El test d’antígens per saliva detecta dos dies abans un positiu per ómicron que el nasal

 

Un estudi liderat per la metgessa i investigadora de la Universitat de Washington, els EUA, Blythe Adamson, ha demostrat que la nova variant del coronavirus, ómicron, es detecta molt abans a través dels test d’antígens per saliva que els realitzats mitjançant un hisop nasal.

La mitjana en els temps de detecció pot arribar fins als dos dies abans en els test realitzats amb les secrecions bucals, segons apunta la investigació. El document apunta al fet que la majoria dels casos d’ómicron són infecciosos durant diversos dies abans de ser detectats per les proves ràpides d’antígens.
Proves de control diàries a 30 persones durant un mes

Aquest retard en la detecció vindria dau per la mena d’infecció d’ómicron, que “afecta més els bronquis, però amb una infecció menys greu en els pulmons“. El virus produeix un augment dels símptomes de mals de gola i la disminució de la pèrdua del gust i l’olfacte, i són “més ben detectats per saliva que amb hisops nasals”.

L’equip d’investigadors va realitzar proves de control a 30 persones durant el mes de desembre de 2021 en els seus llocs de treball per a demostrar l’eficàcia dels test de saliva, en comparació als nasals. Els resultats mostren en els primers dies totes les proves ràpides d’antígens, van produir resultats negatius falsos, ja que 28 dels participants presentava càrrega viral infecciosa d’ómicron.

La prova ràpida d’antigen en la saliva oferia un pic de càrrega viral un o dos dies abans que la prova nasal, segons l’anàlisi del grup d’estudi, als qui els van realitzar proves diàries. Així mateix, l’estudi va comprovar que la mitjana de temps des de la primera PCR positiva fins al primer antigen detectable era de tres dies.

 

Tots els participants van desenvolupar símptomes en els dos dies posteriors a la primera prova PCR positiva

 

Els resultats d’investigació també van mostrar a la mitjana de tres dies que, comparats els test d’antígens nasals amb els de saliva, les proves realitzades amb saliva donaven resultats positius un o dos dies abans que la prova nasal.

L’estudi destaca també que tots els participants van desenvolupar símptomes en els dos dies posteriors a la primera prova PCR positiva. Els investigadors asseguren d’aquesta manera que les proves ràpides d’antígens, en general, tarden més a detectar la variant ómicron en les seues primeres fases de la malaltia, moment en el qual les persones contagiades ja són infeccioses.

En el cas de l’estudi s’haurien confirmat fins a quatre transmissions. Els resultats mostren la necessitat de “reavaluar” les proves de diagnòstic per a cada nova variant d’interés. Els test funcionen de manera diferent i amb ómicron la detecció es retarda prou per a infectar a noves persones.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.