Les vacunes contra el covid per a xiquets no arribaran fins a la segona quinzena de desembre

 

El debat de la implantació de la vacuna pediàtrica als xiquets entre 5 i 11 anys ha estat molt present tant a Espanya com a Europa els últims mesos. Aquesta vacuna pediàtrica ja ha sigut autoritzada per l’Agència Europea del Medicament (EMA). Carolina Darias, ministra de Sanitat, ha comentat aquest matí en unes declaracions en la ‘Cadena Ser’ que aquestes vacunes “no arribaran abans de la segona quinzena de desembre”.

La vacunació és el principal objectiu per a frenar l’ona de contagis abans de tornar a imposar restriccions al país. Així ho ha decidit el Govern que es troba davant una nova variant del Covid-19, ómicron, de la qual ja s’ha detectat un cas a Espanya.

El Govern ha posat el punt de mira de la seua estratègia en la dosi de reforç a tots els majors de 60 anys i inocular la vacuna pediàtrica de Pfizer als xiquets entre 5 i 11 anys. Darias ha anunciat que aquesta vacuna per als xicotets no arribarà abans del 15 de desembre.

“Aquesta vacuna no necessita dissolució i són dos dosis. Ara la Comissió de Vacunes farà una proposta i serà analitzada per Salut Pública”, explicava.

La Comissió de Salut Pública analitzarà i analitzarà aquesta mateixa vesprada la vacuna pediàtrica als xiquets de 5 i 11 anys que ja ha sigut autoritzada per l’EMA. Aquestes dosis seran distribuïdes per Pfizer i de moment desconeixem el número que arribaran a territori espanyol. Gotzone Sagardui, Consellera de Salut del Govern Basc, va realitzar ahir dilluns 29 una crida a tots els pares perquè donen el vistiplau a la vacunació dels seus xiquets.

 

Tercera dosi

 

Sobre terceres dosis per a tots, Darias ha dit que és “la pregunta del milió” i ha explicat que els estudis han anat evidenciant que l’eficàcia de les vacunes va decaient als sis mesos. “Cada vegada tenim més incertesa i sabem que amb el temps l’efectivitat va decaient, perquè els anticossos van disminuint”.

“Quin és l’objectiu? Vacunar a tots els majors de 60 anys i al personal sanitari amb la tercera dosi abans de Nadal”, ha agregat Darias.

 

Sense restriccions dins d’Espanya de moment

El ministeri de Sanitat davant l’amenaça que suposa la nova variant, ha començat a realitzar test d’antígens a passatgers que provenen de determinats països per a evitar la propagació però de moment no hi haurà restriccions a Espanya.

El ministeri de Sanitat ja va anunciar quarantena de 10 dies als viatgers que arriben al país des de Botswana, Eswatini, Lesotho, Moçambic, Namíbia, Sud-àfrica i Zimbàbue.

José Manuel Albares, ministre d’Afers exteriors ha assegurat la repatriació dels espanyols que es troben a Moçambic, on la variant ómicron està molt present. Aquesta vesprada el Govern decidirà sobre la suspensió de vols des de Botswana i Sud-àfrica.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Guàrdia Civil intenta identificar un cadàver trobat en un penya-segat al costat del cap de la Nau

La Guàrdia Civil manté oberta una investigació per a identificar el cadàver trobat en un penya-segat pròxim al cap de la Nau, en el terme municipal de Xàbia.

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià ennuegat en un restaurant de Cullera

Dos guàrdies civils reanimen a un home de 86 anys que va deixar de respirar després d'ennuegar-se mentres menjava en un restaurant de Cullera. L'ús ràpid de la maniobra de Heimlich va permetre que l'ancià expulsara el menjar i recuperara la respiració abans de ser traslladat a l'hospital.

Cinc persones ateses per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Pedralba

Un incendi declarat de matinada en una vivenda de Pedralba ha obligat a atendre cinc persones per inhalació de fum, una d'elles traslladada a l'Hospital de Llíria.

Obres entre Puçol i Vila-real obliguen a Renfe a substituir 72 trens per autobusos este diumenge

Les obres d'Adif entre Puçol i Vila-real tallaran la circulació ferroviària des de la nit del dissabte fins al migdia del diumenge, i Renfe substituirà 72 trens per autobusos en Rodalia i Mitjana distància.

L’hostaleria de València eleva un 7,8% la seua facturació en les Falles 2026 i millora les previsions

Els bars i restaurants de València tanquen les Falles 2026 amb un increment mitjà de facturació del 7,78% respecte a 2025 i un balanç millor del que es preveu pel sector.