Més de 59.000 treballadors valencians afectats per ERO temporals

Un treballador en un magatzem amb caixes

L’ERTO permet no perdre l’antiguitat en l’empresa | València Diari

 

La Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, ha rebut des del 12 de març fins a este divendres un total de 7.673 sol·licituds d’Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) per a 59.248 treballadors, segons les dades facilitades per este departament.

 

Des del passat 12 de març fins a les 00.00 hores del divendres 20 de març, en la Direcció General de Treball s’han presentat 80 peticions d’expedients sobre 14.453 treballadors.

 

En València, s’han presentat 3.963 expedients que afecten 23.875 treballadors; en la província d’Alacant ascendixen a 2.637 expedients sobre 15.519 treballadors i en Castelló sumen 993 expedients amb 5.401 treballadors.

 

 

Només es tramitaran ERTO quan s’acredite una causa de «força major»

Economia va anunciar el dimarts que tramitarà els ERTO que suposen la suspensió temporal del contracte o reduir la jornada dels seus treballadors de manera temporal, sempre que s’acredite que existix una causa de «força major» derivada de la situació actual, provocada per l’expansió del Covid-19.

 

Durant la suspensió del contracte, la persona treballadora continua vinculada a l’empresa però sense dret a percebre el seu sou, ni altres complements com pagues extra o vacacions, i acabada la situació excepcional es reincorporarà a l’empresa i no perdrà l’antiguitat a l’efecte d’acomiadament, ja que la suspensió del contracte és per una causa aliena al treballador.

 

L’objectiu és «evitar acomiadaments»

L’objectiu de la Conselleria és l’aplicació de les mesures urgents per a respondre a l’impacte econòmic del Covid-19 que establix el Reial decret llei 7/2020 de 12 de març i «evitar que es produïsquen acomiadaments, garantint el compliment de tots els requisits establits legal i reglamentàriament en este mecanisme legal».

 

L’ERTO, regulat en l’article 47 de l’Estatut dels Treballadors (ET), permet a les empreses suspendre els contractes de treball o reduir la jornada laboral de les persones treballadores «de manera temporal».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat reforça la seua aposta per l’hidrogen verd en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ratifica l'impuls a l'hidrogen verd i analitza amb Enagás el pla de participació pública de la Xarxa Troncal, el traçat de la qual aconseguirà 100 municipis.

València Basket confia que la majoria de la seua expedició torne a casa este dimecres

Trenta dels 33 integrants de l'expedició júnior ja volen via Turquia i el club preveu la seua arribada el dimecres. Tres empleats seguixen a Abu Dhabi a l'espera de bitllets.

Detingut a Elx un home de 77 anys per incendiar la casa de la seua exparella i amenaçar-la de mort

La Policia Local ha detingut a Elx a un home de 77 anys per presumptament calar foc a la vivenda de la seua exparella i amenaçar-la de mort. Tenia una orde d'allunyament i va ser arrestat per incendi provocat i amenaces greus.

Una mare accepta 20 anys de presó per deixar morir al seu bebé nounat a Alcoi

L'acusada, de 44 anys, ha reconegut els fets i ha aconseguit una conformitat que evita el juí amb jurat. La pena es reduïx de 21 a 20 anys.

Ester Muñoz lamenta la frivolitat de Sánchez sobre l’Iran i demana reflexió per a Espanya

La portaveu del PP en el Congrés ha acusat a Sánchez de tractar amb frivolitat el conflicte de l'Iran i ha reclamat una reflexió sobre els seus efectes per a Espanya. També ha arremés contra Óscar Puente pel cas Adamuz, ha assenyalat dubtes sobre el rescat de Plus ultra i ha demanat a Vox facilitar governs a Aragó i Extremadura.

La EASD celebra 175 anys amb una exposició de talent format a l’escola

La Escola d’Art i Superior de Disseny de València celebra el seu 175 aniversari amb una mostra en el Centre del Carme. Reunix obres de creadors consagrats i nous talents formats en la EASD, oberta fins al 3 de maig.

Buitrago va demanar prudència i no entrar en conjectures pel possible comentari racista de Rafa Mir

Buitrago va demanar prudència i va evitar conjectures després de la denúncia per un possible comentari racista de Rafa Mir a Omar El Hilali. L'àrbitre va activar el protocol.

L’IVIE situa en 36,1 milions l’impacte de la Marató i Mitja Marató de València

L'IVIE va quantificar en 36,1 milions l'impacte directe de les proves a València i en 20 milions el retorn fiscal. El gasto turístic va aconseguir 59 milions en la Marató i quasi 14 en el Mitjà.