València amplia l’accés gratuït als museus municipals als menors de 16 anys

L’Ajuntament de València ha aprovat en la Junta de Govern Local una modificació dels preus públics dels museus i monuments municipals que amplia fins als 16 anys l’edat per a visitar de manera gratuïta aquests espais. La mesura, impulsada des de les regidories d’Hisenda i Cultura, també incrementa la tarifa bonificada d’un euro per a tots els estudiants i incorpora la normativa al llenguatge no sexista i inclusiu.

“Hem modificat les taxes d’entrada a museus i espais municipals com, per exemple, els refugis antiaeris de València perquè totes les persones menors de 16 anys puguen accedir de manera gratuïta i perquè, a més, tots els estudiants de la ciutat es puguen veure beneficiats de la tarifa reduïda d’un euro. Amb això el que estem fent en un moment d’inflació és reduir els preus dels espais municipals i garantir que la cultura local siga accessible per a totes les persones i especialment per als més joves i per als estudiants”, ha explicat el regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán.

Per part seua, la regidora de Cultura, Glòria Tello, ha subratllat que “des de l’Ajuntament de València estem molt satisfets de poder anunciar que renovem, un any més, la gratuïtat de tots els museus i monuments municipals de la nostra ciutat. Es tracta d’una aposta decidida que fem per impulsar la cultura a València, per acostar i donar a conéixer el nostre patrimoni a tota la ciutadania i per fer-la més accessible a tots i totes. València està impulsant el sector cultural amb ajudes, amb la compra d’obres d’art i amb la gratuïtat d’entrades en un moment que ha sigut molt dur per a aquest sector”.

Amb la nova redacció aprovada, s’incorporen a la llista d’espais municipals el refugi antiaeri del grup escolar de l’Ajuntament, el refugi antiaeri del carrer Serrans i el refugi antiaeri de Massarrojos”. Igualment, s’amplia el límit de la gratuïtat que anteriorment estava establit en els set anys als 16 anys i s’incorpora també a les persones en risc d’exclusió social que ho acrediten. Finalment, pel que respecta a l’accés bonificat a un euro, se substitueix l’antiga redacció que el limitava als menors de 16 anys per a ampliar-lo a tots aquells alumnes que es troben cursant estudis reglats i l’acrediten.

Últimes notícies

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.