La UPV crea un sistema capaç de detectar directament en l’aire el coronavirus SARS-CoV-2

 

Un nou sistema basat en un biosensor màssic d’alta sensibilitat monitora en continu senyals per a la detecció directa de SARS-CoV-2 en aerosols atmosfèrics, el que permetria avaluar la qualitat de l’aire i quantificar la càrrega viral en espais interiors com en cases, restaurants, aules, cinemes o transports.

 

Ideat per investigadors d’Institut de Reconeixement Molecular i Desenvolupament Tecnològic (IDM) de la Universitat Politècnica de València (UPV), el dispositiu es troba en fase de prototip, ha informat el centre universitari en un comunicat.

 

Els estudis preliminars s’han fet usant partícules similars a virus (VLP) no infectives creades per Luis Martínez Gil, María Jesús García Murria i Ismael Mingarro, del Departament de Bioquímica i Biologia Molecular de la Universitat de València (UV).

 

«El sistema tracta d’un biosensor màssic que usa anticossos específics»

El director del IDM en la UPV Ángel Maquiera ha explicat que «esta via de propagació està cobrant major pes pel que les estratègies de control preventiu han de tindre en compte la transmissió del virus per aerosol per a la mitigació eficaç del SARS-CoV-2».

 

«El sistema que hem creat es tracta d’un biosensor màssic que usa anticossos específics capaços de detectar el virus SARS-coV-2 en aire», ha destacat. L’investigador predoctoral en el IDM Augusto Juste ha ressaltat que el biosensor «s’ha avaluat a escala de laboratori; detecta VLPs en aire en un ambient simulat carregat de virus, proporcionant un senyal que es relaciona amb la càrrega vírica present en l’ambient».

 

«D’esta manera, en detectar càrrega viral a nivells que pot ser perjudicials per a la salut emetria un senyal d’alarma. Es tracta, per tant, d’un biosensor capaç de detectar  ARS-CoV-2 en llindars de concentració crítica», ha agregat.

Últimes notícies

Milers de docents es mobilitzen a València per una educació pública, de qualitat i en valencià

Milers de docents, recolzats per l'alumnat, es manifesten a València per a reclamar millores salarials i laborals, reducció de ràtios i més ensenyança en valencià, advertint d'una possible vaga indefinida si no hi ha acord.

El PSPV acusa a Barcala d’ocultar documents sobre les vivendes socials d’Alacant

El PSPV denuncia que l'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, oculta informes clau sobre l'escàndol de les vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, mentres el govern local defén que només s'entregaran els informes finals dels expedients.

Nia Coffey posa fi a la seua etapa al València Basket i torna a la WNBA

La interior estatunidenc Nia Coffey activa la clàusula d'eixida del seu contracte temporal amb el València Basket després de conquistar la Copa de la Reina i s'incorpora de nou a la WNBA.

Pérez Llorca acata que la jutgessa ves-te a Mazón en la causa per la DANA i evita valoracions

Pérez Llorca insistix que no valora decisions judicials després del veto a la personació de Carlos Mazón en la causa per la DANA de 2024 i reclama celeritat per a esclarir els fets.

Bernabé demana a Mazón que compte tota la veritat sobre la DANA davant la justícia

Pilar Bernabé critica la personació de Carlos Mazón en la causa per la DANA, li reclama que diga tota la veritat i denúncia la gestió del PP i l'ús de l'aforament.

La supervivent espanyola del naufragi a Indonèsia denuncia en el juí la falta d’auxili a la seua família

L'única supervivent espanyola adulta del naufragi al Parc Nacional de Komodo declara en el juí que la tripulació no va activar protocols de seguretat ni va ajudar al seu marit i fills, morts en l'enfonsament.

Mazón estudiarà el rebuig de la jutgessa a la seua personació en la causa de la DANA

Carlos Mazón anuncia que analitzarà la decisió de la jutgessa que ha rebutjat la seua personació en la causa sobre la gestió de la DANA a Catarroja i actuarà en conseqüència.

La jutgessa de Catarroja nega a Mazón personar-se en la causa penal per la DANA

La magistrada de Catarroja manté a Carlos Mazón com a testimoni en la causa per la gestió de la DANA i rebutja el seu intent de personar-se, al no existir eixa figura en el procés penal espanyol.