Col·lapse en les Unitats de Cuidats Intensius (UCI) dels hospitals valencians

 

L’augment dels casos de coronavirus en el territori valencià ha provocat que els hospitals valencians, especialment les Unitats de Cuidats Intensius (UCI), s’hagen vist saturats.

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, a conseqüència d’esta segona onada de contagis, en els últims dies, alguns hospitals com el General de València, Gandia, Elda i Alcoi han presentat ja un elevat grau de saturació, com van confirmar fonts dels sindicats Satse, CSIF i CCOO, que reclamen un reforç de personal sanitari.

 

La situació de l’Hospital General de València és molt greu. La falta d’habitacions d’aïllament per a pacients del Covid-19 fa que els treballadors no tinguen separació dels pacients infectats. 

 

L’hospital de Gandia al límit

La unitat UCI d’este centre sanitari de la capital del Túria està dividida en dos sales. Cadascuna d’elles compta amb cinc habitacions envidrades per a aïllar als pacients infectats, mentres que deu pacients es troben «en obert» amb una separació entre llits de 2,4 metres i únicament separats per una mampara de fusta.

 

L’hospital General de València és el centre amb major número de persones ateses pel coronavirus. D’altra banda, la situació de l’hospital de Gandia també és molt preocupant. L’UCI del centre sanitari de la comarca de la Safor es troba al límit.

 

Dotze dels tretze llits estan ocupats i està previst l’habilitació d’un dels quiròfans hospitalaris com a sala de crítics, igual que en l’anterior brot. De fet, l’increment d’hospitalitzacions en UCI s’ha produït en l’última setmana, passant de 4 als 12 fins a este diumenge.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic s'ha convertit en el primer artista faller estranger a guanyar el ninot indultat infantil i a portar a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal al primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El seu projecte destaca per la coordinació amb Ramón Pla, el suport de la comissió i l'ús de materials més sostenibles.

Mor en caure per un penya-segat a Orihuela en intentar recuperar unes ulleres

Un home de 28 anys ha mort després de precipitar-se per un penya-segat d'Orihuela quan intentava recuperar unes ulleres. El GEAS de la Guàrdia Civil va recuperar el cos de la mar.

El exasesor de Mazón es nega a respondre davant la comissió de la DANA en el Congrés

Josep Lanuza s'ha negat a contestar en la comissió que investiga la DANA i ha remés les seues explicacions al jutjat, entre retrets de diversos grups.

Identificats cinc jóvens per un incendi en El Saler després de llançar un artefacte pirotècnic

La Policia Local de València ha identificat a cinc jóvens després d'un incendi en la zona protegida del Saler, originat per un artefacte pirotècnic. El foc va afectar 200 m² i un d'ells va quedar investigat per presumpte delicte d'incendi forestal.

Tres anys de presó per a un agressor sexual reincident a la Vila Joiosa

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a tres anys de presó a un home per agredir sexualment a una dona que dormia a la seua casa a la Vila Joiosa. La pena inclou atenuants de reparació i embriaguesa i l'agreujant de reincidència, a més d'allunyament i llibertat vigilada.

El port d’Alacant estrenarà una línia regular de mercaderies amb Algèria

Algèria Express connectarà Alacant amb Orà i Bejaia amb freqüència quinzenal. El servici, operat per Sidra Line, combinarà càrrega contenerizada i convencional.