14.1 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Sanitat proposa tancar tots els locals d’oci nocturn, “urgentment”

 

Els experts del Ministeri de Sanitat proposen “tancar els locals d’oci nocturn” de manera “urgent” per a “mitigar l’augment exponencial de casos que està ocorrent a Espanya”. Així ho estipula el document de la Comissió de Salut Pública al qual ha accedit ‘El Mundo’. També emplacen a valorar, de nou, el toc de queda.

El document, que ha enviat a les comunitats pel Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES) que dirigeix Fernando Simón, adverteix que els hospitals podrien patir un repunt d‘ingressos ràpid.

La Ponència d’Alertes, reunida el dilluns, ha manifestat a la Comissió que, a més, cal “limitar l’horari nocturn en els interiors d’aquells establiments en els quals no es puguen garantir el compliment de les mesures de prevenció” i “suprimir la celebració dels esdeveniments multitudinaris si no es poden garantir el compliment de les mesures de prevenció”.

Els tècnics de Sanitat fins i tot proposen “valorar la instauració de limitacions d’horari nocturn per a la mobilitat”, de nou. Seria alguna cosa així com el toc de queda. Esta decisió ja la va prendre Catalunya, una comunitat autònoma que tancarà l’oci nocturn davant l’augment de contagis durant quinze dies a partir d’este cap de setmana i obligarà al fet que els participants en esdeveniments de més de 500 persones es facen tests d’antígens.

 

Impacte Hospitalari

 

En l’últim cap de setmana la transmissió del Covid-19 entre joves de 20 a 29 anys s’ha disparat fins a 640 casos per cada 100.000. I entre 12 i 19 anys, a 584. Quasi el triple de la mitjana nacional, que se situava el dilluns en 204.

 

El document enviat a les comunitats pel Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES) que dirigeix Fernando Simón adverteix que els hospitals podrien patir un repunt d’ingressos ràpid: “Malgrat que l’augment d’incidència està ocorrent ara com ara sobretot en població jove, la velocitat amb la qual està ocorrent este increment, la seua magnitud i la possible afectació de franges d’edat més avançada, pot tindre també un impacte a nivell hospitalari”.

El document recorda a les autonomies que la velocitat de canvi dels indicadors és un factor clau per a elevar el nivell d’alerta de cada territori, “així com amb una avaluació qualitativa que incloga la capacitat de resposta en els diferents àmbits”.

A més, recorda que hi ha grups de població de més edat que no estan plenament vacunats, com els de 60 a 69 anys, que en rebre sobretot el fàrmac d’AstraZeneca, el temps entre dosi és major, amb el que estan encara exposats al contagi, sobretot, amb l’aparició en escena la variant delta que és més contagiosa si bé pot controlar-se amb les dos burxades.

Macrobrot

 

Es tracta d’un advertiment molt significatiu després de la polèmica per la quarantena de més de 200 joves en un hotel de Mallorca després d’un macrobrot associat als viatges de fi de curs que es va saldar amb 1.800 contagiats per Covid i prop de 6.000 en quarantena en tot el país.

Últimes notícies

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.

Asaja Alacant ajorna la tractorada al 29 de gener després de la tragèdia ferroviària de Adamuz

L'organització posposa la protesta prevista per al dijous pels tres dies de dol oficial i manté recorregut, horari i reivindicacions per al 29 de gener.

Marcelino busca un bàlsam davant l’Ajax i apel·la a l’orgull del Vila-real

El tècnic va afirmar que guanyar a l'Ajax seria un xicotet bàlsam per a acomiadar la Champions a casa. Va anunciar canvis, va destacar el prestigi i va analitzar al rival.

La Fiscalia rebutja considerar víctima de la DANA a un mort per falta d’assistència mèdica

La Fiscalia de València no veu relació causal directa entre la DANA i la mort d'un veí de Guadassuar i l'exclou del cas. També descarta lesions psicològiques i la causa incorpora la crida d'un enginyer sobre la presa de Buseo.