València amplia l’accés gratuït als museus municipals als menors de 16 anys

L’Ajuntament de València ha aprovat en la Junta de Govern Local una modificació dels preus públics dels museus i monuments municipals que amplia fins als 16 anys l’edat per a visitar de manera gratuïta aquests espais. La mesura, impulsada des de les regidories d’Hisenda i Cultura, també incrementa la tarifa bonificada d’un euro per a tots els estudiants i incorpora la normativa al llenguatge no sexista i inclusiu.

“Hem modificat les taxes d’entrada a museus i espais municipals com, per exemple, els refugis antiaeris de València perquè totes les persones menors de 16 anys puguen accedir de manera gratuïta i perquè, a més, tots els estudiants de la ciutat es puguen veure beneficiats de la tarifa reduïda d’un euro. Amb això el que estem fent en un moment d’inflació és reduir els preus dels espais municipals i garantir que la cultura local siga accessible per a totes les persones i especialment per als més joves i per als estudiants”, ha explicat el regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán.

Per part seua, la regidora de Cultura, Glòria Tello, ha subratllat que “des de l’Ajuntament de València estem molt satisfets de poder anunciar que renovem, un any més, la gratuïtat de tots els museus i monuments municipals de la nostra ciutat. Es tracta d’una aposta decidida que fem per impulsar la cultura a València, per acostar i donar a conéixer el nostre patrimoni a tota la ciutadania i per fer-la més accessible a tots i totes. València està impulsant el sector cultural amb ajudes, amb la compra d’obres d’art i amb la gratuïtat d’entrades en un moment que ha sigut molt dur per a aquest sector”.

Amb la nova redacció aprovada, s’incorporen a la llista d’espais municipals el refugi antiaeri del grup escolar de l’Ajuntament, el refugi antiaeri del carrer Serrans i el refugi antiaeri de Massarrojos”. Igualment, s’amplia el límit de la gratuïtat que anteriorment estava establit en els set anys als 16 anys i s’incorpora també a les persones en risc d’exclusió social que ho acrediten. Finalment, pel que respecta a l’accés bonificat a un euro, se substitueix l’antiga redacció que el limitava als menors de 16 anys per a ampliar-lo a tots aquells alumnes que es troben cursant estudis reglats i l’acrediten.

Últimes notícies

Cap de setmana estable i amb pols en suspensió abans d’una forta onada de calor

La Comunitat Valenciana viurà un cap de setmana d’oratge estable, amb pols en suspensió i temperatures sense grans canvis, abans d’una onada de calor a partir de dilluns que deixarà màximes per damunt dels 40 graus i nits tòrrides, segons Aemet.

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.