Antonio Resines, medalla d’or de les Belles arts: “Puc caminar, que fa tres setmanes no podia”

Els Reis han entregat aquest dimecres a Pamplona les medalles d’or al Mèrit en les Belles arts 2020 a 32 personalitats de l’escena, la música i les arts espanyoles. Entre els premiats, es trobava Antonio Resines (67) en el seu primer acte públic tres mesos després de rebre l’alta per la infecció de covid que li va portar a romandre 48 dies ingresseu, 36 d’ells en l’uci, a l’Hospital Gregorio Marañón de Madrid.


L’actor càntabre s’ha mostrat “molt agraït” amb el guardó, que, segons ha dit, “sap molt bé” després d’haver passat de manera greu la Covid-19, una malaltia que li ha deixat “baldat“.
Després de recollir el premi de mans de la reina Letizia, qui ha baixat de l’escenari per a entregar-li-la, Resines ha manifestat que, després de passar més d’un mes en l’uci per coronavirus, “puc caminar, que fa tres setmanes no podia. Puc caminar fins i tot sense la crossa, quan he vist les escales de la tarima quasi em dona un infart, però han tingut el detall els Reis, el ministre i la presidenta de baixar”, ha exposat.

La Reina Letizia entrega la Medalla d’Or de les Belles Arts a Antonio Resines

En l’acte, presidit pels Reis, una de les majors ovacions dels assistents ha sigut justament per a Resines, qui s’ha acostat a recollir el guardó ajudant-se d’una crossa. “No crec que faça gens de treball fins al cap d’estiu. Aquest premi és molt important, és un premi seriós. Sap molt bé que et donen aquest premi quan estàs una mica fluix”, ha comentat l’actor als mitjans de comunicació.

La resta de Guardonats


En total, s’ha reconegut en aquesta edició a 32 personalitats i institucions. Els guardonats són el músic Pau Donés (a títol pòstum), el compositor alemany Hans Zimmer, la cantant Rosario, l’actriu Emma Suárez, a l’actor Álvaro de Luna (a títol pòstum), el dissenyador Andrés Sardá (a títol pòstum), l’actor Carlos Hipólito, el director d’escena Emilio Sagi, el cineasta  Montxo Armendáriz, l’actriu Adriana Ozores, la col·leccionista Pilar Lladó, la presidenta del Patronat de la Fundació Federico García Lorca, Laura García Lorca, l’actor Antonio Resines, el cineasta Álex de la Iglesia, l’editorial Tirant lo Blanch, els ballarins Sara Baras i Antonio Canales, l’acròbata ‘Tinga Tinga’, el catedràtic d’estètica Simón Marchán, el catedràtic d’Història de l’Art Valeriano Bozal; la restauradora María Dolores Fuster, la ballarina Carmen Werner, la coreògrafa Teresa Nieto, el compositor Gustavo Dudamel o la soprano María Bayo.


També són reconeguts amb aquesta medalla l’artista multidisciplinària Paz Muro; la periodista Marga Sánchez; la Real Maestranza de Cavalleria de Sevilla; l’editorial Marcial Pons; el músic Manolo García; el filòsof Emilio Lledó i el cuiner Quique Dacosta.


Finalment, el rei Felip VI ha sigut l’encarregat de tancar la cerimònia i ha compartit la seua alegria per recuperar el lliurament itinerant de les Medalles d’Or i estar a Pamplona i Navarra, una terra i ciutat que són sinònim d’Història i Cultura, ja que “aquestes traspuen ací en cada racó i són font d’orgull, com a tresor heretat, per a tots els navarresos”.

Ha destacat el valor de la cultura al llarg d’aquests dos anys de pandèmia, convertint-se en “una necessitat i un alleujament” per a moltes persones i per això ha agraït als premiats la seua contribució i inspiració: “Amb les vostres idees i creacions aporteu valor emocional, prestigi i futur; però també a la nostra economia, creant ocupe treball i riquesa“.

Anuncios

Últimes notícies

Les víctimes de la dana critiquen la retirada de reforços en el jutjat de Catarroja

Les principals associacions de víctimes de la dana rebutgen la retirada de quatre dels cinc reforços del Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja i alerten de retards en una causa complexa, mentres la Conselleria de Justícia assegura que es mantindran els recursos necessaris.

L’oposició exigix a Pérez Llorca liderar la negociació per a frenar la vaga indefinida de docents

L'oposició en Les Corts reclama al president de la Generalitat que assumisca la negociació per a evitar la vaga indefinida del professorat i acusa Educació d'unflar el cost de les demandes sindicals, mentres PP i Vox demanen protegir els exàmens de la PAU.

Joan Baldoví s’oferix per a liderar la candidatura de Compromís a la Generalitat

Joan Baldoví expressa la seua predisposició a ser el candidat de Compromís a la Presidència de la Generalitat i remarca que la decisió final correspondrà als òrgans interns de la coalició.

La CHJ reforça amb 3,8 milions el barranc de Poio a Torrent després dels danys de la DANA

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer executa una obra d'emergència de 3,8 milions en set quilòmetres del barranc de Poio a Torrent per a reparar els danys de la DANA i millorar la capacitat hidràulica del llit.

El València, a la cua en rematades a porta i eficàcia golejadora en LaLiga

El València és el segon equip que menys remata a porteria i el quint menys golejador de LaLiga, amb 37 punts en 34 jornades i la permanència encara sense assegurar.

El Llevant frega els 1.000 gols encaixats en Primera Divisió

El Llevant afronta el seu pròxim partit en Primera Divisió a només tres punts d'aconseguir els 1.000 gols en contra, després de 626 partits en la màxima categoria.

L’aeroport de Castelló assegura 11.000 turistes austríacs en xàrter per a 2027 i 2028

L'aeroport de Castelló ha tancat un acord xàrter que preveu l'arribada de 11.000 turistes austríacs en 2027 i 2028, amb estades en hotels de Peníscola i vols en temporada de primavera.

El PP s’unix a PSPV i Compromís i tomba la prioritat nacional de Vox en la Diputació d’Alacant

La Diputació d'Alacant ha rebutjat la moció de Vox sobre prioritat nacional en ajudes socials amb 27 vots en contra i només un a favor, el de la ultradreta. El PP s'ha alineat amb PSPV-PSOE i Compromís després de no prosperar una esmena pròpia.