Sanitat estudia el brot de Benicàssim per possible variant índia

Mentre Sanitat ha de confirmar encara oficialment amb la seqüenciació del COVID per assegurar la variant exacta que ha provocat el brot social a Benicàssim. Creix el temor que la nova soca índia s’estiga estenent per la Comunitat Valenciana en plena temporada turística i més entre els més joves.

De moment, algunes fonts no oficials asseguren que diverses PCR realitzades a persones d’esta localitat ja han detectat la presència de la variant delta. No obstant, ha de ser Salut Pública qui ho determine.

“La seqüenciació pot trigar setmanes però encara que es tractés d’esta soca, la variant delta que es diu, no canvia res, ni la quarantena ni el rastreig ni res i això la població també ha de saber-ho”.

-Conselleria de Sanitat en declaracions a València Diari-

 

De moment, el municipi reitera les seues crides, mentre Sanitat acaba de confirmar a València Diari que “S’està seqüenciant però encara no es pot assegurar res”, afegint a més que esta seqüenciació “podria trigar setmanes”.

Tot i això, les mateixes fonts de Conselleria de Sanitat adverteixen que “encara que es tractés d’esta soca, la variant delta que se l’anomena, no canvia res, ni la quarantena ni el rastreig ni res i això la població també ha de saber-ho”, afegeixen.

El municipi demana “responsabilitat”

 

L’Ajuntament de Benicàssim ha tingut coneixement a través de les autoritats sanitàries d’un brot de coronavirus, de marcat caràcter social, amb incidència especialment entre els joves.

Des del consistori apel·len a la responsabilitat i a l’estricte compliment de les recomanacions i normativa sanitària pel que fa al respecte de l’ús de mascareta, el distanciament social i sobretot en no relaxar les mesures preventives.

Cal tenir en compte que el brot està afectant persones que encara no han rebut la vacuna, pel que són, especialment els joves, els que han d’extremar la precaució si no es vol fer passos enrere en la lluita contra la Covid.

Així mateix, l’Ajuntament de Benicàssim va a reforçar les tasques de vigilància i control de l’acompliment de les mesures establertes per les autoritats competents, Tant en establiments com en via pública, i insistir que és responsabilitat de tots combatre esta situació.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.

El Consell reivindica la seua aposta per crear més i millor ocupació en la Comunitat Valenciana

La Generalitat subratlla el seu compromís amb una ocupació estable i de qualitat, amb especial atenció a jóvens i dones, i destaca la creació de més de 110.000 llocs de treball en l'últim any.

Agricultura i l’UJI assagen el control biològic contra la plaga que amenaça els cirerers

La Conselleria d'Agricultura i l'UJI proven la solta del parasitoide Ganaspis kimorum i reforcen l'ús d'insecticides biològics per a contindre la Drosophila suzukii en cirerers valencians.

Les tempestes deixen 16,4 litres per metre quadrat a Millares en la matinada de l’1 de maig

Les tempestes registrades de matinada han deixat 16,4 litres per metre quadrat a Millares i acumulats significatius en diversos municipis de l'interior de la Comunitat Valenciana, amb cel cobert i ruixats febles en la resta del territori.

Puente acusa la dreta de bloquejar la regularització d’immigrants per a no cedir en res

Óscar Puente defén la regularització extraordinària d'immigrants com a via per a reconéixer drets bàsics i critica que la dreta es negue a repetir processos que abans va aplicar. El ministre també descarta que existisca fonament en les especulacions sobre una candidatura per Alacant.

Vila-real busca la Champions i el Llevant s’aferra a la permanència en La Ceràmica

Vila-real necessita només un punt per a segellar la seua presència en la pròxima Lliga de Campions, mentres que el Llevant està obligat a guanyar per a continuar viu en la lluita per la permanència.

La Policia proposa sancionar al president del Panathinaikos per alterar la seguretat a la Fonteta

La Policia Nacional ha proposat sancionar al president del Panathinaikos, Dimitris Giannakopoulos, per una conducta que considera generadora d'una situació de risc al final del partit d'Eurolliga a València.

L’Audiència Nacional admet a tràmit el recurs de Castella-la Manxa pel transvasament Tajo-Segura

L'Audiència Nacional ha admés a tràmit el recurs de Castella-la Manxa contra el Govern per no adaptar encara les normes del transvasament Tajo-Segura a les sentències del Suprem i als cabals ecològics del Tajo.