L’Acadèmia Valenciana de la Llengua publica deu números nous de la sèrie Toponímia dels Pobles Valencians

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua, en col·laboració amb l’Institut Cartogràfic Valencià i els ajuntaments respectius, acaba de publicar deu números nous (del 248 al 257) dels fullets de la sèrie Toponímia dels Pobles Valencians, corresponents als municipis d’Almàssera, Beniarrés, Borriana, Cases Altes, Cases Baixes, Castelló, Famorca, la Pobla de Sant Miquel, Quatretondeta i Villores.

En els pròxims dies es publicaran els fullets dels municipis d’Alcosser, Penàguila, Fageca, Gorga, Benimassot i Castalla. L’Acadèmia presentarà estes últimes edicions, que pertanyen a les comarques de l’Alcoià i el Comtat, en la XV Jornada d’Onomàstica, que se celebrarà els dies 18 i 19 de novembre a Alcoi i que està dedicada a la toponímia i l’excursionisme.

Els fullets consten d’una sèrie de mapes amb les ortofotos del terme municipal respectiu; un inventari de la toponímia normalitzada de les partides, les vies de comunicació, la hidrografia, l’orografia, etc., i una introducció amb dades històriques, geogràfiques i culturals sobre la població.

L’objectiu d’este treball de la Secció d’Onomàstica de l’AVL és donar a conéixer els noms geogràfics normalitzats més enllà del món acadèmic i arribar a altres àmbits com ara el local, l’escolar o el de l’excursionisme.

En este sentit, cal recordar que la sèrie Toponímia dels Pobles Valencians és una continuació del projecte que va iniciar la Generalitat l’any 1993 per a arreplegar la informació toponímica corresponent a tots els municipis de la Comunitat Valenciana.

Les publicacions estan disponibles en el web de la institució acadèmica i es poden consultar i descarregar en el següent enllaç: https://www.avl.gva.es/web/publicacions/tpv

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Arranca la manifestació del Primer de Maig a València marcada per la pluja i les reivindicacions socials

La manifestació del Primer de Maig a València se celebra sota un cel gris i amb la presència de dos ministres, centrada en la defensa de salaris dignes, vivenda i drets socials.

Immobilitzat un camió amb l’eix trencat que circulava de manera temerària per la A-7 a Bétera

La Guàrdia Civil de Trànsit ha interceptat en l'A-7, entre Museros i Bétera, un camió carregat de taronges que circulava de manera temerària amb l'eix trencat i 26 defectes tècnics detectats.

Corberán consolida a Pepelu com a central al València

Carlos Corberán reforça la defensa del València amb Pepelu com a central després del seu bon rendiment en els últims dos partits i valora mantindre'l davant l'Atlètic de Madrid a Mestalla.

Pepe Claramunt farà el servici d’honor al València-Atlètic a Mestalla

Pepe Claramunt, històric excentrocampista del València, realitzarà el servici d'honor en el partit de Lliga davant l'Atlètic de Madrid a Mestalla, emmarcat l'any Claramunt.

L’Eurolliga obri expedient a l’amo del Panathinaikos pels seus gestos a València

L'Eurolliga ha obert expedient disciplinari al propietari del Panathinaikos, Dimitris Giannakopoulos, després dels seus gestos irats en el segon partit davant València Basket. La sanció pot incloure diversos partits de veto d'accés a més d'una multa econòmica.

L’Eurolliga obri expedient al propietari del Panathinaikos per la seua conducta a València

L'Eurolliga ha obert expedient disciplinari a Dimitris Giannakopoulos pel seu comportament en el segon partit de quarts davant València Basket i s'exposa a una sanció de diversos partits i multa econòmica.

Pedro Martínez carrega contra el president del Panathinaikos després de la derrota del València Basket en l’Eurolliga

Pedro Martínez va elogiar el nivell del Panathinaikos després de l'ajustada derrota del València Basket, però va arremetre amb duresa contra el president del club grec i va demanar a l'Eurolliga que actue.

Ataman denuncia que la Policia vol detindre al president del Panathinaikos després de guanyar a València

Ergin Ataman va denunciar que diversos agents de Policia van intentar detindre al president del Panathinaikos i a un membre del seu cos tècnic després del triomf per 105-107 davant el València Basket, en una compareixença sense preguntes.