11.5 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Antonio Resines, medalla d’or de les Belles arts: “Puc caminar, que fa tres setmanes no podia”

Els Reis han entregat aquest dimecres a Pamplona les medalles d’or al Mèrit en les Belles arts 2020 a 32 personalitats de l’escena, la música i les arts espanyoles. Entre els premiats, es trobava Antonio Resines (67) en el seu primer acte públic tres mesos després de rebre l’alta per la infecció de covid que li va portar a romandre 48 dies ingresseu, 36 d’ells en l’uci, a l’Hospital Gregorio Marañón de Madrid.


L’actor càntabre s’ha mostrat “molt agraït” amb el guardó, que, segons ha dit, “sap molt bé” després d’haver passat de manera greu la Covid-19, una malaltia que li ha deixat “baldat“.
Després de recollir el premi de mans de la reina Letizia, qui ha baixat de l’escenari per a entregar-li-la, Resines ha manifestat que, després de passar més d’un mes en l’uci per coronavirus, “puc caminar, que fa tres setmanes no podia. Puc caminar fins i tot sense la crossa, quan he vist les escales de la tarima quasi em dona un infart, però han tingut el detall els Reis, el ministre i la presidenta de baixar”, ha exposat.

La Reina Letizia entrega la Medalla d’Or de les Belles Arts a Antonio Resines

En l’acte, presidit pels Reis, una de les majors ovacions dels assistents ha sigut justament per a Resines, qui s’ha acostat a recollir el guardó ajudant-se d’una crossa. “No crec que faça gens de treball fins al cap d’estiu. Aquest premi és molt important, és un premi seriós. Sap molt bé que et donen aquest premi quan estàs una mica fluix”, ha comentat l’actor als mitjans de comunicació.

La resta de Guardonats


En total, s’ha reconegut en aquesta edició a 32 personalitats i institucions. Els guardonats són el músic Pau Donés (a títol pòstum), el compositor alemany Hans Zimmer, la cantant Rosario, l’actriu Emma Suárez, a l’actor Álvaro de Luna (a títol pòstum), el dissenyador Andrés Sardá (a títol pòstum), l’actor Carlos Hipólito, el director d’escena Emilio Sagi, el cineasta  Montxo Armendáriz, l’actriu Adriana Ozores, la col·leccionista Pilar Lladó, la presidenta del Patronat de la Fundació Federico García Lorca, Laura García Lorca, l’actor Antonio Resines, el cineasta Álex de la Iglesia, l’editorial Tirant lo Blanch, els ballarins Sara Baras i Antonio Canales, l’acròbata ‘Tinga Tinga’, el catedràtic d’estètica Simón Marchán, el catedràtic d’Història de l’Art Valeriano Bozal; la restauradora María Dolores Fuster, la ballarina Carmen Werner, la coreògrafa Teresa Nieto, el compositor Gustavo Dudamel o la soprano María Bayo.


També són reconeguts amb aquesta medalla l’artista multidisciplinària Paz Muro; la periodista Marga Sánchez; la Real Maestranza de Cavalleria de Sevilla; l’editorial Marcial Pons; el músic Manolo García; el filòsof Emilio Lledó i el cuiner Quique Dacosta.


Finalment, el rei Felip VI ha sigut l’encarregat de tancar la cerimònia i ha compartit la seua alegria per recuperar el lliurament itinerant de les Medalles d’Or i estar a Pamplona i Navarra, una terra i ciutat que són sinònim d’Història i Cultura, ja que “aquestes traspuen ací en cada racó i són font d’orgull, com a tresor heretat, per a tots els navarresos”.

Ha destacat el valor de la cultura al llarg d’aquests dos anys de pandèmia, convertint-se en “una necessitat i un alleujament” per a moltes persones i per això ha agraït als premiats la seua contribució i inspiració: “Amb les vostres idees i creacions aporteu valor emocional, prestigi i futur; però també a la nostra economia, creant ocupe treball i riquesa“.

Últimes notícies

Una de cada deu denúncies per abusos sexuals digitals a menors es registra en la Comunitat Valenciana

Més d'una de cada deu denúncies per abusos sexuals digitals a menors es registra en la Comunitat Valenciana. En 2024 va haver-hi 117 casos i el grooming va repuntar.

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.