Col·lapse en les Unitats de Cuidats Intensius (UCI) dels hospitals valencians

 

L’augment dels casos de coronavirus en el territori valencià ha provocat que els hospitals valencians, especialment les Unitats de Cuidats Intensius (UCI), s’hagen vist saturats.

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, a conseqüència d’esta segona onada de contagis, en els últims dies, alguns hospitals com el General de València, Gandia, Elda i Alcoi han presentat ja un elevat grau de saturació, com van confirmar fonts dels sindicats Satse, CSIF i CCOO, que reclamen un reforç de personal sanitari.

 

La situació de l’Hospital General de València és molt greu. La falta d’habitacions d’aïllament per a pacients del Covid-19 fa que els treballadors no tinguen separació dels pacients infectats. 

 

L’hospital de Gandia al límit

La unitat UCI d’este centre sanitari de la capital del Túria està dividida en dos sales. Cadascuna d’elles compta amb cinc habitacions envidrades per a aïllar als pacients infectats, mentres que deu pacients es troben «en obert» amb una separació entre llits de 2,4 metres i únicament separats per una mampara de fusta.

 

L’hospital General de València és el centre amb major número de persones ateses pel coronavirus. D’altra banda, la situació de l’hospital de Gandia també és molt preocupant. L’UCI del centre sanitari de la comarca de la Safor es troba al límit.

 

Dotze dels tretze llits estan ocupats i està previst l’habilitació d’un dels quiròfans hospitalaris com a sala de crítics, igual que en l’anterior brot. De fet, l’increment d’hospitalitzacions en UCI s’ha produït en l’última setmana, passant de 4 als 12 fins a este diumenge.

Últimes notícies

Un voleó de Pablo García en el 83 enfonsa el València CF a Mestalla

Un gol de volea de Pablo García en el minut 83 ha donat la victòria al Betis a Mestalla i ha encés de nou la protesta de l’afició del València CF, que encadena dos jornades sense marcar.

Nathan Saliba reforça el mig del camp del Villarreal fins a 2031

El Villarreal ha tancat el fichatge del migcampista canadenc Nathan Saliba, de 22 anys, procedent de l'Anderlecht, amb un contracte fins al 30 de juny de 2031.

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.