L’Acadèmia Valenciana de la Llengua publica deu números nous de la sèrie Toponímia dels Pobles Valencians

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua, en col·laboració amb l’Institut Cartogràfic Valencià i els ajuntaments respectius, acaba de publicar deu números nous (del 248 al 257) dels fullets de la sèrie Toponímia dels Pobles Valencians, corresponents als municipis d’Almàssera, Beniarrés, Borriana, Cases Altes, Cases Baixes, Castelló, Famorca, la Pobla de Sant Miquel, Quatretondeta i Villores.

En els pròxims dies es publicaran els fullets dels municipis d’Alcosser, Penàguila, Fageca, Gorga, Benimassot i Castalla. L’Acadèmia presentarà estes últimes edicions, que pertanyen a les comarques de l’Alcoià i el Comtat, en la XV Jornada d’Onomàstica, que se celebrarà els dies 18 i 19 de novembre a Alcoi i que està dedicada a la toponímia i l’excursionisme.

Els fullets consten d’una sèrie de mapes amb les ortofotos del terme municipal respectiu; un inventari de la toponímia normalitzada de les partides, les vies de comunicació, la hidrografia, l’orografia, etc., i una introducció amb dades històriques, geogràfiques i culturals sobre la població.

L’objectiu d’este treball de la Secció d’Onomàstica de l’AVL és donar a conéixer els noms geogràfics normalitzats més enllà del món acadèmic i arribar a altres àmbits com ara el local, l’escolar o el de l’excursionisme.

En este sentit, cal recordar que la sèrie Toponímia dels Pobles Valencians és una continuació del projecte que va iniciar la Generalitat l’any 1993 per a arreplegar la informació toponímica corresponent a tots els municipis de la Comunitat Valenciana.

Les publicacions estan disponibles en el web de la institució acadèmica i es poden consultar i descarregar en el següent enllaç: https://www.avl.gva.es/web/publicacions/tpv

Últimes notícies

Dani Parejo s’acomiada del Vila-real després de sis anys que qualifica de meravellosos

Dani Parejo va disputar el seu últim partit amb el Vila-real, es va mostrar orgullós dels seus sis anys en el club i va confessar que vol continuar jugant mentres decidix el seu futur amb calma.

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.