Suspesa la festivitat de la Mare de Déu dels Desemparats de València pel coronavirus

Festivitat en honor a la Mare de Déu dels Desemparats de València

La festivitat en honor a la patrona de València ha quedat suspesa | Turisme València

 

L’Ajuntament i l’Arquebisbat de València han convingut este dimecres la necessitat de comunicar la suspensió dels actes festius de carrer en honor a la Mare de Déu que haurien d’haver-se celebrat d’ací a un parell de setmanes. El bisbe auxiliar de València, Arturo Ros, ha confirmat en una conversa telefònica amb el regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana, que celebracions multitudinàries com ara el trasllat no es podran celebrar per la conjuntura sanitària actual provocada per la COVID-19.

 

Galiana ha explicat que des de fa setmanes hi ha hagut un diàleg fluid entre l’Ajuntament de València i l’Arquebisbat en relació amb estes celebracions en honor a la patrona de la ciutat i, «tot i que la immensa majoria dels indicadors apuntaven cap a una probable suspensió dels actes festius, hem volgut ser prudents i anunciar-ho sense precipitacions quan fora una cosa ja segura i el calendari ho aconsellara». En este sentit, ha explicat que «la prioritat per a les dos parts és garantir la seguretat dels milers de persones que participen habitualment en estos actes festius i això és incompatible amb la seua celebració en la situació actual».

 

«Rescatarem alguns actes»

El regidor ha reiterat al representant de l’Església la voluntat de l’Ajuntament de recuperar alguns actes concrets quan l’Arquebisbat estime oportú. «Si finalment l’evolució de la pandèmia permet celebrar alguna classe d’acte de reparació, des de la Regidoria de Cultura Festiva hi col·laborarem com sempre i rescatarem alguns altres actes, com ara la Dansà, que se celebraria en el moment del calendari en què l’Arquebisbat situara eixa celebració», ha explicat.

 

A demés, ha confirmat que hi ha hagut conversacions amb les falleres majors de València, Consuelo Llobell i Carla García, per a avançar-los esta possibilitat i «els hem fet arribar, tant a elles com a les seues corts d’honor, uns vídeos tutorials per a que puguen assajar durant el confinament».

Últimes notícies

La nit dona un xicotet respir al gran incendi de la Vall d’Uixó però seguix fora de control

La nit ha sigut lleugerament més favorable en la Vall d’Uixó i la Serra d’Espadà, però l’incendi forestal continua actiu, sense control i amb condicions encara adverses de temperatura, humitat i vent.

L’erosió costanera pel canvi climàtic ja colpeja tots els continents

La tercera edició del World Ocean Assessment alerta que l’erosió costanera causada pel canvi climàtic afecta totes les zones del món, augmenta la contaminació per plàstics i creix el paper clau de l’aqüicultura en la seguretat alimentària futura.

Nit de por a la Vall d’Uixò amb el foc acostant-se al nucli urbà

La Vall d'Uixò ha passat una nit llarga i complicada pel gran incendi forestal iniciat dissabte, que ha obligat a desallotjar entre 7.000 i 8.000 veïns i ha acostat el foc al nucli urbà.

Els mitjans aeris tornen a actuar en l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control

Els mitjans aeris s’han reincorporat este diumenge a l’extinció de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones en una quinzena de municipis de Castelló.

El gran incendi de la Vall d’Uixó obliga a desallotjar 16.000 persones

El nombre de persones evacuades per l'incendi declarat dissabte a la Vall d'Uixó ascendeix ja a més de 16.000, després del desallotjament preventiu esta matinada d'uns mil veïns del barri Texas.

El cor de la Universitat de les Amèriques de Puebla arrasa en les Habaneras de Torrevieja

El cor de cambra de la Universitat de les Amèriques de Puebla i la seua directora, la cubana Honey Moreira Abreu, s’han coronat en el 72 Certamen Internacional d’Habaneres i Polifonia de Torrevieja amb diversos guardons destacats. La cita ha reunit més de 700 coralistes de 13 països d’Amèrica, Àsia i Europa en una edició marcada per l’alt nivell artístic.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 21 km de perímetre i força el desallotjament de 15.000 persones

L’incendi declarat a la Vall d’Uixó continua fora de la capacitat d’extinció, ha afectat 15 municipis del sud de Castelló i ha obligat a desallotjar unes 15.000 persones, sis de les quals han sigut ateses en l’Hospital de la Plana.

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.