17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Puig anuncia que al juny es vacunarà la franja de 40 a 50 anys

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat el pròxim més de juny, serà el més clau en el procés de vacunació contra la COVID-19.

Així ho ha assegurat després de participar en la reunió de seguiment del procés de vacunació, a la qual també han assistit la vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, i de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, a més d’alts càrrecs i tècnics d’esta última conselleria.

El president ha avançat que el dia 17 de juny començarà la vacunació de la franja d’edat compresa entre els 40 i els 50 anys, i que prèviament, durant la primera quinzena del mes, tots els majors de 50 anys hauran rebut a l’almenys una dosi o estaran ja immunitzats.

Durant la seua intervenció, Ximo Puig ha destacat que la Comunitat Valenciana ha superat els 2 milions de vacunes administrades. Un 16% de la població ja té la pauta completa i un de cada tres valencians (33%) ha rebut a l’almenys una dosi.

En este sentit, ha explicat que el procés de vacunació avança “a bon ritme”, assegurant que en només una setmana s’ha arribat a la xifra rècord de 290.000 dosis inoculades.

Així mateix ha assenyalat que esta setmana s’han rebut 267.000 dosis, i que està previst que en les dos últimes setmanes de maig arriben un total de 433.000, més les que distribuïsca Janssen, que encara estan per detallar.

El president també ha volgut valorar “l’excel·lent tracte humà i professionalitat” dels treballadors sanitaris que estan vacunant; la “coordinació eficient” de tota la logística; així com la “confiança massiva de la societat valenciana” en el procés de vacunació que ha qualificat de “segur, àgil i eficient”.

 

Protegir els més vulnerables

 

El Cap del Consell ha explicat que en 4 mesos, ja s’ha completat la vacunació de totes les persones que viuen en residències, i també s’ha vacunat a tots els majors de 80 anys.

A més, ha assegurat que el 93% de les persones incloses en el tram d’edat comprés entre els 70 i els 79 anys ha rebut a l’almenys una dosi, i la meitat d’elles ja està immunitzada per complet.

Pel que fa a les persones majors de 60, el President ha indicat que a finals del mes de maig hi seran tots immunitzats.

Ximo Puig ha assegurat que el procés seguit ha permés que ja estiga protegida bona part de la població que més preocupava a tota la societat valenciana. En este sentit, ha manifestat que “protegir els més vulnerables, i als que ens han cuidat tota la vida, és el que fa una societat decent i familiar com la nostra”.

Finalment, el president ha explicat que la incidència actual és de 35 casos -única a Espanya i referència a Europa- i que els hospitals estan en nivells d’agost, “gràcies a l’esforç de tota la societat, que ha donat una lliçó de civisme”, el que possibilita una “obertura progressiva que ens encamina, per fi, cap a un estiu ple d’esperança”, ha conclòs.

Últimes notícies

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.

Alacant recorda a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

L'Ajuntament ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau. La ciutat ha reafirmat el seu compromís contra l'antisemitisme i la intolerància.

Rectors demanen prioritzar infraestructures i contractes‑programa en les universitats valencianes

Els rectors valoren l'estabilitat del pla 2026-2029, però reclamen activar el tram d'infraestructures i una política acadèmica amb contractes-programa. La Conselleria defén avanços en 2025 i anuncia l'adaptació plena de la Losu i dos noves lleis autonòmiques.

Presó provisional per al detingut per la mort d’un menor de 13 anys a Sueca

El jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home de 48 anys que es va entregar i va confessar haver matat a un menor a Sueca. Queda investigat per assassinat i l'arribada al jutjat ha deslligat escenes de tensió entre veïns i familiars.

Una empresa d’Elx oferix làpides gratuïtes a les famílies de les víctimes de Adamuz

Marbres Artístics FJ Pardo, firma il·licitana amb mig segle de trajectòria, assumix sense cost el disseny, la fabricació i la instal·lació de les làpides per a les víctimes de l'accident ferroviari de Adamuz.

Alacant ha recordat a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

Alacant ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau de l'Ajuntament. Va haver encés de ciris, música de cambra i participació de la comunitat educativa.