El Regne Unit permet els viatges a l’estranger

 

El Regne Unit autoritza des de hui una altra vegada les abraçades entre familiars, els viatges a l’estranger i la reobertura de l’hostaleria en interiors, després de quasi cinc mesos de restriccions per a contindre el COVID-19.

El país ha iniciat este dilluns un tercer nou pas en la desescalada, malgrat la inquietud de les autoritats per l’expansió de la variant índia del coronavirus SARS-CoV-2, sobretot en el nord d’Anglaterra.

El primer ministre britànic, Boris Johnson, va demanar anit una «dosi de precaució» de cara al retorn dels contactes socials i va dir que «cadascun ha de contribuir» a evitar la propagació i recordar el missatge de «mans, cara, espai i aire fresc».

A Anglaterra, els «pubs», bars i restaurants podran servir als seus clients en interiors, mentre que la gent de dos llars diferents, podran reunir-se en interiors, fins a un màxim de sis persones, en tant que reobriran museus, cinemes, teatres, estadis esportius, àrees de jocs per a xiquets i hotels.

A Escòcia, la gent podrà reunir-se en interiors, fins a un màxim de sis persones, mentre que «pubs» i restaurants estan autoritzats a servir alcohol en interiors fins a les 21.30 GMT.

Igual que a Anglaterra, els cinemes, teatres, centres de jocs podran reobrir des d’este dilluns a Escòcia, però només podran tindre en el seu interior fins a un màxim de cent persones.

A Gal·les també reobriran en interiors els «pubs» i restaurants i tornaran a tindre activitat els hotels, cinemes, museus i galeries, en tant que Irlanda del Nord revisarà les seues regles de confinament el pròxim 20 de maig.

Últimes notícies

Les infermeres valencianes reclamen reforços urgents davant la crisi assistencial a Ceuta

El CECOVA demana reforços immediats d'infermeria i un contingent estatal per a donar resposta a l'emergència sanitària de Ceuta i evitar la sobrecàrrega de les plantilles.

Estrella Morente tanca la programació de Sagunt a Escena al Teatre Romà

La cantaora Estrella Morente clourà este dissabte la programació escènica del Teatre Romà de Sagunt, mentres l’Off Romà oferix dos muntatges de circ a la ciutat.

Requena reunirà per primera vegada Plácido Domingo, Ainhoa Arteta i Antonio Gandía en una gala lírica

Plácido Domingo, Ainhoa Arteta i Antonio Gandía actuaran junts per primera vegada este diumenge a Requena, en una gala de zarzuela del Festival Internacional de Música la Vendimia y el Vino. El concert se celebrarà al Teatre Principal a les 22.00 hores, dins de la Fira i Festa de la Verema.

Cauen tres butroners que havien furtat 120.000 euros en bancs de Montserrat i Benetússer

La Guàrdia Civil ha detingut tres butroners quan preparaven un nou assalt a Benifaió, després d’haver furtat més de 120.000 euros en sucursals de Montserrat i Benetússer. Dos dels arrestats han ingressat ja a la presó per ordre judicial.

Nit històrica a València amb una mínima sufocant de 30,9 graus

València ha viscut la nit més càlida des que hi ha registres, amb una mínima de 30,9 graus, i altres punts de la Comunitat Valenciana també han marcat valors excepcionals. Aemet ha indicat que les dades són provisionals i que la mínima podria baixar si es registren tempestes de vesprada.

Una nova tecnologia 3D permet localitzar millor les arítmies cardíaques

Un equip de la Universitat Politècnica de València lidera el projecte EPICA+, que combina ECGI, intel·ligència artificial i gemels digitals per a reconstruir en 3D l’activitat elèctrica del cor i localitzar amb més precisió les arítmies cardíaques. La tecnologia ja es troba en fase de validació clínica en pacients de València i Barcelona sotmesos a procediments d’ablació.

Risc extrem d’incendis hui a la Comunitat Valenciana després de 37 focs en un dia

La Comunitat Valenciana viu hui una jornada de risc extrem d'incendis després de registrar 37 focs dimecres, amb una nit molt calorosa i humida per a la vegetació i consorcis de bombers reforçant crides a la prudència.

Un jove de 22 anys mata presumptament son tio amb un ganivet a Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a Massanassa un jove de 22 anys, de nacionalitat colombiana, acusat de matar son tio de 43 anys amb un arma blanca després d’una discussió al carrer. El detingut es troba en dependències policials mentre continuen les investigacions.