A partir del 15 d’octubre tornen els comiats dins dels aeroports

 

La millora de la situació epidemiològica a Espanya ha permés al Govern anunciar que, a partir del pròxim divendres 15 d’octubre, els acompanyants podran tornar a entrar a les terminals dels aeroports per a acomiadar-se o assistir a persones amb necessitats especials fins que creuen el control de seguretat.

La ministra de Política Territorial i portaveu del Govern, Isabel Rodríguez, ha anunciat que el Govern ha autoritzat la supressió dels límits en l’accés als aeroports espanyols, per la qual cosa a partir d’ara els viatgers podran acudir a les instal·lacions, acompanyats de familiars o d’amics si així ho desitgen.

La decisió adoptada este dilluns pel Consell de Ministres serà publicada este pròxim dijous 14 d’octubre en el Boletín Oficial del Estado (BOE) i entrarà en vigor l’endemà, divendres 15 d’octubre.

 

Més d’un any sense acompanyants en els aeroports d’Espanya

 

La portaveu del Govern, que va assegurar que esta mesura és important “des del punt de l’ànim” i de recuperació de la normalitat i de “els afectes i relacions personals i familiars”, va realitzar este anunci en la roda de premsa posterior al consell de ministres celebrat este dilluns.

 

La volta a la normalitat

 

D’esta manera, el Govern ha acordat adequar la normativa vigent a l’evolució de la pandèmia, amb l’objectiu de contribuir a la recuperació de l’activitat econòmica i la gradual volta a la normalitat, en particular de cara a la reactivació del turisme.

La portaveu del Govern va indicar que a partir d’ara els viatgers podran ser acompanyats de familiars o amics en els seus processos d’eixida o arribada als aeròdroms espanyols “complint sempre amb tots els requeriments sanitaris”.

És una mesura important de tornada a la normalitat gràcies al bon resultat de les mesures que hem anat adoptant, del procés de vacunació i de la situació sanitària en la qual es troba el nostre país.

Amb l’alçament de les restriccions, els familiars i amics de les persones que isquen o arriben als aeroports espanyols els podran acompanyar dins de les terminals com abans de la pandèmia.

La seua entrada es podrà veure limitada en moments de gran afluència per a evitar que es produïsquen aglomeracions.

El Govern recorda que dins de les instal·lacions aeroportuàries, continuarà sent d’obligat compliment les mesures higiènic sanitàries establides per les autoritats. Este alçament es produeix a proposta de les ministres de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, i de Sanitat, Carolina Darias.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.

Presó provisional per a un dels dos germans detinguts per una violació a València

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de València reobri la causa per una presumpta agressió sexual en un cotxe i ordena presó provisional per a un dels dos germans investigats després de la denúncia de la víctima.

El funcionari que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la justícia

El funcionari responsable de tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer haver adjudicat una vivenda pública a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, mentres la justícia investiga un possible colador en la normativa.

Alacant mobilitza a 1.300 persones per a garantir la romeria de la Santa Faç

L'Ajuntament d'Alacant desplega un dispositiu de 1.300 persones per a assegurar la romeria de la Santa Faç, amb reforç de seguretat, neteja i transport.

Caixaforum València obri una gran immersió en els mons d’Alicia

Caixaforum València acull fins al 12 d'octubre la major exposició dedicada a Alicia, un recorregut immersiu per l'obra de Lewis Carroll amb art, teatre, tallers i experiències participatives.