València amplia l’accés gratuït als museus municipals als menors de 16 anys

L’Ajuntament de València ha aprovat en la Junta de Govern Local una modificació dels preus públics dels museus i monuments municipals que amplia fins als 16 anys l’edat per a visitar de manera gratuïta aquests espais. La mesura, impulsada des de les regidories d’Hisenda i Cultura, també incrementa la tarifa bonificada d’un euro per a tots els estudiants i incorpora la normativa al llenguatge no sexista i inclusiu.

“Hem modificat les taxes d’entrada a museus i espais municipals com, per exemple, els refugis antiaeris de València perquè totes les persones menors de 16 anys puguen accedir de manera gratuïta i perquè, a més, tots els estudiants de la ciutat es puguen veure beneficiats de la tarifa reduïda d’un euro. Amb això el que estem fent en un moment d’inflació és reduir els preus dels espais municipals i garantir que la cultura local siga accessible per a totes les persones i especialment per als més joves i per als estudiants”, ha explicat el regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán.

Per part seua, la regidora de Cultura, Glòria Tello, ha subratllat que “des de l’Ajuntament de València estem molt satisfets de poder anunciar que renovem, un any més, la gratuïtat de tots els museus i monuments municipals de la nostra ciutat. Es tracta d’una aposta decidida que fem per impulsar la cultura a València, per acostar i donar a conéixer el nostre patrimoni a tota la ciutadania i per fer-la més accessible a tots i totes. València està impulsant el sector cultural amb ajudes, amb la compra d’obres d’art i amb la gratuïtat d’entrades en un moment que ha sigut molt dur per a aquest sector”.

Amb la nova redacció aprovada, s’incorporen a la llista d’espais municipals el refugi antiaeri del grup escolar de l’Ajuntament, el refugi antiaeri del carrer Serrans i el refugi antiaeri de Massarrojos”. Igualment, s’amplia el límit de la gratuïtat que anteriorment estava establit en els set anys als 16 anys i s’incorpora també a les persones en risc d’exclusió social que ho acrediten. Finalment, pel que respecta a l’accés bonificat a un euro, se substitueix l’antiga redacció que el limitava als menors de 16 anys per a ampliar-lo a tots aquells alumnes que es troben cursant estudis reglats i l’acrediten.

Últimes notícies

Vila-real i Atlètic es juguen la tercera plaça en La Ceràmica amb comiats històrics

Vila-real i Atlètic tanquen LaLiga en La Ceràmica amb la tercera plaça en joc i els comiats de Marcelino, Parell i Griezmann com a gran al·licient.

Investiguen a un sospitós per estafar a un veí d’Alacant amb la venda d’un mòbil d’alta gamma

La Guàrdia Civil ha identificat a un veí d'Albacete com a presumpte autor d'una estafa a un veí d'Alacant mitjançant la venda fraudulenta d'un mòbil d'alta gamma en una plataforma de segona mà.

Detingudes tres persones a Elda amb un quilo de cocaïna i 35 grams d’heroïna

La Policia Nacional arresta a Elda a tres persones en dos intervencions distintes, en les quals incauta prop d'un quilo de cocaïna i més de 35 grams d'heroïna.

La Nova Muixeranga d’Algemesí dona més de 3.000 euros a les víctimes de la dana

La Nova Muixeranga d’Algemesí ha entregat 3.331,54 euros a la Associació Víctimes Mortals DANA 29 d’Octubre en un acte d'homenatge i memòria a les víctimes de la dana.

Les obres de l’edifici incendiat de Campanar encaren la seua recta final després de completar l’estructura

Les reparacions estructurals de l'edifici de Campanar ja han conclòs i les vivendes comencen a prendre forma, amb la previsió que les obres acaben a la fi de 2026 i els veïns puguen tornar de manera progressiva.

El PP acusa el PSOE de viure de la corrupció i els pactes amb independentistes

El secretari general del PPCV, Carlos Gil, assegura que el PSOE només oferix un projecte basat en la corrupció i en pactes amb forces que volen trencar Espanya, i vincula a Diana Morant amb diversos casos sota sospita.

Morant crida a recompondre la majoria social que sustenta el projecte de Sánchez

Diana Morant defén que el Govern de Pedro Sánchez seguix recolzat per una majoria social i parlamentària i sosté que la dreta no oferix una alternativa política clara.

Un cigarret provoca l’incendi a l’hospital de Torrevieja i deixa dos ferits

L'incendi a l'hospital de Torrevieja es va originar quan un pacient va encendre un cigarret al costat d'una bombona d'oxigen, la qual cosa va causar una explosió, dos ferits i el desallotjament parcial del centre.