Col·lapse en les Unitats de Cuidats Intensius (UCI) dels hospitals valencians

 

L’augment dels casos de coronavirus en el territori valencià ha provocat que els hospitals valencians, especialment les Unitats de Cuidats Intensius (UCI), s’hagen vist saturats.

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, a conseqüència d’esta segona onada de contagis, en els últims dies, alguns hospitals com el General de València, Gandia, Elda i Alcoi han presentat ja un elevat grau de saturació, com van confirmar fonts dels sindicats Satse, CSIF i CCOO, que reclamen un reforç de personal sanitari.

 

La situació de l’Hospital General de València és molt greu. La falta d’habitacions d’aïllament per a pacients del Covid-19 fa que els treballadors no tinguen separació dels pacients infectats. 

 

L’hospital de Gandia al límit

La unitat UCI d’este centre sanitari de la capital del Túria està dividida en dos sales. Cadascuna d’elles compta amb cinc habitacions envidrades per a aïllar als pacients infectats, mentres que deu pacients es troben «en obert» amb una separació entre llits de 2,4 metres i únicament separats per una mampara de fusta.

 

L’hospital General de València és el centre amb major número de persones ateses pel coronavirus. D’altra banda, la situació de l’hospital de Gandia també és molt preocupant. L’UCI del centre sanitari de la comarca de la Safor es troba al límit.

 

Dotze dels tretze llits estan ocupats i està previst l’habilitació d’un dels quiròfans hospitalaris com a sala de crítics, igual que en l’anterior brot. De fet, l’increment d’hospitalitzacions en UCI s’ha produït en l’última setmana, passant de 4 als 12 fins a este diumenge.

Últimes notícies

Continua ingressat l’home detingut per matar la seua dona i la filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per apunyalar mortalment la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar continua hospitalitzat sota custòdia policial i encara no ha declarat.

El alcalde d’Alacant haurà de donar explicacions per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La comissió municipal que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan ha citat l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, a comparéixer el 24 de juliol, després de la petició conjunta de tota l’oposició.

L’incendi de Soneja continua sense perimetrar amb 300 efectius desplegats i l’onada de calor com a principal amenaça

La Generalitat manté el desallotjament preventiu de Azuébar mentre 16 mitjans aeris treballen en la zona i el Seprona investiga l’origen del foc

Nit sufocant en pobles de tot el territori en l’inici d’una nova onada de calor

Diversos municipis de Castelló, València i Alacant han encadenat una nit tòrrida amb mínimes superiors als 26 graus en l’inici d’una nova onada de calor que podria deixar màximes de fins a 44 graus.

Onada de calor amb fins a 40 graus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un dia de cel ras i temperatures màximes de fins a 40 graus a l’interior de València, que augmentaran encara més dimarts amb valors de fins a 44 graus al sud de la província.

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.