La criminalitat baixa a València a excepció de les agressions sexuals, que es mantenen

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha assegurat que en l’últim mes a València capital la delinqüència ha baixat respecte al mateix període de l’any passat a excepció de les agressions sexuals, que es mantenen.

Així ho ha asseverat la delegada, que ha visitat les obres en el riu Girona, a preguntes dels mitjans sobre si hi ha novetats sobre les últimes agressions denunciades per dones en la Malva-rosa.

Sobre aquest tema, Bernabé ha instat a “posar les situacions en la realitat de les xifres”. “I les xifres ens diuen en este últim mes la delinqüència ha baixat respecte al mateix període de l’any passat en tota la ciutat i especialment en el Cabanyal”.

Ha precisat que, encara que la majoria de les xifres baixen, “hi ha una que es manté exactament igual que la de l’any passat, que és la d’agressions sexuals”.

“Per això –ha continuat– també la Policia Nacional ha posat en marxa un dispositiu de reforç en les zones de platja gràcies a l’operació Estiu, que aprofita els mesos d’estiu per a fer una intensificació, amb una incorporació de 400 efectius policials a la província de València que han treballat i que treballen per a garantir la seguretat”.

“Així que estem en unes xifres que estan a un nivell exactament igual en agressions sexuals que l’any passat, però han baixat les xifres de la resta de delictes que s’han comés, tant a la ciutat de València com específicament en el barri del Cabanyal”, ha insistit.

A més, ha comentat que des de la Subdelegació del Govern a València han mantingut una trobada amb els responsables dels centres i els establiments d’oci i de restauració de la zona per a explicar-los quins són els dispositius i, segons Bernabé, estos col·lectius han traslladat que “estan molt preocupats per la falta de policies locals que han vist a la ciutat, especialment en la zona del barri del Cabanyal”.

Últimes notícies

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.

La calor ofegant dispara la sensació tèrmica fins als 49 graus a Sumacàrcer

La Comunitat Valenciana ha patit fins primera hora de la vesprada màximes pròximes als 39 graus i sensacions tèrmiques de fins a 49 per la combinació de calor i una humitat que ha fregat el 90 % en diversos punts del territori.

El Tribunal Suprem fixa que un canvi de sexe no anul·la una condemna per violència masclista

El Tribunal Suprem ha establit que un canvi de sexe registral no pot anul·lar una condemna prèvia per violència masclista comesa quan l’autor era legalment un home. La resolució confirma una pena de presó imposada a Castelló per agressions a l’exparella i a la filla menor.

Extingit l’incendi en una empresa de palets d’Algar de Palància

El Consorci Provincial de Bombers de València ha donat per extingit este dimarts, a les 11.14 hores, l’incendi declarat dilluns en una empresa de palets d’Algar de Palància, que també va afectar una zona forestal. En l’extinció han treballat durant tota la nit bombers de València i Castelló, així com efectius de la Generalitat.

Alicant trau a concurs la rehabilitació de 192 vivendes a Verge del Remei per 5 milions

L’Ajuntament d’Alacant ha tret a licitació la rehabilitació de 192 vivendes al barri de Verge del Remei, amb una inversió de 5 milions cofinançada amb fons europeus. El projecte inclou millores energètiques, d’accessibilitat i seguretat, així com la reurbanització de l’entorn amb 3,6 milions addicionals.

Vals de 100 a 220 euros a Alacant per a comprar menjar i productes bàsics

L Ajuntament d Alacant ha habilitat més de 140.000 euros en vals de compra per a aliments i productes de primera necessitat, gestionats per Creu Roja, dirigits a persones i famílies vulnerables en situació d emergència.