L’Acadèmia Valenciana de la Llengua publica deu números nous de la sèrie Toponímia dels Pobles Valencians

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua, en col·laboració amb l’Institut Cartogràfic Valencià i els ajuntaments respectius, acaba de publicar deu números nous (del 248 al 257) dels fullets de la sèrie Toponímia dels Pobles Valencians, corresponents als municipis d’Almàssera, Beniarrés, Borriana, Cases Altes, Cases Baixes, Castelló, Famorca, la Pobla de Sant Miquel, Quatretondeta i Villores.

En els pròxims dies es publicaran els fullets dels municipis d’Alcosser, Penàguila, Fageca, Gorga, Benimassot i Castalla. L’Acadèmia presentarà estes últimes edicions, que pertanyen a les comarques de l’Alcoià i el Comtat, en la XV Jornada d’Onomàstica, que se celebrarà els dies 18 i 19 de novembre a Alcoi i que està dedicada a la toponímia i l’excursionisme.

Els fullets consten d’una sèrie de mapes amb les ortofotos del terme municipal respectiu; un inventari de la toponímia normalitzada de les partides, les vies de comunicació, la hidrografia, l’orografia, etc., i una introducció amb dades històriques, geogràfiques i culturals sobre la població.

L’objectiu d’este treball de la Secció d’Onomàstica de l’AVL és donar a conéixer els noms geogràfics normalitzats més enllà del món acadèmic i arribar a altres àmbits com ara el local, l’escolar o el de l’excursionisme.

En este sentit, cal recordar que la sèrie Toponímia dels Pobles Valencians és una continuació del projecte que va iniciar la Generalitat l’any 1993 per a arreplegar la informació toponímica corresponent a tots els municipis de la Comunitat Valenciana.

Les publicacions estan disponibles en el web de la institució acadèmica i es poden consultar i descarregar en el següent enllaç: https://www.avl.gva.es/web/publicacions/tpv

Últimes notícies

Diumenge assolellat i amb temperatures en lleu ascens a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge una jornada majoritàriament assolellada, amb temperatures màximes en lleuger ascens i vent fluix que girarà a llevant a migdia.

Un incendi en una vivenda de Dénia obliga a evacuar un edifici de cinc altures

Un incendi declarat en una vivenda de l’avinguda Ramón Ortega de Dénia ha obligat a desallotjar un edifici de cinc altures. Una família ha sigut atesa per inhalació de fum, però els residents han pogut tornar després a casa.

Belén Segarra conta en un llibre com va passar de la depressió al ioga

La il·lustradora valenciana Belén Segarra presenta 'Mi libro de yoga', una obra on narra com el ioga va transformar la seua depressió en un nou camí de vida. El volum combina text i il·lustracions per a acostar esta pràctica a qualsevol persona, siga quina siga la seua edat o experiència.

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.