Denuncien que la majoria de sanitaris de Castelló es neguen a rebre la tercera dosi

 

La Central Sindical Independent i de Funcionaris CSIF ha denunciat que, malgrat que la campanya d’immunització al personal sanitari havia d’haver arrencat ahir, han estat nombrosos els professionals castellonencs que s’han negat a completar les dos dosis del vial de Pfizer que van rebre al seu dia amb una tercera pauta de la vacuna de Moderna.

Davant la falta absoluta d’informació i la improvisació amb què ha arrencat esta campanya, el personal sanitari de diferents departaments de salut de la província de Castelló, tant a la capital de La Plana com a localitats limítrofes com Vila-real, ha decidit de manera unànime posposar l’administració de les vacunes”, han explicat des de CSIF.

Des de la central sindical han indicat que “els professionals volen que la Conselleria de Sanitat aporte per escrit informació sobre els motius pels quals s’ha decidit inocular en esta ocasió mitjana dosi del vial Moderna, malgrat haver estat immunitzats amb Pfizer les dos ocasions anteriors”.

“Es tracta d’una campanya que està generant més dubtes que certes entre els professionals dels hospitals i centres de salut, ja que, malgrat que molts van rebre l’última dosi el febrer passat, ara fa 9 mesos, el seu inici es va anunciar dimarts de manera sorprenent i amb menys de 24 hores d’antelació, cosa que ha deixat poc marge per a l’organització i genera certa inquietud entre el personal”, han ressenyat des de CSIF.

Alhora, des del sindicat han subratllat el fet que, a diferència de les dos campanyes anteriors, que es van prolongar durant setmanes, “en instal·lacions com l’Hospital General de Castelló esta vegada s’han concentrat les vacunacions per immunitzar la totalitat de la plantilla sanitària en un termini màxim de 9 dies hàbils”.

“Davant la desconfiança que està generant esta urgència, a la qual se suma la manca d’informació al voltant de la idoneïtat o no de rebre una pauta de marca diferent de la de les dos dosis inicials, malgrat que totes dos es basen en un sistema homòleg de vacunes d’ARN missatger, des de CSIF demanem a la Conselleria de Sanitat més transparència, així com que es resolguen com més aviat millor i per escrit tots els dubtes que està generant este nou procés”, han indicat.

D’altra banda, des de CSIF han recordat que “el 26 de novembre la mateixa Moderna va publicar un comunicat en què indicava que iniciarien estudis per veure si, per combatre les noves variants del coronavirus, n’hi havia prou amb inocular mitja dosi com a tercera pauta de reforç, injectar una dosi completa o desenvolupar una nova vacuna, per la qual cosa, si ni el mateix fabricant sap de manera encertada l’efectivitat que té mitja dosi de moderna, no té cap aval científic que Sanitat recomane posar-la”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.