Sanitat estudia el brot de Benicàssim per possible variant índia

Mentre Sanitat ha de confirmar encara oficialment amb la seqüenciació del COVID per assegurar la variant exacta que ha provocat el brot social a Benicàssim. Creix el temor que la nova soca índia s’estiga estenent per la Comunitat Valenciana en plena temporada turística i més entre els més joves.

De moment, algunes fonts no oficials asseguren que diverses PCR realitzades a persones d’esta localitat ja han detectat la presència de la variant delta. No obstant, ha de ser Salut Pública qui ho determine.

«La seqüenciació pot trigar setmanes però encara que es tractés d’esta soca, la variant delta que es diu, no canvia res, ni la quarantena ni el rastreig ni res i això la població també ha de saber-ho».

-Conselleria de Sanitat en declaracions a València Diari-

 

De moment, el municipi reitera les seues crides, mentre Sanitat acaba de confirmar a València Diari que «S’està seqüenciant però encara no es pot assegurar res», afegint a més que esta seqüenciació «podria trigar setmanes».

Tot i això, les mateixes fonts de Conselleria de Sanitat adverteixen que «encara que es tractés d’esta soca, la variant delta que se l’anomena, no canvia res, ni la quarantena ni el rastreig ni res i això la població també ha de saber-ho», afegeixen.

El municipi demana «responsabilitat»

 

L’Ajuntament de Benicàssim ha tingut coneixement a través de les autoritats sanitàries d’un brot de coronavirus, de marcat caràcter social, amb incidència especialment entre els joves.

Des del consistori apel·len a la responsabilitat i a l’estricte compliment de les recomanacions i normativa sanitària pel que fa al respecte de l’ús de mascareta, el distanciament social i sobretot en no relaxar les mesures preventives.

Cal tenir en compte que el brot està afectant persones que encara no han rebut la vacuna, pel que són, especialment els joves, els que han d’extremar la precaució si no es vol fer passos enrere en la lluita contra la Covid.

Així mateix, l’Ajuntament de Benicàssim va a reforçar les tasques de vigilància i control de l’acompliment de les mesures establertes per les autoritats competents, Tant en establiments com en via pública, i insistir que és responsabilitat de tots combatre esta situació.

Últimes notícies

Confirmen dos anys de presó per l’agressió sexual a una menor de 16 anys a València

El TSJCV ha confirmat la condemna de dos anys de presó a un home per agredir sexualment una menor de 16 anys, filla de la seua parella, amb la qual convivía a València. El tribunal rebutja el recurs de l’acusat i dona plena credibilitat al relat de la víctima.

Les proves amb 5G reforcen les comunicacions d’emergències a la Comunitat Valenciana

La Generalitat, a través d’ISTEC, ha impulsat proves pilot i projectes europeus amb 5G i satèl·lits per a reforçar la connectivitat dels servicis públics i d’emergència i garantir respostes més segures i resilients.

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.

A presó dos detinguts per robar 32.000 euros a un saló de jocs d’Alzira

Tres hòmens de 26, 32 i 36 anys han sigut detinguts per assaltar a punta de pistola un recaptador d’un saló de jocs d’Alzira i furtar-li 32.000 euros. Dos d’ells han ingressat en presó provisional, i el tercer està relacionat amb altres robatoris violents en la província de València.

Localitzen un cadàver al pantà de Bellús on buscaven un home desaparegut

Han trobat este divendres de matí un cadàver al pantà de Bellús, on des de dijous es buscava un home desaparegut. La Guàrdia Civil treballa ara en la identificació del cos.

La investigació confirma indicis que l’incendi d’El Saler ha sigut provocat

Les primeres perquisicions sobre l’incendi al parc natural de la Devesa de El Saler descarten causes naturals i apunten a un origen intencionat, segons ha explicat la delegada del Govern, Pilar Bernabé.

Els desallotjaments a El Saler continuen mentre l’incendi seguix actiu

Els desallotjaments per l’incendi forestal d’El Saler, que ja ha cremat 37 hectàrees, continuaran fins que el foc es puga estabilitzar. En l’extinció treballen deu mitjans aeris, 40 terrestres i més de 270 professionals, segons el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama.

Continua la recerca d’un home desaparegut al pantà de Bellús

Els servicis d’emergència continuen buscant des de dijous de vesprada un home desaparegut al pantà de Bellús, a la comarca de la Vall d'Albaida. En l’operatiu participen brigades forestals, drons, mitjans aeris, Guàrdia Civil i voluntariat especialitzat.