8.7 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Antonio Resines, medalla d’or de les Belles arts: “Puc caminar, que fa tres setmanes no podia”

Els Reis han entregat aquest dimecres a Pamplona les medalles d’or al Mèrit en les Belles arts 2020 a 32 personalitats de l’escena, la música i les arts espanyoles. Entre els premiats, es trobava Antonio Resines (67) en el seu primer acte públic tres mesos després de rebre l’alta per la infecció de covid que li va portar a romandre 48 dies ingresseu, 36 d’ells en l’uci, a l’Hospital Gregorio Marañón de Madrid.


L’actor càntabre s’ha mostrat “molt agraït” amb el guardó, que, segons ha dit, “sap molt bé” després d’haver passat de manera greu la Covid-19, una malaltia que li ha deixat “baldat“.
Després de recollir el premi de mans de la reina Letizia, qui ha baixat de l’escenari per a entregar-li-la, Resines ha manifestat que, després de passar més d’un mes en l’uci per coronavirus, “puc caminar, que fa tres setmanes no podia. Puc caminar fins i tot sense la crossa, quan he vist les escales de la tarima quasi em dona un infart, però han tingut el detall els Reis, el ministre i la presidenta de baixar”, ha exposat.

La Reina Letizia entrega la Medalla d’Or de les Belles Arts a Antonio Resines

En l’acte, presidit pels Reis, una de les majors ovacions dels assistents ha sigut justament per a Resines, qui s’ha acostat a recollir el guardó ajudant-se d’una crossa. “No crec que faça gens de treball fins al cap d’estiu. Aquest premi és molt important, és un premi seriós. Sap molt bé que et donen aquest premi quan estàs una mica fluix”, ha comentat l’actor als mitjans de comunicació.

La resta de Guardonats


En total, s’ha reconegut en aquesta edició a 32 personalitats i institucions. Els guardonats són el músic Pau Donés (a títol pòstum), el compositor alemany Hans Zimmer, la cantant Rosario, l’actriu Emma Suárez, a l’actor Álvaro de Luna (a títol pòstum), el dissenyador Andrés Sardá (a títol pòstum), l’actor Carlos Hipólito, el director d’escena Emilio Sagi, el cineasta  Montxo Armendáriz, l’actriu Adriana Ozores, la col·leccionista Pilar Lladó, la presidenta del Patronat de la Fundació Federico García Lorca, Laura García Lorca, l’actor Antonio Resines, el cineasta Álex de la Iglesia, l’editorial Tirant lo Blanch, els ballarins Sara Baras i Antonio Canales, l’acròbata ‘Tinga Tinga’, el catedràtic d’estètica Simón Marchán, el catedràtic d’Història de l’Art Valeriano Bozal; la restauradora María Dolores Fuster, la ballarina Carmen Werner, la coreògrafa Teresa Nieto, el compositor Gustavo Dudamel o la soprano María Bayo.


També són reconeguts amb aquesta medalla l’artista multidisciplinària Paz Muro; la periodista Marga Sánchez; la Real Maestranza de Cavalleria de Sevilla; l’editorial Marcial Pons; el músic Manolo García; el filòsof Emilio Lledó i el cuiner Quique Dacosta.


Finalment, el rei Felip VI ha sigut l’encarregat de tancar la cerimònia i ha compartit la seua alegria per recuperar el lliurament itinerant de les Medalles d’Or i estar a Pamplona i Navarra, una terra i ciutat que són sinònim d’Història i Cultura, ja que “aquestes traspuen ací en cada racó i són font d’orgull, com a tresor heretat, per a tots els navarresos”.

Ha destacat el valor de la cultura al llarg d’aquests dos anys de pandèmia, convertint-se en “una necessitat i un alleujament” per a moltes persones i per això ha agraït als premiats la seua contribució i inspiració: “Amb les vostres idees i creacions aporteu valor emocional, prestigi i futur; però també a la nostra economia, creant ocupe treball i riquesa“.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Situat Alonso: Ens exigim el màxim, els quasi no valen de res

El tècnic del UCAM Murcia es va mostrar orgullós del nivell oferit davant el Barcelona, però va recalcar que el quasi no prou i que l'equip ha d'aprendre a tancar els finals.

Laprovittola avisa: per a guanyar al UCAM cal fer dobles i triples esforços

El base del Barcelona va subratllar l'exigència per a doblegar al UCAM Murcia en els quarts de final de la Copa del Rei a València i va destacar l'aportació de tot l'equip.

91-85: Kevin Punter reapareix i guia al Barcelona a semifinals davant un UCAM Murcia que va fregar la sorpresa

Kevin Punter va reaparéixer amb 20 punts en 20 minutos i va canviar un partit que el UCAM Murcia tenia encarrilat. El Barcelona va guanyar 91-85 i es mesurarà al Baskonia.

L’Athletic pren impuls amb un 2-1 a l’Elx i un doblet de Guruzeta

L'Athletic ha vençut 2-1 a l'Elx en San Mamés amb dos gols de Guruzeta, el segon de penal en el 89 després de revisió del VAR. És la tercera victòria seguida de l'equip bilbaí i l'Elx seguix sense guanyar en 2026.

Baskonia es fica en semifinals amb un Kurucs recuperat i un Howard decisiu

Baskonia va eliminar a Tenerife en quarts amb un Kurucs clau malgrat el seu esquinç i un esclat final d'Howard. L'equip va destacar el caràcter i el suport de la seua afició

Troben mort a un pacient en una zona en obres d’un hospital de Benidorm quatre dies després de desaparéixer

Un britànic de 54 anys ha sigut trobat sense vida en una zona en obres de l'hospital de Benidorm del qual va desaparéixer quatre dies abans. La investigació policial apunta a una asfíxia accidental després de quedar atrapat en un buit.

Vidorreta lamenta que al Tenerife li va faltar aire per a tancar la remuntada davant Baskonia

El Tenerife va caure en quarts de Copa davant Baskonia després de fregar la remuntada. Vidorreta, Scrubb i Van Beck coincidixen que la reacció no va bastar per detalls.

El PP exigix la dimissió de Marlaska per ‘incompetent’

Carmen Fúnez ha demanat l'eixida de Grande-Marlaska pel cas del DAO i per falta de control en el seu Ministeri. També ha criticat immigració i sanitat.