15.2 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

La criminalitat baixa a València a excepció de les agressions sexuals, que es mantenen

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha assegurat que en l’últim mes a València capital la delinqüència ha baixat respecte al mateix període de l’any passat a excepció de les agressions sexuals, que es mantenen.

Així ho ha asseverat la delegada, que ha visitat les obres en el riu Girona, a preguntes dels mitjans sobre si hi ha novetats sobre les últimes agressions denunciades per dones en la Malva-rosa.

Sobre aquest tema, Bernabé ha instat a “posar les situacions en la realitat de les xifres”. “I les xifres ens diuen en este últim mes la delinqüència ha baixat respecte al mateix període de l’any passat en tota la ciutat i especialment en el Cabanyal”.

Ha precisat que, encara que la majoria de les xifres baixen, “hi ha una que es manté exactament igual que la de l’any passat, que és la d’agressions sexuals”.

“Per això –ha continuat– també la Policia Nacional ha posat en marxa un dispositiu de reforç en les zones de platja gràcies a l’operació Estiu, que aprofita els mesos d’estiu per a fer una intensificació, amb una incorporació de 400 efectius policials a la província de València que han treballat i que treballen per a garantir la seguretat”.

“Així que estem en unes xifres que estan a un nivell exactament igual en agressions sexuals que l’any passat, però han baixat les xifres de la resta de delictes que s’han comés, tant a la ciutat de València com específicament en el barri del Cabanyal”, ha insistit.

A més, ha comentat que des de la Subdelegació del Govern a València han mantingut una trobada amb els responsables dels centres i els establiments d’oci i de restauració de la zona per a explicar-los quins són els dispositius i, segons Bernabé, estos col·lectius han traslladat que “estan molt preocupats per la falta de policies locals que han vist a la ciutat, especialment en la zona del barri del Cabanyal”.

Últimes notícies

Sanitat es reunix amb l’anestesista del cas de la xiqueta morta a Alzira

La Conselleria de Sanitat s'ha reunit amb l'anestesista que va atendre la menor morta després d'una sedació en una clínica dental d'Alzira. La investigació analitza fàrmacs, traçabilitat i autoritzacions, mentres la Policia i el jutjat mantenen obertes totes les línies.

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.