Johnny Depp guanya el judici a Amber Heard per difamació

Un jurat popular ha conclòs aquest dimecres que Amber Heard va difamar a Johnny Depp en un article del Washington Post on es descrivia com a víctima dels seus maltractaments. El veredicte s’ha debatut durant tres dies, sent necessària una pròrroga perquè els set membres no van arribar el dimarts a una conclusió unànime després de nou hores de deliberacions. També han establit una compensació econòmica per a tots dos.

Heard haurà de pagar 15 milions a l’actor (10 per indemnització compensatòria i 5 per punitiva) i aquest últim, 2 milions a l’actriu, els 2 per indemnització compensatòria i zero per punitiva.

El jurat va considerar que l’article en qüestió, publicat en 2018, es referia a Depp i que les seues afirmacions eren «falses», «dissenyat» per ella per a fer mal a la seua exparella, amb qui va estar casada poc menys d’un any i mig. El jurat, compost per cinc homes i dos dones, va començar a deliberar el divendres i no va aconseguir un veredicte fins al dimecres després de més de 14 hores, reunits al llarg de tres dies.

El jurat ha assenyalat que tres frases incloses en l’article i sotmeses a judici eren difamatòries contra Johnny Depp. Per part seua, el tribunal ha trobat que va haver-hi difamació cap a ella en una part d’un comunicat de l’advocat de Depp, en el qual li defensava de les acusacions de maltractaments.

Heard ha sigut present durant la lectura del veredicte. No vaig agafar el seu exmarit, que va ser vist la nit anterior en un local a Londres al costat de l’ex model Kate Moss.

Durant sis setmanes, el tribunal ha escoltat 122 hores i 30 minuts de testimoniatges –el jutge va donar 61 hores i 15 minuts a cada part per a declarar–. El litigi va començar l’11 d’abril de 2022 en l’estat de Virgínia. El jurat no ha usat les paraules “culpable” o “innocent” perquè no es tractava d’un cas penal, sinó de dirimir si algun dels actors (o els dos) van atacar l’honor de l’altre.

Heard l’havia acusat d’atacar-la en nombroses ocasions durant la seua relació per estar de manera constant sota la influència de l’alcohol i les drogues, des de punyades -un d’ells diu que li va trencar el nas- fins a arrossegar-la pel sòl tirant-li del pèl o tractar d’escanyar-la amb una camisa, arribant a posar en perill la seua vida, segons la intèrpret. Era, diu, «un monstre«.

Era ella la que li va magolar la cara diverses vegades, arribant fins i tot a apagar-li un cigarret en la cara. Les quantioses bregues entre tots dos «podien començar amb una galtada, amb una espenta, tirant-me el comandament de la televisió al capdavant, llançant-me un got de vi a la cara«, explicava l’actor en el seu segon dia de testimoniatge, compartint que la seua exdona va arribar fins i tot a fer-li un tall en un dit amb una botella de vodka durant un viatge a Austràlia.

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU