20.4 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Més de 59.000 treballadors valencians afectats per ERO temporals

Un treballador en un magatzem amb caixes

L’ERTO permet no perdre l’antiguitat en l’empresa | València Diari

 

La Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, ha rebut des del 12 de març fins a este divendres un total de 7.673 sol·licituds d’Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) per a 59.248 treballadors, segons les dades facilitades per este departament.

 

Des del passat 12 de març fins a les 00.00 hores del divendres 20 de març, en la Direcció General de Treball s’han presentat 80 peticions d’expedients sobre 14.453 treballadors.

 

En València, s’han presentat 3.963 expedients que afecten 23.875 treballadors; en la província d’Alacant ascendixen a 2.637 expedients sobre 15.519 treballadors i en Castelló sumen 993 expedients amb 5.401 treballadors.

 

 

Només es tramitaran ERTO quan s’acredite una causa de «força major»

Economia va anunciar el dimarts que tramitarà els ERTO que suposen la suspensió temporal del contracte o reduir la jornada dels seus treballadors de manera temporal, sempre que s’acredite que existix una causa de «força major» derivada de la situació actual, provocada per l’expansió del Covid-19.

 

Durant la suspensió del contracte, la persona treballadora continua vinculada a l’empresa però sense dret a percebre el seu sou, ni altres complements com pagues extra o vacacions, i acabada la situació excepcional es reincorporarà a l’empresa i no perdrà l’antiguitat a l’efecte d’acomiadament, ja que la suspensió del contracte és per una causa aliena al treballador.

 

L’objectiu és «evitar acomiadaments»

L’objectiu de la Conselleria és l’aplicació de les mesures urgents per a respondre a l’impacte econòmic del Covid-19 que establix el Reial decret llei 7/2020 de 12 de març i «evitar que es produïsquen acomiadaments, garantint el compliment de tots els requisits establits legal i reglamentàriament en este mecanisme legal».

 

L’ERTO, regulat en l’article 47 de l’Estatut dels Treballadors (ET), permet a les empreses suspendre els contractes de treball o reduir la jornada laboral de les persones treballadores «de manera temporal».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Presó provisional per a l’assassí de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes (Castelló)

Una jutgessa ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al detingut per l'assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes. Està investigat per dos homicidis/assassinats i un trencament de condemna, amb la causa sota secret.

Veïns de Campanar destaquen els reptes i l’avanç de la reconstrucció de l’edifici

En el segon aniversari de l'incendi, els propietaris subratllen els reptes i els avanços de la rehabilitació, el suport d'administracions i Mapfre, i la meta de tornar a final d'any.

La Generalitat impulsa la reintroducció del linx ibèric en 2028 en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha presentat el pla de conservació del linx ibèric que obri la porta a la seua reintroducció en 2028 en la Comunitat Valenciana. L'estudi en marxa avalua hàbitat, preses i connectivitat amb el principi de precaució

Veïns de l’edifici incendiat de Campanar subratllen reptes i suports de la reconstrucció

A dos anys del sinistre, propietaris i institucions destaquen avanços i desafiaments en la rehabilitació integral. La comunitat confia a tornar per Nadal.

Condemna institucional i minuts de silenci pel doble assassinat masclista de Xilxes

Les principals institucions valencianes han guardat minuts de silenci per a condemnar l'assassinat d'una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes. Els actes han subratllat la gravetat de la violència de gènere i la necessitat de recursos d'atenció.

Un menor, investigat per una agressió sexual a una companya en un institut de Vinaròs

La Guàrdia Civil investiga a un menor per una presumpta agressió sexual a una companya de la seua mateixa edat ocorreguda el dimarts en un institut de Vinaròs. La denúncia va partir del centre d'acolliment on residix la víctima, tutelada per la Generalitat, i les diligències continuen obertes.

El Museu de Belles Arts de València suma 22 obres de Goya, Ribera, Zuloaga i Julio González

El MuBAV ha incorporat 22 peces per a cobrir etapes poc representades, amb obres de Goya, Ribera, Zuloaga i Julio González. L'operació reforça el XIX i la figuració del XX.

El cap d’escortes de Mazón declara que no era la primera vegada que prescindia del servici

El cap del dispositiu de seguretat de Carlos Mazón ha declarat que el 29-O el llavors president va prescindir de l'escorta i que eixa situació ja s'havia donat. Detalla que l'orde es va comunicar per telèfon, sense registre escrit, i explica la cronologia d'aquella vesprada durant la DANA.