Suspesa la festivitat de la Mare de Déu dels Desemparats de València pel coronavirus

Festivitat en honor a la Mare de Déu dels Desemparats de València

La festivitat en honor a la patrona de València ha quedat suspesa | Turisme València

 

L’Ajuntament i l’Arquebisbat de València han convingut este dimecres la necessitat de comunicar la suspensió dels actes festius de carrer en honor a la Mare de Déu que haurien d’haver-se celebrat d’ací a un parell de setmanes. El bisbe auxiliar de València, Arturo Ros, ha confirmat en una conversa telefònica amb el regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana, que celebracions multitudinàries com ara el trasllat no es podran celebrar per la conjuntura sanitària actual provocada per la COVID-19.

 

Galiana ha explicat que des de fa setmanes hi ha hagut un diàleg fluid entre l’Ajuntament de València i l’Arquebisbat en relació amb estes celebracions en honor a la patrona de la ciutat i, «tot i que la immensa majoria dels indicadors apuntaven cap a una probable suspensió dels actes festius, hem volgut ser prudents i anunciar-ho sense precipitacions quan fora una cosa ja segura i el calendari ho aconsellara». En este sentit, ha explicat que «la prioritat per a les dos parts és garantir la seguretat dels milers de persones que participen habitualment en estos actes festius i això és incompatible amb la seua celebració en la situació actual».

 

«Rescatarem alguns actes»

El regidor ha reiterat al representant de l’Església la voluntat de l’Ajuntament de recuperar alguns actes concrets quan l’Arquebisbat estime oportú. «Si finalment l’evolució de la pandèmia permet celebrar alguna classe d’acte de reparació, des de la Regidoria de Cultura Festiva hi col·laborarem com sempre i rescatarem alguns altres actes, com ara la Dansà, que se celebraria en el moment del calendari en què l’Arquebisbat situara eixa celebració», ha explicat.

 

A demés, ha confirmat que hi ha hagut conversacions amb les falleres majors de València, Consuelo Llobell i Carla García, per a avançar-los esta possibilitat i «els hem fet arribar, tant a elles com a les seues corts d’honor, uns vídeos tutorials per a que puguen assajar durant el confinament».

Últimes notícies

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.

Obrin un expedient per pseudoteràpies de conversió a persones LGTBIQ+ a la Comunitat Valenciana

Igualtat ha obert un expedient sancionador per pràctiques de pseudoteràpies de conversió contra persones LGTBIQ+, després de denúncies que inclouen casos de la Comunitat Valenciana.

22 anys de presó per agredir sexualment durant una dècada les seues dos fillastres menors a Altea

Un home de 46 anys ha sigut condemnat per l'Audiència d'Alacant a 22 anys de presó per haver agredit sexualment de manera continuada les seues dos fillastres, que tenien 11 i 9 anys quan van començar els fets a Altea.

Feijóo es reunirà amb militants del PP en un dinar este dissabte a Sueca

Alberto Núñez Feijóo presidirà este dissabte un dinar amb militants del PP a Sueca, organitzat pel president provincial Vicent Mompó, després de la junta directiva del partit a València.

Més policia este estiu a les zones turístiques i platges de València

La Policia Nacional reforçarà entre l’1 de juliol i el 31 d’agost la presència d’agents a les platges i principals punts turístics de València, així com en estacions, aeroport, port i estació d’autobusos.

El nou decret del taxi i les VTC genera rebuig però el Consell defensa que prima l’interés general

El vicepresident segon Vicente Martínez Mus admet el malestar del taxi i les VTC amb el nou decret autonòmic però assegura que la norma prioritza l’interés general i la millora del servici públic.

Martínez Mus atribuïx a l’interés polític la petició del PSPV perquè declare per la DANA

El vicepresident tercer Vicente Martínez Mus assegura que la petició del PSPV perquè declare al jutjat de Catarroja pel dia de la DANA respon a un interés polític i defensa que el xat del Consell no aporta dades noves. El dirigent sosté que el Consell va actuar segons la informació disponible en cada moment i nega un suposat apagó informatiu.

Reclamen més seguretat de la Guàrdia Civil al jutjat de la DANA de Catarroja

La Presidència del Tribunal d'Instància de Catarroja ha demanat a la Guàrdia Civil més mesures de seguretat al jutjat que investiga la gestió de la DANA, després d'una concentració de protesta que va obligar a suspendre una testifical.