Més de 59.000 treballadors valencians afectats per ERO temporals

Un treballador en un magatzem amb caixes

L’ERTO permet no perdre l’antiguitat en l’empresa | València Diari

 

La Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, ha rebut des del 12 de març fins a este divendres un total de 7.673 sol·licituds d’Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) per a 59.248 treballadors, segons les dades facilitades per este departament.

 

Des del passat 12 de març fins a les 00.00 hores del divendres 20 de març, en la Direcció General de Treball s’han presentat 80 peticions d’expedients sobre 14.453 treballadors.

 

En València, s’han presentat 3.963 expedients que afecten 23.875 treballadors; en la província d’Alacant ascendixen a 2.637 expedients sobre 15.519 treballadors i en Castelló sumen 993 expedients amb 5.401 treballadors.

 

 

Només es tramitaran ERTO quan s’acredite una causa de «força major»

Economia va anunciar el dimarts que tramitarà els ERTO que suposen la suspensió temporal del contracte o reduir la jornada dels seus treballadors de manera temporal, sempre que s’acredite que existix una causa de «força major» derivada de la situació actual, provocada per l’expansió del Covid-19.

 

Durant la suspensió del contracte, la persona treballadora continua vinculada a l’empresa però sense dret a percebre el seu sou, ni altres complements com pagues extra o vacacions, i acabada la situació excepcional es reincorporarà a l’empresa i no perdrà l’antiguitat a l’efecte d’acomiadament, ja que la suspensió del contracte és per una causa aliena al treballador.

 

L’objectiu és «evitar acomiadaments»

L’objectiu de la Conselleria és l’aplicació de les mesures urgents per a respondre a l’impacte econòmic del Covid-19 que establix el Reial decret llei 7/2020 de 12 de març i «evitar que es produïsquen acomiadaments, garantint el compliment de tots els requisits establits legal i reglamentàriament en este mecanisme legal».

 

L’ERTO, regulat en l’article 47 de l’Estatut dels Treballadors (ET), permet a les empreses suspendre els contractes de treball o reduir la jornada laboral de les persones treballadores «de manera temporal».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Diputació d’Alacant impulsa una comissió per a aclarir les ajudes dels bons comercie

La Diputació d'Alacant acorda per unanimitat demanar una comissió d'investigació sobre les possibles irregularitats en l'adjudicació dels bons comercie entre 2022 i 2024, després de la detenció del president de la Cambra de Comerç, Carlos Baño.

Rafa Mir supera a Boyé i iguala a Pere Milla com a màxim golejador recent de l’Elx en Primera

Rafa Mir aconseguix els huit gols en LaLiga amb l'Elx, supera el registre de Lucas Boyé i iguala el de Pere Milla i s'acosta a les millors marques del club en Primera.

València blinda el 98% de les vivendes enfront dels pisos turístics i ultima la nova normativa

La Comissió d'Urbanisme de València aprova la normativa que protegix l'ús residencial del 98% de les vivendes per barri, limita els pisos turístics i prepara la seua aprovació definitiva en el ple del 31 de març.

El València Basket renova a Pedro Martínez fins a 2028

El València Basket amplia un any més el contracte de Pedro Martínez, artífex de la Lliga Endesa 2016-17, en plena etapa d'èxit esportiu en ACB i Eurolliga.

El rinoceront bebé Kairu es consolida en la sabana de Bioparc València

Kairu, el jove rinoceront nascut fa quasi cinc mesos en Bioparc València, ja es mou amb total soltesa en la sabana del parc i interactua amb zebres i aus.

Pet Shop Boys celebrarà 40 anys d’èxits en el Roig Arena el 23 de juliol

Pet Shop Boys oferirà el 23 de juliol en el Roig Arena de València el seu primer concert a Espanya de 2026, dins de la gira Dreamworld: The Greatest Hits Live i després de 19 anys sense actuar a la ciutat.

Quart dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

El dispositiu de rescat seguix actiu per quart dia en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, per a localitzar a un home desaparegut el diumenge, amb efectius de Generalitat, Guàrdia Civil i Bombers.

Reoberta la Pista de Silla però es mantenen 13 km de retencions cap a València

La V-31 s'ha reobert al trànsit després de l'avaria d'una grua, però el col·lapse persistix amb 13 quilòmetres de retencions d'accés a València i problemes en vies pròximes.