Les vacunes contra el covid per a xiquets no arribaran fins a la segona quinzena de desembre

 

El debat de la implantació de la vacuna pediàtrica als xiquets entre 5 i 11 anys ha estat molt present tant a Espanya com a Europa els últims mesos. Aquesta vacuna pediàtrica ja ha sigut autoritzada per l’Agència Europea del Medicament (EMA). Carolina Darias, ministra de Sanitat, ha comentat aquest matí en unes declaracions en la ‘Cadena Ser’ que aquestes vacunes «no arribaran abans de la segona quinzena de desembre».

La vacunació és el principal objectiu per a frenar l’ona de contagis abans de tornar a imposar restriccions al país. Així ho ha decidit el Govern que es troba davant una nova variant del Covid-19, ómicron, de la qual ja s’ha detectat un cas a Espanya.

El Govern ha posat el punt de mira de la seua estratègia en la dosi de reforç a tots els majors de 60 anys i inocular la vacuna pediàtrica de Pfizer als xiquets entre 5 i 11 anys. Darias ha anunciat que aquesta vacuna per als xicotets no arribarà abans del 15 de desembre.

«Aquesta vacuna no necessita dissolució i són dos dosis. Ara la Comissió de Vacunes farà una proposta i serà analitzada per Salut Pública», explicava.

La Comissió de Salut Pública analitzarà i analitzarà aquesta mateixa vesprada la vacuna pediàtrica als xiquets de 5 i 11 anys que ja ha sigut autoritzada per l’EMA. Aquestes dosis seran distribuïdes per Pfizer i de moment desconeixem el número que arribaran a territori espanyol. Gotzone Sagardui, Consellera de Salut del Govern Basc, va realitzar ahir dilluns 29 una crida a tots els pares perquè donen el vistiplau a la vacunació dels seus xiquets.

 

Tercera dosi

 

Sobre terceres dosis per a tots, Darias ha dit que és «la pregunta del milió» i ha explicat que els estudis han anat evidenciant que l’eficàcia de les vacunes va decaient als sis mesos. «Cada vegada tenim més incertesa i sabem que amb el temps l’efectivitat va decaient, perquè els anticossos van disminuint».

«Quin és l’objectiu? Vacunar a tots els majors de 60 anys i al personal sanitari amb la tercera dosi abans de Nadal», ha agregat Darias.

 

Sense restriccions dins d’Espanya de moment

El ministeri de Sanitat davant l’amenaça que suposa la nova variant, ha començat a realitzar test d’antígens a passatgers que provenen de determinats països per a evitar la propagació però de moment no hi haurà restriccions a Espanya.

El ministeri de Sanitat ja va anunciar quarantena de 10 dies als viatgers que arriben al país des de Botswana, Eswatini, Lesotho, Moçambic, Namíbia, Sud-àfrica i Zimbàbue.

José Manuel Albares, ministre d’Afers exteriors ha assegurat la repatriació dels espanyols que es troben a Moçambic, on la variant ómicron està molt present. Aquesta vesprada el Govern decidirà sobre la suspensió de vols des de Botswana i Sud-àfrica.
 

Últimes notícies

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.

Del somni a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez cap al Real Madrid tanca una segona etapa al Valencia Basket marcada, com la primera, per l’eufòria inicial, els títols i una ruptura controvertida amb el club i l’afició.

De la il·lusió a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al València Basket

El València Basket ha confirmat l’eixida de Pedro Martínez cap al Real Madrid, un adeu que tanca el seu segon cicle al club, marcat de nou per l’èxit esportiu i una marxa polèmica.

Delirio taronja i final polèmic: així han sigut les dues etapes de Pedro Martínez al Valencia Basket

Pedro Martínez ha tancat la seua segona etapa al Valencia Basket rumb al Real Madrid, repetint un cicle d’il·lusió, èxits esportius i una eixida molt controvertida per a l’afició taronja.

Del somni al comiat polèmic: els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

La segona etapa de Pedro Martínez al Valencia Basket ha repetit el patró de la primera: il·lusió inicial, èxits esportius històrics i un comiat tens, ara amb el seu fitxatge pel Real Madrid.

València s’atura per homenatjar les víctimes de l’accident del metro 20 anys després

València ha commemorat el vinté aniversari de l’accident de Metrovalencia amb un emotiu homenatge davant el monument a les víctimes, que ha reunit l’AVM3J i associacions de víctimes de la dana.