Denuncien que la majoria de sanitaris de Castelló es neguen a rebre la tercera dosi

 

La Central Sindical Independent i de Funcionaris CSIF ha denunciat que, malgrat que la campanya d’immunització al personal sanitari havia d’haver arrencat ahir, han estat nombrosos els professionals castellonencs que s’han negat a completar les dos dosis del vial de Pfizer que van rebre al seu dia amb una tercera pauta de la vacuna de Moderna.

Davant la falta absoluta d’informació i la improvisació amb què ha arrencat esta campanya, el personal sanitari de diferents departaments de salut de la província de Castelló, tant a la capital de La Plana com a localitats limítrofes com Vila-real, ha decidit de manera unànime posposar l’administració de les vacunes”, han explicat des de CSIF.

Des de la central sindical han indicat que “els professionals volen que la Conselleria de Sanitat aporte per escrit informació sobre els motius pels quals s’ha decidit inocular en esta ocasió mitjana dosi del vial Moderna, malgrat haver estat immunitzats amb Pfizer les dos ocasions anteriors”.

“Es tracta d’una campanya que està generant més dubtes que certes entre els professionals dels hospitals i centres de salut, ja que, malgrat que molts van rebre l’última dosi el febrer passat, ara fa 9 mesos, el seu inici es va anunciar dimarts de manera sorprenent i amb menys de 24 hores d’antelació, cosa que ha deixat poc marge per a l’organització i genera certa inquietud entre el personal”, han ressenyat des de CSIF.

Alhora, des del sindicat han subratllat el fet que, a diferència de les dos campanyes anteriors, que es van prolongar durant setmanes, “en instal·lacions com l’Hospital General de Castelló esta vegada s’han concentrat les vacunacions per immunitzar la totalitat de la plantilla sanitària en un termini màxim de 9 dies hàbils”.

“Davant la desconfiança que està generant esta urgència, a la qual se suma la manca d’informació al voltant de la idoneïtat o no de rebre una pauta de marca diferent de la de les dos dosis inicials, malgrat que totes dos es basen en un sistema homòleg de vacunes d’ARN missatger, des de CSIF demanem a la Conselleria de Sanitat més transparència, així com que es resolguen com més aviat millor i per escrit tots els dubtes que està generant este nou procés”, han indicat.

D’altra banda, des de CSIF han recordat que “el 26 de novembre la mateixa Moderna va publicar un comunicat en què indicava que iniciarien estudis per veure si, per combatre les noves variants del coronavirus, n’hi havia prou amb inocular mitja dosi com a tercera pauta de reforç, injectar una dosi completa o desenvolupar una nova vacuna, per la qual cosa, si ni el mateix fabricant sap de manera encertada l’efectivitat que té mitja dosi de moderna, no té cap aval científic que Sanitat recomane posar-la”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la jutgessa

El funcionari que va tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer davant un superior que va adjudicar una vivenda a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, en un cas que ha desfermat una forta tempesta política a Alacant.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.