Suspesa la festivitat de la Mare de Déu dels Desemparats de València pel coronavirus

Festivitat en honor a la Mare de Déu dels Desemparats de València

La festivitat en honor a la patrona de València ha quedat suspesa | Turisme València

 

L’Ajuntament i l’Arquebisbat de València han convingut este dimecres la necessitat de comunicar la suspensió dels actes festius de carrer en honor a la Mare de Déu que haurien d’haver-se celebrat d’ací a un parell de setmanes. El bisbe auxiliar de València, Arturo Ros, ha confirmat en una conversa telefònica amb el regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana, que celebracions multitudinàries com ara el trasllat no es podran celebrar per la conjuntura sanitària actual provocada per la COVID-19.

 

Galiana ha explicat que des de fa setmanes hi ha hagut un diàleg fluid entre l’Ajuntament de València i l’Arquebisbat en relació amb estes celebracions en honor a la patrona de la ciutat i, «tot i que la immensa majoria dels indicadors apuntaven cap a una probable suspensió dels actes festius, hem volgut ser prudents i anunciar-ho sense precipitacions quan fora una cosa ja segura i el calendari ho aconsellara». En este sentit, ha explicat que «la prioritat per a les dos parts és garantir la seguretat dels milers de persones que participen habitualment en estos actes festius i això és incompatible amb la seua celebració en la situació actual».

 

«Rescatarem alguns actes»

El regidor ha reiterat al representant de l’Església la voluntat de l’Ajuntament de recuperar alguns actes concrets quan l’Arquebisbat estime oportú. «Si finalment l’evolució de la pandèmia permet celebrar alguna classe d’acte de reparació, des de la Regidoria de Cultura Festiva hi col·laborarem com sempre i rescatarem alguns altres actes, com ara la Dansà, que se celebraria en el moment del calendari en què l’Arquebisbat situara eixa celebració», ha explicat.

 

A demés, ha confirmat que hi ha hagut conversacions amb les falleres majors de València, Consuelo Llobell i Carla García, per a avançar-los esta possibilitat i «els hem fet arribar, tant a elles com a les seues corts d’honor, uns vídeos tutorials per a que puguen assajar durant el confinament».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana descendix al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i suma una caiguda interanual de 19.440 aturats.

Els sindicats valoren la caiguda de l’atur en la Comunitat Valenciana però alerten de riscos i precarietat

CCOO i UGT reconeixen la baixada de l'atur al març en la Comunitat Valenciana, però advertixen que la millora està marcada per la incertesa internacional, la temporalitat i la persistent bretxa de gènere.

Diversos accidents col·lapsen l’operació retorne de Setmana Santa en les carreteres valencianes

Diversos accidents i l'intens flux de vehicles en l'operació retorn de Setmana Santa provoquen més de 50 quilòmetres de retencions en les principals carreteres de la Comunitat Valenciana.

Detingut a Polop un fugitiu moldau buscat per tràfic de drogues

La Guàrdia Civil ha arrestat a Polop a un fugitiu moldau de 30 anys, buscat amb una orde internacional de detenció i penes de fins a 15 anys per delictes de tràfic de drogues.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la comissió de la dana

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana d'octubre de 2024 un informe clau sobre la gestió en la presa de Buseo, on el desbordament va causar set víctimes mortals.

El Arrels, equip nascut després de la dana, conquesta la València Cup Girls en els penals

El Arrels, format per jugadores de zones afectades per la dana, s'imposa a la UE L Alcudia en la final sub19 de la València Cup Girls, en una edicion amb rècord internacional de participacion.