11.4 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

‘De la foscor a la llum’, l’exposició de l’Any Sorolla pel centenari de la seua mort

La Generalitat ha programat diferents activitats per celebrar el Any Sorolla, en commemoració del centenari de la mort del pintor valencià. Una de les més importants, és l’exposició ‘De la foscor a la llum’, que reuneix 73 obres de la col·lecció Lladró entre les quals destaquen llenços de Joaquín Sorolla, Juan de Juanes, José de Ribera, Francisco Zurbarán, José Benlliure, o Ignacio Pinazo, entre d’altres.

L’exposició està constituïda per 71 pintures i dos escultures de la col·lecció de la família Lladró que va ser adquirida per la Generalitat el mes de novembre passat i que passaran a formar part posteriorment dels fons del Museu de Belles Arts de València, considerada com la segona pinacoteca d’Espanya. Esta mostra podrà ser visitada de forma gratuïta fins a l’11 de juny, al Palau de les Comunicacions.

Cal destacar que esta col·lecció aporta al San Pío V el seu primer Zurbarán i set obres de Joaquín Sorolla, com la icònica ‘Jo sóc el pa de la vida’ o ‘Labradora valenciana’, que és la imatge de l’exposició. En concret, les peces daten del segle XV fins al XX i, majoritàriament, són obra d’artistes nascuts a la Comunitat Valenciana. 
 
Quant al títol de l’exposició, ‘De la Foscor a la llum’, cal assenyalar el seu doble significat, per una banda, tracta de reflectir l’evolució de la pintura que es mostra i que va des d’obres religioses de l’Edat Mitjana fins a peces de Joaquín Sorolla, caracteritzat pel tractament de la llum. D’altra banda, es fa al·lusió a la decisió de la Generalitat de mostrar a la ciutadania les peces artístiques de la col·lecció Lladró que estaven guardades a caixes, en un magatzem d’art i amb esta exposició ixen a la llum.

Any Sorolla

L’exposició està comissariada per Pablo González Tornel, director del Museu de Belles Arts de València, que a més ha sigut nomenat com a comissionat de l’Any Joaquín Sorolla, a fi de dirigir la programació i el desenvolupament de les accions i activitats commemoratives del centenari.

Així mateix, són comissionades adjuntes, Mª Immaculada Rodríguez Moya, professora de la Universitat Jaume I i doctora en Història de l’Art; Ester Alba Pagan, vicerectora de Cultura i Societat, doctora en Història de l’Art i professora de la Universitat de València; Pilar Tébar Martínez, directora cultural de l’Institut de Cultura Juan Gil-Albert d’Alacant i doctora en Història de l’Art; i Mª Salomé Cuesta Valera, vicerectora d’Art, Ciència, Tecnologia i Societat, doctora en Belles Arts i professora de la Universitat Politècnica de València.

L’exposició ha tingut una gran acollida, cosa que es veu reflectida amb les grans cues que es formen a la portada per a gaudir de les obres.

Últimes notícies

Emergències ha establit per a este dilluns l’alerta taronja per nevades a l’interior nord de Castelló

Emergències ha establit l'alerta taronja per nevades a l'interior nord de Castelló per a este dilluns, amb fins a 20 cm per damunt de 1.200-1.300 metres des de les 18.00. També hi haurà avisos grocs per pluges en el litoral nord de Castelló i per mala mar en la costa nord d'Alacant.

Foyth després del 0-2 davant el Betis: ‘Esta derrota no ha de canviar res’

El defensa del Vila-real va assumir la mala actuació en el 0-2 davant el Betis, va demanar autocrítica i equilibri i va posar el focus a reaccionar davant Ajax i Reial Madrid.

Ferrero reapareix en xarxes, agraïx el suport i no descarta tornar al circuit

Juan Carlos Ferrero va reaparéixer en Instagram el dia del debut de Carlos Alcaraz a Austràlia. Va agrair el suport i va deixar oberta la porta a un retorn.

Voluntaris han netejat la ruta del colesterol de Paiporta i reclamen la seua renaturalització

Unes 40 persones han netejat la ruta del colesterol de Paiporta després de la dana de 2024. L'acció ha reclamat renaturalitzar el passeig perquè actue com a refugi climàtic.

València suma quasi 15.000 veïns en un any i arriba a 840.792 residents

València ha guanyat 14.844 habitants en 2025 i ha aconseguit 840.792, segons l'INE. La ciutat es manté com la tercera més poblada i registra un augment del 1,8%.

Turisme i cultura impulsen els preparatius del primer eclipsi solar total en un segle

Les reserves per al 12 d'agost ja es noten en les zones de millor visibilitat i es multipliquen les iniciatives culturals i educatives. L'observació exigirà ubicacions amb horitzó buidat i protecció ocular adequada.

Detingut a Elx un pròfug reclamat per França per delictes sexuals contra menors

La Policia Nacional ha arrestat a Elx a un home de 37 anys buscat per França per delictes sexuals contra menors. Va ser localitzat en acudir a una comissaria per a tràmits i ha passat a l'Audiència Nacional.

Cel nuvolós i pluges a Castelló; màximes sense canvis este diumenge en la Comunitat Valenciana

Domingo amb nuvolositat i pluges a Castelló i altres trams del litoral, sense canvis en les màximes. El dilluns podran donar-se precipitacions fortes en el nord de Castelló i nevades en cotes altes.