Denegada la celebració del ‘Torico’ de Chiva pel retard en el lliurament de la documentació

La Generalitat ha denegat l’autorització per a celebrar els festejos del ‘Torico’ de Chiva (València) els dies 17, 18 i 19 d’agost degut a un retard en el lliurament de la documentació, segons ha anunciat l’Ajuntament, que ha obert una investigació per a “depurar responsabilitats” per este error.

Segons assenyala el consistori en un comunicat, la presentació de l’expedient remés a Conselleria fora de termini “justifica la negativa de la Conselleria a aprovar la celebració dels festejos en els quals el bou recórrega els carrers del municipi”.

“Esta situació, absolutament fora del corrent, s’inicia amb el retard en el lliurament de la documentació necessària per a tancar l’expedient, al qual succeïx un suposat error en el càlcul dels terminis de presentació per part dels tècnics municipals responsables de la gestió de la documentació, motiu que ocasiona la presentació fora de termini de la documentació necessària”, expliquen.

A causa d’esta situació, la corporació, “davant la gravetat i el perjuí generat per esta situació ha obert una investigació que permeta aclarir la situació i depurar responsabilitats sobre els succeït fins a les últimes conseqüències”.

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.