11.6 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Cultura Festiva presenta la 10a edició del Carnestoltes de Russafa

Pere Fuset

Pere Fuset planteja una festa moderna i alineada a la consciència social del nostre temps | Ajuntament de València

 

El regidor de Cultura Festiva, Pere Fuset, ha presentat hui en roda de premsa la desena edició del Carnestoltes de Russafa, que se celebrarà el pròxim 15 de febrer a partir de les 17.00 hores amb el lema ‘X Diversitat X Memòria’. Participaran un total de 60 grups artístics i col·lectius socials de diferents països, 17 bandes de la coordinadora de societats musicals de València i 30 agrupacions de batukades i moviments socials, en una festa que per a Fuset «és un exemple d’integració, un espai lliure de violència de gènere, racisme, transfòbia, homofòbia i xenofòbia».

 

«És una festa amb unes importants arrels en la nostra ciutat i que al llarg d’estos anys s’ha anat recuperant amb força, particularment en el barri de Russafa», ha manifestat Fuset, qui ha explicat que l’objectiu és «cohesionar la pluralitat» i que conforma «una festa moderna i alineada a la consciència social del nostre temps». El regidor de Cultura Festiva ha posat en valor ‘la història del Carnestoltes de Russafa’, un esdeveniment que enguany complix deu anys però que «rememora la celebració d’un carnestoltes que ja en els segles XIX i XX era una de les principals festes de la ciutat»

 

L’edil ha recordat la implicació en l’organització del carnestoltes de l’associació civil Jarit i l’associació cultural SARIRI, al mateix temps que ha subratllat que «és una festa universal que té una expressió pròpia, autòctona i en clau local en la ciutat de València». Fuset ha mostrat la seua satisfacció per «la gran afluència de públic i participació de grups de població de diferent procedència fent del Carnestoltes de Russafa una activitat intercultural», un projecte que ha sigut beneficiari des de la primera convocatòria.

 

Programació

Este dissabte 8 de febrer, a partir de les 13.00 hores, el Parc Central acollirà ‘Las Llamadas’, que suposarà, segons Fuset, «la crida al Carnestoltes». En ella participaran Afro Gos, Kultrun, Maratukada, Rio Valencia, Raizes, Rebombori, Afroxé i Sambango. El pròxim 15 de febrer serà el torn de la desfilada del carnestoltes, amb eixida des del Parc Graner a les 17.00 hores. Des d’allí passaran per Filipines, Literat Azorín, Sueca, Dénia i Cuba, per a finalitzar el recorregut en Pintor Gisbert. D’esta manera, els valencians i les valencianes que vullguen conèixer la història d’una festa amb tanta tradició podran assistir a una exposició que s’ubicarà en el Centre Municipal de Joventut de Russafa, des del 8 de febrer al 29 de febrer.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un xoc entre dos cotxes a Castelló deixa un mort i dos ferits

Un xoc entre dos turismes en la N-340 va deixar un mort de 52 anys i dos ferits. L'avís va arribar al CICU a les 21.00 i els ferits van ser traslladats a l'Hospital General.

Compte arrere per a Benidorm Fest 2026: Rosalinda Galán porta una cobla electrònica i feminista

Rosalinda Galán arriba a Benidorm Fest 2026 entre les deu candidatures amb més reproduccions i amb Mataora, una proposta que fusiona cobla, electrònica i discurs feminista. El seu objectiu és guanyar visibilitat en un gran aparador televisiu amb una posada en escena allunyada del tòpic.

Feijóo compareixerà hui en la comissió del Congrés sobre la DANA

Feijóo està citat hui en la Comissió d'Investigació de la DANA per a aclarir quina informació va rebre de Carlos Mazón i com es va coordinar la resposta a la tragèdia a València.

Febrer arranca estable en la Comunitat Valenciana amb el vent com a protagonista

La setmana comença amb cels que aniran buidant i ponent en augment. Es preveuen ratxes molt fortes a l'interior de València i la mar tendirà a agitar-se a la vesprada.

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.