Ximo Puig: Demanarem que la mascareta no siga obligatòria a l’aire lliure

 

El president de la Generalitat ha avançat en una entrevista en exclusiva amb À Punt, amb motiu dels dos anys de la seua segona investidura com a cap del Consell, que demanarà al Consell interterritorial de salut que no siga obligatori l’ús de la mascareta en les platges i espais naturals a partir de juliol «com ja recomanen els experts».

Puig, no obstant això, s’ha mostrat prudent enfront de la idea de deixar de portar-la en les grans ciutats, “per un fet simbòlic, perquè el virus està ahí i fora i hem de manifestar clarament tots que estem encara combatent el virus i la imatge de la mascareta és fonamental”.

Amb la incidència acumulada més baixa d’Espanya, 40 casos per cada 100 mil habitants, i 216 contagis, el cap del Consell ha afirmat que l’actiu més important que té ara la Comunitat Valenciana de cara a l’estiu i el turisme és la situació epidemiològica, que la converteix en «un destí segur i que ofereix garanties d’estabilitat.»

L’objectiu del govern valencià no és en cap cas retrocedir en les mesures de confinament, sinó el contrari: a mesura que avance la vacunació, relaxar-les fins a arribar a una nova normalitat.

Tot i les imatges de botellots que s’han vist en el primer cap de setmana sense toc de queda, el cap del Consell ha afirmat que «no són la tònica general» sinó «situacions anecdòtiques», ja que els joves valencians «han fet un gran esforç».

Així mateix, Puig ha agraït als sectors més afectats el seu esforç i ha remarcat la necessitat d’avançar cap a la normalitat «prioritzant la salut» amb mesures que «han funcionat», amb la ratificació del TSJ de les decisions de l’obertura progressia de l’oci nocturn fins a les 2 de la matinada.

Ha assegurat que tots treballen «per un objectiu comú»: superar la pandèmia, recuperar l’economia i la salut emocional.

Calendari de vacunació adaptat a les vacances

 

Preguntat per la vacunació, que en aquests moments està prop del 50% de la població amb almenys una dosi, Puig ha dit que les cites s’adaptaran a les vacances dels ciutadans, com ja ha fet la Conselleria de Sanitat en vacunar vora 100.000 persones de fora.

Futur del segon pacte del Botànic: recuperació econòmica i social

 

Quan es compleixen dos anys des que va ser investit, Puig ha explicat que el Consell es reunirà a finals de juliol en Altea per a planificar el futur i impulsar la segona part de legislatura, que s’enfocarà en la recuperació econòmica, social i emocional de la Comunitat Valenciana.

Preguntat pels moments de desavinences amb la vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, el president ha afirmat que «un govern de coalició és un govern on s’ha de gestionar la diversitat, on poden haver-hi desavinences com els pot haver-hi també en governs de majoria absoluta».

«No em sent en absolut identificat en la confrontació, en el fet de fer de tot un problema visceral, com passa en altres comunitats autònomes. Ací això no passa i això és molt bo per al futur de la Comunitat Valenciana», ha subratllat.

A favor dels indults i contra «l’odi partidista»

 

Preguntat per la manifestació celebrada a la plaça de Colon de Madrid contra els indults dels polítics catalans, el cap del Consell ha assegurat que els indults «no resoldran la qüestió catalana«, però considera que «poden ajudar a obrir vies de diàleg».

Puig ha rebutjat «l’odi partidista, el rancor i la venjança» i ha convidat els partits a buscar fórmules per a la integració de Catalunya dins de l’estat espanyol.

A més, el president de la Generalitat ha descartat la convocatòria extraordinària d’eleccions autonòmiques i ha afirmat que el govern de la Generalitat dels darrers sis anys és «el més estable de tot Espanya».

Condemna total al «terrorisme masclista»

 

Respecte al repunt de casos de violència de gènere, Puig s’ha mostrat contundent i ha condemnat «el terrorisme masclista«, que arriba a ser tan inhumà que fins i tot és capaç de matar els mateixos fills, referint-se a la violència vicària de les xiquetes de Tenerife.

«Això no ho fa un animal», això ho fa «una persona amb un grau enorme de maldat» ha assegurat, i ha assenyalat la cultura masclista que «inocula que els homes cometen aquests assassinats«.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.