Puig avisa sobre el Cap d’Any: «Ens estem jugant molt, un dia no és un dia: pot ser l’últim»

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha fet altra volta este dijous un avís sobre les possibles celebracions de la Nit de cap d’any, alertant que «ens estem jugant molt, un dia no és un dia sinó que pot ser l’últim» i ha avisat que els primers dies de gener, després de les festes, seran d’«intens estrés sanitari i hem d’estar preparats».

 

«Ací estem treballant» ha dit Puig en una entrevista en la cadena SER recollida per Europa Press, en la que no ha concretat si hi haurà restriccions més dures per al territori valencià, l’única en estes dates que manté el tancament perimetral, com un possible confinament. Sobre este tema, el president ha advocat per «vore la millor resposta i no es pot descartar res». 

 

En esta línia, considera que «anunciar permanentment de manera compulsiva» mesures sense que s’estiguen complint les prèvies adoptades «no té sentit» i ha posat l’accent que el fonamental és totes les restriccions en hostaleria, circulació de persones, sanitàries i de mobilitat es complisquen.

 

El president ha valorat que hi ha un compliment «molt important» per part de la població però també ha avisat que si un 15 o un 20% de ciutadans no les complixen, «és definitori d’una caiguda enorme en una situació extrema».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerten d’una estafa que suplanta ‘Mi Carpeta Ciudadana’ amb un fals ingrés de 552 euros

INCIBE detecta una campanya de correus fraudulents que intenta obtindre dades personals i bancàries dels usuaris

El Port de València tanca el trànsit marítim per ratxes de vent i només permet eixides

El port ha suspés les entrades per ratxes de vent i, a les 09.24, ha permés únicament les eixides. Aemet manté avís groc per pluges i tempestes a Castelló, València i litoral nord d'Alacant.

Carmencita garantix safrà per a sis mesos i evita l’impacte del conflicte a l’Iran

L'empresa embene unes tres tones de safrà a l'any i assegura subministrament fins a setembre de 2026 gràcies al seu 'estoc' i a rutes alternatives. La modernització de la seua planta i l'expansió logística reforcen la seua capacitat en un context de tensions a l'Iran

Dos detinguts per incendis intencionats en garatges de Novelda i Petrer

Dos jóvens de 24 anys han sigut detinguts per provocar sengles focs en garatges de Novelda i Petrer. La ràpida actuació d'emergències va evitar ferits i danys majors.

La pluja força la suspensió de la mascletà de hui en la plaça de l’Ajuntament de València

L'Ajuntament de València ha suspés la mascletà de les 14.00 per la pluja i les previsions. La decisió s'ha pres al no poder garantir el muntatge en temps i condicions.

El Port de València tanca el trànsit marítim per ratxes de vent

El Port de València ha tancat el trànsit marítim per ratxes de vent, segons ha comunicat el Centre de Coordinació d'Emergències després de la notificació de l'Autoritat Portuària. Aemet ha establit per a este dijous l'avís groc per pluges a Castelló, el sud de València i el litoral nord d'Alacant, i s'ha demanat precaució en les carreteres durant la jornada

La pluja força la suspensió de la mascletà de hui en la plaça de l’Ajuntament de València

La pluja i la previsió de més ruixats obliguen a cancel·lar la mascletà de les 14.00 hores en la plaça de l'Ajuntament. Aemet establix avís groc en la zona

Pluja generalitzada amb fang hui en la Comunitat Valenciana

Hui s'esperen pluges generalitzades en tota la Comunitat Valenciana, amb fang, episodis localment forts i tempestes puntuals, menys intenses en l'extrem sud. El vent del nord-est refermarà en la costa i les temperatures baixaran lleugerament.