‘De la foscor a la llum’, l’exposició de l’Any Sorolla pel centenari de la seua mort

La Generalitat ha programat diferents activitats per celebrar el Any Sorolla, en commemoració del centenari de la mort del pintor valencià. Una de les més importants, és l’exposició ‘De la foscor a la llum’, que reuneix 73 obres de la col·lecció Lladró entre les quals destaquen llenços de Joaquín Sorolla, Juan de Juanes, José de Ribera, Francisco Zurbarán, José Benlliure, o Ignacio Pinazo, entre d’altres.

L’exposició està constituïda per 71 pintures i dos escultures de la col·lecció de la família Lladró que va ser adquirida per la Generalitat el mes de novembre passat i que passaran a formar part posteriorment dels fons del Museu de Belles Arts de València, considerada com la segona pinacoteca d’Espanya. Esta mostra podrà ser visitada de forma gratuïta fins a l’11 de juny, al Palau de les Comunicacions.

Cal destacar que esta col·lecció aporta al San Pío V el seu primer Zurbarán i set obres de Joaquín Sorolla, com la icònica ‘Jo sóc el pa de la vida’ o ‘Labradora valenciana’, que és la imatge de l’exposició. En concret, les peces daten del segle XV fins al XX i, majoritàriament, són obra d’artistes nascuts a la Comunitat Valenciana. 
 
Quant al títol de l’exposició, ‘De la Foscor a la llum’, cal assenyalar el seu doble significat, per una banda, tracta de reflectir l’evolució de la pintura que es mostra i que va des d’obres religioses de l’Edat Mitjana fins a peces de Joaquín Sorolla, caracteritzat pel tractament de la llum. D’altra banda, es fa al·lusió a la decisió de la Generalitat de mostrar a la ciutadania les peces artístiques de la col·lecció Lladró que estaven guardades a caixes, en un magatzem d’art i amb esta exposició ixen a la llum.

Any Sorolla

L’exposició està comissariada per Pablo González Tornel, director del Museu de Belles Arts de València, que a més ha sigut nomenat com a comissionat de l’Any Joaquín Sorolla, a fi de dirigir la programació i el desenvolupament de les accions i activitats commemoratives del centenari.

Així mateix, són comissionades adjuntes, Mª Immaculada Rodríguez Moya, professora de la Universitat Jaume I i doctora en Història de l’Art; Ester Alba Pagan, vicerectora de Cultura i Societat, doctora en Història de l’Art i professora de la Universitat de València; Pilar Tébar Martínez, directora cultural de l’Institut de Cultura Juan Gil-Albert d’Alacant i doctora en Història de l’Art; i Mª Salomé Cuesta Valera, vicerectora d’Art, Ciència, Tecnologia i Societat, doctora en Belles Arts i professora de la Universitat Politècnica de València.

L’exposició ha tingut una gran acollida, cosa que es veu reflectida amb les grans cues que es formen a la portada per a gaudir de les obres.

Últimes notícies

Ndukwe firma l’empat del Levante al minut 99 davant el Sevilla

El Levante ha salvat un punt al Ciutat de València gràcies a un gol d’Ifeanyi Ndukwe en el minut 99 davant el Sevilla, després d’una frenètica recta final amb dos gols andalusos i dos remuntats pels granotes.

Allegri i Rafa Marín avisen d’un duel molt dur a La Ceràmica entre Villarreal i Nàpols

Massimiliano Allegri i Rafa Marín han remarcat la dificultat del partit de Champions a La Ceràmica davant un Villarreal que arriba en creixement i concedeix poques ocasions. El tècnic i el central del Nàpols demanen ordre, concentració i pocs errors per a traure un bon resultat.

Rescatat en helicòpter un home de 80 anys després de caure en un camí de Vilamarxant

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat en helicòpter un home duns 80 anys que ha caigut en un camí de Vilamarxant i no podia continuar caminant. La víctima, amb una lesió en una cama, ha sigut traslladada a lHospital La Fe de València.

Setembre de 2026, el més càlid a la Comunitat Valenciana des de 1950

Setembre de 2026 ha sigut el mes de setembre més càlid a la Comunitat Valenciana des de, com a mínim, 1950, amb més de 23 graus de mitjana, segons Aemet. També ha sigut el segon setembre més càlid del món i el tercer d’Europa registrat fins ara.

Moleiro confia en el Villarreal per a reaccionar en la Champions contra el Nàpols

Alberto Moleiro ha assegurat que el Villarreal arriba amb confiança i idees clares al duel de Champions contra el Nàpols a Vila-real, marcat pel desig de refer-se de l’última temporada. El migcampista ha avisat que en esta competició no hi ha marge per a la relaxació des del primer partit.

El Vila-real apel·la a la ment i a l’autoestima per al duel clau amb el Nàpols

Iñigo Pérez i Alberto Moleiro han reivindicat la importància de la fortalesa mental, la il·lusió i el bon moment físic per a rebre el Nàpols en un duel de Champions que el Vila-real vol aprofitar per a dissipar dubtes. Tots dos han apel·lat a l’experiència recent i a l’aprenentatge europeu per afrontar el partit amb més ambició.

El PP acusa el PSPV de usar la sanitat privada per atacar el Consell

El PP acusa el PSPV de ignorar els avanços en sanitat a la Comunitat Valenciana i d’usar la sanitat privada per desacreditar el Consell. Els populars defenen que les derivacions a centres privats són una ferramenta legal i ja regulada pel Botànic.

Fira València es consolida com a gran motor del turisme de negocis

Fira València ha reforçat el seu lideratge en el turisme MICE a la Comunitat Valenciana després de l’èxit de 'València Inspira Diseño', que ha reunit més de 54.000 visites professionals i ha generat una injecció econòmica estimada en més de 12 milions d’euros.