Sanitat admet que no hi ha metges ni infermers suficients en el territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat ha reconegut els problemes que està tenint en els últims mesos per a cobrir el número total de places creades tant en substitucions d’estiu com en les altres categories. A pesar d’això, no ha exposat el percentatge de places cobertes pel personal sanitari.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, el Govern valencià defén que els 4.000 contractes que es van crear durant la pandèmia del Covid-19 i els eventuals destinats al pla de vacacions s’han executat «en la seua gran majoria amb normalitat» amb les borses de contractació ordinàries i extraordinàries.

 

Això sí, la Conselleria de Sanitat ha admés que hi ha categories «principalment de facultatius especialistes, metges i infermers per a les que s’han esgotat les borses tant en el territori valencià com en les altres comunitats», principal raó per la que no estan arribant tots els reforços promesos a la sanitat primària i per als que hi ha pressupost.

 

«La Direcció General de Recursos Humans està fent i farà tots els esforços possibles per a la cobertura de totes les places creades», ha assegurat l’administració, segons el citat mitjà. La Conselleria ha defés que les places estan habilitades «per a poder donar una resposta ràpida en cas de rebrots o situacions que ho requerisquen depenent del moment de la pandèmia».

 

Diners hi ha, però no hi ha personal sanitari

Des del sindicat de Comissions Obreres (CCOO) han intentat xifrar el número total de contractes que va prometre la Conselleria de Sanitat. El sindicat ha pogut corroborar que només hi ha un 40% del total de contractes coberts i, en molts casos, són llicenciats en Medicina que acaben de graduar-se.

 

«Estem desbordats i esgotats», ha explicat M. Carmen Gallego, vicepresidenta de la Societat Valenciana de Medicina Familiar i Comunitària (Svmfyc). «Els contractes es van anunciar i sabem que hi ha diners, però no s’ha arribat a contractar ni una part del promés i caldria pensar per què no s’ha arribat a contractar», ha manifestat la metge que reconeix que fins i tot els coordinadors de centres de salut «ens diuen que tenen els diners però no troben a ningú per a contractar».

Últimes notícies

Mes de maig rècord en hotels valencians amb més de 3 milions de pernoctacions

La Comunitat Valenciana ha superat els 3 milions de pernoctacions hoteleres en maig, amb el pes principal del turisme estranger i una estada mitjana de 3,14 dies. La província d'Alacant lidera les xifres, seguida de València i Castelló.

L’ocupació turística puja un 3,9 % al maig a la Comunitat Valenciana, el major avanç autonòmic

La Comunitat Valenciana ha encapçalat al maig l’augment d’afiliació turística a Espanya amb un 3,9 %, fins als 232.761 treballadors, en un context de creixement general del sector.

Dimarts de calor extrema: nivell taronja en tres comarques de Castelló

Sanitat ha mantingut per a dimarts el nivell de risc mitjà per calor en una vintena de municipis de les comarques del Baix Maestrat, Els Ports i l’Alt Maestrat.

Quatre ferits, dos menors, en l’incendi d’una vivenda a Aldaia

Quatre persones han resultat ferides en l’incendi d’un dúplex a Aldaia, entre elles un bebé d’11 mesos i una xiqueta de 3 anys, atesos per inhalació de fum i cremades.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 28,6 graus

La passada matinada s’han registrat nits tòrrides en molts municipis de la Comunitat Valenciana, sobretot d’Alacant, amb una mínima de 28,6 graus a Benidorm, mentre que a València i Castelló les mínimes han sigut tropicals, entre 20 i 25 graus.

Enganya diversos clients amb plaques solars i els estafa més de 7.500 euros

Un comercial duna empresa dinstal·lacions fotovoltaiques ha sigut detingut per estafar més de 7.500 euros a diversos clients, després de cobrar avançaments i derivar els pagaments al seu compte bancari sense fer els treballs.

Sis treballadors, detinguts per furtar paquets tecnològics i revendre’ls en una botiga de València

La Guàrdia Civil ha detingut sis treballadors d’una empresa logística i d’un comerç de València per un presumpte furt continuat de paqueteria amb mòbils i tauletes de gamma alta que, suposadament, es revenien a baixa preu en una botiga.

Temperatures molt altes hui en l’interior i el prelitoral de València i el sud d’Alacant

Hui dimarts l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable, amb cel poc nuvolós o ras i pols en suspensió, però amb temperatures molt altes sobretot en l’interior i prelitoral de València i el sud d’Alacant.