A partir del 15 d’octubre tornen els comiats dins dels aeroports

 

La millora de la situació epidemiològica a Espanya ha permés al Govern anunciar que, a partir del pròxim divendres 15 d’octubre, els acompanyants podran tornar a entrar a les terminals dels aeroports per a acomiadar-se o assistir a persones amb necessitats especials fins que creuen el control de seguretat.

La ministra de Política Territorial i portaveu del Govern, Isabel Rodríguez, ha anunciat que el Govern ha autoritzat la supressió dels límits en l’accés als aeroports espanyols, per la qual cosa a partir d’ara els viatgers podran acudir a les instal·lacions, acompanyats de familiars o d’amics si així ho desitgen.

La decisió adoptada este dilluns pel Consell de Ministres serà publicada este pròxim dijous 14 d’octubre en el Boletín Oficial del Estado (BOE) i entrarà en vigor l’endemà, divendres 15 d’octubre.

 

Més d’un any sense acompanyants en els aeroports d’Espanya

 

La portaveu del Govern, que va assegurar que esta mesura és important «des del punt de l’ànim» i de recuperació de la normalitat i de «els afectes i relacions personals i familiars», va realitzar este anunci en la roda de premsa posterior al consell de ministres celebrat este dilluns.

 

La volta a la normalitat

 

D’esta manera, el Govern ha acordat adequar la normativa vigent a l’evolució de la pandèmia, amb l’objectiu de contribuir a la recuperació de l’activitat econòmica i la gradual volta a la normalitat, en particular de cara a la reactivació del turisme.

La portaveu del Govern va indicar que a partir d’ara els viatgers podran ser acompanyats de familiars o amics en els seus processos d’eixida o arribada als aeròdroms espanyols «complint sempre amb tots els requeriments sanitaris».

És una mesura important de tornada a la normalitat gràcies al bon resultat de les mesures que hem anat adoptant, del procés de vacunació i de la situació sanitària en la qual es troba el nostre país.

Amb l’alçament de les restriccions, els familiars i amics de les persones que isquen o arriben als aeroports espanyols els podran acompanyar dins de les terminals com abans de la pandèmia.

La seua entrada es podrà veure limitada en moments de gran afluència per a evitar que es produïsquen aglomeracions.

El Govern recorda que dins de les instal·lacions aeroportuàries, continuarà sent d’obligat compliment les mesures higiènic sanitàries establides per les autoritats. Este alçament es produeix a proposta de les ministres de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, i de Sanitat, Carolina Darias.

Últimes notícies

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.