9.9 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

València amplia l’accés gratuït als museus municipals als menors de 16 anys

L’Ajuntament de València ha aprovat en la Junta de Govern Local una modificació dels preus públics dels museus i monuments municipals que amplia fins als 16 anys l’edat per a visitar de manera gratuïta aquests espais. La mesura, impulsada des de les regidories d’Hisenda i Cultura, també incrementa la tarifa bonificada d’un euro per a tots els estudiants i incorpora la normativa al llenguatge no sexista i inclusiu.

“Hem modificat les taxes d’entrada a museus i espais municipals com, per exemple, els refugis antiaeris de València perquè totes les persones menors de 16 anys puguen accedir de manera gratuïta i perquè, a més, tots els estudiants de la ciutat es puguen veure beneficiats de la tarifa reduïda d’un euro. Amb això el que estem fent en un moment d’inflació és reduir els preus dels espais municipals i garantir que la cultura local siga accessible per a totes les persones i especialment per als més joves i per als estudiants”, ha explicat el regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán.

Per part seua, la regidora de Cultura, Glòria Tello, ha subratllat que “des de l’Ajuntament de València estem molt satisfets de poder anunciar que renovem, un any més, la gratuïtat de tots els museus i monuments municipals de la nostra ciutat. Es tracta d’una aposta decidida que fem per impulsar la cultura a València, per acostar i donar a conéixer el nostre patrimoni a tota la ciutadania i per fer-la més accessible a tots i totes. València està impulsant el sector cultural amb ajudes, amb la compra d’obres d’art i amb la gratuïtat d’entrades en un moment que ha sigut molt dur per a aquest sector”.

Amb la nova redacció aprovada, s’incorporen a la llista d’espais municipals el refugi antiaeri del grup escolar de l’Ajuntament, el refugi antiaeri del carrer Serrans i el refugi antiaeri de Massarrojos”. Igualment, s’amplia el límit de la gratuïtat que anteriorment estava establit en els set anys als 16 anys i s’incorpora també a les persones en risc d’exclusió social que ho acrediten. Finalment, pel que respecta a l’accés bonificat a un euro, se substitueix l’antiga redacció que el limitava als menors de 16 anys per a ampliar-lo a tots aquells alumnes que es troben cursant estudis reglats i l’acrediten.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.