Querella contra la metgessa que va dir que la capella de l’Hospital d’Elx «s’usa com dipòsit de cadàvers»

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha anunciat que interposarà en els pròxims dies una querella criminal contra la presidenta de la Societat Valenciana de Medicina Familiar i Comunitària, Maria Ángeles Medina, per les seues declaracions en les que afirmava que la capella de l’Hospital General d’Elx, el Baix Vinalopó (Alacant), «s’usa com a dipòsit de cadàvers».

 

Medina, en una entrevista aquest dissabte en ‘laSexta Nit’ recollida per Europa Press, ha assegurat que la capella del recinte hospitalari «és ara realment la reguarda dels fèretres, que s’estan acumulant. Els servicis funeraris no donen proveïment traure a tants pacients. Bé, els pobrets ja no són pacients», ha agregat.

 

«La situació no és bona en cap lloc, però he buscat quina característica idiosincràtica definix que ara mateix el territori valencià lidere els números tan catastròfics i no és ni més ni menys que l’alta politització de la sanitat, que, actualment, també està molt dividida en el si del govern del Botànic i molt alineada amb el govern central», ha manifestat.

 

Medina ha criticat que la Conselleria de Sanitat «ha sigut sorda, cega i muda davant del que els professionals hem dit i recomanat. Ens sentim molt impotents, passem de la ràbia a intentar ser positius i tirar del carro», ha assenyalat.

 

Sanitat remarca que estes declaracions «falten a la veritat»

De la mateixa manera, la presidenta de la Societat Valenciana de Medicina Familiar i Comunitària ha indicat que «una de cada quatre persones que mor ara mateix és un ciutadà del territori valencià, i probablement és alacantí, perquè ara mateix estem en la cresta de l’ona». 

 

La Conselleria de Sanitat remarca que estes declaracions «falten a la veritat de manera intencionada i considera que creen una alarma social en un moment complicat i crucial de la lluita contra la pandèmia». També, lamenta que Medina «ha traspassat tots els codis ètics i deontològics de la seua condició de metgessa de família».

 

En este sentit, ha indicat que en la capella s’han habilitat huit llits per a poder acollir a pacients no Covid afectats per altres patologies i amb necessitat d’assistència i que l’ús d’este recinte «respon a la posada en marxa dels plans de contingència del departament» que es fan «precisament per a estar preparats i poder fer front a la situació actual provocada per la pandèmia».

 

La Conselleria de Sanitat ha instat a l’empresa a «prendre les mesures oportunes davant de la gravetat i àmplia difusió de les falsedats abocades» per Maria Ángeles Medina.

Últimes notícies

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.