13.7 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Sanitat es planteja vacunar contra el coronavirus en el lloc de vacances

 

La Comissió de Sanitat Pública ha posat sobre la taula un nou debat, la possibilitat de vacunar-se en el lloc d’estiueig en comptes d’en l’autonomia de residència.

El director del Centre d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, va obrir el dilluns la porta a rebre la segona dosi de la vacuna en una altra comunitat, però el Ministeri de Sanitat, a preguntes de ‘El País’, remet a l’estratègia nacional de vacunació, que preveu injectar la dosi en el lloc “on es troben residint” les persones.

Això és, on estan empadronats i tenen la seua targeta sanitària. No obstant això, un portaveu va afegir: “S’està treballant en un document de casos excepcionals concrets”. Però no va aclarir quins, ni com s’articularia un eventual canvi del lloc de vacunació.

Algunes comunitats, com Andalusia, Cantàbria o la Comunitat Valenciana, s’avenen a fer-ho, mentre que el País Basc no ho ha previst.

Els experts, per part seua, discrepen sobre la conveniència de la mesura: asseguren que pot complicar la logística de la campanya vacunal, encara que admeten que és viable.

Mancant directrius comunes sobre com i quan vacunar-se en altres comunitats, Sanitat assenyala que el document de casos excepcionals ha d’aprovar-se en la Comissió de Salut Pública, les autonomies comencen a moure fitxa.

La consellera de Sanitat de la Comunitat Valenciana, Ana Barceló, ha revelat que, en el seu cas, ja s’estan inoculant segones dosis a turistes procedents d’altres comunitats, prèvia tramitació de la targeta sanitària de desplaçat. Es tracta d’una gestió que fan molts estiuejants i, de fet, hi ha centres de salut que s’obrin només per a ells. Amb este document, se’ls inclou en el cens sanitari i els citen quan els toque vacunar-se.

Barceló ha demanat, no obstant això, que Sanitat establisca un criteri perquè existisca reciprocitat i ha exigit que es faça una adequació entre el número de dosi que es reben i les que s’injecten amb l’arribada d’estos desplaçats.

Precisament, el repartiment de dosi i la logística administrativa de la vacunació són dos dels elements que compliquen la proposta, segons els experts. En l’actualitat, les vacunes es distribueixen en funció de la població de referència, amb dades de l’Institut Nacional d’Estadística.

Fernando Simón ja va avançar el dilluns que existia l’opció de punxar-se la segona dosi en una altra comunitat autònoma, encara que seria apropiat en eixe cas fer els tràmits per a sol·licitar la targeta sanitària de desplaçat. Amb tot, va admetre, és més senzill canviar la cita i vacunar-se en el lloc de residència.

“La segona dosi té un temps mínim des de la primera dosi, però no passa res si es posa una mica després. Les comunitats donen un marge de flexibilitat per a adaptar la data i modificar la cita”, va dir.

Segons els experts consultats, encara que l’ideal és complir la fitxa tècnica, els estudis recullen que la segona dosi de Pfizer, per exemple, prevista als 21 dies de la primera, es podria administrar fins a 42 dies després de la primera punxada.

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.