La UPV crea un sistema capaç de detectar directament en l’aire el coronavirus SARS-CoV-2

 

Un nou sistema basat en un biosensor màssic d’alta sensibilitat monitora en continu senyals per a la detecció directa de SARS-CoV-2 en aerosols atmosfèrics, el que permetria avaluar la qualitat de l’aire i quantificar la càrrega viral en espais interiors com en cases, restaurants, aules, cinemes o transports.

 

Ideat per investigadors d’Institut de Reconeixement Molecular i Desenvolupament Tecnològic (IDM) de la Universitat Politècnica de València (UPV), el dispositiu es troba en fase de prototip, ha informat el centre universitari en un comunicat.

 

Els estudis preliminars s’han fet usant partícules similars a virus (VLP) no infectives creades per Luis Martínez Gil, María Jesús García Murria i Ismael Mingarro, del Departament de Bioquímica i Biologia Molecular de la Universitat de València (UV).

 

«El sistema tracta d’un biosensor màssic que usa anticossos específics»

El director del IDM en la UPV Ángel Maquiera ha explicat que «esta via de propagació està cobrant major pes pel que les estratègies de control preventiu han de tindre en compte la transmissió del virus per aerosol per a la mitigació eficaç del SARS-CoV-2».

 

«El sistema que hem creat es tracta d’un biosensor màssic que usa anticossos específics capaços de detectar el virus SARS-coV-2 en aire», ha destacat. L’investigador predoctoral en el IDM Augusto Juste ha ressaltat que el biosensor «s’ha avaluat a escala de laboratori; detecta VLPs en aire en un ambient simulat carregat de virus, proporcionant un senyal que es relaciona amb la càrrega vírica present en l’ambient».

 

«D’esta manera, en detectar càrrega viral a nivells que pot ser perjudicials per a la salut emetria un senyal d’alarma. Es tracta, per tant, d’un biosensor capaç de detectar  ARS-CoV-2 en llindars de concentració crítica», ha agregat.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.