Sanitat proposa tancar tots els locals d’oci nocturn, “urgentment”

 

Els experts del Ministeri de Sanitat proposen “tancar els locals d’oci nocturn” de manera “urgent” per a “mitigar l’augment exponencial de casos que està ocorrent a Espanya”. Així ho estipula el document de la Comissió de Salut Pública al qual ha accedit ‘El Mundo’. També emplacen a valorar, de nou, el toc de queda.

El document, que ha enviat a les comunitats pel Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES) que dirigeix Fernando Simón, adverteix que els hospitals podrien patir un repunt d‘ingressos ràpid.

La Ponència d’Alertes, reunida el dilluns, ha manifestat a la Comissió que, a més, cal “limitar l’horari nocturn en els interiors d’aquells establiments en els quals no es puguen garantir el compliment de les mesures de prevenció” i “suprimir la celebració dels esdeveniments multitudinaris si no es poden garantir el compliment de les mesures de prevenció”.

Els tècnics de Sanitat fins i tot proposen “valorar la instauració de limitacions d’horari nocturn per a la mobilitat”, de nou. Seria alguna cosa així com el toc de queda. Esta decisió ja la va prendre Catalunya, una comunitat autònoma que tancarà l’oci nocturn davant l’augment de contagis durant quinze dies a partir d’este cap de setmana i obligarà al fet que els participants en esdeveniments de més de 500 persones es facen tests d’antígens.

 

Impacte Hospitalari

 

En l’últim cap de setmana la transmissió del Covid-19 entre joves de 20 a 29 anys s’ha disparat fins a 640 casos per cada 100.000. I entre 12 i 19 anys, a 584. Quasi el triple de la mitjana nacional, que se situava el dilluns en 204.

 

El document enviat a les comunitats pel Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES) que dirigeix Fernando Simón adverteix que els hospitals podrien patir un repunt d’ingressos ràpid: “Malgrat que l’augment d’incidència està ocorrent ara com ara sobretot en població jove, la velocitat amb la qual està ocorrent este increment, la seua magnitud i la possible afectació de franges d’edat més avançada, pot tindre també un impacte a nivell hospitalari”.

El document recorda a les autonomies que la velocitat de canvi dels indicadors és un factor clau per a elevar el nivell d’alerta de cada territori, “així com amb una avaluació qualitativa que incloga la capacitat de resposta en els diferents àmbits”.

A més, recorda que hi ha grups de població de més edat que no estan plenament vacunats, com els de 60 a 69 anys, que en rebre sobretot el fàrmac d’AstraZeneca, el temps entre dosi és major, amb el que estan encara exposats al contagi, sobretot, amb l’aparició en escena la variant delta que és més contagiosa si bé pot controlar-se amb les dos burxades.

Macrobrot

 

Es tracta d’un advertiment molt significatiu després de la polèmica per la quarantena de més de 200 joves en un hotel de Mallorca després d’un macrobrot associat als viatges de fi de curs que es va saldar amb 1.800 contagiats per Covid i prop de 6.000 en quarantena en tot el país.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.

Mor en Alzira Antonio Tejero, figura del 23F, als 93 anys

Antonio Tejero ha mort a Alzira als 93 anys. El decés arriba l'endemà passat del 45 aniversari del 23F i coincidix amb la desclassificació de documents.

Antonio Tejero ha mort als 93 anys en el seu domicili d’Alzira

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira als 93 anys. Rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera.

Mor Antonio Tejero als 93 anys el mateix dia de la desclassificació del 23F

Antonio Tejero ha mort als 93 anys a Alzira. La seua defunció coincidix amb la desclassificació dels documents del 23F, que detallen la temptativa i el seu paper.

Mor Antonio Tejero als 93 anys a Alzira, figura del 23F

L'extinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort als 93 anys a Alzira. El decés ha coincidit amb la desclassificació de documents del 23F.

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.