Puig avisa sobre el Cap d’Any: «Ens estem jugant molt, un dia no és un dia: pot ser l’últim»

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha fet altra volta este dijous un avís sobre les possibles celebracions de la Nit de cap d’any, alertant que «ens estem jugant molt, un dia no és un dia sinó que pot ser l’últim» i ha avisat que els primers dies de gener, després de les festes, seran d’«intens estrés sanitari i hem d’estar preparats».

 

«Ací estem treballant» ha dit Puig en una entrevista en la cadena SER recollida per Europa Press, en la que no ha concretat si hi haurà restriccions més dures per al territori valencià, l’única en estes dates que manté el tancament perimetral, com un possible confinament. Sobre este tema, el president ha advocat per «vore la millor resposta i no es pot descartar res». 

 

En esta línia, considera que «anunciar permanentment de manera compulsiva» mesures sense que s’estiguen complint les prèvies adoptades «no té sentit» i ha posat l’accent que el fonamental és totes les restriccions en hostaleria, circulació de persones, sanitàries i de mobilitat es complisquen.

 

El president ha valorat que hi ha un compliment «molt important» per part de la població però també ha avisat que si un 15 o un 20% de ciutadans no les complixen, «és definitori d’una caiguda enorme en una situació extrema».

Últimes notícies

Els desallotjaments a El Saler continuen mentre l’incendi seguix actiu

Els desallotjaments per l’incendi forestal d’El Saler, que ja ha cremat 37 hectàrees, continuaran fins que el foc es puga estabilitzar. En l’extinció treballen deu mitjans aeris, 40 terrestres i més de 270 professionals, segons el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama.

Continua la recerca d’un home desaparegut al pantà de Bellús

Els servicis d’emergència continuen buscant des de dijous de vesprada un home desaparegut al pantà de Bellús, a la comarca de la Vall d'Albaida. En l’operatiu participen brigades forestals, drons, mitjans aeris, Guàrdia Civil i voluntariat especialitzat.

L’incendi de la Devesa de El Saler es manté estable i el perímetre queda contés

Els mitjans aeris han représ este matí les tasques d’extinció a la Devesa de El Saler, on l’incendi forestal declarat dijous es manté estable i amb el perímetre contés. Fins anit s’havien cremat 31,38 hectàrees i els efectius terrestres han treballat sense parar durant tota la nit.

Naix en Bioparc una cria de duiker roig de Natal i reforça el seu paper clau en la protecció d’esta espècie

Bioparc València ha anunciat el naixement d’una nova cria de duiker roig de Natal, una femella, i consolida el parc com a referent europeu en la protecció d’este antílop amenaçat, amb 12 naixements des de la seua obertura.

Descens de les màximes i ruixats dèbils al sud de la Comunitat este divendres

Este divendres s’espera cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb ruixats dèbils possibles al sud i temperatures màximes en descens. El dissabte continuaran els cels tranquils, amb mínimes més baixes i canvis lleugers en les màximes segons la zona.

Més de 160 veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler passen la nit a la Fonteta

Un total de 161 persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims han passat la nit al pavelló de la Fonteta, mentres continuen els treballs d’extinció i les principals carreteres de la zona seguixen tallades.

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.