9.1 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

La vacunació contra el Covid-19 començarà el 27 de desembre en el territori valencià

 

El territori valencià, com la resta de l’Estat espanyol, començarà a vacunar entre el 27 i el 29 de desembre. Hi haurà 50 punts distribuïts per tot el país, que seguirà amb la corba de contagis a l’alça fins a mitat o finals de gener, i l’evolució del que depén, i molt, de les festes de Nadal.

 

Les comunitats autònomes començaran a punxar els vials de Pfizer de manera simultània, amb un número de dosi que encara es desconeix, però que arribarà primer a residències, centres sociosanitaris o grans dependents, amb un repartiment equitatiu.

 

Les vacunes, en caixes amb cinc safates de 1.000 vials de cinc dosis cada una-és a dir, 5.000-, han de conservar-se amb neu carbònica a 80 graus baix zero, i estaran custodiades pel Ministeri de l’Interior, que ha preparat un pla de vigilància i seguretat. Després de les primeres injeccions hauran de passar 21 dies abans de la següent aplicació i encara quedaran mesos, fins a juny, perquè estiga immunitzat el 60% de la població.

 

Fins a eixe moment, Espanya té davant seu el repte de mantindre controlat el repunt, encara que l’evolució no és bona. I es preveu que l’increment, encara que a un ritme més lent, es prolongue fins a mitats o finals de gener.

Últimes notícies

Vila-real i Mallorca empaten després d’una arrancada elèctrica (1-1)

Vila-real i Mallorca empaten 1-1 amb gols abans del minut 8. Després de l'intercanvi, el partit es va tancar i els visitants van frenar a un Vila-real incòmode.

Convoquen una protesta davant Les Corts el dia de la investidura de Pérez Llorca

Acord Social Valencià convoca una protesta el 27 de novembre a les 10.30 davant Les Corts per a rebutjar la investidura de Juanfran Pérez Llorca. L'acció coincidix amb el ple i denúncia un continuisme en la gestió després de la DANA.

Finalitza sense incidents l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 80 km/h

Emergències ha tancat a les 15.00 l'avís groc per vent a la província. Aemet havia previst ratxes del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i 70 en el litoral nord.

Maíllo (IU) tatxa la condemna a Álvaro García Ortiz de colp d’Estat institucional

El coordinador federal d'IU ha denunciat que la sentència que inhabilita dos anys al fiscal general respon a una lògica institucional. També ha instat la joventut a assumir protagonisme polític.

La clínica dental d’Alzira que va tractar a la xiqueta morta no està autoritzada a anestesiar

Sanitat ha confirmat que la clínica que va tractar a la menor manca de permís per a tècniques d'anestèsia, inclosa la sedació intravenosa aplicada. El jutjat ha obert diligències, la inspecció ha suspés l'activitat i una altra xiqueta seguix en UCI.

El Reial Madrid visita a un Elx invicte a casa amb dubtes en defensa

El Reial Madrid torna a competir després de dos ensopegades i es mesura a un Elx que no ha perdut en el Martínez Valero. El líder necessita reaccionar en plena ratxa de partits fora.

Yolanda Díaz crida a mobilitzar-se per la democràcia i acusa ingerència del poder judicial

Yolanda Díaz ha anomenat a una mobilització serena i pacífica en defensa de la democràcia i ha denunciat ingerències del poder judicial. Sumar ha reclamat un espai d'unitat estable a l'esquerra del PSOE i ha defés PGE expansius.

Puente carrega contra el franquisme i demana al PP deixar de blanquejar la dictadura

Óscar Puente ha rebutjat que la dictadura tinga 'llums i ombres' i ha demanat al PP que deixe de blanquejar-la. Ha vinculat a més el cas del fiscal general amb un retrocés en Justícia.