Puig anuncia que al juny es vacunarà la franja de 40 a 50 anys

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat el pròxim més de juny, serà el més clau en el procés de vacunació contra la COVID-19.

Així ho ha assegurat després de participar en la reunió de seguiment del procés de vacunació, a la qual també han assistit la vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, i de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, a més d’alts càrrecs i tècnics d’esta última conselleria.

El president ha avançat que el dia 17 de juny començarà la vacunació de la franja d’edat compresa entre els 40 i els 50 anys, i que prèviament, durant la primera quinzena del mes, tots els majors de 50 anys hauran rebut a l’almenys una dosi o estaran ja immunitzats.

Durant la seua intervenció, Ximo Puig ha destacat que la Comunitat Valenciana ha superat els 2 milions de vacunes administrades. Un 16% de la població ja té la pauta completa i un de cada tres valencians (33%) ha rebut a l’almenys una dosi.

En este sentit, ha explicat que el procés de vacunació avança “a bon ritme”, assegurant que en només una setmana s’ha arribat a la xifra rècord de 290.000 dosis inoculades.

Així mateix ha assenyalat que esta setmana s’han rebut 267.000 dosis, i que està previst que en les dos últimes setmanes de maig arriben un total de 433.000, més les que distribuïsca Janssen, que encara estan per detallar.

El president també ha volgut valorar “l’excel·lent tracte humà i professionalitat” dels treballadors sanitaris que estan vacunant; la “coordinació eficient” de tota la logística; així com la “confiança massiva de la societat valenciana” en el procés de vacunació que ha qualificat de “segur, àgil i eficient”.

 

Protegir els més vulnerables

 

El Cap del Consell ha explicat que en 4 mesos, ja s’ha completat la vacunació de totes les persones que viuen en residències, i també s’ha vacunat a tots els majors de 80 anys.

A més, ha assegurat que el 93% de les persones incloses en el tram d’edat comprés entre els 70 i els 79 anys ha rebut a l’almenys una dosi, i la meitat d’elles ja està immunitzada per complet.

Pel que fa a les persones majors de 60, el President ha indicat que a finals del mes de maig hi seran tots immunitzats.

Ximo Puig ha assegurat que el procés seguit ha permés que ja estiga protegida bona part de la població que més preocupava a tota la societat valenciana. En este sentit, ha manifestat que “protegir els més vulnerables, i als que ens han cuidat tota la vida, és el que fa una societat decent i familiar com la nostra”.

Finalment, el president ha explicat que la incidència actual és de 35 casos -única a Espanya i referència a Europa- i que els hospitals estan en nivells d’agost, “gràcies a l’esforç de tota la societat, que ha donat una lliçó de civisme”, el que possibilita una “obertura progressiva que ens encamina, per fi, cap a un estiu ple d’esperança”, ha conclòs.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.