Ribó veu bé l’«enduriment necessari» de les noves restriccions front el Covid-19

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha valorat este dimecres les noves restriccions per a frenar l’expansió del Covid-19 anunciades este dimarts per la Generalitat però ha comentat que eixe «enduriment» de les normes, que ha considerat «necessari», «s’havia d’haver fet abans» donada l’evolució de la pandèmia.

 

També ha avançat que a partir de la publicació d’estes noves indicacions en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, l’Ajuntament de València convocarà el Cecopal (Centre de Coordinació Operatiu) «per a articular totes les mesures que facen falta» en este consistori en compliment d’estes normes.

 

Ribó s’ha pronunciat d’esta manera en la roda de premsa que ha oferit per a parlar de l’adhesió de València a la Declaració pel quint Aniversari de l’Acord de París de lluita contra el canvi climàtic, en referir-se a l’inici de la seua compareixença a les noves restriccions dictades per la Generalitat i en ser preguntat posteriorment per elles.

 

«És molt important reduir al màxim totes les relacions»

«Ahir la Generalitat va introduir un enduriment de les normes davant del Covid-19. Un enduriment necessari que potser s’havia d’haver fet abans fins i tot, però que nosaltres, per descomptat, saludem», ha exposat el primer edil. Després d’això, el responsable municipal ha agregat que «en el moment en el que aparega publicat» eixe canvi en les restriccions, «automàticament es convocarà el Cecopal per a articular totes les mesures que facen falta a l’Ajuntament de València».

 

Preguntat per si creu que eixes noves restriccions són suficients, per si advoca per aprovar altres i per si opina que són adequades en el temps, Joan Ribó ha explicat que «ja va manifestar fa uns dies que creia que s’havien d’haver pres mesures abans». «Crec que este tema s’ha manifestat repetidament per part de la meua formació política (Compromís) i, evidentment, jo el compartisc», ha agregat l’alcalde, que ha assenyalat que «no sabria dir» si són suficients o no.

 

No obstant això, ha recordat que «l’altre dia» ell va parlar de dur a terme «un confinament personal al màxim» per part de tots els ciutadans i ha ressaltat que creu que «ara mateixa és molt important reduir al màxim totes les relacions» entre persones.

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU