10.000 persones rebran la tercera dosi a la Comunitat Valenciana

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ja ha activat el procediment per identificar i poder començar a citar a les persones immunodeprimides que rebran pròximament una dosi de reforç de la vacuna del coronavirus, tal com ha aprovat recentment la Comissió de Salut Pública del Consell Interterritorial de Sistema Nacional de Salut.

Esta dosi de record la rebran a la Comunitat Valenciana al voltant de 10.000 persones. De moment, la immunització extra està indicada per a receptors de trasplantament d’òrgan sòlid, de trasplantament de progenitors hematopoètics i persones en tractament amb fàrmacs anti-CD20.

Seguint els consells dels estudis realitzats de moment, la Ponència de Vacunes i el Grup de Treball Tècnic de vacunació COVID-19 (GTT), la dosi addicional haurà de realitzar-se almenys 28 dies després d’haver rebut la segona punxada. A esta regla s’exclouen a aquelles persones en tractament amb fàrmacs anti-CD20 – com el rituximab o el veltuzumab-, que se’ls haurà d’administrar transcorreguts sis mesos des de la finalització de la teràpia.

A més, la tercera dosi haurà de ser, preferentment, del mateix tipus de vacuna que l’administrada amb anterioritat a més d’ARNm.

4.013.053 persones amb una dosi

 

Pel que fa a l’actualització de dades, un total de 4.013.053 persones han rebut ja una dosi de la vacuna contra el coronavirus a la Comunitat Valenciana.

A més, a hores d’ara, compten amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per Pfizer, Moderna i AstraZeneca, la monodosi de Janssen i una dosi de qualsevol vacuna en les persones amb antecedents d’haver passat la COVID) 3.791.908 persones.

Últimes notícies

El control del porc senglar s’intensifica a Castelló amb 228 captures enguany

La Generalitat ha reforçat el dispositiu contra el porc senglar a la Plana, amb 31 caixes trampa i 228 captures des de principi de 2026, 76 d’elles al terme de Castelló.

Igualtat actua contra el cartell sexista d’una penya de Sagunt

El Ministeri d’Igualtat i l’Institut de les Dones han enviat dos oficis a l’Ajuntament de Sagunt i a la Federació de Penyes per la difusió d’un cartell considerat sexista d’una penya festiva. La Generalitat Valenciana també ha reclamat revisar el cas i les ajudes públiques vinculades.

Sadiq torna a treballar sobre la gespa mentres el València busca un nou amistós

Sadiq Umar ha tornat a exercitar-se en solitari sobre la gespa de Paterna mentres el València CF intenta tancar un nou amistós i el fitxatge prioritari d’un lateral dret.

Elx dispararà 2,8 tones de pólvora en una Nit de l’Albà històrica

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà de rècord la nit del 13 al 14 d’agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 efectes pirotècnics i la tradicional Palmera de la Mare de Déu des del campanar de Santa María.

Pirotècnia Vulcano investiga l’incident del Castell de l’Olla d’Altea que va deixar diversos ferits

Pirotècnia Vulcano ha lamentat l’incident ocorregut durant la 40 edició del Castell de l’Olla d’Altea, on l’explosió d’una carcassa en l’arena de la platja ha deixat diversos ferits, i ha obert una investigació interna en col·laboració amb les autoritats.

La Guàrdia Civil investiga l’incident pirotècnic del Castell de l’Olla d’Altea

La Guàrdia Civil ha obert una investigació per aclarir l’incident pirotècnic al Castell de l’Olla d’Altea, on 27 persones han resultat ferides de diversa consideració en acabar desviant-se una carcassa cap al públic.

Quatre menors denuncien una agressió homòfoba durant les festes de Benialí

Quatre xiques menors han denunciat una agressió homòfoba durant les festes de Benialí, a la Vall de la Gallinera. Els presumptes agressors són tres xics, també menors, que neguen els fets i han oferit una versió diferent als agents.

Detonats 68 projectils de la Guerra Civil trobats a Villores

La Guàrdia Civil ha fet esclatar de manera controlada 68 projectils de la Guerra Civil localitzats a Villores (Castelló), que mantenien intacta la seua capacitat destructiva malgrat l’avançat deteriorament.