La vacunació contra el Covid-19 començarà el 27 de desembre en el territori valencià

 

El territori valencià, com la resta de l’Estat espanyol, començarà a vacunar entre el 27 i el 29 de desembre. Hi haurà 50 punts distribuïts per tot el país, que seguirà amb la corba de contagis a l’alça fins a mitat o finals de gener, i l’evolució del que depén, i molt, de les festes de Nadal.

 

Les comunitats autònomes començaran a punxar els vials de Pfizer de manera simultània, amb un número de dosi que encara es desconeix, però que arribarà primer a residències, centres sociosanitaris o grans dependents, amb un repartiment equitatiu.

 

Les vacunes, en caixes amb cinc safates de 1.000 vials de cinc dosis cada una-és a dir, 5.000-, han de conservar-se amb neu carbònica a 80 graus baix zero, i estaran custodiades pel Ministeri de l’Interior, que ha preparat un pla de vigilància i seguretat. Després de les primeres injeccions hauran de passar 21 dies abans de la següent aplicació i encara quedaran mesos, fins a juny, perquè estiga immunitzat el 60% de la població.

 

Fins a eixe moment, Espanya té davant seu el repte de mantindre controlat el repunt, encara que l’evolució no és bona. I es preveu que l’increment, encara que a un ritme més lent, es prolongue fins a mitats o finals de gener.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.