12.6 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Querella contra la metgessa que va dir que la capella de l’Hospital d’Elx «s’usa com dipòsit de cadàvers»

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha anunciat que interposarà en els pròxims dies una querella criminal contra la presidenta de la Societat Valenciana de Medicina Familiar i Comunitària, Maria Ángeles Medina, per les seues declaracions en les que afirmava que la capella de l’Hospital General d’Elx, el Baix Vinalopó (Alacant), «s’usa com a dipòsit de cadàvers».

 

Medina, en una entrevista aquest dissabte en ‘laSexta Nit’ recollida per Europa Press, ha assegurat que la capella del recinte hospitalari «és ara realment la reguarda dels fèretres, que s’estan acumulant. Els servicis funeraris no donen proveïment traure a tants pacients. Bé, els pobrets ja no són pacients», ha agregat.

 

«La situació no és bona en cap lloc, però he buscat quina característica idiosincràtica definix que ara mateix el territori valencià lidere els números tan catastròfics i no és ni més ni menys que l’alta politització de la sanitat, que, actualment, també està molt dividida en el si del govern del Botànic i molt alineada amb el govern central», ha manifestat.

 

Medina ha criticat que la Conselleria de Sanitat «ha sigut sorda, cega i muda davant del que els professionals hem dit i recomanat. Ens sentim molt impotents, passem de la ràbia a intentar ser positius i tirar del carro», ha assenyalat.

 

Sanitat remarca que estes declaracions «falten a la veritat»

De la mateixa manera, la presidenta de la Societat Valenciana de Medicina Familiar i Comunitària ha indicat que «una de cada quatre persones que mor ara mateix és un ciutadà del territori valencià, i probablement és alacantí, perquè ara mateix estem en la cresta de l’ona». 

 

La Conselleria de Sanitat remarca que estes declaracions «falten a la veritat de manera intencionada i considera que creen una alarma social en un moment complicat i crucial de la lluita contra la pandèmia». També, lamenta que Medina «ha traspassat tots els codis ètics i deontològics de la seua condició de metgessa de família».

 

En este sentit, ha indicat que en la capella s’han habilitat huit llits per a poder acollir a pacients no Covid afectats per altres patologies i amb necessitat d’assistència i que l’ús d’este recinte «respon a la posada en marxa dels plans de contingència del departament» que es fan «precisament per a estar preparats i poder fer front a la situació actual provocada per la pandèmia».

 

La Conselleria de Sanitat ha instat a l’empresa a «prendre les mesures oportunes davant de la gravetat i àmplia difusió de les falsedats abocades» per Maria Ángeles Medina.

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.