10.000 persones rebran la tercera dosi a la Comunitat Valenciana

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ja ha activat el procediment per identificar i poder començar a citar a les persones immunodeprimides que rebran pròximament una dosi de reforç de la vacuna del coronavirus, tal com ha aprovat recentment la Comissió de Salut Pública del Consell Interterritorial de Sistema Nacional de Salut.

Esta dosi de record la rebran a la Comunitat Valenciana al voltant de 10.000 persones. De moment, la immunització extra està indicada per a receptors de trasplantament d’òrgan sòlid, de trasplantament de progenitors hematopoètics i persones en tractament amb fàrmacs anti-CD20.

Seguint els consells dels estudis realitzats de moment, la Ponència de Vacunes i el Grup de Treball Tècnic de vacunació COVID-19 (GTT), la dosi addicional haurà de realitzar-se almenys 28 dies després d’haver rebut la segona punxada. A esta regla s’exclouen a aquelles persones en tractament amb fàrmacs anti-CD20 – com el rituximab o el veltuzumab-, que se’ls haurà d’administrar transcorreguts sis mesos des de la finalització de la teràpia.

A més, la tercera dosi haurà de ser, preferentment, del mateix tipus de vacuna que l’administrada amb anterioritat a més d’ARNm.

4.013.053 persones amb una dosi

 

Pel que fa a l’actualització de dades, un total de 4.013.053 persones han rebut ja una dosi de la vacuna contra el coronavirus a la Comunitat Valenciana.

A més, a hores d’ara, compten amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per Pfizer, Moderna i AstraZeneca, la monodosi de Janssen i una dosi de qualsevol vacuna en les persones amb antecedents d’haver passat la COVID) 3.791.908 persones.

Últimes notícies

Compromís acusa Catalá de mentir sobre la gestió de l’incendi d’El Saler

Compromís assegura que María José Catalá ha construït un relat interessat sobre l’incendi d’El Saler i li retreu manca d’inversions i contradiccions en poda, canons d’aigua i retardant antiincendis.

Compromís acusa Catalá d’un relat interessat sobre l’incendi de la Devesa de El Saler

Compromís ha acusat l’alcaldessa de València, María José Catalá, de mentir sobre la gestió prèvia a l’incendi de la Devesa de El Saler i d’usar els bombers en la batalla política. La coalició sosté que els projectes i contractes que exhibix l’equip de govern ja estaven en marxa amb l’anterior executiu.

Gandia es concentra per Ceuta i l’alcalde reclama unitat per damunt de les sigles

L’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, ha encapçalat una concentració institucional de suport a Ceuta i ha demanat unitat política per damunt de les sigles i els partidismes, amb serenitat i en defensa de la convivència.

El PP acusa el PSPV d’intentar espantar els valencians perquè no isquen a concentrar-se per Ceuta

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE d’intentar desmotivar i espantar els valencians perquè no acudisquen a les concentracions convocades per la FEMP en suport a Ceuta, i ha qualificat aquestes actuacions de pràctiques mafioses. Pastor també ha criticat la doble condició de Diana Morant com a ministra i candidata a la Generalitat.

El PP rebutja valorar l’escrit de Mazón sobre la DANA perquè són “escrits de part”

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha rebutjat pronunciar-se sobre l’escrit que Carlos Mazón ha enviat al jutjat pel cas de la gestió de la DANA, amb l’argument que el partit no comenta “escrits de part” ni tan sols decisions judicials.

Pérez Llorca defensa que el curs escolar ha de començar amb normalitat malgrat les protestes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat a Agost que no veu cap motiu perquè el curs 2026-27 no comence amb normalitat, malgrat les manifestacions convocades per sindicats educatius com STEPV el 12 de setembre.

Pérez Llorca responsabilitza l’Ajuntament de Villena de la retallada en seguretat del MUVI

El president Juanfran Pérez Llorca ha assegurat que la reducció del 70 % del pressupost de seguretat del Museu de Villena és decisió municipal i ha traslladat la solidaritat de la Generalitat al poble per la pèrdua del seu llegat.

Harvey Elliott aposta per tornar el València CF a Europa amb gana i motivació

Harvey Elliott, nou migpunt del València CF cedit pel Liverpool, s'ha marcat el repte d'ajudar l'equip a tornar a Europa i ha fixat entre deu i vint gols o assistències com a exigència personal per a esta temporada.