10.1 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Denuncien que la majoria de sanitaris de Castelló es neguen a rebre la tercera dosi

 

La Central Sindical Independent i de Funcionaris CSIF ha denunciat que, malgrat que la campanya d’immunització al personal sanitari havia d’haver arrencat ahir, han estat nombrosos els professionals castellonencs que s’han negat a completar les dos dosis del vial de Pfizer que van rebre al seu dia amb una tercera pauta de la vacuna de Moderna.

Davant la falta absoluta d’informació i la improvisació amb què ha arrencat esta campanya, el personal sanitari de diferents departaments de salut de la província de Castelló, tant a la capital de La Plana com a localitats limítrofes com Vila-real, ha decidit de manera unànime posposar l’administració de les vacunes”, han explicat des de CSIF.

Des de la central sindical han indicat que “els professionals volen que la Conselleria de Sanitat aporte per escrit informació sobre els motius pels quals s’ha decidit inocular en esta ocasió mitjana dosi del vial Moderna, malgrat haver estat immunitzats amb Pfizer les dos ocasions anteriors”.

“Es tracta d’una campanya que està generant més dubtes que certes entre els professionals dels hospitals i centres de salut, ja que, malgrat que molts van rebre l’última dosi el febrer passat, ara fa 9 mesos, el seu inici es va anunciar dimarts de manera sorprenent i amb menys de 24 hores d’antelació, cosa que ha deixat poc marge per a l’organització i genera certa inquietud entre el personal”, han ressenyat des de CSIF.

Alhora, des del sindicat han subratllat el fet que, a diferència de les dos campanyes anteriors, que es van prolongar durant setmanes, “en instal·lacions com l’Hospital General de Castelló esta vegada s’han concentrat les vacunacions per immunitzar la totalitat de la plantilla sanitària en un termini màxim de 9 dies hàbils”.

“Davant la desconfiança que està generant esta urgència, a la qual se suma la manca d’informació al voltant de la idoneïtat o no de rebre una pauta de marca diferent de la de les dos dosis inicials, malgrat que totes dos es basen en un sistema homòleg de vacunes d’ARN missatger, des de CSIF demanem a la Conselleria de Sanitat més transparència, així com que es resolguen com més aviat millor i per escrit tots els dubtes que està generant este nou procés”, han indicat.

D’altra banda, des de CSIF han recordat que “el 26 de novembre la mateixa Moderna va publicar un comunicat en què indicava que iniciarien estudis per veure si, per combatre les noves variants del coronavirus, n’hi havia prou amb inocular mitja dosi com a tercera pauta de reforç, injectar una dosi completa o desenvolupar una nova vacuna, per la qual cosa, si ni el mateix fabricant sap de manera encertada l’efectivitat que té mitja dosi de moderna, no té cap aval científic que Sanitat recomane posar-la”.

Últimes notícies

0-2: Carreras i Mbappé donen el triomf a un Reial Madrid gris a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 a Mestalla amb un golàs d'Álvaro Carreras i la sentència de Kylian Mbappé. El València no va provar a Courtois i la graderia es va desesperar.

Carreras obri el camí i Mbappé tanca el 0-2 del Reial Madrid a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al València en un dol pla: Álvaro Carreras va decidir amb una acció individual en el 65 i Kylian Mbappé va rematar en l'afegit; Mestalla va assenyalar a Corberán

El València-Reial Madrid registra la millor entrada del curs a Mestalla amb 47.515 espectadors

Mestalla va reunir 47.515 aficionats al València-Reial Madrid, la major assistència del curs. La dada va superar el rècord setmanal marcat en Copa davant l'Athletic.

Dimitrievski sosté al València i frena a un Reial Madrid sense lluentor (0-0)

Dimitrievski ha sostingut al València amb parades a Mbappé i David Jiménez a Mestalla. El Reial Madrid no va desplegar un gran futbol i el partit va acabar 0-0.

El València ix amb tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid. En l'equip blanc, el canterano Dani Jiménez serà lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El València aposta per tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid, que eixirà amb el canterano Dani Jiménez com a lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El Carnestoltes de Torrevieja malbarata fantasia i color en un any clau cap a l’interés turístic nacional

Torrevieja ha viscut el seu gran desfile-concurs amb més de 1.500 comparsistas en 31 agrupacions. El festeig reforça la candidatura a interés turístic nacional en 2027.

Elgezabal lamenta que al Llevant se li va ser el partit en buscar l’empat en San Mamés

Elgezabal va marcar per a acostar al Llevant en San Mamés i va admetre que el resultat es va escapar en anar per l'empat amb un menys. Va reivindicar l'ADN competitiu de l'equip i la connexió amb l'afició.