La criminalitat baixa a València a excepció de les agressions sexuals, que es mantenen

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha assegurat que en l’últim mes a València capital la delinqüència ha baixat respecte al mateix període de l’any passat a excepció de les agressions sexuals, que es mantenen.

Així ho ha asseverat la delegada, que ha visitat les obres en el riu Girona, a preguntes dels mitjans sobre si hi ha novetats sobre les últimes agressions denunciades per dones en la Malva-rosa.

Sobre aquest tema, Bernabé ha instat a “posar les situacions en la realitat de les xifres”. “I les xifres ens diuen en este últim mes la delinqüència ha baixat respecte al mateix període de l’any passat en tota la ciutat i especialment en el Cabanyal”.

Ha precisat que, encara que la majoria de les xifres baixen, “hi ha una que es manté exactament igual que la de l’any passat, que és la d’agressions sexuals”.

“Per això –ha continuat– també la Policia Nacional ha posat en marxa un dispositiu de reforç en les zones de platja gràcies a l’operació Estiu, que aprofita els mesos d’estiu per a fer una intensificació, amb una incorporació de 400 efectius policials a la província de València que han treballat i que treballen per a garantir la seguretat”.

“Així que estem en unes xifres que estan a un nivell exactament igual en agressions sexuals que l’any passat, però han baixat les xifres de la resta de delictes que s’han comés, tant a la ciutat de València com específicament en el barri del Cabanyal”, ha insistit.

A més, ha comentat que des de la Subdelegació del Govern a València han mantingut una trobada amb els responsables dels centres i els establiments d’oci i de restauració de la zona per a explicar-los quins són els dispositius i, segons Bernabé, estos col·lectius han traslladat que “estan molt preocupats per la falta de policies locals que han vist a la ciutat, especialment en la zona del barri del Cabanyal”.

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.