7.9 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

A partir del 15 d’octubre tornen els comiats dins dels aeroports

 

La millora de la situació epidemiològica a Espanya ha permés al Govern anunciar que, a partir del pròxim divendres 15 d’octubre, els acompanyants podran tornar a entrar a les terminals dels aeroports per a acomiadar-se o assistir a persones amb necessitats especials fins que creuen el control de seguretat.

La ministra de Política Territorial i portaveu del Govern, Isabel Rodríguez, ha anunciat que el Govern ha autoritzat la supressió dels límits en l’accés als aeroports espanyols, per la qual cosa a partir d’ara els viatgers podran acudir a les instal·lacions, acompanyats de familiars o d’amics si així ho desitgen.

La decisió adoptada este dilluns pel Consell de Ministres serà publicada este pròxim dijous 14 d’octubre en el Boletín Oficial del Estado (BOE) i entrarà en vigor l’endemà, divendres 15 d’octubre.

 

Més d’un any sense acompanyants en els aeroports d’Espanya

 

La portaveu del Govern, que va assegurar que esta mesura és important “des del punt de l’ànim” i de recuperació de la normalitat i de “els afectes i relacions personals i familiars”, va realitzar este anunci en la roda de premsa posterior al consell de ministres celebrat este dilluns.

 

La volta a la normalitat

 

D’esta manera, el Govern ha acordat adequar la normativa vigent a l’evolució de la pandèmia, amb l’objectiu de contribuir a la recuperació de l’activitat econòmica i la gradual volta a la normalitat, en particular de cara a la reactivació del turisme.

La portaveu del Govern va indicar que a partir d’ara els viatgers podran ser acompanyats de familiars o amics en els seus processos d’eixida o arribada als aeròdroms espanyols “complint sempre amb tots els requeriments sanitaris”.

És una mesura important de tornada a la normalitat gràcies al bon resultat de les mesures que hem anat adoptant, del procés de vacunació i de la situació sanitària en la qual es troba el nostre país.

Amb l’alçament de les restriccions, els familiars i amics de les persones que isquen o arriben als aeroports espanyols els podran acompanyar dins de les terminals com abans de la pandèmia.

La seua entrada es podrà veure limitada en moments de gran afluència per a evitar que es produïsquen aglomeracions.

El Govern recorda que dins de les instal·lacions aeroportuàries, continuarà sent d’obligat compliment les mesures higiènic sanitàries establides per les autoritats. Este alçament es produeix a proposta de les ministres de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, i de Sanitat, Carolina Darias.

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.