Sanitat es planteja vacunar contra el coronavirus en el lloc de vacances

 

La Comissió de Sanitat Pública ha posat sobre la taula un nou debat, la possibilitat de vacunar-se en el lloc d’estiueig en comptes d’en l’autonomia de residència.

El director del Centre d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, va obrir el dilluns la porta a rebre la segona dosi de la vacuna en una altra comunitat, però el Ministeri de Sanitat, a preguntes de ‘El País’, remet a l’estratègia nacional de vacunació, que preveu injectar la dosi en el lloc “on es troben residint” les persones.

Això és, on estan empadronats i tenen la seua targeta sanitària. No obstant això, un portaveu va afegir: “S’està treballant en un document de casos excepcionals concrets”. Però no va aclarir quins, ni com s’articularia un eventual canvi del lloc de vacunació.

Algunes comunitats, com Andalusia, Cantàbria o la Comunitat Valenciana, s’avenen a fer-ho, mentre que el País Basc no ho ha previst.

Els experts, per part seua, discrepen sobre la conveniència de la mesura: asseguren que pot complicar la logística de la campanya vacunal, encara que admeten que és viable.

Mancant directrius comunes sobre com i quan vacunar-se en altres comunitats, Sanitat assenyala que el document de casos excepcionals ha d’aprovar-se en la Comissió de Salut Pública, les autonomies comencen a moure fitxa.

La consellera de Sanitat de la Comunitat Valenciana, Ana Barceló, ha revelat que, en el seu cas, ja s’estan inoculant segones dosis a turistes procedents d’altres comunitats, prèvia tramitació de la targeta sanitària de desplaçat. Es tracta d’una gestió que fan molts estiuejants i, de fet, hi ha centres de salut que s’obrin només per a ells. Amb este document, se’ls inclou en el cens sanitari i els citen quan els toque vacunar-se.

Barceló ha demanat, no obstant això, que Sanitat establisca un criteri perquè existisca reciprocitat i ha exigit que es faça una adequació entre el número de dosi que es reben i les que s’injecten amb l’arribada d’estos desplaçats.

Precisament, el repartiment de dosi i la logística administrativa de la vacunació són dos dels elements que compliquen la proposta, segons els experts. En l’actualitat, les vacunes es distribueixen en funció de la població de referència, amb dades de l’Institut Nacional d’Estadística.

Fernando Simón ja va avançar el dilluns que existia l’opció de punxar-se la segona dosi en una altra comunitat autònoma, encara que seria apropiat en eixe cas fer els tràmits per a sol·licitar la targeta sanitària de desplaçat. Amb tot, va admetre, és més senzill canviar la cita i vacunar-se en el lloc de residència.

“La segona dosi té un temps mínim des de la primera dosi, però no passa res si es posa una mica després. Les comunitats donen un marge de flexibilitat per a adaptar la data i modificar la cita”, va dir.

Segons els experts consultats, encara que l’ideal és complir la fitxa tècnica, els estudis recullen que la segona dosi de Pfizer, per exemple, prevista als 21 dies de la primera, es podria administrar fins a 42 dies després de la primera punxada.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Extingit tres dies després l’incendi en una nau industrial de Biar

Els bombers han donat per extingit l'incendi en una nau industrial abandonada de Biar tres dies després del seu inici. Continuen les labors de refresc i no hi ha ferits.

La primera setmana de març arranca amb pols en suspensió i pluges de fang en la Comunitat Valenciana

La setmana comença amb cels nuvolosos, pols en suspensió i pluges febles que podrien ser de fang. El vent podrà deixar ratxes molt fortes en el litoral d'Alacant.

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘vas vindre en pastera’ i l’àrbitre deté el joc

Omar El Hilali va acusar a Rafa Mir d'un comentari racista en el minut 78 de l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol i va parar el partit tres minuts.

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘Vas vindre en pastera’ i l’àrbitre va activar el protocol

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' a l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol antiracista i l'Elx va demanar prudència per falta d'evidències.

L’Elx demana respecte i prudència davant la falta d’evidències després de l’acusació a Rafa Mir

El club ha reclamat cautela després de l'acusació d'Omar El Hilali durant l'Elx-Espanyol, que va portar a l'àrbitre a activar el protocol contra el racisme. L'acta arreplega la suposada frase 'en pastera', no sentida per l'equip arbitral.

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.

Fausto Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta, amb 19 punts de Fausto Díaz i un ambient de rècord.

Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla amb 19 punts de Fausto Díaz, en una final amb rècord coper de 6.215 aficionats.