El Regne Unit permet els viatges a l’estranger

 

El Regne Unit autoritza des de hui una altra vegada les abraçades entre familiars, els viatges a l’estranger i la reobertura de l’hostaleria en interiors, després de quasi cinc mesos de restriccions per a contindre el COVID-19.

El país ha iniciat este dilluns un tercer nou pas en la desescalada, malgrat la inquietud de les autoritats per l’expansió de la variant índia del coronavirus SARS-CoV-2, sobretot en el nord d’Anglaterra.

El primer ministre britànic, Boris Johnson, va demanar anit una «dosi de precaució» de cara al retorn dels contactes socials i va dir que «cadascun ha de contribuir» a evitar la propagació i recordar el missatge de «mans, cara, espai i aire fresc».

A Anglaterra, els «pubs», bars i restaurants podran servir als seus clients en interiors, mentre que la gent de dos llars diferents, podran reunir-se en interiors, fins a un màxim de sis persones, en tant que reobriran museus, cinemes, teatres, estadis esportius, àrees de jocs per a xiquets i hotels.

A Escòcia, la gent podrà reunir-se en interiors, fins a un màxim de sis persones, mentre que «pubs» i restaurants estan autoritzats a servir alcohol en interiors fins a les 21.30 GMT.

Igual que a Anglaterra, els cinemes, teatres, centres de jocs podran reobrir des d’este dilluns a Escòcia, però només podran tindre en el seu interior fins a un màxim de cent persones.

A Gal·les també reobriran en interiors els «pubs» i restaurants i tornaran a tindre activitat els hotels, cinemes, museus i galeries, en tant que Irlanda del Nord revisarà les seues regles de confinament el pròxim 20 de maig.

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.