Les vacunes contra el covid per a xiquets no arribaran fins a la segona quinzena de desembre

 

El debat de la implantació de la vacuna pediàtrica als xiquets entre 5 i 11 anys ha estat molt present tant a Espanya com a Europa els últims mesos. Aquesta vacuna pediàtrica ja ha sigut autoritzada per l’Agència Europea del Medicament (EMA). Carolina Darias, ministra de Sanitat, ha comentat aquest matí en unes declaracions en la ‘Cadena Ser’ que aquestes vacunes «no arribaran abans de la segona quinzena de desembre».

La vacunació és el principal objectiu per a frenar l’ona de contagis abans de tornar a imposar restriccions al país. Així ho ha decidit el Govern que es troba davant una nova variant del Covid-19, ómicron, de la qual ja s’ha detectat un cas a Espanya.

El Govern ha posat el punt de mira de la seua estratègia en la dosi de reforç a tots els majors de 60 anys i inocular la vacuna pediàtrica de Pfizer als xiquets entre 5 i 11 anys. Darias ha anunciat que aquesta vacuna per als xicotets no arribarà abans del 15 de desembre.

«Aquesta vacuna no necessita dissolució i són dos dosis. Ara la Comissió de Vacunes farà una proposta i serà analitzada per Salut Pública», explicava.

La Comissió de Salut Pública analitzarà i analitzarà aquesta mateixa vesprada la vacuna pediàtrica als xiquets de 5 i 11 anys que ja ha sigut autoritzada per l’EMA. Aquestes dosis seran distribuïdes per Pfizer i de moment desconeixem el número que arribaran a territori espanyol. Gotzone Sagardui, Consellera de Salut del Govern Basc, va realitzar ahir dilluns 29 una crida a tots els pares perquè donen el vistiplau a la vacunació dels seus xiquets.

 

Tercera dosi

 

Sobre terceres dosis per a tots, Darias ha dit que és «la pregunta del milió» i ha explicat que els estudis han anat evidenciant que l’eficàcia de les vacunes va decaient als sis mesos. «Cada vegada tenim més incertesa i sabem que amb el temps l’efectivitat va decaient, perquè els anticossos van disminuint».

«Quin és l’objectiu? Vacunar a tots els majors de 60 anys i al personal sanitari amb la tercera dosi abans de Nadal», ha agregat Darias.

 

Sense restriccions dins d’Espanya de moment

El ministeri de Sanitat davant l’amenaça que suposa la nova variant, ha començat a realitzar test d’antígens a passatgers que provenen de determinats països per a evitar la propagació però de moment no hi haurà restriccions a Espanya.

El ministeri de Sanitat ja va anunciar quarantena de 10 dies als viatgers que arriben al país des de Botswana, Eswatini, Lesotho, Moçambic, Namíbia, Sud-àfrica i Zimbàbue.

José Manuel Albares, ministre d’Afers exteriors ha assegurat la repatriació dels espanyols que es troben a Moçambic, on la variant ómicron està molt present. Aquesta vesprada el Govern decidirà sobre la suspensió de vols des de Botswana i Sud-àfrica.
 

Últimes notícies

Pérez Llorca assegura que un Govern de Feijóo prioritzarà la Comunitat Valenciana

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, defensa que un futur Govern de Feijóo prioritzaria la Comunitat Valenciana, milloraria infraestructures i garantiria una finançació justa. També promet no negar l'aigua al camp valencià i reconéixer el valencià en totes les institucions.

Elx i Celta busquen confirmar la reacció en un duel clau al Martínez Valero

Elx i Celta es mesuren diumenge al Martínez Valero, tots dos reforçats per la seua primera victòria abans del parèntesi de seleccions i amb l’objectiu d’allunyar-se del descens.

L’acampada per l’habitatge a València compleix una setmana i es prepara per créixer

L’acampada pel dret a l’habitatge a la plaça de l’Ajuntament de València arriba al seu primer cap de setmana amb més de 500 tendes, 1.500 persones i la intenció declarada de continuar creixent després de reordenar-se pels actes del 9 d’Octubre.

Debut exigent de Javier Aguirre en un El Sardinero ferit

El Racing torna a El Sardinero després d’un mes i rep un Valencia colista, que estrena Javier Aguirre a la banqueta i necessita reaccionar prompte.

Ferit un jove de 28 anys en caure cinc metres al barranc de la Maimona

Un home de 28 anys ha resultat ferit en una cama este dissabte en caure des d’uns cinc metres al barranc de la Maimona, a Montanejos. Ha sigut rescatat pel Consorci de Bombers de Castelló i un helicòpter de la Generalitat i traslladat al Centre de Salut.

Aguirre debuta davant el Racing amb un Valencia amb ganes de revancha

Javier Aguirre debutarà este diumenge en el banqueta del Valencia a El Sardinero davant el Racing de Santander, amb un equip que, segons el tècnic, arriba amb ganes de revancha i reforçat anímicament.

Dos ferits per banyades en l’encierro de la Vall d’Uixó, un d’ells regidor

Dos persones han resultat ferides per banyades durant l’encierro d’este dissabte a la Vall d’Uixó, entre elles el regidor d’Urbanisme, Vicente Pitarch. Tots dos han sigut traslladats a l’Hospital La Plana i es troben fora de perill.

Set municipis de la Comunitat es queden sense Punts de Trobada Familiar judicials, segons el PSPV

El PSPV denuncia que el nou mapa de Punts de Trobada Familiar Judicials manté el tancament de centres en set municipis valencians i critica el Consell per reduir la xarxa de protecció a la infància. Els socialistes avisen que més de 2.000 famílies es veuran afectades i hauran de fer més desplaçaments i front a més llistes d’espera.