València reobri la setmana que ve els mercats ambulants i el Rastre

 

Els mercats ambulants i el Rastre de la ciutat de València reobriran a partir de la setmana que ve, davant de la millora de les dades de la pandèmia, amb «molta prudència i noves mesures per a garantir la seguretat de tota la ciutadania».

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha anunciat la reobertura després de la Junta Local de Protecció Civil que s’ha celebrat este dijous. L’acord conseguit preveu que els mercats ambulants tornen a partir del dilluns, mentres que el Rastre ho farà el diumenge.

 

El primer edil ha manifestat que la decisió es deu «que actualment hi ha una millora important en les dades» de Covid-19 en la ciutat, començant pels treballadors de l’Ajuntament, que han passat d’un centenar de positius a una dotzena en tres setmanes. De la mateixa manera, la tendència és a la baixa en l’anàlisi del virus en les aigües residuals i les xifres sanitàries.

 

«Hi ha una desescalada de persones contagiades i això ens permet normalitzar amb molta prudència», ha dit Ribó, que, no obstant això, ha recalcat que des de l’administració local són «conscients que eixos resultats són conseqüència de l’esforç de control de les interaccions personals».

 

S’ha de mantindre la guàrdia alta

Per això, ha demanat que es continuen complint les normes encara que es tendisca a una «normalització» en temes com els mercats ambulants, les terrasses o els jocs infantils als parcs. «Hem de fer-ho amb precaució; la immensa majoria no estem immunitzats pel que hem d’anar amb molta cura», ha asseverat. 

 

Per part seua, el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, ha subratllat que l’obertura dels mercats ambulants extraordinaris es durà a terme amb «mesures addicionals que venen a incidir sobre la informació que se li ha de donar a la ciutadania».

 

En concret, ha detallat que es proporcionarà cartelleria a totes les parades i es tancarà i controlarà millor el clos d’estes àrees. «Treballarem per a posar noves mesures que garantisquen la seguretat de tota la ciutadania», ha declarat.

 

«Continuem insistint –continua– en la necessitat de mantindre la guàrdia alta. Els casos estan baixant perquè les mesures restrictives han funcionat molt bé. No ens podem permetre el luxe de desfer camí i hem d’estar en les millors condicions per a afrontar-ho perquè si torna a haver-hi una quarta ona amb la incidència tan alta de l’anterior es retardarà el procés».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.

L’Elx arriba al dol davant l’Atlètic amb l’últim precedent a favor en el Martínez Valero

L'Elx afronta la visita de l'Atlètic de Madrid amb el precedent favorable de la seua victòria en la temporada 2022-23, que va trencar la ratxa blanc-i-vermella en el Martínez Valero i va equilibrar el balanç històric en Primera Divisió.

El València Basket vol prolongar a Girona la seua ratxa per a blindar la segona plaça

El València Basket visita la pista del Bàsquet Girona a la recerca de la seua quinta victòria consecutiva en la Lliga Endesa, clau per a mantindre la segona plaça davant la pressió de UCAM Murcia i Baskonia.

El València s’embossa a Son Moix: només dos triomfs en les seues últimes deu visites de lliga

El València afrontarà la seua pròxima visita a Son Moix amb un pobre balanç recent: només dos victòries en els seus últims deu partits de Lliga en el camp del Mallorca, amb sis derrotes i dos empats.

Matt Costello avisa de la dificultat de visitar al Girona en la Lliga Endesa

Matt Costello advertix que jugar en la pista del Bàsquet Girona és sempre molt difícil i subratlla el gran moment del conjunt català abans del dol davant València Basket.

El Vila-real defén a Oviedo la seua bona ratxa històrica en Primera

El Vila-real visita a l'Oviedo en la jornada 33 amb un balanç positiu en les seues dos úniques visites de lliga a Primera: un empat sense gols i una remuntada memorable.