Tres de cada 10 municipis valencians cumplixen un any de pandèmia lliures de brots

 

El 31% dels municipis de la Comunitat Valenciana suporta la pandèmia lliure de brots de coronavirus. Des de què va començar l’emergència sanitària, Castelló és la província amb més localitats sense brots, seguida de València.

 

El Ministeri de Sanitat considera com a brot de coronavirus «qualsevol agrupació de tres o més casos confirmats o probables amb infecció activa en els que s’ha establit un vincle epidemiològic». En el cas de residències sociosanitàries un sol cas és suficient per a considerar-lo brot. 

 

D’acord amb esta definició, els municipis a on no s’han registrat brots des de que va començar la pandèmia fins al 10 de març compartixen la singularitat de tindre poca població, concretament menys de 3.800 habitants. En total, són 168 localitats: 62 en la província de Castelló, 60 en València i 46 en Alacant.

 

Per províncies

Els municipis més poblats sense brots són, en la província de València, La Font d’en Carròs, Simat de la Valldigna, Piles, Yátova, Ador, Palma de Gandía, Llaurí, Cofrentes, Rotglà i Corberà i Palmera. En Alacant província: Biar, Els Poblets, Beneixama, Salinas, Algueña, Hondón de los Frailes i Cañada. Els municipis castellonencs amb més habitants però cap brot són Artana, Atzeneta del Maestrat i La Pobla Tornesa.

 

En les antípodes estan les capitals de província. Castelló de la Plana acumula 1.566 infeccions per coronavirus associades a 178 brots seguida, molt a distància, de Vinaròs (716 casos i 116 brots) i Benicarló (696 infeccions i 91 brots). En canvi, altres municipis castellonencs que destaquen demogràficament com La Vall d’Uixò o Borriana concentren, respectivament, 194 i 137 casos relacionats amb brots.

 

En València província despunta la capital, que acumula 12.176 casos deguts a 1.876 brots, seguida de Sagunt (1.394 contagis i 176 brots). En canvi, localitats igualment molt poblades com Torrent, Gandia o Paterna ronden, cadascuna, el mig miler de casos associats a brots.

 

El patró és diferent en la província d’Alacant, a on Elx, i no Alacant, que és la ciutat més poblada, encapçala la classificació de municipis amb més casos vinculats a brots (2.144 casos i 271 brots). La capital ha registrat des de què va començar la pandèmia 1.516 casos i 125 brots; i Benidorm, 1.001 casos i 113 brots. Ciutats molt poblades com Orihuela i Torrevieja no arriben al miler (884 i 412 casos respectivament).

 

El número total de brots per províncies és 4.560 en València, 1.834 en Alacant i 859 en Castelló. 

Últimes notícies

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.