Sanitat es planteja vacunar contra el coronavirus en el lloc de vacances

 

La Comissió de Sanitat Pública ha posat sobre la taula un nou debat, la possibilitat de vacunar-se en el lloc d’estiueig en comptes d’en l’autonomia de residència.

El director del Centre d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, va obrir el dilluns la porta a rebre la segona dosi de la vacuna en una altra comunitat, però el Ministeri de Sanitat, a preguntes de ‘El País’, remet a l’estratègia nacional de vacunació, que preveu injectar la dosi en el lloc “on es troben residint” les persones.

Això és, on estan empadronats i tenen la seua targeta sanitària. No obstant això, un portaveu va afegir: “S’està treballant en un document de casos excepcionals concrets”. Però no va aclarir quins, ni com s’articularia un eventual canvi del lloc de vacunació.

Algunes comunitats, com Andalusia, Cantàbria o la Comunitat Valenciana, s’avenen a fer-ho, mentre que el País Basc no ho ha previst.

Els experts, per part seua, discrepen sobre la conveniència de la mesura: asseguren que pot complicar la logística de la campanya vacunal, encara que admeten que és viable.

Mancant directrius comunes sobre com i quan vacunar-se en altres comunitats, Sanitat assenyala que el document de casos excepcionals ha d’aprovar-se en la Comissió de Salut Pública, les autonomies comencen a moure fitxa.

La consellera de Sanitat de la Comunitat Valenciana, Ana Barceló, ha revelat que, en el seu cas, ja s’estan inoculant segones dosis a turistes procedents d’altres comunitats, prèvia tramitació de la targeta sanitària de desplaçat. Es tracta d’una gestió que fan molts estiuejants i, de fet, hi ha centres de salut que s’obrin només per a ells. Amb este document, se’ls inclou en el cens sanitari i els citen quan els toque vacunar-se.

Barceló ha demanat, no obstant això, que Sanitat establisca un criteri perquè existisca reciprocitat i ha exigit que es faça una adequació entre el número de dosi que es reben i les que s’injecten amb l’arribada d’estos desplaçats.

Precisament, el repartiment de dosi i la logística administrativa de la vacunació són dos dels elements que compliquen la proposta, segons els experts. En l’actualitat, les vacunes es distribueixen en funció de la població de referència, amb dades de l’Institut Nacional d’Estadística.

Fernando Simón ja va avançar el dilluns que existia l’opció de punxar-se la segona dosi en una altra comunitat autònoma, encara que seria apropiat en eixe cas fer els tràmits per a sol·licitar la targeta sanitària de desplaçat. Amb tot, va admetre, és més senzill canviar la cita i vacunar-se en el lloc de residència.

“La segona dosi té un temps mínim des de la primera dosi, però no passa res si es posa una mica després. Les comunitats donen un marge de flexibilitat per a adaptar la data i modificar la cita”, va dir.

Segons els experts consultats, encara que l’ideal és complir la fitxa tècnica, els estudis recullen que la segona dosi de Pfizer, per exemple, prevista als 21 dies de la primera, es podria administrar fins a 42 dies després de la primera punxada.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.