Suspesa la festivitat de la Mare de Déu dels Desemparats de València pel coronavirus

Festivitat en honor a la Mare de Déu dels Desemparats de València

La festivitat en honor a la patrona de València ha quedat suspesa | Turisme València

 

L’Ajuntament i l’Arquebisbat de València han convingut este dimecres la necessitat de comunicar la suspensió dels actes festius de carrer en honor a la Mare de Déu que haurien d’haver-se celebrat d’ací a un parell de setmanes. El bisbe auxiliar de València, Arturo Ros, ha confirmat en una conversa telefònica amb el regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana, que celebracions multitudinàries com ara el trasllat no es podran celebrar per la conjuntura sanitària actual provocada per la COVID-19.

 

Galiana ha explicat que des de fa setmanes hi ha hagut un diàleg fluid entre l’Ajuntament de València i l’Arquebisbat en relació amb estes celebracions en honor a la patrona de la ciutat i, «tot i que la immensa majoria dels indicadors apuntaven cap a una probable suspensió dels actes festius, hem volgut ser prudents i anunciar-ho sense precipitacions quan fora una cosa ja segura i el calendari ho aconsellara». En este sentit, ha explicat que «la prioritat per a les dos parts és garantir la seguretat dels milers de persones que participen habitualment en estos actes festius i això és incompatible amb la seua celebració en la situació actual».

 

«Rescatarem alguns actes»

El regidor ha reiterat al representant de l’Església la voluntat de l’Ajuntament de recuperar alguns actes concrets quan l’Arquebisbat estime oportú. «Si finalment l’evolució de la pandèmia permet celebrar alguna classe d’acte de reparació, des de la Regidoria de Cultura Festiva hi col·laborarem com sempre i rescatarem alguns altres actes, com ara la Dansà, que se celebraria en el moment del calendari en què l’Arquebisbat situara eixa celebració», ha explicat.

 

A demés, ha confirmat que hi ha hagut conversacions amb les falleres majors de València, Consuelo Llobell i Carla García, per a avançar-los esta possibilitat i «els hem fet arribar, tant a elles com a les seues corts d’honor, uns vídeos tutorials per a que puguen assajar durant el confinament».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Puente recorda que Adif ja va apuntar al trencament del raïl en l’accident de Adamuz

Óscar Puente subratlla que el trencament del raïl ja es manejava com a hipòtesi principal en l'accident ferroviari de Adamuz i reclama preservar carreteres, vies i ponts com a patrimoni que es recorre.

El Consell obri diàleg amb Vox per al pressupost i pressiona al Govern pels terminis

El Consell expressa el seu desig d'aprovar com més prompte millor els pressupostos de la Generalitat, anuncia diàleg amb Vox i retrau al Govern central l'incompliment reiterat dels terminis constitucionals.

L’Enforne s’aferra a la seua fortalesa en el Pitiu Rochel per a frenar al Granollers i certificar la salvació

L'Enforne Alacant rep al Fraikin Granollers en el Pitiu Rochel amb la intenció de fer valdre la seua solidesa com a local per a deixar encarrilada la permanència i continuar creixent en la Lliga Asobal.

El Consell i els agents socials activen 421 milions en ajudes per l’impacte de la guerra de l’Iran

La Generalitat i els agents socials pacten un full de ruta amb 27 mesures i 421 milions d'euros per a fer costat a famílies, autònoms i empreses davant la crisi derivada de la guerra de l'Iran.

La jutgessa de la DANA alerta d’una gran demora en retirar quatre funcionàries de la causa

La jutgessa que instruïx la causa de la DANA a Catarroja advertix d'una gran dilació en la investigació després de la decisió de suprimir quatre de les cinc funcionàries assignades al cas des de març de 2025.

Elx i València es juguen alguna cosa més que tres punts en un dol marcat pel descens

Elx i València s'enfronten en un derbi autonòmic marcat per la urgència il·licitana per eixir del descens i el desig che d'allunyar-se definitivament del perill.

Investiguen la mort per arma blanca d’un home de 60 anys en un carrer de Burjassot

La Policia Nacional investiga la mort per arma blanca d'un home de 60 anys trobat a primera hora del matí en un carrer de Burjassot. El Grup d'Homicidis manté oberta la investigació mentres busca l'arma utilitzada.

Morant reconeix que el juí a Ábalos provoca desconfiança i desafecció ciutadana

Diana Morant admet que el juí a José Luis Ábalos i al seu assessor Koldo García alimenta la desconfiança i la desafecció cap a la política, i subratlla que el PSOE els va expulsar de tota responsabilitat quan va detectar indicis d'irregularitats.