Més de 59.000 treballadors valencians afectats per ERO temporals

Un treballador en un magatzem amb caixes

L’ERTO permet no perdre l’antiguitat en l’empresa | València Diari

 

La Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, ha rebut des del 12 de març fins a este divendres un total de 7.673 sol·licituds d’Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) per a 59.248 treballadors, segons les dades facilitades per este departament.

 

Des del passat 12 de març fins a les 00.00 hores del divendres 20 de març, en la Direcció General de Treball s’han presentat 80 peticions d’expedients sobre 14.453 treballadors.

 

En València, s’han presentat 3.963 expedients que afecten 23.875 treballadors; en la província d’Alacant ascendixen a 2.637 expedients sobre 15.519 treballadors i en Castelló sumen 993 expedients amb 5.401 treballadors.

 

 

Només es tramitaran ERTO quan s’acredite una causa de «força major»

Economia va anunciar el dimarts que tramitarà els ERTO que suposen la suspensió temporal del contracte o reduir la jornada dels seus treballadors de manera temporal, sempre que s’acredite que existix una causa de «força major» derivada de la situació actual, provocada per l’expansió del Covid-19.

 

Durant la suspensió del contracte, la persona treballadora continua vinculada a l’empresa però sense dret a percebre el seu sou, ni altres complements com pagues extra o vacacions, i acabada la situació excepcional es reincorporarà a l’empresa i no perdrà l’antiguitat a l’efecte d’acomiadament, ja que la suspensió del contracte és per una causa aliena al treballador.

 

L’objectiu és «evitar acomiadaments»

L’objectiu de la Conselleria és l’aplicació de les mesures urgents per a respondre a l’impacte econòmic del Covid-19 que establix el Reial decret llei 7/2020 de 12 de març i «evitar que es produïsquen acomiadaments, garantint el compliment de tots els requisits establits legal i reglamentàriament en este mecanisme legal».

 

L’ERTO, regulat en l’article 47 de l’Estatut dels Treballadors (ET), permet a les empreses suspendre els contractes de treball o reduir la jornada laboral de les persones treballadores «de manera temporal».

Últimes notícies

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.

Mor una dona de 74 anys atropellada pel TRAM a la Vila Joiosa

Una dona de 74 anys ha mort este dissabte en ser atropellada per un tren del TRAM a la Vila Joiosa. El SAMU ha intentat reanimar-la, però només ha pogut certificar la defunció al lloc dels fets.