Sanitat estudia el brot de Benicàssim per possible variant índia

Mentre Sanitat ha de confirmar encara oficialment amb la seqüenciació del COVID per assegurar la variant exacta que ha provocat el brot social a Benicàssim. Creix el temor que la nova soca índia s’estiga estenent per la Comunitat Valenciana en plena temporada turística i més entre els més joves.

De moment, algunes fonts no oficials asseguren que diverses PCR realitzades a persones d’esta localitat ja han detectat la presència de la variant delta. No obstant, ha de ser Salut Pública qui ho determine.

«La seqüenciació pot trigar setmanes però encara que es tractés d’esta soca, la variant delta que es diu, no canvia res, ni la quarantena ni el rastreig ni res i això la població també ha de saber-ho».

-Conselleria de Sanitat en declaracions a València Diari-

 

De moment, el municipi reitera les seues crides, mentre Sanitat acaba de confirmar a València Diari que «S’està seqüenciant però encara no es pot assegurar res», afegint a més que esta seqüenciació «podria trigar setmanes».

Tot i això, les mateixes fonts de Conselleria de Sanitat adverteixen que «encara que es tractés d’esta soca, la variant delta que se l’anomena, no canvia res, ni la quarantena ni el rastreig ni res i això la població també ha de saber-ho», afegeixen.

El municipi demana «responsabilitat»

 

L’Ajuntament de Benicàssim ha tingut coneixement a través de les autoritats sanitàries d’un brot de coronavirus, de marcat caràcter social, amb incidència especialment entre els joves.

Des del consistori apel·len a la responsabilitat i a l’estricte compliment de les recomanacions i normativa sanitària pel que fa al respecte de l’ús de mascareta, el distanciament social i sobretot en no relaxar les mesures preventives.

Cal tenir en compte que el brot està afectant persones que encara no han rebut la vacuna, pel que són, especialment els joves, els que han d’extremar la precaució si no es vol fer passos enrere en la lluita contra la Covid.

Així mateix, l’Ajuntament de Benicàssim va a reforçar les tasques de vigilància i control de l’acompliment de les mesures establertes per les autoritats competents, Tant en establiments com en via pública, i insistir que és responsabilitat de tots combatre esta situació.

Últimes notícies

La UPV suspén les activitats a l’aire lliure al campus de Gandia per l’alerta roja

La Universitat Politècnica de València ha suspés les activitats a l’aire lliure al campus de Gandia i les ha restringides als de València i Alcoi per l’alerta per calor extrema.

Mediterránea Triatlón bat rècord amb més de 6.600 participants en 2026

El circuit Mediterránea Triatlón ha tancat l’edició de 2026 amb més de 6.600 participants, la xifra més alta fins ara, i un fort impacte internacional i femení.

Benidorm reunirà l’elit mundial del ciclisme en la primera Gala UCI el 9 de desembre

Benidorm acollirà el 9 de desembre la primera Gala del Ciclisme UCI, on es premiarà els millors ciclistes, equips i països de la temporada 2026.

Investiguen un veí d’Alacant per suplantar un treballador i quedar-se el seu finiquito

La Guàrdia Civil ha identificat un ciberdelinqüent d'Alacant que ha suplantat el correu d'un empleat d'una empresa de la província de València per cobrar el seu finiquito i l'última nòmina. El frau, basat en la tècnica BEC, ha acabat amb l'investigat acusat d'estafa informàtica i blanqueig de capitals.

Echávarri acusa el PP d’haver deixat Les Naus en mans de ‘jetas’

L’exalcalde d’Alacant Gabriel Echávarri responsabilitza el PP del procés d’adjudicació de les VPP de Les Naus, que han acabat en mans de ‘unos jetas’. El promotor Francisco Ordiñana s’ha negat a respondre en Les Corts al·legant el procediment judicial obert.

Mariano Pernía: Espanya ha merescut un resultat més ampli en la final del Mundial

Mariano Pernía, exinternacional amb Espanya i tècnic de Sesiones AFE, considera que el 1-0 de la final del Mundial 2026 es queda curt i que la selecció espanyola ha sigut clarament superior.

Quasi 400 regatistes omplin la badia d’Alacant en el TabarcaVela-Trofeu Diputació

Quasi 400 regatistes i 50 embarcacions participen este cap de setmana en la 30a edició de la regata TabarcaVela-Trofeu Diputació d’Alacant, una cita clau de la vela de creuer al Mediterrani.

El PP exigix la dimissió de Diana Morant per comparar Feijóo amb Hitler

Miguel Tellado ha reclamat la dimissió immediata de Diana Morant després que la ministra afirmara que Alberto Núñez Feijóo seguix un camí que s’assembla al del govern de Hitler. Les paraules han obert una forta polèmica i han provocat reaccions dispars en PSOE, Sumar, IU i Podem.