València reobri la setmana que ve els mercats ambulants i el Rastre

Ejemplo de shortcode con estilo
  Els mercats ambulants i el Rastre de la ciutat de València reobriran a partir de la setmana que ve, davant de la millora de les dades de la pandèmia, amb «molta prudència i noves mesures per a garantir la seguretat de tota la ciutadania».   L’alcalde de València, Joan Ribó, ha anunciat la reobertura després de […]

 

Els mercats ambulants i el Rastre de la ciutat de València reobriran a partir de la setmana que ve, davant de la millora de les dades de la pandèmia, amb «molta prudència i noves mesures per a garantir la seguretat de tota la ciutadania».

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha anunciat la reobertura després de la Junta Local de Protecció Civil que s’ha celebrat este dijous. L’acord conseguit preveu que els mercats ambulants tornen a partir del dilluns, mentres que el Rastre ho farà el diumenge.

 

El primer edil ha manifestat que la decisió es deu «que actualment hi ha una millora important en les dades» de Covid-19 en la ciutat, començant pels treballadors de l’Ajuntament, que han passat d’un centenar de positius a una dotzena en tres setmanes. De la mateixa manera, la tendència és a la baixa en l’anàlisi del virus en les aigües residuals i les xifres sanitàries.

 

«Hi ha una desescalada de persones contagiades i això ens permet normalitzar amb molta prudència», ha dit Ribó, que, no obstant això, ha recalcat que des de l’administració local són «conscients que eixos resultats són conseqüència de l’esforç de control de les interaccions personals».

 

S’ha de mantindre la guàrdia alta

Per això, ha demanat que es continuen complint les normes encara que es tendisca a una «normalització» en temes com els mercats ambulants, les terrasses o els jocs infantils als parcs. «Hem de fer-ho amb precaució; la immensa majoria no estem immunitzats pel que hem d’anar amb molta cura», ha asseverat. 

 

Per part seua, el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, ha subratllat que l’obertura dels mercats ambulants extraordinaris es durà a terme amb «mesures addicionals que venen a incidir sobre la informació que se li ha de donar a la ciutadania».

 

En concret, ha detallat que es proporcionarà cartelleria a totes les parades i es tancarà i controlarà millor el clos d’estes àrees. «Treballarem per a posar noves mesures que garantisquen la seguretat de tota la ciutadania», ha declarat.

 

«Continuem insistint –continua– en la necessitat de mantindre la guàrdia alta. Els casos estan baixant perquè les mesures restrictives han funcionat molt bé. No ens podem permetre el luxe de desfer camí i hem d’estar en les millors condicions per a afrontar-ho perquè si torna a haver-hi una quarta ona amb la incidència tan alta de l’anterior es retardarà el procés».

Últimes notícies

El Villarreal canvia l’onze amb cinc novetats davant del PSG

Iñigo Pérez ha introduït cinc canvis en l’onze del Villarreal. Fabián Ruiz és titular amb el PSG, mentre que Ferran Torres no ix d’inici.

Eduard Fernández qüestiona la preparació per a ser pare als 30

Eduard Fernández ha abordat els rols paterns en *'El mal padre'*, el drama de Roberto Bueso que inaugura la Mostra de València. La pel·lícula arribarà als cinemes el 20 de novembre.

El jaciment d’Elx mostra una història que va de l’època ibèrica a hui

La museïtzació dels resultats de quasi una dècada d’excavacions permet recórrer les diferents etapes històriques del jaciment d’Elx, des del segle IV abans de la nostra era fins a l’època contemporània.

Wizz Air inaugura una base a València per als vols domèstics

Wizz Air ha inaugurat les primeres bases a València i Madrid i ha començat a operar rutes domèstiques. Santiago de Compostel·la s’hi sumarà el 17 de desembre.

Tírig recuperarà 24 quilòmetres de pistes després de l’incendi

Les obres d’emergència compten amb 825.695 euros i actuaran sobre 24 quilòmetres de pistes forestals afectades pel foc d’agost.

Cinc detinguts per tracta de persones i explotació laboral a Tarragona i Vinaròs

Cinc persones han sigut detingudes a Tarragona i Vinaròs per presumpta tracta amb finalitats d’explotació laboral i tràfic de drogues. La investigació va començar després de les denúncies de tres treballadors estrangers.

Un any després de la dimissió de Mazón, les víctimes mantenen les seues demandes

La Associació de Víctimes de la dana 29 d'Octubre de 2024 reclama veritat, justícia i reparació un any després de l’anunci de dimissió de Carlos Mazón. L’entitat demana aclarir els fets i obtindre resultats concrets en la reconstrucció.

El PP convida Pedro Sánchez a vindre a València en AVE

Fernando Pastor ha convidat Pedro Sánchez a visitar València este divendres en AVE i no en Falcon. També ha demanat que José Luis Rodríguez Zapatero participe en un míting.