Tres de cada 10 municipis valencians cumplixen un any de pandèmia lliures de brots

 

El 31% dels municipis de la Comunitat Valenciana suporta la pandèmia lliure de brots de coronavirus. Des de què va començar l’emergència sanitària, Castelló és la província amb més localitats sense brots, seguida de València.

 

El Ministeri de Sanitat considera com a brot de coronavirus «qualsevol agrupació de tres o més casos confirmats o probables amb infecció activa en els que s’ha establit un vincle epidemiològic». En el cas de residències sociosanitàries un sol cas és suficient per a considerar-lo brot. 

 

D’acord amb esta definició, els municipis a on no s’han registrat brots des de que va començar la pandèmia fins al 10 de març compartixen la singularitat de tindre poca població, concretament menys de 3.800 habitants. En total, són 168 localitats: 62 en la província de Castelló, 60 en València i 46 en Alacant.

 

Per províncies

Els municipis més poblats sense brots són, en la província de València, La Font d’en Carròs, Simat de la Valldigna, Piles, Yátova, Ador, Palma de Gandía, Llaurí, Cofrentes, Rotglà i Corberà i Palmera. En Alacant província: Biar, Els Poblets, Beneixama, Salinas, Algueña, Hondón de los Frailes i Cañada. Els municipis castellonencs amb més habitants però cap brot són Artana, Atzeneta del Maestrat i La Pobla Tornesa.

 

En les antípodes estan les capitals de província. Castelló de la Plana acumula 1.566 infeccions per coronavirus associades a 178 brots seguida, molt a distància, de Vinaròs (716 casos i 116 brots) i Benicarló (696 infeccions i 91 brots). En canvi, altres municipis castellonencs que destaquen demogràficament com La Vall d’Uixò o Borriana concentren, respectivament, 194 i 137 casos relacionats amb brots.

 

En València província despunta la capital, que acumula 12.176 casos deguts a 1.876 brots, seguida de Sagunt (1.394 contagis i 176 brots). En canvi, localitats igualment molt poblades com Torrent, Gandia o Paterna ronden, cadascuna, el mig miler de casos associats a brots.

 

El patró és diferent en la província d’Alacant, a on Elx, i no Alacant, que és la ciutat més poblada, encapçala la classificació de municipis amb més casos vinculats a brots (2.144 casos i 271 brots). La capital ha registrat des de què va començar la pandèmia 1.516 casos i 125 brots; i Benidorm, 1.001 casos i 113 brots. Ciutats molt poblades com Orihuela i Torrevieja no arriben al miler (884 i 412 casos respectivament).

 

El número total de brots per províncies és 4.560 en València, 1.834 en Alacant i 859 en Castelló. 

Últimes notícies

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.