L’Acadèmia Valenciana de la Llengua publica deu números nous de la sèrie Toponímia dels Pobles Valencians

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua, en col·laboració amb l’Institut Cartogràfic Valencià i els ajuntaments respectius, acaba de publicar deu números nous (del 248 al 257) dels fullets de la sèrie Toponímia dels Pobles Valencians, corresponents als municipis d’Almàssera, Beniarrés, Borriana, Cases Altes, Cases Baixes, Castelló, Famorca, la Pobla de Sant Miquel, Quatretondeta i Villores.

En els pròxims dies es publicaran els fullets dels municipis d’Alcosser, Penàguila, Fageca, Gorga, Benimassot i Castalla. L’Acadèmia presentarà estes últimes edicions, que pertanyen a les comarques de l’Alcoià i el Comtat, en la XV Jornada d’Onomàstica, que se celebrarà els dies 18 i 19 de novembre a Alcoi i que està dedicada a la toponímia i l’excursionisme.

Els fullets consten d’una sèrie de mapes amb les ortofotos del terme municipal respectiu; un inventari de la toponímia normalitzada de les partides, les vies de comunicació, la hidrografia, l’orografia, etc., i una introducció amb dades històriques, geogràfiques i culturals sobre la població.

L’objectiu d’este treball de la Secció d’Onomàstica de l’AVL és donar a conéixer els noms geogràfics normalitzats més enllà del món acadèmic i arribar a altres àmbits com ara el local, l’escolar o el de l’excursionisme.

En este sentit, cal recordar que la sèrie Toponímia dels Pobles Valencians és una continuació del projecte que va iniciar la Generalitat l’any 1993 per a arreplegar la informació toponímica corresponent a tots els municipis de la Comunitat Valenciana.

Les publicacions estan disponibles en el web de la institució acadèmica i es poden consultar i descarregar en el següent enllaç: https://www.avl.gva.es/web/publicacions/tpv

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.