Ribó veu bé l’«enduriment necessari» de les noves restriccions front el Covid-19

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha valorat este dimecres les noves restriccions per a frenar l’expansió del Covid-19 anunciades este dimarts per la Generalitat però ha comentat que eixe «enduriment» de les normes, que ha considerat «necessari», «s’havia d’haver fet abans» donada l’evolució de la pandèmia.

 

També ha avançat que a partir de la publicació d’estes noves indicacions en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, l’Ajuntament de València convocarà el Cecopal (Centre de Coordinació Operatiu) «per a articular totes les mesures que facen falta» en este consistori en compliment d’estes normes.

 

Ribó s’ha pronunciat d’esta manera en la roda de premsa que ha oferit per a parlar de l’adhesió de València a la Declaració pel quint Aniversari de l’Acord de París de lluita contra el canvi climàtic, en referir-se a l’inici de la seua compareixença a les noves restriccions dictades per la Generalitat i en ser preguntat posteriorment per elles.

 

«És molt important reduir al màxim totes les relacions»

«Ahir la Generalitat va introduir un enduriment de les normes davant del Covid-19. Un enduriment necessari que potser s’havia d’haver fet abans fins i tot, però que nosaltres, per descomptat, saludem», ha exposat el primer edil. Després d’això, el responsable municipal ha agregat que «en el moment en el que aparega publicat» eixe canvi en les restriccions, «automàticament es convocarà el Cecopal per a articular totes les mesures que facen falta a l’Ajuntament de València».

 

Preguntat per si creu que eixes noves restriccions són suficients, per si advoca per aprovar altres i per si opina que són adequades en el temps, Joan Ribó ha explicat que «ja va manifestar fa uns dies que creia que s’havien d’haver pres mesures abans». «Crec que este tema s’ha manifestat repetidament per part de la meua formació política (Compromís) i, evidentment, jo el compartisc», ha agregat l’alcalde, que ha assenyalat que «no sabria dir» si són suficients o no.

 

No obstant això, ha recordat que «l’altre dia» ell va parlar de dur a terme «un confinament personal al màxim» per part de tots els ciutadans i ha ressaltat que creu que «ara mateixa és molt important reduir al màxim totes les relacions» entre persones.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.