El Regne Unit permet els viatges a l’estranger

 

El Regne Unit autoritza des de hui una altra vegada les abraçades entre familiars, els viatges a l’estranger i la reobertura de l’hostaleria en interiors, després de quasi cinc mesos de restriccions per a contindre el COVID-19.

El país ha iniciat este dilluns un tercer nou pas en la desescalada, malgrat la inquietud de les autoritats per l’expansió de la variant índia del coronavirus SARS-CoV-2, sobretot en el nord d’Anglaterra.

El primer ministre britànic, Boris Johnson, va demanar anit una «dosi de precaució» de cara al retorn dels contactes socials i va dir que «cadascun ha de contribuir» a evitar la propagació i recordar el missatge de «mans, cara, espai i aire fresc».

A Anglaterra, els «pubs», bars i restaurants podran servir als seus clients en interiors, mentre que la gent de dos llars diferents, podran reunir-se en interiors, fins a un màxim de sis persones, en tant que reobriran museus, cinemes, teatres, estadis esportius, àrees de jocs per a xiquets i hotels.

A Escòcia, la gent podrà reunir-se en interiors, fins a un màxim de sis persones, mentre que «pubs» i restaurants estan autoritzats a servir alcohol en interiors fins a les 21.30 GMT.

Igual que a Anglaterra, els cinemes, teatres, centres de jocs podran reobrir des d’este dilluns a Escòcia, però només podran tindre en el seu interior fins a un màxim de cent persones.

A Gal·les també reobriran en interiors els «pubs» i restaurants i tornaran a tindre activitat els hotels, cinemes, museus i galeries, en tant que Irlanda del Nord revisarà les seues regles de confinament el pròxim 20 de maig.

Últimes notícies

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.