Ximo Puig: Demanarem que la mascareta no siga obligatòria a l’aire lliure

 

El president de la Generalitat ha avançat en una entrevista en exclusiva amb À Punt, amb motiu dels dos anys de la seua segona investidura com a cap del Consell, que demanarà al Consell interterritorial de salut que no siga obligatori l’ús de la mascareta en les platges i espais naturals a partir de juliol “com ja recomanen els experts”.

Puig, no obstant això, s’ha mostrat prudent enfront de la idea de deixar de portar-la en les grans ciutats, “per un fet simbòlic, perquè el virus està ahí i fora i hem de manifestar clarament tots que estem encara combatent el virus i la imatge de la mascareta és fonamental”.

Amb la incidència acumulada més baixa d’Espanya, 40 casos per cada 100 mil habitants, i 216 contagis, el cap del Consell ha afirmat que l’actiu més important que té ara la Comunitat Valenciana de cara a l’estiu i el turisme és la situació epidemiològica, que la converteix en “un destí segur i que ofereix garanties d’estabilitat.”

L’objectiu del govern valencià no és en cap cas retrocedir en les mesures de confinament, sinó el contrari: a mesura que avance la vacunació, relaxar-les fins a arribar a una nova normalitat.

Tot i les imatges de botellots que s’han vist en el primer cap de setmana sense toc de queda, el cap del Consell ha afirmat que “no són la tònica general” sinó “situacions anecdòtiques”, ja que els joves valencians “han fet un gran esforç”.

Així mateix, Puig ha agraït als sectors més afectats el seu esforç i ha remarcat la necessitat d’avançar cap a la normalitat “prioritzant la salut” amb mesures que “han funcionat”, amb la ratificació del TSJ de les decisions de l’obertura progressia de l’oci nocturn fins a les 2 de la matinada.

Ha assegurat que tots treballen “per un objectiu comú”: superar la pandèmia, recuperar l’economia i la salut emocional.

Calendari de vacunació adaptat a les vacances

 

Preguntat per la vacunació, que en aquests moments està prop del 50% de la població amb almenys una dosi, Puig ha dit que les cites s’adaptaran a les vacances dels ciutadans, com ja ha fet la Conselleria de Sanitat en vacunar vora 100.000 persones de fora.

Futur del segon pacte del Botànic: recuperació econòmica i social

 

Quan es compleixen dos anys des que va ser investit, Puig ha explicat que el Consell es reunirà a finals de juliol en Altea per a planificar el futur i impulsar la segona part de legislatura, que s’enfocarà en la recuperació econòmica, social i emocional de la Comunitat Valenciana.

Preguntat pels moments de desavinences amb la vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, el president ha afirmat que “un govern de coalició és un govern on s’ha de gestionar la diversitat, on poden haver-hi desavinences com els pot haver-hi també en governs de majoria absoluta”.

“No em sent en absolut identificat en la confrontació, en el fet de fer de tot un problema visceral, com passa en altres comunitats autònomes. Ací això no passa i això és molt bo per al futur de la Comunitat Valenciana”, ha subratllat.

A favor dels indults i contra “l’odi partidista”

 

Preguntat per la manifestació celebrada a la plaça de Colon de Madrid contra els indults dels polítics catalans, el cap del Consell ha assegurat que els indults “no resoldran la qüestió catalana“, però considera que “poden ajudar a obrir vies de diàleg”.

Puig ha rebutjat “l’odi partidista, el rancor i la venjança” i ha convidat els partits a buscar fórmules per a la integració de Catalunya dins de l’estat espanyol.

A més, el president de la Generalitat ha descartat la convocatòria extraordinària d’eleccions autonòmiques i ha afirmat que el govern de la Generalitat dels darrers sis anys és “el més estable de tot Espanya”.

Condemna total al “terrorisme masclista”

 

Respecte al repunt de casos de violència de gènere, Puig s’ha mostrat contundent i ha condemnat “el terrorisme masclista“, que arriba a ser tan inhumà que fins i tot és capaç de matar els mateixos fills, referint-se a la violència vicària de les xiquetes de Tenerife.

“Això no ho fa un animal”, això ho fa “una persona amb un grau enorme de maldat” ha assegurat, i ha assenyalat la cultura masclista que “inocula que els homes cometen aquests assassinats“.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Els embassaments del Xúquer i el Segura guanyen aigua mentres descendix lleugerament la mitjana nacional

Els embassaments de les conques del Xúquer i del Segura augmenten les seues reserves enfront del lleuger descens del conjunt d'Espanya, que manté una alta ocupació del 83,5%.

L’IVF llança nous préstecs bonificats per a empreses per 130 milions

L'IVF aprova dos noves línies de préstecs bonificats per 130 milions, amb un tipus fix del 1,5%, per a dotar de liquiditat a empreses i reforçar el finançament del sector primari davant la conjuntura econòmica.

Pérez Llorca reclama més renovables davant la incertesa per la guerra a l’Iran

Pérez Llorca defén reforçar la generació d'energies renovables per a blindar el subministrament en la Comunitat Valenciana davant la inestabilitat per la guerra a l'Iran i l'impacte en els preus.

El nou Pla de Vivenda incorporarà una clàusula antifrau en les adjudicacions

El Ministeri de Vivenda incorpora una clàusula antifrau en el Pla 2026-2030 per a garantir adjudicacions objectives i transparents després de les irregularitats detectades a Alacant.

Compromís proposa que les vivendes públiques s’adjudiquen per sorteig per a evitar favoritismes

Compromís registra en Les Corts una llei perquè les vivendes de protecció oficial s'adjudiquen per sorteig i mantinguen el seu caràcter públic permanent, després de les irregularitats detectades a Alacant.

El nou Pla Estatal de Vivenda destina 798 milions a la Comunitat Valenciana

El Pla Estatal de Vivenda 2026-2030 triplicarà la inversió fins a 7.000 milions i reservarà 798 milions per a la Comunitat Valenciana, en un model de cofinançament Estat-autonomies.

Bernabé acusa a Catalá d’usar la regularització d’immigrants per al xoc polític

Pilar Bernabé acusa a María José Catalá d'utilitzar la regularització d'immigrants per a generar conflicte polític i recorda que el procés compta amb un ampli suport social i institucional.

València reforça els seus servicis socials amb 39 contractacions davant la regularització de migrants

L'Ajuntament de València contractarà amb caràcter d'urgència a 39 professionals i destinarà més d'un milió d'euros per a atendre el procés de regularització extraordinària de migrants, mentres exigix al Govern finançament i claredat en els criteris de vulnerabilitat.