Sanitat estudia el brot de Benicàssim per possible variant índia

Mentre Sanitat ha de confirmar encara oficialment amb la seqüenciació del COVID per assegurar la variant exacta que ha provocat el brot social a Benicàssim. Creix el temor que la nova soca índia s’estiga estenent per la Comunitat Valenciana en plena temporada turística i més entre els més joves.

De moment, algunes fonts no oficials asseguren que diverses PCR realitzades a persones d’esta localitat ja han detectat la presència de la variant delta. No obstant, ha de ser Salut Pública qui ho determine.

«La seqüenciació pot trigar setmanes però encara que es tractés d’esta soca, la variant delta que es diu, no canvia res, ni la quarantena ni el rastreig ni res i això la població també ha de saber-ho».

-Conselleria de Sanitat en declaracions a València Diari-

 

De moment, el municipi reitera les seues crides, mentre Sanitat acaba de confirmar a València Diari que «S’està seqüenciant però encara no es pot assegurar res», afegint a més que esta seqüenciació «podria trigar setmanes».

Tot i això, les mateixes fonts de Conselleria de Sanitat adverteixen que «encara que es tractés d’esta soca, la variant delta que se l’anomena, no canvia res, ni la quarantena ni el rastreig ni res i això la població també ha de saber-ho», afegeixen.

El municipi demana «responsabilitat»

 

L’Ajuntament de Benicàssim ha tingut coneixement a través de les autoritats sanitàries d’un brot de coronavirus, de marcat caràcter social, amb incidència especialment entre els joves.

Des del consistori apel·len a la responsabilitat i a l’estricte compliment de les recomanacions i normativa sanitària pel que fa al respecte de l’ús de mascareta, el distanciament social i sobretot en no relaxar les mesures preventives.

Cal tenir en compte que el brot està afectant persones que encara no han rebut la vacuna, pel que són, especialment els joves, els que han d’extremar la precaució si no es vol fer passos enrere en la lluita contra la Covid.

Així mateix, l’Ajuntament de Benicàssim va a reforçar les tasques de vigilància i control de l’acompliment de les mesures establertes per les autoritats competents, Tant en establiments com en via pública, i insistir que és responsabilitat de tots combatre esta situació.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.