Mastodon
25.7 C
València
Dimecres, 17 setembre, 2025

Denuncien que la majoria de sanitaris de Castelló es neguen a rebre la tercera dosi

 

La Central Sindical Independent i de Funcionaris CSIF ha denunciat que, malgrat que la campanya d’immunització al personal sanitari havia d’haver arrencat ahir, han estat nombrosos els professionals castellonencs que s’han negat a completar les dos dosis del vial de Pfizer que van rebre al seu dia amb una tercera pauta de la vacuna de Moderna.

Davant la falta absoluta d’informació i la improvisació amb què ha arrencat esta campanya, el personal sanitari de diferents departaments de salut de la província de Castelló, tant a la capital de La Plana com a localitats limítrofes com Vila-real, ha decidit de manera unànime posposar l’administració de les vacunes”, han explicat des de CSIF.

Des de la central sindical han indicat que “els professionals volen que la Conselleria de Sanitat aporte per escrit informació sobre els motius pels quals s’ha decidit inocular en esta ocasió mitjana dosi del vial Moderna, malgrat haver estat immunitzats amb Pfizer les dos ocasions anteriors”.

“Es tracta d’una campanya que està generant més dubtes que certes entre els professionals dels hospitals i centres de salut, ja que, malgrat que molts van rebre l’última dosi el febrer passat, ara fa 9 mesos, el seu inici es va anunciar dimarts de manera sorprenent i amb menys de 24 hores d’antelació, cosa que ha deixat poc marge per a l’organització i genera certa inquietud entre el personal”, han ressenyat des de CSIF.

Alhora, des del sindicat han subratllat el fet que, a diferència de les dos campanyes anteriors, que es van prolongar durant setmanes, “en instal·lacions com l’Hospital General de Castelló esta vegada s’han concentrat les vacunacions per immunitzar la totalitat de la plantilla sanitària en un termini màxim de 9 dies hàbils”.

“Davant la desconfiança que està generant esta urgència, a la qual se suma la manca d’informació al voltant de la idoneïtat o no de rebre una pauta de marca diferent de la de les dos dosis inicials, malgrat que totes dos es basen en un sistema homòleg de vacunes d’ARN missatger, des de CSIF demanem a la Conselleria de Sanitat més transparència, així com que es resolguen com més aviat millor i per escrit tots els dubtes que està generant este nou procés”, han indicat.

D’altra banda, des de CSIF han recordat que “el 26 de novembre la mateixa Moderna va publicar un comunicat en què indicava que iniciarien estudis per veure si, per combatre les noves variants del coronavirus, n’hi havia prou amb inocular mitja dosi com a tercera pauta de reforç, injectar una dosi completa o desenvolupar una nova vacuna, per la qual cosa, si ni el mateix fabricant sap de manera encertada l’efectivitat que té mitja dosi de moderna, no té cap aval científic que Sanitat recomane posar-la”.

Últimes notícies

Mazón reivindica la fortalesa de l’economia valenciana després de la DANA i crida a no baixar la mirada

Mazón va defendre que l'economia valenciana ha resistit i crescut després de la DANA del 29 d'octubre, que va danyar el 20% dels actius en les zones afectades. Va reivindicar suport empresarial, va anunciar menys burocràcia i rebaixes fiscals, i va lamentar absències en la gala de la Nit de l'Economia Valenciana.

Manzanares cancel·la els seus compromisos després de fracturar-se una costella

José María Manzanares patix la fractura de l'octava costella esquerra i és baixa a Guadalajara, Salamanca, Nimes i Lorca. Marco Pérez li substituirà a Guadalajara.

Cos destaca que l’esforç empresarial ha permés eixir sense cicatrius del xoc aranzelari

Carlos Cuerpo enaltix a València la resiliència d'empreses i treballadors i eleva el creixement al 2,7%, amb consum i inversion com a motors. Parla d'un canvi estructural recolzat en un mercat laboral robust i en la modernizacion productiva.

Morata, president de Cambra València, reclama estabilitat i un projecte comú per a Espanya

José Vicente Morata alerta d'una polarització estructural que frena consensos i demana marcs estables per a les empreses. Reivindica autonomia estratègica i inversió en I+D i infraestructures.

La calor persistix en la Comunitat Valenciana i Ademuz frega els 36 graus

La Comunitat Valenciana encadena una altra jornada de calor estiuenca a menys d'una setmana de la tardor. Ademuz frega 36 °C i les capitals queden prop de 30 °C, amb pics locals encara majors.

Sánchez presenta demà el pla d’inversions d’Aena per als aeroports espanyols

Sánchez detallarà a Alacant-Elx el nou pla d'Aena per a la xarxa aeroportuària, amb xifres que el Govern anticipa com a elevades i amb el DAURA III en l'horitzó.

Tretze municipis se sumen al pla de la Generalitat per a reparar el clavegueram després de la dana

Tretze municipis s'adherixen al pla de la Generalitat per a arreglar el clavegueram danyat per la dana. Vaersa centralitza la contractació d'obres per 134,75 milions.

Mor un home després d’autolesionar-se amb una navaixa després d’agredir a un altre a Sant Joan

Un home de 53 anys va morir a Sant Joan després de tallar-se el coll amb una navaixa després d'agredir amb un pal a un altre de 48 anys. La investigació apunta a una disputa laboral com a detonant.