Salvador Illa assegura que la situació que viu Espanya amb els brots «és preocupant»

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha confessat en una entrevista radiofònica que la situació actual de rebrots de coronavirus en Espanya «és preocupant, ja que des de l’11 de maig hem tingut 118 brots, dels que 67 estan actius», sent els de Segrià (Lleida) i A Mariña (Lugo) els que més preocupen hui dia. 

 

A pesar d’esta lògica preocupació, segons les dades epidemiològiques actuals, Illa no creu necessari tornar a decretar l’estat d’alarma. «Seria l’últim recurs, però no el podem descartar», ha dit el ministre en ‘Catalunya Radio’, afirmant que es podria reactivar l’alarma si hi haguera «una transmissió comunitària sostinguda que afectara una altra comunitat autònoma i que no hi haguera una altra manera de controlar-la». 

 

  

«Brots hi ha pràcticament en totes les comunitats autònomes i seguirà havent-los. És una situació a la que ens hem d’acostumar», ha remarcat el ministre de Sanitat Salvador Illa, confessant que, fins que no hi haja una vacuna o un tractament eficaç contra el coronavirus «haurem de conviure amb el virus», confessa en una entrevista matinal.

 

 

«No podem descartar que vinga una segona ona», afirma Salvador Illa

Alguns experts fa setmanes que avisen d’una possible segona ona de coronavirus per a octubre, sobre la base dels repunts de casos de les últimes setmanes. La primera ona del coronavirus va ser molt complicada per a Sanitat, segons exposa el ministre Salvador Illa, ja que «fa sis mesos no coneixíem este virus», però ara afirma que s’estan prenent totes les mesures necessàries. 

 

  

Finalment, el ministre de Sanitat opina que «no podem descartar que vinga una segona ona», ha explicat, afegint que fa mesos que es preparen per a una possible nova onada del virus.

 

Últimes notícies

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.

Tancament de tots els parcs naturals valencians durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha decretat el tancament de tots els parcs naturals de la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, dia de l’eclipsi solar, per l’alt risc d’incendis i la previsió de tempestes seques. També s’imposen restriccions de pas en terrenys forestals i es recomana observar el fenomen des de punts urbans i oficials.

El control del porc senglar s’intensifica a Castelló amb 228 captures enguany

La Generalitat ha reforçat el dispositiu contra el porc senglar a la Plana, amb 31 caixes trampa i 228 captures des de principi de 2026, 76 d’elles al terme de Castelló.

Igualtat actua contra el cartell sexista d’una penya de Sagunt

El Ministeri d’Igualtat i l’Institut de les Dones han enviat dos oficis a l’Ajuntament de Sagunt i a la Federació de Penyes per la difusió d’un cartell considerat sexista d’una penya festiva. La Generalitat Valenciana també ha reclamat revisar el cas i les ajudes públiques vinculades.

Sadiq torna a treballar sobre la gespa mentres el València busca un nou amistós

Sadiq Umar ha tornat a exercitar-se en solitari sobre la gespa de Paterna mentres el València CF intenta tancar un nou amistós i el fitxatge prioritari d’un lateral dret.