Sanitat estudia el brot de Benicàssim per possible variant índia

Mentre Sanitat ha de confirmar encara oficialment amb la seqüenciació del COVID per assegurar la variant exacta que ha provocat el brot social a Benicàssim. Creix el temor que la nova soca índia s’estiga estenent per la Comunitat Valenciana en plena temporada turística i més entre els més joves.

De moment, algunes fonts no oficials asseguren que diverses PCR realitzades a persones d’esta localitat ja han detectat la presència de la variant delta. No obstant, ha de ser Salut Pública qui ho determine.

«La seqüenciació pot trigar setmanes però encara que es tractés d’esta soca, la variant delta que es diu, no canvia res, ni la quarantena ni el rastreig ni res i això la població també ha de saber-ho».

-Conselleria de Sanitat en declaracions a València Diari-

 

De moment, el municipi reitera les seues crides, mentre Sanitat acaba de confirmar a València Diari que «S’està seqüenciant però encara no es pot assegurar res», afegint a més que esta seqüenciació «podria trigar setmanes».

Tot i això, les mateixes fonts de Conselleria de Sanitat adverteixen que «encara que es tractés d’esta soca, la variant delta que se l’anomena, no canvia res, ni la quarantena ni el rastreig ni res i això la població també ha de saber-ho», afegeixen.

El municipi demana «responsabilitat»

 

L’Ajuntament de Benicàssim ha tingut coneixement a través de les autoritats sanitàries d’un brot de coronavirus, de marcat caràcter social, amb incidència especialment entre els joves.

Des del consistori apel·len a la responsabilitat i a l’estricte compliment de les recomanacions i normativa sanitària pel que fa al respecte de l’ús de mascareta, el distanciament social i sobretot en no relaxar les mesures preventives.

Cal tenir en compte que el brot està afectant persones que encara no han rebut la vacuna, pel que són, especialment els joves, els que han d’extremar la precaució si no es vol fer passos enrere en la lluita contra la Covid.

Així mateix, l’Ajuntament de Benicàssim va a reforçar les tasques de vigilància i control de l’acompliment de les mesures establertes per les autoritats competents, Tant en establiments com en via pública, i insistir que és responsabilitat de tots combatre esta situació.

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.