Salvador Illa assegura que la situació que viu Espanya amb els brots «és preocupant»

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha confessat en una entrevista radiofònica que la situació actual de rebrots de coronavirus en Espanya «és preocupant, ja que des de l’11 de maig hem tingut 118 brots, dels que 67 estan actius», sent els de Segrià (Lleida) i A Mariña (Lugo) els que més preocupen hui dia. 

 

A pesar d’esta lògica preocupació, segons les dades epidemiològiques actuals, Illa no creu necessari tornar a decretar l’estat d’alarma. «Seria l’últim recurs, però no el podem descartar», ha dit el ministre en ‘Catalunya Radio’, afirmant que es podria reactivar l’alarma si hi haguera «una transmissió comunitària sostinguda que afectara una altra comunitat autònoma i que no hi haguera una altra manera de controlar-la». 

 

  

«Brots hi ha pràcticament en totes les comunitats autònomes i seguirà havent-los. És una situació a la que ens hem d’acostumar», ha remarcat el ministre de Sanitat Salvador Illa, confessant que, fins que no hi haja una vacuna o un tractament eficaç contra el coronavirus «haurem de conviure amb el virus», confessa en una entrevista matinal.

 

 

«No podem descartar que vinga una segona ona», afirma Salvador Illa

Alguns experts fa setmanes que avisen d’una possible segona ona de coronavirus per a octubre, sobre la base dels repunts de casos de les últimes setmanes. La primera ona del coronavirus va ser molt complicada per a Sanitat, segons exposa el ministre Salvador Illa, ja que «fa sis mesos no coneixíem este virus», però ara afirma que s’estan prenent totes les mesures necessàries. 

 

  

Finalment, el ministre de Sanitat opina que «no podem descartar que vinga una segona ona», ha explicat, afegint que fa mesos que es preparen per a una possible nova onada del virus.

 

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.