12 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Puig anuncia que al juny es vacunarà la franja de 40 a 50 anys

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat el pròxim més de juny, serà el més clau en el procés de vacunació contra la COVID-19.

Així ho ha assegurat després de participar en la reunió de seguiment del procés de vacunació, a la qual també han assistit la vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, i de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, a més d’alts càrrecs i tècnics d’esta última conselleria.

El president ha avançat que el dia 17 de juny començarà la vacunació de la franja d’edat compresa entre els 40 i els 50 anys, i que prèviament, durant la primera quinzena del mes, tots els majors de 50 anys hauran rebut a l’almenys una dosi o estaran ja immunitzats.

Durant la seua intervenció, Ximo Puig ha destacat que la Comunitat Valenciana ha superat els 2 milions de vacunes administrades. Un 16% de la població ja té la pauta completa i un de cada tres valencians (33%) ha rebut a l’almenys una dosi.

En este sentit, ha explicat que el procés de vacunació avança “a bon ritme”, assegurant que en només una setmana s’ha arribat a la xifra rècord de 290.000 dosis inoculades.

Així mateix ha assenyalat que esta setmana s’han rebut 267.000 dosis, i que està previst que en les dos últimes setmanes de maig arriben un total de 433.000, més les que distribuïsca Janssen, que encara estan per detallar.

El president també ha volgut valorar “l’excel·lent tracte humà i professionalitat” dels treballadors sanitaris que estan vacunant; la “coordinació eficient” de tota la logística; així com la “confiança massiva de la societat valenciana” en el procés de vacunació que ha qualificat de “segur, àgil i eficient”.

 

Protegir els més vulnerables

 

El Cap del Consell ha explicat que en 4 mesos, ja s’ha completat la vacunació de totes les persones que viuen en residències, i també s’ha vacunat a tots els majors de 80 anys.

A més, ha assegurat que el 93% de les persones incloses en el tram d’edat comprés entre els 70 i els 79 anys ha rebut a l’almenys una dosi, i la meitat d’elles ja està immunitzada per complet.

Pel que fa a les persones majors de 60, el President ha indicat que a finals del mes de maig hi seran tots immunitzats.

Ximo Puig ha assegurat que el procés seguit ha permés que ja estiga protegida bona part de la població que més preocupava a tota la societat valenciana. En este sentit, ha manifestat que “protegir els més vulnerables, i als que ens han cuidat tota la vida, és el que fa una societat decent i familiar com la nostra”.

Finalment, el president ha explicat que la incidència actual és de 35 casos -única a Espanya i referència a Europa- i que els hospitals estan en nivells d’agost, “gràcies a l’esforç de tota la societat, que ha donat una lliçó de civisme”, el que possibilita una “obertura progressiva que ens encamina, per fi, cap a un estiu ple d’esperança”, ha conclòs.

Últimes notícies

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.