Tres de cada 10 municipis valencians cumplixen un any de pandèmia lliures de brots

 

El 31% dels municipis de la Comunitat Valenciana suporta la pandèmia lliure de brots de coronavirus. Des de què va començar l’emergència sanitària, Castelló és la província amb més localitats sense brots, seguida de València.

 

El Ministeri de Sanitat considera com a brot de coronavirus «qualsevol agrupació de tres o més casos confirmats o probables amb infecció activa en els que s’ha establit un vincle epidemiològic». En el cas de residències sociosanitàries un sol cas és suficient per a considerar-lo brot. 

 

D’acord amb esta definició, els municipis a on no s’han registrat brots des de que va començar la pandèmia fins al 10 de març compartixen la singularitat de tindre poca població, concretament menys de 3.800 habitants. En total, són 168 localitats: 62 en la província de Castelló, 60 en València i 46 en Alacant.

 

Per províncies

Els municipis més poblats sense brots són, en la província de València, La Font d’en Carròs, Simat de la Valldigna, Piles, Yátova, Ador, Palma de Gandía, Llaurí, Cofrentes, Rotglà i Corberà i Palmera. En Alacant província: Biar, Els Poblets, Beneixama, Salinas, Algueña, Hondón de los Frailes i Cañada. Els municipis castellonencs amb més habitants però cap brot són Artana, Atzeneta del Maestrat i La Pobla Tornesa.

 

En les antípodes estan les capitals de província. Castelló de la Plana acumula 1.566 infeccions per coronavirus associades a 178 brots seguida, molt a distància, de Vinaròs (716 casos i 116 brots) i Benicarló (696 infeccions i 91 brots). En canvi, altres municipis castellonencs que destaquen demogràficament com La Vall d’Uixò o Borriana concentren, respectivament, 194 i 137 casos relacionats amb brots.

 

En València província despunta la capital, que acumula 12.176 casos deguts a 1.876 brots, seguida de Sagunt (1.394 contagis i 176 brots). En canvi, localitats igualment molt poblades com Torrent, Gandia o Paterna ronden, cadascuna, el mig miler de casos associats a brots.

 

El patró és diferent en la província d’Alacant, a on Elx, i no Alacant, que és la ciutat més poblada, encapçala la classificació de municipis amb més casos vinculats a brots (2.144 casos i 271 brots). La capital ha registrat des de què va començar la pandèmia 1.516 casos i 125 brots; i Benidorm, 1.001 casos i 113 brots. Ciutats molt poblades com Orihuela i Torrevieja no arriben al miler (884 i 412 casos respectivament).

 

El número total de brots per províncies és 4.560 en València, 1.834 en Alacant i 859 en Castelló. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Superem la controvèrsia sobre l’accent, i sobretot, la del patró lingüístic

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del debat sobre l’accent de 'València/Valéncia' i, sobretot, d’una qüestió més ampla: quin model de valencià escrit s’hauria de prioritzar

Detinguda per calar foc a la seua parella a Chiva (València)

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda per calar foc a la seua parella, un home de 49, a Chiva (València). El cas s'investiga com a violència domèstica.

Cap de setmana amb ruixats i neu des de 700 m després d’un divendres buidat

Divendres amb cel buidat i temperatures estables. El cap de setmana portarà ruixats febles, caiguda notable de les màximes i neu des de 700-900 m a l'interior nord.

Catalá afirma que l’Ajuntament no pot adoptar mesures sobre els trens de Rodalia en Falles

Catalá ha sostingut que és totalment impossible que l'Ajuntament decidisca sobre la xarxa ferroviària estatal. Demana a Delegació els informes tècnics si recolza la proposta de Renfe.

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.