Tres de cada 10 municipis valencians cumplixen un any de pandèmia lliures de brots

 

El 31% dels municipis de la Comunitat Valenciana suporta la pandèmia lliure de brots de coronavirus. Des de què va començar l’emergència sanitària, Castelló és la província amb més localitats sense brots, seguida de València.

 

El Ministeri de Sanitat considera com a brot de coronavirus «qualsevol agrupació de tres o més casos confirmats o probables amb infecció activa en els que s’ha establit un vincle epidemiològic». En el cas de residències sociosanitàries un sol cas és suficient per a considerar-lo brot. 

 

D’acord amb esta definició, els municipis a on no s’han registrat brots des de que va començar la pandèmia fins al 10 de març compartixen la singularitat de tindre poca població, concretament menys de 3.800 habitants. En total, són 168 localitats: 62 en la província de Castelló, 60 en València i 46 en Alacant.

 

Per províncies

Els municipis més poblats sense brots són, en la província de València, La Font d’en Carròs, Simat de la Valldigna, Piles, Yátova, Ador, Palma de Gandía, Llaurí, Cofrentes, Rotglà i Corberà i Palmera. En Alacant província: Biar, Els Poblets, Beneixama, Salinas, Algueña, Hondón de los Frailes i Cañada. Els municipis castellonencs amb més habitants però cap brot són Artana, Atzeneta del Maestrat i La Pobla Tornesa.

 

En les antípodes estan les capitals de província. Castelló de la Plana acumula 1.566 infeccions per coronavirus associades a 178 brots seguida, molt a distància, de Vinaròs (716 casos i 116 brots) i Benicarló (696 infeccions i 91 brots). En canvi, altres municipis castellonencs que destaquen demogràficament com La Vall d’Uixò o Borriana concentren, respectivament, 194 i 137 casos relacionats amb brots.

 

En València província despunta la capital, que acumula 12.176 casos deguts a 1.876 brots, seguida de Sagunt (1.394 contagis i 176 brots). En canvi, localitats igualment molt poblades com Torrent, Gandia o Paterna ronden, cadascuna, el mig miler de casos associats a brots.

 

El patró és diferent en la província d’Alacant, a on Elx, i no Alacant, que és la ciutat més poblada, encapçala la classificació de municipis amb més casos vinculats a brots (2.144 casos i 271 brots). La capital ha registrat des de què va començar la pandèmia 1.516 casos i 125 brots; i Benidorm, 1.001 casos i 113 brots. Ciutats molt poblades com Orihuela i Torrevieja no arriben al miler (884 i 412 casos respectivament).

 

El número total de brots per províncies és 4.560 en València, 1.834 en Alacant i 859 en Castelló. 

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.