Sanitat es planteja vacunar contra el coronavirus en el lloc de vacances

 

La Comissió de Sanitat Pública ha posat sobre la taula un nou debat, la possibilitat de vacunar-se en el lloc d’estiueig en comptes d’en l’autonomia de residència.

El director del Centre d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, va obrir el dilluns la porta a rebre la segona dosi de la vacuna en una altra comunitat, però el Ministeri de Sanitat, a preguntes de ‘El País’, remet a l’estratègia nacional de vacunació, que preveu injectar la dosi en el lloc “on es troben residint” les persones.

Això és, on estan empadronats i tenen la seua targeta sanitària. No obstant això, un portaveu va afegir: “S’està treballant en un document de casos excepcionals concrets”. Però no va aclarir quins, ni com s’articularia un eventual canvi del lloc de vacunació.

Algunes comunitats, com Andalusia, Cantàbria o la Comunitat Valenciana, s’avenen a fer-ho, mentre que el País Basc no ho ha previst.

Els experts, per part seua, discrepen sobre la conveniència de la mesura: asseguren que pot complicar la logística de la campanya vacunal, encara que admeten que és viable.

Mancant directrius comunes sobre com i quan vacunar-se en altres comunitats, Sanitat assenyala que el document de casos excepcionals ha d’aprovar-se en la Comissió de Salut Pública, les autonomies comencen a moure fitxa.

La consellera de Sanitat de la Comunitat Valenciana, Ana Barceló, ha revelat que, en el seu cas, ja s’estan inoculant segones dosis a turistes procedents d’altres comunitats, prèvia tramitació de la targeta sanitària de desplaçat. Es tracta d’una gestió que fan molts estiuejants i, de fet, hi ha centres de salut que s’obrin només per a ells. Amb este document, se’ls inclou en el cens sanitari i els citen quan els toque vacunar-se.

Barceló ha demanat, no obstant això, que Sanitat establisca un criteri perquè existisca reciprocitat i ha exigit que es faça una adequació entre el número de dosi que es reben i les que s’injecten amb l’arribada d’estos desplaçats.

Precisament, el repartiment de dosi i la logística administrativa de la vacunació són dos dels elements que compliquen la proposta, segons els experts. En l’actualitat, les vacunes es distribueixen en funció de la població de referència, amb dades de l’Institut Nacional d’Estadística.

Fernando Simón ja va avançar el dilluns que existia l’opció de punxar-se la segona dosi en una altra comunitat autònoma, encara que seria apropiat en eixe cas fer els tràmits per a sol·licitar la targeta sanitària de desplaçat. Amb tot, va admetre, és més senzill canviar la cita i vacunar-se en el lloc de residència.

“La segona dosi té un temps mínim des de la primera dosi, però no passa res si es posa una mica després. Les comunitats donen un marge de flexibilitat per a adaptar la data i modificar la cita”, va dir.

Segons els experts consultats, encara que l’ideal és complir la fitxa tècnica, els estudis recullen que la segona dosi de Pfizer, per exemple, prevista als 21 dies de la primera, es podria administrar fins a 42 dies després de la primera punxada.

Últimes notícies

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.