Costa Blanca promociona en Fitur el potencial i la varietat dels vins i la gastronomia d’Alacant

ALACANT, 23 (EUROPA PRESS)

El president la Diputació d’Alacant, Toni Pérez, ha presidit a Madrid l’esdeveniment ‘Costa Blanca Wine Experience’, una cita gastronòmica que s’engloba en l’estratègia de difusió que l’organisme autònom de la institució provincial ha desplegat en la Fira Internacional del Turisme (Fitur) per a promocionar el “potencial” i la “varietat” dels seus brous i gastronomia.

De la mà del Consell Regulador de la Denominació d’Origen Vins d’Alacant (DOP Alacant) i la Ruta del Vi, el Patronat Provincial de Turisme Costa Blanca ha organitzat este dimarts este acte en l’espai Kitchen Club, amb la presència de més de 200 persones, entre mitjans de comunicació nacionals i provincials, prescriptores de destinació i representants del sector turístic i hostaler, així com responsables institucionals.

Entre ells, han estat el president de la Generalitat, Carlos Mazón; el director del Patronat, José Mancebo; el president de la DOP Alacant, José Juan Reus, i la presidenta de la Ruta del Vi d’Alacant, María Miñano, ha indicat la Diputació en un comunicat.

En esta experiència s’ha servit una degustació de vins procedents de 13 cellers alacantins, a més de plats i receptes típiques de la província.

En concret, els cellers que han participat en esta proposta han sigut Arráez, Bocopa, Finca Collado, Murviedro, MG Wines, Volver, Vinos Algueña, Fuego Lento, Santa Catalina del Mañán, Heretat de Cesilia, Teulada, Xaló i Masos.

Per a acompanyar als vins, el Patronat Costa Blanca ha disposat una degustació de productes i plats típics de la província, elaborats pel xef de Restaurant el Maestral: embotits alacantins amb regañás d’oli; coca amb ‘tonyina’; tosta de nespres caramelitzats amb burrata, nous i créixens; broqueta de polp, ‘patatini’ i allioli en ‘salmorreta’; tartar de tomàquet i amanides; pericana d’Alcoi; aladrocs marinats en cítrics i all blanc de xufa; ‘esgarrat’; llagostí de Santa Pola amb escuma de salsa rosa; brou amb pilotes i una varietat de fregits.

Per a postres, s’ha servit una ‘mousse’ de torró amb tonya, ‘panna cotta’ d’orxata, coca amb xocolata i diversos bunyols de carabassa.

“ELEMENTS IDENTIFICATIUS”

Pérez ha assenyalat durant l’esdeveniment que la gastronomia “és un dels elements més identificatius de la província i una de les raons per les quals moltes persones trien cada any venir a la Costa Blanca”.

“Alacant s’ha guanyat a pols posicionar-se com una de les províncies espanyoles on millor es menja i amb vins d’inigualable qualitat, amb diverses varietats, textures i intensitats, uns brous que any rere any atresoren reconeixements i distincions nacionals i internacionals”, ha agregat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MARQ presenta al MAN la investigació de la major necròpoli bizantina a Rojales

El MAN ha acollit la presentació dels avanços del MARQ sobre la major necròpoli bizantina peninsular a Rojales. La investigació es relaciona amb ritu cristià primerenc, mobilitat oriental i rastre de 'yersina pestis'.

La Comunitat Valenciana, segona exportadora de fruites i hortalisses amb el 28% del total

La Comunitat Valenciana va ser la segona comunitat exportadora de fruites i hortalisses en 2025 amb el 28%, en vendre 3,3 milions de tones per 4.790 milions. Espanya va retallar el volum un 4% però va elevar el valor un 4%, amb Europa com a principal destí.

La menstruació condiciona la vida diària de més del 80% de les dones a Espanya

Un estudi amb més de 4.000 participants assenyala que la menstruació impacta la vida quotidiana, la participació social i el benestar. El dolor i l'estigma impulsen canvis d'hàbits.

Detingut amb mig quilo de cocaïna i fàrmacs amb recepta en zones d’oci

Un home de 33 anys ha sigut detingut amb 493 grams de cocaïna, 730 comprimits subjectes a recepta i 166 butllofes. Part de la droga anava oculta en vapers manipulats.

El València busca aprofitar la ressaca copera del Baskonia per a afermar-se en l’Eurolliga

El València visita al Kosner Baskonia amb la idea de capitalitzar la ressaca del recent títol coper vitorià i sumar un triomf clau per a consolidar el Top-6.

Tallada l’AP-7 a Moncofa per dos accidents amb tres vehicles i dos camions

L'AP-7 roman tallada en sentit València a l'altura de Moncofa després de dos sinistres entre les 9.00 i les 10.00 hores. Trànsit desvia per la A-7 i la N-225 i no consten ferits.

Dos detinguts per huit robatoris de catalitzadors a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens de 30 i 43 anys vinculats amb huit sostraccions de catalitzadors en 2025 en diversos municipis de Castelló. La investigació continua oberta.

Detinguts dos britànics per fingir un segrest per a exigir 830 euros de rescat

Dos hòmens britànics han sigut detinguts en un hotel de Benidorm després de fingir un segrest i enviar vídeos amb sang i amenaces per a reclamar 830 euros. Se'ls atribuïxen delictes de simulació, estafa i usurpació d'identitat.