Les vacunes contra el covid per a xiquets no arribaran fins a la segona quinzena de desembre

 

El debat de la implantació de la vacuna pediàtrica als xiquets entre 5 i 11 anys ha estat molt present tant a Espanya com a Europa els últims mesos. Aquesta vacuna pediàtrica ja ha sigut autoritzada per l’Agència Europea del Medicament (EMA). Carolina Darias, ministra de Sanitat, ha comentat aquest matí en unes declaracions en la ‘Cadena Ser’ que aquestes vacunes «no arribaran abans de la segona quinzena de desembre».

La vacunació és el principal objectiu per a frenar l’ona de contagis abans de tornar a imposar restriccions al país. Així ho ha decidit el Govern que es troba davant una nova variant del Covid-19, ómicron, de la qual ja s’ha detectat un cas a Espanya.

El Govern ha posat el punt de mira de la seua estratègia en la dosi de reforç a tots els majors de 60 anys i inocular la vacuna pediàtrica de Pfizer als xiquets entre 5 i 11 anys. Darias ha anunciat que aquesta vacuna per als xicotets no arribarà abans del 15 de desembre.

«Aquesta vacuna no necessita dissolució i són dos dosis. Ara la Comissió de Vacunes farà una proposta i serà analitzada per Salut Pública», explicava.

La Comissió de Salut Pública analitzarà i analitzarà aquesta mateixa vesprada la vacuna pediàtrica als xiquets de 5 i 11 anys que ja ha sigut autoritzada per l’EMA. Aquestes dosis seran distribuïdes per Pfizer i de moment desconeixem el número que arribaran a territori espanyol. Gotzone Sagardui, Consellera de Salut del Govern Basc, va realitzar ahir dilluns 29 una crida a tots els pares perquè donen el vistiplau a la vacunació dels seus xiquets.

 

Tercera dosi

 

Sobre terceres dosis per a tots, Darias ha dit que és «la pregunta del milió» i ha explicat que els estudis han anat evidenciant que l’eficàcia de les vacunes va decaient als sis mesos. «Cada vegada tenim més incertesa i sabem que amb el temps l’efectivitat va decaient, perquè els anticossos van disminuint».

«Quin és l’objectiu? Vacunar a tots els majors de 60 anys i al personal sanitari amb la tercera dosi abans de Nadal», ha agregat Darias.

 

Sense restriccions dins d’Espanya de moment

El ministeri de Sanitat davant l’amenaça que suposa la nova variant, ha començat a realitzar test d’antígens a passatgers que provenen de determinats països per a evitar la propagació però de moment no hi haurà restriccions a Espanya.

El ministeri de Sanitat ja va anunciar quarantena de 10 dies als viatgers que arriben al país des de Botswana, Eswatini, Lesotho, Moçambic, Namíbia, Sud-àfrica i Zimbàbue.

José Manuel Albares, ministre d’Afers exteriors ha assegurat la repatriació dels espanyols que es troben a Moçambic, on la variant ómicron està molt present. Aquesta vesprada el Govern decidirà sobre la suspensió de vols des de Botswana i Sud-àfrica.
 

Últimes notícies

La signatura d’hipoteques cau un 11,5 % al maig a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat al maig una caiguda del 11,5 % en hipoteques per a vivenda, fins a 4.825 operacions, en un context de desacceleració del mercat hipotecari a Espanya.

Nou decàleg del turista responsable a València per a reforçar la convivència amb els veïns

L'Ajuntament de València ha impulsat, a través de la Fundació Visit València, un Decàleg del Turista Responsable per a fomentar un comportament cívic, respectuós i sostenible entre els visitants i millorar la convivència amb el veïnat.

Un reventó càlid a la Vall d’Albaida dispara la temperatura i deixa ràfegues de vent fort

Ontinyent i altres localitats de la Vall d’Albaida han registrat un reventó càlid amb una pujada sobtada de quasi sis graus i ràfegues de vent fortes. Aemet també ha explicat que l’efecte d’illa de calor urbana a València ha sigut molt dèbil en esta situació.

30.000 persones vibren amb el Mundial d’Espanya a la plaça de l’Ajuntament de València

Unes 30.000 persones han omplit la plaça de l’Ajuntament de València per seguir en pantalla gegant la final del Mundial 2026 entre Espanya i Argentina i festejar el triomf de la selecció i el gol del valencià Ferran Torres.

Ferran Torres i Álex Grimaldo entren en la història com a quintos valencians campions del món

Ferran Torres i Álex Grimaldo s’han convertit en els quintos futbolistes valencians que conquisten un Mundial absolut, seguint el camí obert per Raúl Albiol i ampliat per Ivana Andrés i Enith Salón.

El Valencia Basket fa una oferta per Eli Ndiaye i el Madrid té fins divendres per reaccionar

El Valencia Basket ha presentat una oferta per Eli Ndiaye i el Real Madrid té fins divendres 24 per igualar-la amb un increment del 10% o deixar que el pivot senegalés se sume al club taronja.

Un home s’asseu en el banc acusat d’agredir qui li va recriminar tirar petards gegants al Port de Sagunt

La Secció Quarta de l’Audiència Provincial de València jutja un home acusat de colpejar brutalment un veí que li havia recriminat tirar petards de gran grandària al Port de Sagunt. La Fiscalia demana dos anys i nove mesos de presó per delictes de lesions i amenaces.

Quatre exresponsables d’Alacant planten la comissió per l’escàndol de vivendes de Les Naus

Cap dels quatre excàrrecs municipals citats, entre ells l’exregidora d’Urbanisme Rocío Gómez, ha comparegut en la comissió d’investigació sobre les adjudicacions de vivendes públiques de Les Naus a la platja de Sant Joan.