València amplia l’accés gratuït als museus municipals als menors de 16 anys

L’Ajuntament de València ha aprovat en la Junta de Govern Local una modificació dels preus públics dels museus i monuments municipals que amplia fins als 16 anys l’edat per a visitar de manera gratuïta aquests espais. La mesura, impulsada des de les regidories d’Hisenda i Cultura, també incrementa la tarifa bonificada d’un euro per a tots els estudiants i incorpora la normativa al llenguatge no sexista i inclusiu.

“Hem modificat les taxes d’entrada a museus i espais municipals com, per exemple, els refugis antiaeris de València perquè totes les persones menors de 16 anys puguen accedir de manera gratuïta i perquè, a més, tots els estudiants de la ciutat es puguen veure beneficiats de la tarifa reduïda d’un euro. Amb això el que estem fent en un moment d’inflació és reduir els preus dels espais municipals i garantir que la cultura local siga accessible per a totes les persones i especialment per als més joves i per als estudiants”, ha explicat el regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán.

Per part seua, la regidora de Cultura, Glòria Tello, ha subratllat que “des de l’Ajuntament de València estem molt satisfets de poder anunciar que renovem, un any més, la gratuïtat de tots els museus i monuments municipals de la nostra ciutat. Es tracta d’una aposta decidida que fem per impulsar la cultura a València, per acostar i donar a conéixer el nostre patrimoni a tota la ciutadania i per fer-la més accessible a tots i totes. València està impulsant el sector cultural amb ajudes, amb la compra d’obres d’art i amb la gratuïtat d’entrades en un moment que ha sigut molt dur per a aquest sector”.

Amb la nova redacció aprovada, s’incorporen a la llista d’espais municipals el refugi antiaeri del grup escolar de l’Ajuntament, el refugi antiaeri del carrer Serrans i el refugi antiaeri de Massarrojos”. Igualment, s’amplia el límit de la gratuïtat que anteriorment estava establit en els set anys als 16 anys i s’incorpora també a les persones en risc d’exclusió social que ho acrediten. Finalment, pel que respecta a l’accés bonificat a un euro, se substitueix l’antiga redacció que el limitava als menors de 16 anys per a ampliar-lo a tots aquells alumnes que es troben cursant estudis reglats i l’acrediten.

Últimes notícies

Neal Sako celebra una classificació històrica del València Basket per a la Final Four de l’Eurolliga

Neal Sako destaca el treball de tota la temporada i reconeix que, encara que la Final Four no era l'objectiu inicial, cada victòria va anar alimentant l'ambició del València Basket.

El Roig Arena es rendix al València Basket després d’aconseguir la seua primera Final Four de l’Eurolliga

El València Basket certifica la seua primera classificació per a una Final Four de l'Eurolliga davant el Panathinaikos, amb un Roig Arena ple i bolcat en la celebració.

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.