Un nou coronavirus de gossos a humans

Amb l’objectiu de prevenir una futura catàstrofe després de patir esta pandèmia un professor de la Universitat estatunidenca Duke Gregory Gray li va indicar a un dels seus estudiants que desenvolupés una prova capaç de detectar totes les espècies de coronavirus.

Veient com e virus es propagava per tot el món arreu va arribar esta petició.

Investigant es van emportar una sorpresa i és que van descobrir a Malasia un coronavirus que semblava haver saltat de gossos a humans. La troballa va ser aconseguida després d’analitzar hisops nasals de 301 persones en Sarawak, la majoria en nens ingressats entre 2017 i 2018 amb pneumònia.

En vuit d’estos pacients, es van detectar rastres d’ARN d’un virus d’esta mena d’origen caní. Així ho va publicar la revista ‘Clinical Infectious Disease‘.

Van seguir investigant per poder confirmar el descobriment, i ahí van detectar el virus en dos dels pacients. No obstant això, van veure una mescla que estava combinada de coronavirus caní i felí.

Esta és la primera vegada que es registrava una recombinació de coronavirus amb origen en gossos i gats en pacients amb pneumònia. A més, indiquen que este coronavirus comparteix diverses característiques genètiques amb la pandèmia del coronavirus.

Encara i tot això i per molt que se vulga investigar, els propis investigadors indiquen que l’estudi té una sèrie de limitacions. També reconeixen que el coronavirus detectat podria trobar-se en les vies respiratòries dels pacients sense ser la causa de la malaltia.

Cal fer un estudi més gran

A més, alerten d’una capacitat d’evolucionar ràpidament a través de «freqüents esdeveniments de recombinació i induir una malaltia de gravetat variable».

 

Malasia

Malasia és un país del Sud-est Asiàtic la història del qual ha estat fortament determinada per la seua posició geogràfica estratègica que ho va convertir en un punt de convergència d’influències comercials i internacionals. Per l’oest l’Índia hindú, el mig orient islàmic i l’Europa cristiana, mentre que la Xina i el Japó pel nord-est van ser importants influències que van arribar de la mà de les rutes comercials que travessaven la regió. La història malaia es troba també entrellaçada amb la dels seus veïns, Indonèsia, Singapur, Filipines, Brunei i Tailàndia. Estes influències producte del comerç i de cultures exògenes van aportar una gran riquesa i diversitat a Malàisia, encara que també van ser vectors de dominació i colonialisme.

La història de Malasia està marcada per successives onades d’influència forana, seguides per la independència dels poders colonials que obté a mitjan segle XX. Les cultures hindú i budista importades des de l’Índia van dominar la història primerenca de Malasia. Estes cultures van aconseguir la seua cúspide en la civilització Srivijaya de Sumatra, la influència de la qual es va estendre per tota Sumatra, Java, i la península malaia i gran part de Borneo entre els segles VII al XIV.

Si bé els musulmans van passar per Malasia, ja en el segle X, no va ser fins als segles XIV i XV que l’islam s’assentesca en la península malaia. L’adopció de l’Islam cap al segle XV es reflecteix en l’augment del nombre de sultanats, el més important dels quals va ser el Sultanat de Malacca. La cultura islàmica no sols va tenir una profunda influència al poble malai, sinó que també va ser influïda per ell.

 

Últimes notícies

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.