acusa el PP de desviar recursos de la sanitat pública a la privada mentre continuen creixent les llistes d’espera.

Dani Raba s’estrena com a golejador amb el Valencia en Lliga any i mig després

Dani Raba ha marcat el seu primer gol amb el Valencia CF en l’empat a El Sardinero contra el Racing, el seu primer en Lliga en any i mig. El tant, al minut 2, és també el més matiner del club en els últims anys.