La criminalitat baixa a València a excepció de les agressions sexuals, que es mantenen

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha assegurat que en l’últim mes a València capital la delinqüència ha baixat respecte al mateix període de l’any passat a excepció de les agressions sexuals, que es mantenen.

Així ho ha asseverat la delegada, que ha visitat les obres en el riu Girona, a preguntes dels mitjans sobre si hi ha novetats sobre les últimes agressions denunciades per dones en la Malva-rosa.

Sobre aquest tema, Bernabé ha instat a “posar les situacions en la realitat de les xifres”. “I les xifres ens diuen en este últim mes la delinqüència ha baixat respecte al mateix període de l’any passat en tota la ciutat i especialment en el Cabanyal”.

Ha precisat que, encara que la majoria de les xifres baixen, “hi ha una que es manté exactament igual que la de l’any passat, que és la d’agressions sexuals”.

“Per això –ha continuat– també la Policia Nacional ha posat en marxa un dispositiu de reforç en les zones de platja gràcies a l’operació Estiu, que aprofita els mesos d’estiu per a fer una intensificació, amb una incorporació de 400 efectius policials a la província de València que han treballat i que treballen per a garantir la seguretat”.

“Així que estem en unes xifres que estan a un nivell exactament igual en agressions sexuals que l’any passat, però han baixat les xifres de la resta de delictes que s’han comés, tant a la ciutat de València com específicament en el barri del Cabanyal”, ha insistit.

A més, ha comentat que des de la Subdelegació del Govern a València han mantingut una trobada amb els responsables dels centres i els establiments d’oci i de restauració de la zona per a explicar-los quins són els dispositius i, segons Bernabé, estos col·lectius han traslladat que “estan molt preocupats per la falta de policies locals que han vist a la ciutat, especialment en la zona del barri del Cabanyal”.

Últimes notícies

Affengruber s’acomiada de l’Elx després de dos temporades i deixa 12 milions

El central austríac David Affengruber s’ha acomiadat de l’Elx en xarxes socials després del seu traspàs al Fulham, amb un missatge emotiu i una operació xifrada en uns 12 milions d’euros.

Set jugadores del Valencia Basket disputaran la Copa del Món de Berlín

El Valencia Basket tindrà set jugadores en la Copa del Món de Berlín, amb quatre internacionals espanyoles i tres més amb Alemanya, Nigèria i Hongria.

Els visitants del Bioparc València presencien el naixement d’un blesbok, un antílop salvat de l’extinció

Els visitants del Bioparc València han presenciat en directe el naixement d’un blesbok, un antílop africà quasi exterminat, tercer alumne d’estiu d’esta espècie al parc.

Temperatures a l’alça i ruixats puntuals a l’interior de Castelló este dijous

El temps es mantindrà estable este dijous a la Comunitat Valenciana, amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i possibilitat de ruixats o tronades aïllades a la vesprada a l’interior de Castelló.

Villena nega retallades en la seguretat del MUVI després del robatori del Tresor

L’Ajuntament de Villena rebutja les acusacions del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, sobre una suposada reducció del 70 % en la partida de seguretat del MUVI i atribueix eixa baixada a una inversió puntual l’any anterior.

A presó per intentar entrar huit quilos de cocaïna líquida a l’aeroport de València

Funcionaris de l’Agència Tributària i la Guàrdia Civil han detingut a l’aeroport de València un espanyol de 51 anys amb més de huit quilos de cocaïna líquida amagats en botes de xampú procedents de la República Dominicana. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó per un delicte contra la salut pública.

Extingit l’incendi de la Vall d’Uixó després de la seua reactivació a Onda

L’incendi forestal iniciat en la Vall d’Uixó el 25 de juliol i reactivat a Onda ha quedat finalment extingit després de 40 dies actiu i tres reproduccions.

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.