Sanitat admet que no hi ha metges ni infermers suficients en el territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat ha reconegut els problemes que està tenint en els últims mesos per a cobrir el número total de places creades tant en substitucions d’estiu com en les altres categories. A pesar d’això, no ha exposat el percentatge de places cobertes pel personal sanitari.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, el Govern valencià defén que els 4.000 contractes que es van crear durant la pandèmia del Covid-19 i els eventuals destinats al pla de vacacions s’han executat «en la seua gran majoria amb normalitat» amb les borses de contractació ordinàries i extraordinàries.

 

Això sí, la Conselleria de Sanitat ha admés que hi ha categories «principalment de facultatius especialistes, metges i infermers per a les que s’han esgotat les borses tant en el territori valencià com en les altres comunitats», principal raó per la que no estan arribant tots els reforços promesos a la sanitat primària i per als que hi ha pressupost.

 

«La Direcció General de Recursos Humans està fent i farà tots els esforços possibles per a la cobertura de totes les places creades», ha assegurat l’administració, segons el citat mitjà. La Conselleria ha defés que les places estan habilitades «per a poder donar una resposta ràpida en cas de rebrots o situacions que ho requerisquen depenent del moment de la pandèmia».

 

Diners hi ha, però no hi ha personal sanitari

Des del sindicat de Comissions Obreres (CCOO) han intentat xifrar el número total de contractes que va prometre la Conselleria de Sanitat. El sindicat ha pogut corroborar que només hi ha un 40% del total de contractes coberts i, en molts casos, són llicenciats en Medicina que acaben de graduar-se.

 

«Estem desbordats i esgotats», ha explicat M. Carmen Gallego, vicepresidenta de la Societat Valenciana de Medicina Familiar i Comunitària (Svmfyc). «Els contractes es van anunciar i sabem que hi ha diners, però no s’ha arribat a contractar ni una part del promés i caldria pensar per què no s’ha arribat a contractar», ha manifestat la metge que reconeix que fins i tot els coordinadors de centres de salut «ens diuen que tenen els diners però no troben a ningú per a contractar».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.