Sanitat admet que no hi ha metges ni infermers suficients en el territori valencià

 

La Conselleria de Sanitat ha reconegut els problemes que està tenint en els últims mesos per a cobrir el número total de places creades tant en substitucions d’estiu com en les altres categories. A pesar d’això, no ha exposat el percentatge de places cobertes pel personal sanitari.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, el Govern valencià defén que els 4.000 contractes que es van crear durant la pandèmia del Covid-19 i els eventuals destinats al pla de vacacions s’han executat «en la seua gran majoria amb normalitat» amb les borses de contractació ordinàries i extraordinàries.

 

Això sí, la Conselleria de Sanitat ha admés que hi ha categories «principalment de facultatius especialistes, metges i infermers per a les que s’han esgotat les borses tant en el territori valencià com en les altres comunitats», principal raó per la que no estan arribant tots els reforços promesos a la sanitat primària i per als que hi ha pressupost.

 

«La Direcció General de Recursos Humans està fent i farà tots els esforços possibles per a la cobertura de totes les places creades», ha assegurat l’administració, segons el citat mitjà. La Conselleria ha defés que les places estan habilitades «per a poder donar una resposta ràpida en cas de rebrots o situacions que ho requerisquen depenent del moment de la pandèmia».

 

Diners hi ha, però no hi ha personal sanitari

Des del sindicat de Comissions Obreres (CCOO) han intentat xifrar el número total de contractes que va prometre la Conselleria de Sanitat. El sindicat ha pogut corroborar que només hi ha un 40% del total de contractes coberts i, en molts casos, són llicenciats en Medicina que acaben de graduar-se.

 

«Estem desbordats i esgotats», ha explicat M. Carmen Gallego, vicepresidenta de la Societat Valenciana de Medicina Familiar i Comunitària (Svmfyc). «Els contractes es van anunciar i sabem que hi ha diners, però no s’ha arribat a contractar ni una part del promés i caldria pensar per què no s’ha arribat a contractar», ha manifestat la metge que reconeix que fins i tot els coordinadors de centres de salut «ens diuen que tenen els diners però no troben a ningú per a contractar».

Últimes notícies

Deting a Viver per apuntar algú amb una pistola de fogueig en plena festa

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys i investiga una dona de 26 per una agressió múltiple i amenaces amb una pistola de fogueig durant una discomòbil a Viver el 15 d’agost.

Mor un motorista en la A-31 a Monforte del Cid en un xoc amb un cotxe

Un home de 42 anys ha mort en un accident entre la seua motocicleta i un cotxe a l’A-31, a Monforte del Cid, mentre que el conductor del turisme, de 19 anys, ha resultat il·lés.

Els bombers mantenen la vigilància i busquen extingir l’incendi d’El Saler

Els bombers de València continuen treballant a la Devesa d’El Saler per controlar punts calents i aconseguir l’extinció total després de cremar-se 37 hectàrees.

Divendres amb temperatures màximes molt altes a l’interior i prelitoral valencià

Este divendres el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana i les temperatures màximes pujaran, amb valors significativament alts en zones de l’interior i del prelitoral. Dissabte es mantindrà la calor, especialment a l’interior, amb vents fluixos de direcció variable que giraran a component este.

Avís groc este divendres per temperatures de fins a 38 graus a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres l’avís groc a tota la província de València per calor intensa, amb fins a 38 graus a l’interior i 36 al litoral.

Folk irlandés, èpica celta i molt rock: The Waterboys omplin el Roig Arena

The Waterboys han convertit el Roig Arena de València en un pub ideal amb quasi tres hores de folk irlandés, èpica celta, country i rock clàssic, en l’únic concert que oferiran enguany a Espanya. El recital s’ha centrat en l’univers de 'Fisherman's blues' i el nou triple disc 'Atlantic rain', amb el suport de Steve Earle.

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.