Denuncien que la majoria de sanitaris de Castelló es neguen a rebre la tercera dosi

 

La Central Sindical Independent i de Funcionaris CSIF ha denunciat que, malgrat que la campanya d’immunització al personal sanitari havia d’haver arrencat ahir, han estat nombrosos els professionals castellonencs que s’han negat a completar les dos dosis del vial de Pfizer que van rebre al seu dia amb una tercera pauta de la vacuna de Moderna.

Davant la falta absoluta d’informació i la improvisació amb què ha arrencat esta campanya, el personal sanitari de diferents departaments de salut de la província de Castelló, tant a la capital de La Plana com a localitats limítrofes com Vila-real, ha decidit de manera unànime posposar l’administració de les vacunes”, han explicat des de CSIF.

Des de la central sindical han indicat que «els professionals volen que la Conselleria de Sanitat aporte per escrit informació sobre els motius pels quals s’ha decidit inocular en esta ocasió mitjana dosi del vial Moderna, malgrat haver estat immunitzats amb Pfizer les dos ocasions anteriors».

“Es tracta d’una campanya que està generant més dubtes que certes entre els professionals dels hospitals i centres de salut, ja que, malgrat que molts van rebre l’última dosi el febrer passat, ara fa 9 mesos, el seu inici es va anunciar dimarts de manera sorprenent i amb menys de 24 hores d’antelació, cosa que ha deixat poc marge per a l’organització i genera certa inquietud entre el personal”, han ressenyat des de CSIF.

Alhora, des del sindicat han subratllat el fet que, a diferència de les dos campanyes anteriors, que es van prolongar durant setmanes, «en instal·lacions com l’Hospital General de Castelló esta vegada s’han concentrat les vacunacions per immunitzar la totalitat de la plantilla sanitària en un termini màxim de 9 dies hàbils».

“Davant la desconfiança que està generant esta urgència, a la qual se suma la manca d’informació al voltant de la idoneïtat o no de rebre una pauta de marca diferent de la de les dos dosis inicials, malgrat que totes dos es basen en un sistema homòleg de vacunes d’ARN missatger, des de CSIF demanem a la Conselleria de Sanitat més transparència, així com que es resolguen com més aviat millor i per escrit tots els dubtes que està generant este nou procés”, han indicat.

D’altra banda, des de CSIF han recordat que “el 26 de novembre la mateixa Moderna va publicar un comunicat en què indicava que iniciarien estudis per veure si, per combatre les noves variants del coronavirus, n’hi havia prou amb inocular mitja dosi com a tercera pauta de reforç, injectar una dosi completa o desenvolupar una nova vacuna, per la qual cosa, si ni el mateix fabricant sap de manera encertada l’efectivitat que té mitja dosi de moderna, no té cap aval científic que Sanitat recomane posar-la”.

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.