Puig anuncia que al juny es vacunarà la franja de 40 a 50 anys

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat el pròxim més de juny, serà el més clau en el procés de vacunació contra la COVID-19.

Així ho ha assegurat després de participar en la reunió de seguiment del procés de vacunació, a la qual també han assistit la vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, i de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, a més d’alts càrrecs i tècnics d’esta última conselleria.

El president ha avançat que el dia 17 de juny començarà la vacunació de la franja d’edat compresa entre els 40 i els 50 anys, i que prèviament, durant la primera quinzena del mes, tots els majors de 50 anys hauran rebut a l’almenys una dosi o estaran ja immunitzats.

Durant la seua intervenció, Ximo Puig ha destacat que la Comunitat Valenciana ha superat els 2 milions de vacunes administrades. Un 16% de la població ja té la pauta completa i un de cada tres valencians (33%) ha rebut a l’almenys una dosi.

En este sentit, ha explicat que el procés de vacunació avança “a bon ritme”, assegurant que en només una setmana s’ha arribat a la xifra rècord de 290.000 dosis inoculades.

Així mateix ha assenyalat que esta setmana s’han rebut 267.000 dosis, i que està previst que en les dos últimes setmanes de maig arriben un total de 433.000, més les que distribuïsca Janssen, que encara estan per detallar.

El president també ha volgut valorar “l’excel·lent tracte humà i professionalitat” dels treballadors sanitaris que estan vacunant; la “coordinació eficient” de tota la logística; així com la “confiança massiva de la societat valenciana” en el procés de vacunació que ha qualificat de “segur, àgil i eficient”.

 

Protegir els més vulnerables

 

El Cap del Consell ha explicat que en 4 mesos, ja s’ha completat la vacunació de totes les persones que viuen en residències, i també s’ha vacunat a tots els majors de 80 anys.

A més, ha assegurat que el 93% de les persones incloses en el tram d’edat comprés entre els 70 i els 79 anys ha rebut a l’almenys una dosi, i la meitat d’elles ja està immunitzada per complet.

Pel que fa a les persones majors de 60, el President ha indicat que a finals del mes de maig hi seran tots immunitzats.

Ximo Puig ha assegurat que el procés seguit ha permés que ja estiga protegida bona part de la població que més preocupava a tota la societat valenciana. En este sentit, ha manifestat que “protegir els més vulnerables, i als que ens han cuidat tota la vida, és el que fa una societat decent i familiar com la nostra”.

Finalment, el president ha explicat que la incidència actual és de 35 casos -única a Espanya i referència a Europa- i que els hospitals estan en nivells d’agost, “gràcies a l’esforç de tota la societat, que ha donat una lliçó de civisme”, el que possibilita una “obertura progressiva que ens encamina, per fi, cap a un estiu ple d’esperança”, ha conclòs.

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.