Més de 59.000 treballadors valencians afectats per ERO temporals

Un treballador en un magatzem amb caixes

L’ERTO permet no perdre l’antiguitat en l’empresa | València Diari

 

La Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, ha rebut des del 12 de març fins a este divendres un total de 7.673 sol·licituds d’Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) per a 59.248 treballadors, segons les dades facilitades per este departament.

 

Des del passat 12 de març fins a les 00.00 hores del divendres 20 de març, en la Direcció General de Treball s’han presentat 80 peticions d’expedients sobre 14.453 treballadors.

 

En València, s’han presentat 3.963 expedients que afecten 23.875 treballadors; en la província d’Alacant ascendixen a 2.637 expedients sobre 15.519 treballadors i en Castelló sumen 993 expedients amb 5.401 treballadors.

 

 

Només es tramitaran ERTO quan s’acredite una causa de «força major»

Economia va anunciar el dimarts que tramitarà els ERTO que suposen la suspensió temporal del contracte o reduir la jornada dels seus treballadors de manera temporal, sempre que s’acredite que existix una causa de «força major» derivada de la situació actual, provocada per l’expansió del Covid-19.

 

Durant la suspensió del contracte, la persona treballadora continua vinculada a l’empresa però sense dret a percebre el seu sou, ni altres complements com pagues extra o vacacions, i acabada la situació excepcional es reincorporarà a l’empresa i no perdrà l’antiguitat a l’efecte d’acomiadament, ja que la suspensió del contracte és per una causa aliena al treballador.

 

L’objectiu és «evitar acomiadaments»

L’objectiu de la Conselleria és l’aplicació de les mesures urgents per a respondre a l’impacte econòmic del Covid-19 que establix el Reial decret llei 7/2020 de 12 de març i «evitar que es produïsquen acomiadaments, garantint el compliment de tots els requisits establits legal i reglamentàriament en este mecanisme legal».

 

L’ERTO, regulat en l’article 47 de l’Estatut dels Treballadors (ET), permet a les empreses suspendre els contractes de treball o reduir la jornada laboral de les persones treballadores «de manera temporal».

Últimes notícies

Pedro Martínez fa història com a tècnic amb més partits al València Basket

Pedro Martínez es convertix en l'entrenador amb més partits dirigits del València Basket en l'ACB i completa una nit de rècords per al club taronja en la Lliga Endesa.

El València Basket reforça el seu domini a Espanya amb set dels últims nou títols

El València Basket conquista la Copa de la Reina davant el Hozono Global Jairis i confirma un cicle guanyador amb set dels últims nou títols nacionals disputats en tres temporades.

El València Basket prolonga el seu domini amb una altra Copa de la Reina

El València Basket conquista la Copa de la Reina després de véncer al Hozono Global Jairis i reforça una etapa de domini en el bàsquet espanyol amb set dels últims nou títols nacionals.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de remuntar al Hozono Global Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada després de remuntar 14 punts al Hozono Global Jairis i véncer 70-65 en una final de ratxes i màxima tensió.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de superar al Hozono Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada en imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final igualada.

València Basket firma una sòlida victòria a Burgos després d’un gran tercer quart

València Basket es va imposar al Sant Pau Burgos per 74-79 després de trencar el partit en el tercer quart i controlar la reacció final del conjunt local.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.

El vent provoca un accident per la caiguda d’un arbre entre La Barona i les Useres

El fort vent obliga els bombers de Castelló i València a efectuar més d'un centenar d'intervencions, inclosa un accident de trànsit per la caiguda d'un arbre entre La Barona i les Useres.