Ximo Puig: Demanarem que la mascareta no siga obligatòria a l’aire lliure

 

El president de la Generalitat ha avançat en una entrevista en exclusiva amb À Punt, amb motiu dels dos anys de la seua segona investidura com a cap del Consell, que demanarà al Consell interterritorial de salut que no siga obligatori l’ús de la mascareta en les platges i espais naturals a partir de juliol «com ja recomanen els experts».

Puig, no obstant això, s’ha mostrat prudent enfront de la idea de deixar de portar-la en les grans ciutats, “per un fet simbòlic, perquè el virus està ahí i fora i hem de manifestar clarament tots que estem encara combatent el virus i la imatge de la mascareta és fonamental”.

Amb la incidència acumulada més baixa d’Espanya, 40 casos per cada 100 mil habitants, i 216 contagis, el cap del Consell ha afirmat que l’actiu més important que té ara la Comunitat Valenciana de cara a l’estiu i el turisme és la situació epidemiològica, que la converteix en «un destí segur i que ofereix garanties d’estabilitat.»

L’objectiu del govern valencià no és en cap cas retrocedir en les mesures de confinament, sinó el contrari: a mesura que avance la vacunació, relaxar-les fins a arribar a una nova normalitat.

Tot i les imatges de botellots que s’han vist en el primer cap de setmana sense toc de queda, el cap del Consell ha afirmat que «no són la tònica general» sinó «situacions anecdòtiques», ja que els joves valencians «han fet un gran esforç».

Així mateix, Puig ha agraït als sectors més afectats el seu esforç i ha remarcat la necessitat d’avançar cap a la normalitat «prioritzant la salut» amb mesures que «han funcionat», amb la ratificació del TSJ de les decisions de l’obertura progressia de l’oci nocturn fins a les 2 de la matinada.

Ha assegurat que tots treballen «per un objectiu comú»: superar la pandèmia, recuperar l’economia i la salut emocional.

Calendari de vacunació adaptat a les vacances

 

Preguntat per la vacunació, que en aquests moments està prop del 50% de la població amb almenys una dosi, Puig ha dit que les cites s’adaptaran a les vacances dels ciutadans, com ja ha fet la Conselleria de Sanitat en vacunar vora 100.000 persones de fora.

Futur del segon pacte del Botànic: recuperació econòmica i social

 

Quan es compleixen dos anys des que va ser investit, Puig ha explicat que el Consell es reunirà a finals de juliol en Altea per a planificar el futur i impulsar la segona part de legislatura, que s’enfocarà en la recuperació econòmica, social i emocional de la Comunitat Valenciana.

Preguntat pels moments de desavinences amb la vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, el president ha afirmat que «un govern de coalició és un govern on s’ha de gestionar la diversitat, on poden haver-hi desavinences com els pot haver-hi també en governs de majoria absoluta».

«No em sent en absolut identificat en la confrontació, en el fet de fer de tot un problema visceral, com passa en altres comunitats autònomes. Ací això no passa i això és molt bo per al futur de la Comunitat Valenciana», ha subratllat.

A favor dels indults i contra «l’odi partidista»

 

Preguntat per la manifestació celebrada a la plaça de Colon de Madrid contra els indults dels polítics catalans, el cap del Consell ha assegurat que els indults «no resoldran la qüestió catalana«, però considera que «poden ajudar a obrir vies de diàleg».

Puig ha rebutjat «l’odi partidista, el rancor i la venjança» i ha convidat els partits a buscar fórmules per a la integració de Catalunya dins de l’estat espanyol.

A més, el president de la Generalitat ha descartat la convocatòria extraordinària d’eleccions autonòmiques i ha afirmat que el govern de la Generalitat dels darrers sis anys és «el més estable de tot Espanya».

Condemna total al «terrorisme masclista»

 

Respecte al repunt de casos de violència de gènere, Puig s’ha mostrat contundent i ha condemnat «el terrorisme masclista«, que arriba a ser tan inhumà que fins i tot és capaç de matar els mateixos fills, referint-se a la violència vicària de les xiquetes de Tenerife.

«Això no ho fa un animal», això ho fa «una persona amb un grau enorme de maldat» ha assegurat, i ha assenyalat la cultura masclista que «inocula que els homes cometen aquests assassinats«.

Últimes notícies

Nou repte per al Villarreal: nou jugadors tornen de cessió i es juguen la plaça

El Villarreal CF recupera nou jugadors cedits en Primera i Segona i el tècnic Iñigo Pérez haurà de decidir en la pretemporada qui continua i qui torna a eixir cedit.

Iván Ortolá aconseguix la seua primera victòria en Moto2 amb sanció de volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha estrenat el seu palmarés en Moto2 al Gran Premi de la República Txeca, a Brno, malgrat complir una sanció de volta llarga. David Alonso ha sigut segon i el líder del Mundial, Manuel González, ha acabat cinqué després dun inici molt complicat.

Avis groc per calor intensa este dilluns en l’interior i el litoral nord de València

Aemet ha activat l’avís groc per altes temperatures este dilluns entre les 13 i les 21 hores en l’interior i el litoral nord de la província de València, on es podrien arribar als 36 graus.

Valencia Basket busca colp al Palau per acostar-se al títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket visita dilluns el Barça al Palau Blaugrana en el tercer partit de la final de la Lliga Endesa amb l’objectiu de mantindre el ritme del segon xoc, sumar el primer triomf fora de casa i quedar-se a una sola victòria del títol.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Una investigació del Centre Crímina de la UMH revela que quasi una de cada cinc dones que juga a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un fort impacte emocional i canvis en els seus hàbits de joc.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Quasi el 20 % de les dones que juguen a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un impacte emocional alt i conseqüències en els seus hàbits de joc.

La plantilla de Ford Almussafes es juga el seu futur laboral en plena recta final de l’ERTE Red

Ford Almussafes negocia ja el nou marc laboral i salarial que regirà a partir de 2027, mentre afronta els últims sis mesos de l’ERTE Red i prepara la planta per al nou Bronco.

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.