Denegada la celebració del ‘Torico’ de Chiva pel retard en el lliurament de la documentació

La Generalitat ha denegat l’autorització per a celebrar els festejos del ‘Torico’ de Chiva (València) els dies 17, 18 i 19 d’agost degut a un retard en el lliurament de la documentació, segons ha anunciat l’Ajuntament, que ha obert una investigació per a “depurar responsabilitats” per este error.

Segons assenyala el consistori en un comunicat, la presentació de l’expedient remés a Conselleria fora de termini “justifica la negativa de la Conselleria a aprovar la celebració dels festejos en els quals el bou recórrega els carrers del municipi”.

“Esta situació, absolutament fora del corrent, s’inicia amb el retard en el lliurament de la documentació necessària per a tancar l’expedient, al qual succeïx un suposat error en el càlcul dels terminis de presentació per part dels tècnics municipals responsables de la gestió de la documentació, motiu que ocasiona la presentació fora de termini de la documentació necessària”, expliquen.

A causa d’esta situació, la corporació, “davant la gravetat i el perjuí generat per esta situació ha obert una investigació que permeta aclarir la situació i depurar responsabilitats sobre els succeït fins a les últimes conseqüències”.

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU