Les vacunes contra el covid per a xiquets no arribaran fins a la segona quinzena de desembre

 

El debat de la implantació de la vacuna pediàtrica als xiquets entre 5 i 11 anys ha estat molt present tant a Espanya com a Europa els últims mesos. Aquesta vacuna pediàtrica ja ha sigut autoritzada per l’Agència Europea del Medicament (EMA). Carolina Darias, ministra de Sanitat, ha comentat aquest matí en unes declaracions en la ‘Cadena Ser’ que aquestes vacunes «no arribaran abans de la segona quinzena de desembre».

La vacunació és el principal objectiu per a frenar l’ona de contagis abans de tornar a imposar restriccions al país. Així ho ha decidit el Govern que es troba davant una nova variant del Covid-19, ómicron, de la qual ja s’ha detectat un cas a Espanya.

El Govern ha posat el punt de mira de la seua estratègia en la dosi de reforç a tots els majors de 60 anys i inocular la vacuna pediàtrica de Pfizer als xiquets entre 5 i 11 anys. Darias ha anunciat que aquesta vacuna per als xicotets no arribarà abans del 15 de desembre.

«Aquesta vacuna no necessita dissolució i són dos dosis. Ara la Comissió de Vacunes farà una proposta i serà analitzada per Salut Pública», explicava.

La Comissió de Salut Pública analitzarà i analitzarà aquesta mateixa vesprada la vacuna pediàtrica als xiquets de 5 i 11 anys que ja ha sigut autoritzada per l’EMA. Aquestes dosis seran distribuïdes per Pfizer i de moment desconeixem el número que arribaran a territori espanyol. Gotzone Sagardui, Consellera de Salut del Govern Basc, va realitzar ahir dilluns 29 una crida a tots els pares perquè donen el vistiplau a la vacunació dels seus xiquets.

 

Tercera dosi

 

Sobre terceres dosis per a tots, Darias ha dit que és «la pregunta del milió» i ha explicat que els estudis han anat evidenciant que l’eficàcia de les vacunes va decaient als sis mesos. «Cada vegada tenim més incertesa i sabem que amb el temps l’efectivitat va decaient, perquè els anticossos van disminuint».

«Quin és l’objectiu? Vacunar a tots els majors de 60 anys i al personal sanitari amb la tercera dosi abans de Nadal», ha agregat Darias.

 

Sense restriccions dins d’Espanya de moment

El ministeri de Sanitat davant l’amenaça que suposa la nova variant, ha començat a realitzar test d’antígens a passatgers que provenen de determinats països per a evitar la propagació però de moment no hi haurà restriccions a Espanya.

El ministeri de Sanitat ja va anunciar quarantena de 10 dies als viatgers que arriben al país des de Botswana, Eswatini, Lesotho, Moçambic, Namíbia, Sud-àfrica i Zimbàbue.

José Manuel Albares, ministre d’Afers exteriors ha assegurat la repatriació dels espanyols que es troben a Moçambic, on la variant ómicron està molt present. Aquesta vesprada el Govern decidirà sobre la suspensió de vols des de Botswana i Sud-àfrica.
 

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.