Sanitat proposa tancar tots els locals d’oci nocturn, “urgentment”

 

Els experts del Ministeri de Sanitat proposen “tancar els locals d’oci nocturn” de manera “urgent” per a “mitigar l’augment exponencial de casos que està ocorrent a Espanya”. Així ho estipula el document de la Comissió de Salut Pública al qual ha accedit ‘El Mundo’. També emplacen a valorar, de nou, el toc de queda.

El document, que ha enviat a les comunitats pel Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES) que dirigeix Fernando Simón, adverteix que els hospitals podrien patir un repunt d‘ingressos ràpid.

La Ponència d’Alertes, reunida el dilluns, ha manifestat a la Comissió que, a més, cal “limitar l’horari nocturn en els interiors d’aquells establiments en els quals no es puguen garantir el compliment de les mesures de prevenció” i “suprimir la celebració dels esdeveniments multitudinaris si no es poden garantir el compliment de les mesures de prevenció”.

Els tècnics de Sanitat fins i tot proposen “valorar la instauració de limitacions d’horari nocturn per a la mobilitat”, de nou. Seria alguna cosa així com el toc de queda. Esta decisió ja la va prendre Catalunya, una comunitat autònoma que tancarà l’oci nocturn davant l’augment de contagis durant quinze dies a partir d’este cap de setmana i obligarà al fet que els participants en esdeveniments de més de 500 persones es facen tests d’antígens.

 

Impacte Hospitalari

 

En l’últim cap de setmana la transmissió del Covid-19 entre joves de 20 a 29 anys s’ha disparat fins a 640 casos per cada 100.000. I entre 12 i 19 anys, a 584. Quasi el triple de la mitjana nacional, que se situava el dilluns en 204.

 

El document enviat a les comunitats pel Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES) que dirigeix Fernando Simón adverteix que els hospitals podrien patir un repunt d’ingressos ràpid: “Malgrat que l’augment d’incidència està ocorrent ara com ara sobretot en població jove, la velocitat amb la qual està ocorrent este increment, la seua magnitud i la possible afectació de franges d’edat més avançada, pot tindre també un impacte a nivell hospitalari”.

El document recorda a les autonomies que la velocitat de canvi dels indicadors és un factor clau per a elevar el nivell d’alerta de cada territori, “així com amb una avaluació qualitativa que incloga la capacitat de resposta en els diferents àmbits”.

A més, recorda que hi ha grups de població de més edat que no estan plenament vacunats, com els de 60 a 69 anys, que en rebre sobretot el fàrmac d’AstraZeneca, el temps entre dosi és major, amb el que estan encara exposats al contagi, sobretot, amb l’aparició en escena la variant delta que és més contagiosa si bé pot controlar-se amb les dos burxades.

Macrobrot

 

Es tracta d’un advertiment molt significatiu després de la polèmica per la quarantena de més de 200 joves en un hotel de Mallorca després d’un macrobrot associat als viatges de fi de curs que es va saldar amb 1.800 contagiats per Covid i prop de 6.000 en quarantena en tot el país.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.

Camarero defén que es va fer tot el possible durant la dana en la Comunitat Valenciana

Susana Camarero sosté davant la comissió d'investigació de Les Corts que el Consell va actuar al màxim de les seues possibilitats durant la dana de 2024 i assegura que tots els usuaris de teleassistència que van demanar ajuda van ser atesos.

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.