La criminalitat baixa a València a excepció de les agressions sexuals, que es mantenen

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha assegurat que en l’últim mes a València capital la delinqüència ha baixat respecte al mateix període de l’any passat a excepció de les agressions sexuals, que es mantenen.

Així ho ha asseverat la delegada, que ha visitat les obres en el riu Girona, a preguntes dels mitjans sobre si hi ha novetats sobre les últimes agressions denunciades per dones en la Malva-rosa.

Sobre aquest tema, Bernabé ha instat a “posar les situacions en la realitat de les xifres”. “I les xifres ens diuen en este últim mes la delinqüència ha baixat respecte al mateix període de l’any passat en tota la ciutat i especialment en el Cabanyal”.

Ha precisat que, encara que la majoria de les xifres baixen, “hi ha una que es manté exactament igual que la de l’any passat, que és la d’agressions sexuals”.

“Per això –ha continuat– també la Policia Nacional ha posat en marxa un dispositiu de reforç en les zones de platja gràcies a l’operació Estiu, que aprofita els mesos d’estiu per a fer una intensificació, amb una incorporació de 400 efectius policials a la província de València que han treballat i que treballen per a garantir la seguretat”.

“Així que estem en unes xifres que estan a un nivell exactament igual en agressions sexuals que l’any passat, però han baixat les xifres de la resta de delictes que s’han comés, tant a la ciutat de València com específicament en el barri del Cabanyal”, ha insistit.

A més, ha comentat que des de la Subdelegació del Govern a València han mantingut una trobada amb els responsables dels centres i els establiments d’oci i de restauració de la zona per a explicar-los quins són els dispositius i, segons Bernabé, estos col·lectius han traslladat que “estan molt preocupats per la falta de policies locals que han vist a la ciutat, especialment en la zona del barri del Cabanyal”.

Últimes notícies

Les Corts reclamen prorrogar la vida útil de la central nuclear de Cofrentes més enllà de 2030

El ple de Les Corts Valencianes aprova, amb el suport de PP i Vox, instar el Govern a ampliar la vida útil de la central nuclear de Cofrentes més enllà de 2030 i tomba totes les iniciatives de l'oposició.

L’oposició acusa a Pérez Llorca d’endollar a la seua parella i el PSPV exigix la seua dimissió

PSPV i Compromís acusen a Juanfran Pérez Llorca d'afavorir a la seua parella en la Diputació de València i els socialistes li reclamen que dimitisca i convoque eleccions, mentres el president defén la legalitat de la seua trajectòria funcionarial.

El PPCV denuncia un nou atac amb pintades a la seua seu regional a València

El PPCV denuncia un nou atac vandàlic amb pintades en la seua seu regional de València i l'atribuïx a sectors de l'independentisme català, al qual acusa de fomentar la confrontació.

Les reserves d’última hora disparen l’ocupació hotelera al 82% en la Setmana Santa valenciana

Les reserves d'última hora impulsen l'ocupació hotelera en la Comunitat Valenciana fins al 82,4% en els dies centrals de Setmana Santa, amb Benidorm, València i Peníscola al capdavant.

La CHJ encara la recta final de la reconstrucció del barranc de Poio després de la dana

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer ultima la reconstrucció del barranc de Poio, danyat per la dana d'octubre de 2024, amb una inversió de 20 milions i noves defenses enfront d'inundacions.

Les Corts avalen el canvi legal que aplana l’arribada de quadres de Sorolla a València

Les Corts Valencianes han validat el decret llei que modifica la llei de Patrimoni cultural per a facilitar la seu a València de la Hispanic Society i l'arribada de 220 obres de Sorolla, en una votació dividida per blocs.

Detinguda a Torrent per empadronar il·legalment a estrangers a canvi de mil euros

Una dona de 33 anys ha sigut detinguda a Torrent acusada d'afavorir la immigració il·legal i falsificar contractes de lloguer i empadronaments a canvi de mil euros, a més de coaccionar a inquilins vulnerables.

Pérez Llorca investigarà el gasto de Camps i compara amb els 187.000 euros de Puig en 2025

Pérez Llorca es compromet a investigar a fons els 15.000 euros en combustible atribuïts a Camps i subratlla que el major gasto en 2025 correspon al expresident Ximo Puig, amb més de 187.000 euros.