16.4 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

El Regne Unit permet els viatges a l’estranger

 

El Regne Unit autoritza des de hui una altra vegada les abraçades entre familiars, els viatges a l’estranger i la reobertura de l’hostaleria en interiors, després de quasi cinc mesos de restriccions per a contindre el COVID-19.

El país ha iniciat este dilluns un tercer nou pas en la desescalada, malgrat la inquietud de les autoritats per l’expansió de la variant índia del coronavirus SARS-CoV-2, sobretot en el nord d’Anglaterra.

El primer ministre britànic, Boris Johnson, va demanar anit una “dosi de precaució” de cara al retorn dels contactes socials i va dir que “cadascun ha de contribuir” a evitar la propagació i recordar el missatge de “mans, cara, espai i aire fresc”.

A Anglaterra, els “pubs”, bars i restaurants podran servir als seus clients en interiors, mentre que la gent de dos llars diferents, podran reunir-se en interiors, fins a un màxim de sis persones, en tant que reobriran museus, cinemes, teatres, estadis esportius, àrees de jocs per a xiquets i hotels.

A Escòcia, la gent podrà reunir-se en interiors, fins a un màxim de sis persones, mentre que “pubs” i restaurants estan autoritzats a servir alcohol en interiors fins a les 21.30 GMT.

Igual que a Anglaterra, els cinemes, teatres, centres de jocs podran reobrir des d’este dilluns a Escòcia, però només podran tindre en el seu interior fins a un màxim de cent persones.

A Gal·les també reobriran en interiors els “pubs” i restaurants i tornaran a tindre activitat els hotels, cinemes, museus i galeries, en tant que Irlanda del Nord revisarà les seues regles de confinament el pròxim 20 de maig.

Últimes notícies

La Generalitat defén que lidera amb serietat el Pla Endavant i reclama corresponsabilitat al Govern

Martínez Mus ha assegurat que la reconstrucció després de la DANA avança amb 176 de 343 actuacions en marxa o completades i el ritme d'execució duplicat. Ha reclamat corresponsabilitat i comissió mixta al Govern.

Gortázar afirma que la renovació de Fainé aporta estabilitat a la Fundació La Caixa

Gonzalo Gortázar ha recolzat la continuïtat d'Isidre Fainé al capdavant de la Fundació La Caixa i ha remarcat que aporta estabilitat i continuïtat. També ha subratllat el pes de l'Obra Social i el caràcter fundacional de CaixaBank.

La Generalitat reivindica el lideratge del Pla Endavant i demana corresponsabilitat al Govern

La Generalitat ha assegurat que la reconstrucció després de la DANA avança gràcies al Pla Endavant i ha reclamat corresponsabilitat al Govern per a completar les obres. El Consell ha detallat avanços socials, econòmics, ambientals i de prevenció amb objectius calendarizados.

Avís taronja este dissabte per vents de fins a 100 km/h en gran part de la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit per a este dissabte avise taronja per vent del nord-oest amb ratxes de fins a 100 km/h i alerta costanera a Alacant; a la vesprada baixarà a groc.

El PSPV portarà a Antifrau el suposat pelotazo de les vivendes públiques a Alacant

El PSPV-PSOE va anunciar que portarà a l'Agència Antifrau les possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques en La Condomina. Reclama dimissions i un ple extraordinari després de l'obertura d'un expedient i la renúncia d'una alta càrrec municipal.

Massificació en la costa i crisi climàtica deixen els litorals més vulnerables a les borrasques

Els últims temporals han evidenciat la debilitat del litoral espanyol per la pressió urbanística, la falta de sediments i l'ascens de la mar. Experts demanen replantejar obres i permetre que les platges recuperen la seua dinàmica natural.

Detinguda una parella per robar amb violència joies a majors en diverses localitats de València

La Guàrdia Civil ha arrestat en Port de Sagunt a una parella per quatre robatoris amb estirada a persones majors a Alfafar, Catarroja, Albal i Benetússer. Operaven amb motocicleta i atacaven quan les víctimes caminaven pel carrer.

Dimitix l’alt càrrec d’Alacant després de sospites en adjudicacions de vivendes públiques

La directora general municipal María Pérez-Hickman ha presentat la seua dimissió per les suposades irregularitats en una promoció pública en La Condomina. L'alcalde Luis Barcala va obrir un expedient d'aclariment i va advertir que portarà a Fiscalia la menor sospita.