Puig anuncia que al juny es vacunarà la franja de 40 a 50 anys

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat el pròxim més de juny, serà el més clau en el procés de vacunació contra la COVID-19.

Així ho ha assegurat després de participar en la reunió de seguiment del procés de vacunació, a la qual també han assistit la vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, i de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, a més d’alts càrrecs i tècnics d’esta última conselleria.

El president ha avançat que el dia 17 de juny començarà la vacunació de la franja d’edat compresa entre els 40 i els 50 anys, i que prèviament, durant la primera quinzena del mes, tots els majors de 50 anys hauran rebut a l’almenys una dosi o estaran ja immunitzats.

Durant la seua intervenció, Ximo Puig ha destacat que la Comunitat Valenciana ha superat els 2 milions de vacunes administrades. Un 16% de la població ja té la pauta completa i un de cada tres valencians (33%) ha rebut a l’almenys una dosi.

En este sentit, ha explicat que el procés de vacunació avança «a bon ritme», assegurant que en només una setmana s’ha arribat a la xifra rècord de 290.000 dosis inoculades.

Així mateix ha assenyalat que esta setmana s’han rebut 267.000 dosis, i que està previst que en les dos últimes setmanes de maig arriben un total de 433.000, més les que distribuïsca Janssen, que encara estan per detallar.

El president també ha volgut valorar «l’excel·lent tracte humà i professionalitat» dels treballadors sanitaris que estan vacunant; la «coordinació eficient» de tota la logística; així com la «confiança massiva de la societat valenciana» en el procés de vacunació que ha qualificat de «segur, àgil i eficient».

 

Protegir els més vulnerables

 

El Cap del Consell ha explicat que en 4 mesos, ja s’ha completat la vacunació de totes les persones que viuen en residències, i també s’ha vacunat a tots els majors de 80 anys.

A més, ha assegurat que el 93% de les persones incloses en el tram d’edat comprés entre els 70 i els 79 anys ha rebut a l’almenys una dosi, i la meitat d’elles ja està immunitzada per complet.

Pel que fa a les persones majors de 60, el President ha indicat que a finals del mes de maig hi seran tots immunitzats.

Ximo Puig ha assegurat que el procés seguit ha permés que ja estiga protegida bona part de la població que més preocupava a tota la societat valenciana. En este sentit, ha manifestat que «protegir els més vulnerables, i als que ens han cuidat tota la vida, és el que fa una societat decent i familiar com la nostra».

Finalment, el president ha explicat que la incidència actual és de 35 casos -única a Espanya i referència a Europa- i que els hospitals estan en nivells d’agost, «gràcies a l’esforç de tota la societat, que ha donat una lliçó de civisme», el que possibilita una «obertura progressiva que ens encamina, per fi, cap a un estiu ple d’esperança», ha conclòs.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU