12.6 C
València
Dissabte, 7 febrer, 2026

A partir del 15 d’octubre tornen els comiats dins dels aeroports

 

La millora de la situació epidemiològica a Espanya ha permés al Govern anunciar que, a partir del pròxim divendres 15 d’octubre, els acompanyants podran tornar a entrar a les terminals dels aeroports per a acomiadar-se o assistir a persones amb necessitats especials fins que creuen el control de seguretat.

La ministra de Política Territorial i portaveu del Govern, Isabel Rodríguez, ha anunciat que el Govern ha autoritzat la supressió dels límits en l’accés als aeroports espanyols, per la qual cosa a partir d’ara els viatgers podran acudir a les instal·lacions, acompanyats de familiars o d’amics si així ho desitgen.

La decisió adoptada este dilluns pel Consell de Ministres serà publicada este pròxim dijous 14 d’octubre en el Boletín Oficial del Estado (BOE) i entrarà en vigor l’endemà, divendres 15 d’octubre.

 

Més d’un any sense acompanyants en els aeroports d’Espanya

 

La portaveu del Govern, que va assegurar que esta mesura és important “des del punt de l’ànim” i de recuperació de la normalitat i de “els afectes i relacions personals i familiars”, va realitzar este anunci en la roda de premsa posterior al consell de ministres celebrat este dilluns.

 

La volta a la normalitat

 

D’esta manera, el Govern ha acordat adequar la normativa vigent a l’evolució de la pandèmia, amb l’objectiu de contribuir a la recuperació de l’activitat econòmica i la gradual volta a la normalitat, en particular de cara a la reactivació del turisme.

La portaveu del Govern va indicar que a partir d’ara els viatgers podran ser acompanyats de familiars o amics en els seus processos d’eixida o arribada als aeròdroms espanyols “complint sempre amb tots els requeriments sanitaris”.

És una mesura important de tornada a la normalitat gràcies al bon resultat de les mesures que hem anat adoptant, del procés de vacunació i de la situació sanitària en la qual es troba el nostre país.

Amb l’alçament de les restriccions, els familiars i amics de les persones que isquen o arriben als aeroports espanyols els podran acompanyar dins de les terminals com abans de la pandèmia.

La seua entrada es podrà veure limitada en moments de gran afluència per a evitar que es produïsquen aglomeracions.

El Govern recorda que dins de les instal·lacions aeroportuàries, continuarà sent d’obligat compliment les mesures higiènic sanitàries establides per les autoritats. Este alçament es produeix a proposta de les ministres de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, i de Sanitat, Carolina Darias.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.