20.8 C
València
Dimarts, 28 octubre, 2025

10.000 persones rebran la tercera dosi a la Comunitat Valenciana

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ja ha activat el procediment per identificar i poder començar a citar a les persones immunodeprimides que rebran pròximament una dosi de reforç de la vacuna del coronavirus, tal com ha aprovat recentment la Comissió de Salut Pública del Consell Interterritorial de Sistema Nacional de Salut.

Esta dosi de record la rebran a la Comunitat Valenciana al voltant de 10.000 persones. De moment, la immunització extra està indicada per a receptors de trasplantament d’òrgan sòlid, de trasplantament de progenitors hematopoètics i persones en tractament amb fàrmacs anti-CD20.

Seguint els consells dels estudis realitzats de moment, la Ponència de Vacunes i el Grup de Treball Tècnic de vacunació COVID-19 (GTT), la dosi addicional haurà de realitzar-se almenys 28 dies després d’haver rebut la segona punxada. A esta regla s’exclouen a aquelles persones en tractament amb fàrmacs anti-CD20 – com el rituximab o el veltuzumab-, que se’ls haurà d’administrar transcorreguts sis mesos des de la finalització de la teràpia.

A més, la tercera dosi haurà de ser, preferentment, del mateix tipus de vacuna que l’administrada amb anterioritat a més d’ARNm.

4.013.053 persones amb una dosi

 

Pel que fa a l’actualització de dades, un total de 4.013.053 persones han rebut ja una dosi de la vacuna contra el coronavirus a la Comunitat Valenciana.

A més, a hores d’ara, compten amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per Pfizer, Moderna i AstraZeneca, la monodosi de Janssen i una dosi de qualsevol vacuna en les persones amb antecedents d’haver passat la COVID) 3.791.908 persones.

Últimes notícies

El MICOF ha creat un Pla d’Emergències en Farmàcies per a respondre a futures danes

El Col·legi de Farmacèutics de València ha posat en marxa un pla específic per a mantindre l'atenció en farmàcies davant episodis de pluges extremes. La iniciativa naix després de la DANA que va deixar mig centenar d'oficines en sinistre total.

Xúquer i Segura pugen les seues reserves mentres la mitjana espanyola cau

Les conques del Xúquer i del Segura han sumat 6 hm³ cada una en l'última setmana, enfront del descens del 0,5% en el conjunt del país, segons el Miteco.

Aprovat un transvasament de 81 hm³ del Tajo al Segura per a l’últim trimestre de 2025

La comissió d'explotació ha aprovat transferir 81 hm³ del Tajo al Segura a l'octubre, novembre i desembre de 2025, a raó de 27 hm³ per mes. Els embassaments estan en nivell 2 i no s'han anunciat noves regles malgrat les sentències sobre cabals ecològics.

Solidaritat sobre Rodes entrega 27 vehicles a Cheste i aconseguix la fita de 550 donats

La fundació ha entregat 27 vehicles solidaris en el Circuit Ricardo Tormo i ha aconseguit 550 donacions des de l'inici de la iniciativa. L'acte ha coincidit amb el primer aniversari de la DANA.

Generalitat i Govern coincidixen a crear una Agència Estatal d’Emergències

La Generalitat i el Govern han coincidit que una Agència Estatal d'Emergències milloraria la coordinació en preemergència, emergència i postemergència. El debat s'ha produït en avaluar les lliçons de la DANA a València i les actuacions de reconstrucció.

Morant acusa a Mazón de ser un pes mort en la reconstrucció i repta a convocar eleccions

La ministra Diana Morant ha acusat a Carlos Mazón de no estar en l'emergència ni en la reconstrucció després de la DANA i li ha desafiat a convocar eleccions. Ha defés que el 85% dels fons invertits procedixen del Govern i ha situat a la Generalitat com un obstacle, segons la seua versió.

La coordinadora del 112 admet que a les 18.35 ja s’estudiava enviar una alerta durant la DANA

La cap de coordinació del 112 ha declarat que a les 18.35 del 29 d'octubre es valorava enviar un missatge massiu durant la DANA, que es va emetre a les 20.11. La investigació analitza la cadena de decisions i el temps de resposta.

La portaveu del Consell defén que Mazón ja ha donat totes les explicacions i rehúye el minutaje

Camarero sosté que Mazón ha explicat la seua actuació durant la DANA i rehúye fixar un cronograma minut a minut. També ha garantit les seues compareixences i ha restat pes a les enquestes.