18.5 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Sanitat proposa tancar tots els locals d’oci nocturn, “urgentment”

 

Els experts del Ministeri de Sanitat proposen “tancar els locals d’oci nocturn” de manera “urgent” per a “mitigar l’augment exponencial de casos que està ocorrent a Espanya”. Així ho estipula el document de la Comissió de Salut Pública al qual ha accedit ‘El Mundo’. També emplacen a valorar, de nou, el toc de queda.

El document, que ha enviat a les comunitats pel Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES) que dirigeix Fernando Simón, adverteix que els hospitals podrien patir un repunt d‘ingressos ràpid.

La Ponència d’Alertes, reunida el dilluns, ha manifestat a la Comissió que, a més, cal “limitar l’horari nocturn en els interiors d’aquells establiments en els quals no es puguen garantir el compliment de les mesures de prevenció” i “suprimir la celebració dels esdeveniments multitudinaris si no es poden garantir el compliment de les mesures de prevenció”.

Els tècnics de Sanitat fins i tot proposen “valorar la instauració de limitacions d’horari nocturn per a la mobilitat”, de nou. Seria alguna cosa així com el toc de queda. Esta decisió ja la va prendre Catalunya, una comunitat autònoma que tancarà l’oci nocturn davant l’augment de contagis durant quinze dies a partir d’este cap de setmana i obligarà al fet que els participants en esdeveniments de més de 500 persones es facen tests d’antígens.

 

Impacte Hospitalari

 

En l’últim cap de setmana la transmissió del Covid-19 entre joves de 20 a 29 anys s’ha disparat fins a 640 casos per cada 100.000. I entre 12 i 19 anys, a 584. Quasi el triple de la mitjana nacional, que se situava el dilluns en 204.

 

El document enviat a les comunitats pel Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES) que dirigeix Fernando Simón adverteix que els hospitals podrien patir un repunt d’ingressos ràpid: “Malgrat que l’augment d’incidència està ocorrent ara com ara sobretot en població jove, la velocitat amb la qual està ocorrent este increment, la seua magnitud i la possible afectació de franges d’edat més avançada, pot tindre també un impacte a nivell hospitalari”.

El document recorda a les autonomies que la velocitat de canvi dels indicadors és un factor clau per a elevar el nivell d’alerta de cada territori, “així com amb una avaluació qualitativa que incloga la capacitat de resposta en els diferents àmbits”.

A més, recorda que hi ha grups de població de més edat que no estan plenament vacunats, com els de 60 a 69 anys, que en rebre sobretot el fàrmac d’AstraZeneca, el temps entre dosi és major, amb el que estan encara exposats al contagi, sobretot, amb l’aparició en escena la variant delta que és més contagiosa si bé pot controlar-se amb les dos burxades.

Macrobrot

 

Es tracta d’un advertiment molt significatiu després de la polèmica per la quarantena de més de 200 joves en un hotel de Mallorca després d’un macrobrot associat als viatges de fi de curs que es va saldar amb 1.800 contagiats per Covid i prop de 6.000 en quarantena en tot el país.

Últimes notícies

Mor un home de 46 anys per arma de foc a Catarroja

Un home de 46 anys ha mort a Catarroja per una ferida d'arma de foc. Emergències va rebre dos avisos amb 39 minuts de diferència i la Guàrdia Civil investiga.

90-87: el Asisa Joventut s’emporta un duríssim dol davant el València Basket

El conjunt verdinegro va véncer 90-87 a un València Basket combatiu i va posar fi a la seua mala ratxa en la Lliga Endesa gràcies a la punteria de Hunt i Rubio.

Espanya s’imposa 1-0 a Bèlgica a València amb defensa de ferro

Espanya va véncer 1-0 a Bèlgica a València gràcies a un gol de Sofía Rogoski i a una exhibició defensiva que va neutralitzar onze penal córners. Les porteres i un rebuig sobre la línia en el tram final van sostindre el triomf.

S’entrega a Catarroja el presumpte autor de la mort d’un home per arma de foc

El sospitós de causar la mort per arma de foc d'un home de 46 anys a Catarroja s'ha entregat a la Guàrdia Civil i ha sigut detingut. El SAMU només ha pogut certificar la defunció després d'un avís que alertava d'un home ensangonat en les escales d'un edifici.

Pérez Llorca assistix al centenari de la coronació de la patrona de Benidorm

Pérez Llorca ha assistit al centenari de la coronació de la Verge del Sufragi a Benidorm. La romeria i una missa de campanya han tancat el programa commemoratiu.

Un home de 46 anys mor per un tret en les escales d’un edifici de Catarroja

Un home de 46 anys ha mort este diumenge a Catarroja per una ferida d'arma de foc. El CICU i la Guàrdia Civil han rebut avisos i s'ha obert una investigació.

Vila-real i Espanyol se citen per a trencar les seues ratxes i assegurar Europa

Vila-real i Espanyol tanquen la jornada 23 en La Ceràmica amb la necessitat de tornar a guanyar. Els separen huit punts i els dos es juguen les seues places europees.

Espanya cau 2-3 davant Països Baixos: Telgenkamp decidix al final

Espanya va remuntar del 0-2 al 2-2, però un gol de Duco Telgenkamp en el 58 va donar la victòria a Països Baixos en la quarta jornada de la Pro League a València. És la tercera derrota seguida malgrat l'empenyiment després del descans i el bon paper de Revilla.