Sanitat notifica 5.423 nous positius i 13 nous morts per coronavirus

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat un total de 5.423 nous casos de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització.

Els nous casos per províncies són 830 a Castelló (185.708 en total), 1.354 a Alacant (515.972 en total), 3.238 a València (812.173 en total) i 1 sense assignar.

D’ells, 2.670 són de persones majors de 60 anys. Per províncies: 466 de Castelló, 710 d’Alacant, 1.493 de València i 1 sense assignar.

Els hospitals valencians tenen actualment 1.216 persones ingressades, 59 d’elles en l’UCI: 175 a la província de Castelló, 5 en UCI; 409 a la província d’Alacant, 20 d’elles en l’UCI; i 632 a la província de València, 34 en UCI.

S’han notificat 13 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, tots amb data de defunció en els últims 7 dies, excepte un que és de l’1 de juliol.

Es tracta de 7 dones d’entre 78 i 105 anys, i 6 homes d’entre 78 i 90 anys.

El total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 9.636: 1.132 a la província de Castelló, 3.663 en la d’Alacant i 4.841 en la de València.

Últimes notícies

Les noves beques i la matrícula gratis marquen l’estratègia del Consell per a la universitat valenciana

El Consell aposta per una nova Llei de Ciència, el Pla 2030, més beques i matrícula gratis per a qui aprove tot primer per a reforçar el sistema universitari valencià, tal com ha explicat Juanfran Pérez Llorca en la presa de possessió del nou rector de l’UJI, Jesús Lancis.

Beques més fortes i matrícula gratis si s’aprova tot: així vol el Consell reforçar la universitat valenciana

El Consell ha detallat a Castelló la seua estratègia per a reforçar el sistema universitari valencià, amb una nova Llei de Ciència, el Pla 2030, més beques i matrícula gratis per a qui aprove totes les assignatures del primer curs.

OWN València espera més de 20.000 aficionats als videojocs del 3 al 5 de juliol

El festival de videojocs, e-sports i cultura digital OWN reunix del 3 al 5 de juliol a Fira València més de 20.000 assistents i les principals companyies del sector.

València cedeix el relleu dels Gay Games a Perth, seu de l’edició de 2030

València, amfitriona dels Gay Games 2026 amb prop de deu mil participants, ha fet el traspàs simbòlic de seu a Perth, ciutat australiana que acollirà l’edició de 2030, amb un balanç positiu en economia i imatge de ciutat oberta i inclusiva.

València cede el testimoni dels Gay Games a Perth, seu en 2030

València, seu dels Gay Games 2026 amb prop de deu mil participants, ha realitzat el traspàs simbòlic del testimoni a Perth, que acollirà la tretzena edició en 2030, destacant l’impacte econòmic i el llegat en imatge de ciutat diversa i inclusiva.

La Malva-rosa reunirà quasi 700 jugadors en la quarta prova del Beach Volley Tour

La platja de la Malva-rosa acollirà este cap de setmana la quarta prova del Beach Volley Tour Comunitat Valenciana, amb quasi 700 jugadors entre categories cadet, infantil i professional.

Catalá defensa la gestió de Pérez Llorca però recorda que la candidatura la decidirà el PP

María José Catalá destaca la bona faena de Juanfran Pérez Llorca i demana donar-li suport, però subratlla que la candidatura autonòmica la decidirà la direcció del PP.

La Generalitat concedeix 7,95 milions a 417 ajuntaments per a previndre incendis forestals

Les ajudes permetran finançar tallafocs, pistes forestals, punts d’aigua, podes, desbrossaments i actuacions de gestió forestal durant 2026