‘De la foscor a la llum’, l’exposició de l’Any Sorolla pel centenari de la seua mort

La Generalitat ha programat diferents activitats per celebrar el Any Sorolla, en commemoració del centenari de la mort del pintor valencià. Una de les més importants, és l’exposició ‘De la foscor a la llum’, que reuneix 73 obres de la col·lecció Lladró entre les quals destaquen llenços de Joaquín Sorolla, Juan de Juanes, José de Ribera, Francisco Zurbarán, José Benlliure, o Ignacio Pinazo, entre d’altres.

L’exposició està constituïda per 71 pintures i dos escultures de la col·lecció de la família Lladró que va ser adquirida per la Generalitat el mes de novembre passat i que passaran a formar part posteriorment dels fons del Museu de Belles Arts de València, considerada com la segona pinacoteca d’Espanya. Esta mostra podrà ser visitada de forma gratuïta fins a l’11 de juny, al Palau de les Comunicacions.

Cal destacar que esta col·lecció aporta al San Pío V el seu primer Zurbarán i set obres de Joaquín Sorolla, com la icònica ‘Jo sóc el pa de la vida’ o ‘Labradora valenciana’, que és la imatge de l’exposició. En concret, les peces daten del segle XV fins al XX i, majoritàriament, són obra d’artistes nascuts a la Comunitat Valenciana. 
 
Quant al títol de l’exposició, ‘De la Foscor a la llum’, cal assenyalar el seu doble significat, per una banda, tracta de reflectir l’evolució de la pintura que es mostra i que va des d’obres religioses de l’Edat Mitjana fins a peces de Joaquín Sorolla, caracteritzat pel tractament de la llum. D’altra banda, es fa al·lusió a la decisió de la Generalitat de mostrar a la ciutadania les peces artístiques de la col·lecció Lladró que estaven guardades a caixes, en un magatzem d’art i amb esta exposició ixen a la llum.

Any Sorolla

L’exposició està comissariada per Pablo González Tornel, director del Museu de Belles Arts de València, que a més ha sigut nomenat com a comissionat de l’Any Joaquín Sorolla, a fi de dirigir la programació i el desenvolupament de les accions i activitats commemoratives del centenari.

Així mateix, són comissionades adjuntes, Mª Immaculada Rodríguez Moya, professora de la Universitat Jaume I i doctora en Història de l’Art; Ester Alba Pagan, vicerectora de Cultura i Societat, doctora en Història de l’Art i professora de la Universitat de València; Pilar Tébar Martínez, directora cultural de l’Institut de Cultura Juan Gil-Albert d’Alacant i doctora en Història de l’Art; i Mª Salomé Cuesta Valera, vicerectora d’Art, Ciència, Tecnologia i Societat, doctora en Belles Arts i professora de la Universitat Politècnica de València.

L’exposició ha tingut una gran acollida, cosa que es veu reflectida amb les grans cues que es formen a la portada per a gaudir de les obres.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.

Sis mesos de presó per a un jove per agredir sexualment a una menor a Alacant

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a sis mesos de presó a un jove de 23 anys per agredir sexualment a una menor de 16 anys, parent seua, en la vivenda familiar. La sentència inclou a més orde d'allunyament, llibertat vigilada i inhabilitació per a treballar amb menors.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts els seus plans d’inversió en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca es reunix amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans d'inversió i creixement.