A partir del 15 d’octubre tornen els comiats dins dels aeroports

 

La millora de la situació epidemiològica a Espanya ha permés al Govern anunciar que, a partir del pròxim divendres 15 d’octubre, els acompanyants podran tornar a entrar a les terminals dels aeroports per a acomiadar-se o assistir a persones amb necessitats especials fins que creuen el control de seguretat.

La ministra de Política Territorial i portaveu del Govern, Isabel Rodríguez, ha anunciat que el Govern ha autoritzat la supressió dels límits en l’accés als aeroports espanyols, per la qual cosa a partir d’ara els viatgers podran acudir a les instal·lacions, acompanyats de familiars o d’amics si així ho desitgen.

La decisió adoptada este dilluns pel Consell de Ministres serà publicada este pròxim dijous 14 d’octubre en el Boletín Oficial del Estado (BOE) i entrarà en vigor l’endemà, divendres 15 d’octubre.

 

Més d’un any sense acompanyants en els aeroports d’Espanya

 

La portaveu del Govern, que va assegurar que esta mesura és important “des del punt de l’ànim” i de recuperació de la normalitat i de “els afectes i relacions personals i familiars”, va realitzar este anunci en la roda de premsa posterior al consell de ministres celebrat este dilluns.

 

La volta a la normalitat

 

D’esta manera, el Govern ha acordat adequar la normativa vigent a l’evolució de la pandèmia, amb l’objectiu de contribuir a la recuperació de l’activitat econòmica i la gradual volta a la normalitat, en particular de cara a la reactivació del turisme.

La portaveu del Govern va indicar que a partir d’ara els viatgers podran ser acompanyats de familiars o amics en els seus processos d’eixida o arribada als aeròdroms espanyols “complint sempre amb tots els requeriments sanitaris”.

És una mesura important de tornada a la normalitat gràcies al bon resultat de les mesures que hem anat adoptant, del procés de vacunació i de la situació sanitària en la qual es troba el nostre país.

Amb l’alçament de les restriccions, els familiars i amics de les persones que isquen o arriben als aeroports espanyols els podran acompanyar dins de les terminals com abans de la pandèmia.

La seua entrada es podrà veure limitada en moments de gran afluència per a evitar que es produïsquen aglomeracions.

El Govern recorda que dins de les instal·lacions aeroportuàries, continuarà sent d’obligat compliment les mesures higiènic sanitàries establides per les autoritats. Este alçament es produeix a proposta de les ministres de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, i de Sanitat, Carolina Darias.

Últimes notícies

Detinguts a Dolores i Rojales amb quasi 30 quilos de cocaïna, armes i cotxes amb caletas

La Policia Nacional ha detingut a Dolores i Rojales a dos hòmens acusats de distribuir cocaïna i ha intervingut quasi 30 quilos de droga, armes, diners en efectiu i vehicles amb caletas.

L’excap d’informatius d’À Punt defén que la ràdio va salvar vides durant la dana

L'excap d'informatius d'À Punt sosté davant el jutge que moltes persones van ser rescatades gràcies a les seues anomenades a la ràdio pública i critica la falta de compareixences oficials durant la dana.

El professorat vota si accepta l’oferta d’Educació i definix el futur de la vaga indefinida

Els sindicats docents consulten a la seua afiliació sobre l'última proposta de la Conselleria d'Educació per a frenar la vaga indefinida i decidir si es manté, es modifica o se substituïx per altres formes de protesta.

La exconcejal d’Urbanisme d’Alacant declara per l’adjudicació d’una vivenda pública a la Platja de Sant Joan

La exconcejal d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez declara com investigada per l'adjudicació d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan, en una jornada clau del cas Els Naus que implica diversos càrrecs municipals i autonòmics.

La Hispanic Society mostra tres grans Sorollas en la seu de Sotheby’s a Nova York

La Hispanic Society Museum & Library exhibix fins a l'1 de juny tres grans llenços de Joaquín Sorolla en la seu de Sotheby's a Nova York, dins del programa In residence. La mostra s'emmarca en l'estratègia internacional del museu i en la celebració del centenari del mural Vision d'Espanya.

Les màximes se suavitzen en el litoral de València mentres pugen les mínimes

Cels poc nuvolosos i lleuger descens de les màximes en el litoral i prelitoral de València, amb mínimes a l'alça i vents fluixos variables en la Comunitat Valenciana.

Un accident en l’A-7 a la Cañada causa cues de fins a 8 quilòmetres a Paterna

Un accident entre almenys dos vehicles en l'A-7 a l'altura de La Cañada, a Paterna, manté des de primera hora del matí retencions de fins a 8 quilòmetres en sentit Alacant i cues en sentit Barcelona per l'efecte tafaner.

Un robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira provoca importants retards en la C2 de Rodalia

Un nou robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira ha provocat retards de fins més de mitja hora en la línia C2 de Rodalia València des de primera hora del matí.