13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Ximo Puig: Demanarem que la mascareta no siga obligatòria a l’aire lliure

 

El president de la Generalitat ha avançat en una entrevista en exclusiva amb À Punt, amb motiu dels dos anys de la seua segona investidura com a cap del Consell, que demanarà al Consell interterritorial de salut que no siga obligatori l’ús de la mascareta en les platges i espais naturals a partir de juliol “com ja recomanen els experts”.

Puig, no obstant això, s’ha mostrat prudent enfront de la idea de deixar de portar-la en les grans ciutats, “per un fet simbòlic, perquè el virus està ahí i fora i hem de manifestar clarament tots que estem encara combatent el virus i la imatge de la mascareta és fonamental”.

Amb la incidència acumulada més baixa d’Espanya, 40 casos per cada 100 mil habitants, i 216 contagis, el cap del Consell ha afirmat que l’actiu més important que té ara la Comunitat Valenciana de cara a l’estiu i el turisme és la situació epidemiològica, que la converteix en “un destí segur i que ofereix garanties d’estabilitat.”

L’objectiu del govern valencià no és en cap cas retrocedir en les mesures de confinament, sinó el contrari: a mesura que avance la vacunació, relaxar-les fins a arribar a una nova normalitat.

Tot i les imatges de botellots que s’han vist en el primer cap de setmana sense toc de queda, el cap del Consell ha afirmat que “no són la tònica general” sinó “situacions anecdòtiques”, ja que els joves valencians “han fet un gran esforç”.

Així mateix, Puig ha agraït als sectors més afectats el seu esforç i ha remarcat la necessitat d’avançar cap a la normalitat “prioritzant la salut” amb mesures que “han funcionat”, amb la ratificació del TSJ de les decisions de l’obertura progressia de l’oci nocturn fins a les 2 de la matinada.

Ha assegurat que tots treballen “per un objectiu comú”: superar la pandèmia, recuperar l’economia i la salut emocional.

Calendari de vacunació adaptat a les vacances

 

Preguntat per la vacunació, que en aquests moments està prop del 50% de la població amb almenys una dosi, Puig ha dit que les cites s’adaptaran a les vacances dels ciutadans, com ja ha fet la Conselleria de Sanitat en vacunar vora 100.000 persones de fora.

Futur del segon pacte del Botànic: recuperació econòmica i social

 

Quan es compleixen dos anys des que va ser investit, Puig ha explicat que el Consell es reunirà a finals de juliol en Altea per a planificar el futur i impulsar la segona part de legislatura, que s’enfocarà en la recuperació econòmica, social i emocional de la Comunitat Valenciana.

Preguntat pels moments de desavinences amb la vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, el president ha afirmat que “un govern de coalició és un govern on s’ha de gestionar la diversitat, on poden haver-hi desavinences com els pot haver-hi també en governs de majoria absoluta”.

“No em sent en absolut identificat en la confrontació, en el fet de fer de tot un problema visceral, com passa en altres comunitats autònomes. Ací això no passa i això és molt bo per al futur de la Comunitat Valenciana”, ha subratllat.

A favor dels indults i contra “l’odi partidista”

 

Preguntat per la manifestació celebrada a la plaça de Colon de Madrid contra els indults dels polítics catalans, el cap del Consell ha assegurat que els indults “no resoldran la qüestió catalana“, però considera que “poden ajudar a obrir vies de diàleg”.

Puig ha rebutjat “l’odi partidista, el rancor i la venjança” i ha convidat els partits a buscar fórmules per a la integració de Catalunya dins de l’estat espanyol.

A més, el president de la Generalitat ha descartat la convocatòria extraordinària d’eleccions autonòmiques i ha afirmat que el govern de la Generalitat dels darrers sis anys és “el més estable de tot Espanya”.

Condemna total al “terrorisme masclista”

 

Respecte al repunt de casos de violència de gènere, Puig s’ha mostrat contundent i ha condemnat “el terrorisme masclista“, que arriba a ser tan inhumà que fins i tot és capaç de matar els mateixos fills, referint-se a la violència vicària de les xiquetes de Tenerife.

“Això no ho fa un animal”, això ho fa “una persona amb un grau enorme de maldat” ha assegurat, i ha assenyalat la cultura masclista que “inocula que els homes cometen aquests assassinats“.

Últimes notícies

Detingut a Alzira per guardar 25 armes antigues sense llicència en una casa de camp

La Policia ha arrestat a un home després de localitzar 15 armes curtes i 10 llargues, algunes amb munició, sense llicències ni números de sèrie. La troballa es va produir en una casa de camp d'Alzira després d'una investigació iniciada per una denúncia.

EU-Podem impulsa una moció de censura contra Barcala per l’escàndol de les VPP

EU-Podem ha anunciat contactes amb l'oposició per a explorar una moció de censura contra l'alcalde Luis Barcala per l'escàndol de les VPP. La iniciativa arriba després del ple en el qual també Vox va demanar la seua dimissió i agreuja l'aïllament del govern en minoria.

L’ex director d’Emergències ha negat haver accedit ni filtrat l’àudio de Aemet

L'ex director general d'Emergències ha negat haver accedit o filtrat l'àudio de Aemet. Un informe de la Guàrdia Civil li situa entre els qui van copiar la crida, en una causa paral·lela a la gestió de la DANA.

El Govern Basc ha concedit a ‘Txeroki’ la semillibertat de dilluns a divendres

El Govern Basc ha concedit a Garikoitz Aspiazu, Txeroki, un règim de semillibertat de dilluns a divendres amb l'article 100.2. La mesura queda a decisió del Jutjat Central de Vigilància Penitenciària després de l'informe no vinculant de la Fiscalia.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat col·loca sis registres entre els deu més alts

El ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 graus i va situar a la Comunitat entre els principals registres del país, amb sis marques en el top 10.

Ratxes de 148 km/h a Xodos pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

L'episodi manté l'avís groc en quasi tota la Comunitat i ha deixat ratxes molt fortes a Castelló, Alacant i València. A València s'han atés deu servicis pel vent.

Montero lidera la remuntada del València Basket a Tel Aviv: 99-104 en la pròrroga

València Basket es va imposar 99-104 al Hapoel Tel Aviv després d'una pròrroga, remuntant 15 punts amb un descomunal Jean Montero (29 punts, 8 assistències i 4 rebots). El base va sostindre a l'equip i el triple final de Darius Thompson en el temps extra va rematar la victòria.

Fort vent i baixada de temperatures marcaran un cap de setmana més fred i nuvolós en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana estarà dominat pel vent de l'oest, un descens tèrmic i més nuvolositat, amb pluges febles i cota de neu en descens. La mar es mantindrà alterada en tot el litoral.