Sanitat proposa tancar tots els locals d’oci nocturn, “urgentment”

 

Els experts del Ministeri de Sanitat proposen “tancar els locals d’oci nocturn” de manera “urgent” per a “mitigar l’augment exponencial de casos que està ocorrent a Espanya”. Així ho estipula el document de la Comissió de Salut Pública al qual ha accedit ‘El Mundo’. També emplacen a valorar, de nou, el toc de queda.

El document, que ha enviat a les comunitats pel Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES) que dirigeix Fernando Simón, adverteix que els hospitals podrien patir un repunt d‘ingressos ràpid.

La Ponència d’Alertes, reunida el dilluns, ha manifestat a la Comissió que, a més, cal “limitar l’horari nocturn en els interiors d’aquells establiments en els quals no es puguen garantir el compliment de les mesures de prevenció” i “suprimir la celebració dels esdeveniments multitudinaris si no es poden garantir el compliment de les mesures de prevenció”.

Els tècnics de Sanitat fins i tot proposen “valorar la instauració de limitacions d’horari nocturn per a la mobilitat”, de nou. Seria alguna cosa així com el toc de queda. Esta decisió ja la va prendre Catalunya, una comunitat autònoma que tancarà l’oci nocturn davant l’augment de contagis durant quinze dies a partir d’este cap de setmana i obligarà al fet que els participants en esdeveniments de més de 500 persones es facen tests d’antígens.

 

Impacte Hospitalari

 

En l’últim cap de setmana la transmissió del Covid-19 entre joves de 20 a 29 anys s’ha disparat fins a 640 casos per cada 100.000. I entre 12 i 19 anys, a 584. Quasi el triple de la mitjana nacional, que se situava el dilluns en 204.

 

El document enviat a les comunitats pel Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES) que dirigeix Fernando Simón adverteix que els hospitals podrien patir un repunt d’ingressos ràpid: “Malgrat que l’augment d’incidència està ocorrent ara com ara sobretot en població jove, la velocitat amb la qual està ocorrent este increment, la seua magnitud i la possible afectació de franges d’edat més avançada, pot tindre també un impacte a nivell hospitalari”.

El document recorda a les autonomies que la velocitat de canvi dels indicadors és un factor clau per a elevar el nivell d’alerta de cada territori, “així com amb una avaluació qualitativa que incloga la capacitat de resposta en els diferents àmbits”.

A més, recorda que hi ha grups de població de més edat que no estan plenament vacunats, com els de 60 a 69 anys, que en rebre sobretot el fàrmac d’AstraZeneca, el temps entre dosi és major, amb el que estan encara exposats al contagi, sobretot, amb l’aparició en escena la variant delta que és més contagiosa si bé pot controlar-se amb les dos burxades.

Macrobrot

 

Es tracta d’un advertiment molt significatiu després de la polèmica per la quarantena de més de 200 joves en un hotel de Mallorca després d’un macrobrot associat als viatges de fi de curs que es va saldar amb 1.800 contagiats per Covid i prop de 6.000 en quarantena en tot el país.

Últimes notícies

Detingut un metge d’un centre de salut de Cullera per agressió sexual a dos pacients

La Guàrdia Civil ha detingut a un metge d'un centre de salut de Cullera per presumptes agressions sexuals a dos pacients, després de la denúncia inicial d'una d'elles i la posterior localització d'una altra víctima.

Carlos Baño defén la seua innocència després de la seua detenció pel suposat frau dels bons consum a Alacant

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d'Alacant, nega haver-se beneficiat econòmicament del suposat frau en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 i assegura tindre la consciència tranquil·la.

Disney tria la Comunitat Valenciana per a rodar la versió de cinema de Rapunzel

Disney rodarà en diversos escenaris de la Comunitat Valenciana la nova superproducció d'Embullats, una adaptació en imatge real del conte de Rapunzel amb part del rodatge en Ciutat de la Llum.

Disney tria la Comunitat Valenciana per a rodar la versió de cinema de Rapunzel

Disney rodarà en diversos escenaris de la Comunitat Valenciana la superproducció d'imatge real basada en Embullats, amb Ciutat de la Llum com un dels principals enclavaments.

L’ampliació de capital del Llevant col·loca 383.000 euros en accions i entra en la seua recta final

L'ampliació de capital del Llevant, oberta des del 4 de març i amb un topall de 8 milions d'euros, suma 6.372 noves accions subscrites per uns 383.000 euros i encara el seu tancament el 2 d'abril.

El president de la Cambra d’Alacant, detingut per frau, defén que mai s’ha emportat un euro

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, insistix que mai s'ha quedat diners dels bons consum investigats i assegura tindre la consciència tranquil·la malgrat la causa judicial oberta.

CaixaBank manté les seues metes a l’alça malgrat la incertesa a Orient Mitjà

CaixaBank ratifica la millora dels seus objectius per al pla 2025-2027 després d'un exercici amb beneficis rècord i creixement per damunt del que es preveu, malgrat l'impacte del conflicte a Orient Mitjà.

Watanabe i Belotti lideren la Pujada Vertical al Gran Hotel Bali de Benidorm

El campió mundial Ryoji Watanabe i la italiana Valentina Belotti partixen com a principals favorits en la XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali de Benidorm, una cita clau del circuit internacional de carreres de gratacels.