L’Acadèmia Valenciana de la Llengua publica deu números nous de la sèrie Toponímia dels Pobles Valencians

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua, en col·laboració amb l’Institut Cartogràfic Valencià i els ajuntaments respectius, acaba de publicar deu números nous (del 248 al 257) dels fullets de la sèrie Toponímia dels Pobles Valencians, corresponents als municipis d’Almàssera, Beniarrés, Borriana, Cases Altes, Cases Baixes, Castelló, Famorca, la Pobla de Sant Miquel, Quatretondeta i Villores.

En els pròxims dies es publicaran els fullets dels municipis d’Alcosser, Penàguila, Fageca, Gorga, Benimassot i Castalla. L’Acadèmia presentarà estes últimes edicions, que pertanyen a les comarques de l’Alcoià i el Comtat, en la XV Jornada d’Onomàstica, que se celebrarà els dies 18 i 19 de novembre a Alcoi i que està dedicada a la toponímia i l’excursionisme.

Els fullets consten d’una sèrie de mapes amb les ortofotos del terme municipal respectiu; un inventari de la toponímia normalitzada de les partides, les vies de comunicació, la hidrografia, l’orografia, etc., i una introducció amb dades històriques, geogràfiques i culturals sobre la població.

L’objectiu d’este treball de la Secció d’Onomàstica de l’AVL és donar a conéixer els noms geogràfics normalitzats més enllà del món acadèmic i arribar a altres àmbits com ara el local, l’escolar o el de l’excursionisme.

En este sentit, cal recordar que la sèrie Toponímia dels Pobles Valencians és una continuació del projecte que va iniciar la Generalitat l’any 1993 per a arreplegar la informació toponímica corresponent a tots els municipis de la Comunitat Valenciana.

Les publicacions estan disponibles en el web de la institució acadèmica i es poden consultar i descarregar en el següent enllaç: https://www.avl.gva.es/web/publicacions/tpv

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.