Antonio Resines, medalla d’or de les Belles arts: «Puc caminar, que fa tres setmanes no podia»

Els Reis han entregat aquest dimecres a Pamplona les medalles d’or al Mèrit en les Belles arts 2020 a 32 personalitats de l’escena, la música i les arts espanyoles. Entre els premiats, es trobava Antonio Resines (67) en el seu primer acte públic tres mesos després de rebre l’alta per la infecció de covid que li va portar a romandre 48 dies ingresseu, 36 d’ells en l’uci, a l’Hospital Gregorio Marañón de Madrid.


L’actor càntabre s’ha mostrat «molt agraït» amb el guardó, que, segons ha dit, «sap molt bé» després d’haver passat de manera greu la Covid-19, una malaltia que li ha deixat «baldat«.
Després de recollir el premi de mans de la reina Letizia, qui ha baixat de l’escenari per a entregar-li-la, Resines ha manifestat que, després de passar més d’un mes en l’uci per coronavirus, «puc caminar, que fa tres setmanes no podia. Puc caminar fins i tot sense la crossa, quan he vist les escales de la tarima quasi em dona un infart, però han tingut el detall els Reis, el ministre i la presidenta de baixar», ha exposat.

La Reina Letizia entrega la Medalla d’Or de les Belles Arts a Antonio Resines

En l’acte, presidit pels Reis, una de les majors ovacions dels assistents ha sigut justament per a Resines, qui s’ha acostat a recollir el guardó ajudant-se d’una crossa. «No crec que faça gens de treball fins al cap d’estiu. Aquest premi és molt important, és un premi seriós. Sap molt bé que et donen aquest premi quan estàs una mica fluix», ha comentat l’actor als mitjans de comunicació.

La resta de Guardonats


En total, s’ha reconegut en aquesta edició a 32 personalitats i institucions. Els guardonats són el músic Pau Donés (a títol pòstum), el compositor alemany Hans Zimmer, la cantant Rosario, l’actriu Emma Suárez, a l’actor Álvaro de Luna (a títol pòstum), el dissenyador Andrés Sardá (a títol pòstum), l’actor Carlos Hipólito, el director d’escena Emilio Sagi, el cineasta  Montxo Armendáriz, l’actriu Adriana Ozores, la col·leccionista Pilar Lladó, la presidenta del Patronat de la Fundació Federico García Lorca, Laura García Lorca, l’actor Antonio Resines, el cineasta Álex de la Iglesia, l’editorial Tirant lo Blanch, els ballarins Sara Baras i Antonio Canales, l’acròbata ‘Tinga Tinga’, el catedràtic d’estètica Simón Marchán, el catedràtic d’Història de l’Art Valeriano Bozal; la restauradora María Dolores Fuster, la ballarina Carmen Werner, la coreògrafa Teresa Nieto, el compositor Gustavo Dudamel o la soprano María Bayo.


També són reconeguts amb aquesta medalla l’artista multidisciplinària Paz Muro; la periodista Marga Sánchez; la Real Maestranza de Cavalleria de Sevilla; l’editorial Marcial Pons; el músic Manolo García; el filòsof Emilio Lledó i el cuiner Quique Dacosta.


Finalment, el rei Felip VI ha sigut l’encarregat de tancar la cerimònia i ha compartit la seua alegria per recuperar el lliurament itinerant de les Medalles d’Or i estar a Pamplona i Navarra, una terra i ciutat que són sinònim d’Història i Cultura, ja que «aquestes traspuen ací en cada racó i són font d’orgull, com a tresor heretat, per a tots els navarresos».

Ha destacat el valor de la cultura al llarg d’aquests dos anys de pandèmia, convertint-se en «una necessitat i un alleujament» per a moltes persones i per això ha agraït als premiats la seua contribució i inspiració: «Amb les vostres idees i creacions aporteu valor emocional, prestigi i futur; però també a la nostra economia, creant ocupe treball i riquesa«.

Últimes notícies

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.