València reobri la setmana que ve els mercats ambulants i el Rastre

 

Els mercats ambulants i el Rastre de la ciutat de València reobriran a partir de la setmana que ve, davant de la millora de les dades de la pandèmia, amb «molta prudència i noves mesures per a garantir la seguretat de tota la ciutadania».

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha anunciat la reobertura després de la Junta Local de Protecció Civil que s’ha celebrat este dijous. L’acord conseguit preveu que els mercats ambulants tornen a partir del dilluns, mentres que el Rastre ho farà el diumenge.

 

El primer edil ha manifestat que la decisió es deu «que actualment hi ha una millora important en les dades» de Covid-19 en la ciutat, començant pels treballadors de l’Ajuntament, que han passat d’un centenar de positius a una dotzena en tres setmanes. De la mateixa manera, la tendència és a la baixa en l’anàlisi del virus en les aigües residuals i les xifres sanitàries.

 

«Hi ha una desescalada de persones contagiades i això ens permet normalitzar amb molta prudència», ha dit Ribó, que, no obstant això, ha recalcat que des de l’administració local són «conscients que eixos resultats són conseqüència de l’esforç de control de les interaccions personals».

 

S’ha de mantindre la guàrdia alta

Per això, ha demanat que es continuen complint les normes encara que es tendisca a una «normalització» en temes com els mercats ambulants, les terrasses o els jocs infantils als parcs. «Hem de fer-ho amb precaució; la immensa majoria no estem immunitzats pel que hem d’anar amb molta cura», ha asseverat. 

 

Per part seua, el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, ha subratllat que l’obertura dels mercats ambulants extraordinaris es durà a terme amb «mesures addicionals que venen a incidir sobre la informació que se li ha de donar a la ciutadania».

 

En concret, ha detallat que es proporcionarà cartelleria a totes les parades i es tancarà i controlarà millor el clos d’estes àrees. «Treballarem per a posar noves mesures que garantisquen la seguretat de tota la ciutadania», ha declarat.

 

«Continuem insistint –continua– en la necessitat de mantindre la guàrdia alta. Els casos estan baixant perquè les mesures restrictives han funcionat molt bé. No ens podem permetre el luxe de desfer camí i hem d’estar en les millors condicions per a afrontar-ho perquè si torna a haver-hi una quarta ona amb la incidència tan alta de l’anterior es retardarà el procés».

Últimes notícies

La Fiscalia admet un error i rebaixa a 2 anys i mig la petició de presó per als activistes de Greenpeace

La Fiscalia ha reconegut un error en aplicar un Codi Penal no vigent i ha reduït de cinc a dos anys i mig la petició de presó per a onze activistes de Greenpeace jutjats per desordes públics pel bloqueig d’un gaser al port de Sagunt en 2021. La defensa sosté que va ser una protesta pacífica protegida pels drets humans i reclama l’absolució.

Mor als 84 anys Manuel Boix, referent internacional de l’art valencià

L’artiste plàstic Manuel Boix, nascut a l’Alcúdia en 1942 i Premi Nacional d’Arts Plàstiques, ha mort als 84 anys. La vetla tindrà lloc este dijous a la casa familiar abans de la seua incineració en un acte íntim.

Sergio García torna a l’Obert d’Espanya de golf a Madrid

Sergio García ha confirmat que tornarà a disputar l’Obert d’Espanya, que es jugarà del 8 a l’11 d’octubre al Club de Campo Villa de Madrid, on coincidirà amb figures com Jon Rahm i Shane Lowry.

Hábitat València convertix la fira en un gran aparador del millor disseny espanyol

Hábitat València i les fires Textilhogar, Espacio Cocina SICI i 360 by Cevisama ocuparan 112.000 m² a Feria Valencia amb 1.221 marques de producte de gamma mitjana-alta i una previsió de 40.000 professionals visitants.

La covid es dispara un 125 % en una setmana a la Comunitat Valenciana

La incidència d’infeccions respiratòries per covid-19 ha augmentat un 125 % en una setmana a la Comunitat Valenciana, fins als 117,2 casos per cada 100.000 habitants, mentres la grip baixa i el VRS es manté a zero.

Els testimonis defenen que la protesta de Greenpeace a Sagunt no va causar danys

Agents de la Guàrdia Civil, responsables portuaris i periodistes han coincidit en el juí que l’acció de Greenpeace a Sagunt en 2021 va ser pacífica, sense danys materials ni risc materialitzat per al trànsit marítim.

El Suprem confirma 4 anys de presó a Santi Mina per abusos sexuals

El Tribunal Suprem ha confirmat la condemna a quatre anys de presó al futbolista i exjugador del València Santi Mina per un delicte d’abusos sexuals comesos en 2017 a Mojácar, i ha mantingut la indemnització de 25.000 euros fixada pel TSJA.

El CCCC mostra el vídeoassaig de Joan Morey sobre veu i comunicació contemporània

El Centre del Carme Cultura Contemporània exposa fins al 22 de novembre el projecte de videoart de Joan Morey, un assaig audiovisual que connecta escultures barroques, poder de la veu i formes de comunicació actuals.