Covapa demana el tancament de col·legis pel Covid-19 i que es vacune a la comunitat educativa

 

La Confederació Valenciana d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes (Covapa) i les seues tres federacions -FAPA Gabriel Miró d’Alacant, Humanista Manuel Tarancón de Castelló i 9 d’octubre de València– han exigit el tancament «immediat» dels col·legis i que es vacune a la comunitat educativa.

 

«No poden continuar posant en risc a tota la comunitat educativa, no han posat els mitjans adequats per a la prevenció del Covid-19, han delegat funcions als Ajuntaments i la comunitat educativa i no han escoltat a cap sector per a dur a terme altres alternatives», ha advertit Covapa en un comunicat.

 

Des de la confederació han demanat, al costat del tancament d’instal·lacions, que durant dos setmanes es desinfecten els centres i se’ls dote de tots els mitjans de prevenció necessaris. També reclamen la figura dels infermers escolars: «Ara més que mai és imprescindible», destaca.

 

«Cada dia els centres estan més buits»

I ha criticat que cada dia els centres estan més buits tant d’alumnes com de docents. «En molts casos no hi ha professorat suficient per a portar el dia a dia, bambolles que no van existir mai…», han subratllat. 

 

D’altra banda, ha afirmat que Conselleria «no vetla per la salut, ja que no dota del necessari als centres educatius; tampoc vetla per l’educació, ja que està discriminant als alumnes de Secundària sense classes presencials ni sistema en línia, i al seu torn als alumnes confinats o que les seues famílies per por o malalties no els porten a les aules».

 

Des de Covapa han mostrat el seu desig que tant la Conselleria de Sanitat com la d’Educació «assumisquen» la seua responsabilitat i ordenen el tancament de centres «en la major brevetat possible. Del contrari, serem les famílies les que hàgem de prendre altres decisions i buscar empara en els tribunals. Els drets fonamentals són la salut i l’educació i vostés no estan vetlant per cap d’elles», han advertit.

Últimes notícies

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.

Feijóo carrega contra el rebuig a la moció per exigir eleccions i parla de degradació màxima del sanchisme

Alberto Núñez Feijóo ha criticat a Sueca que la Mesa del Congrés no haja admés a tràmit una moció per demanar a Pedro Sánchez la convocatòria d’eleccions, i ha afirmat que és la degradació màxima del sanchisme.

Metrovalencia bat rècord en maig amb més de 9 milions de viatges

Metrovalencia ha superat en maig els 9 milions de desplaçaments, un 8,64 % més que en 2025, amb la Línia 3 com a més utilitzada i Xàtiva com l’estació amb més trànsit.

El turisme nàutic en la Comunitat Valenciana aconseguix una nota de 8,6 i una gran despesa diària

Els destinacions nàutics de la Comunitat Valenciana han aconseguit una valoració mitjana de 8,6 sobre 10 i un gasto diari de 129,9 euros per persona, amb un perfil de visitant majoritàriament internacional, de llargues estades i alt poder adquisitiu.

Castelló obri ajudes de més de 500.000 euros per a rehabilitar vivendes

L'Ajuntament de Castelló ha obert una convocatòria de 501.428 euros per a rehabilitar edificis residencials, amb sol·licituds fins al 31 d'agost de 2026.