Johnny Depp guanya el judici a Amber Heard per difamació

Un jurat popular ha conclòs aquest dimecres que Amber Heard va difamar a Johnny Depp en un article del Washington Post on es descrivia com a víctima dels seus maltractaments. El veredicte s’ha debatut durant tres dies, sent necessària una pròrroga perquè els set membres no van arribar el dimarts a una conclusió unànime després de nou hores de deliberacions. També han establit una compensació econòmica per a tots dos.

Heard haurà de pagar 15 milions a l’actor (10 per indemnització compensatòria i 5 per punitiva) i aquest últim, 2 milions a l’actriu, els 2 per indemnització compensatòria i zero per punitiva.

El jurat va considerar que l’article en qüestió, publicat en 2018, es referia a Depp i que les seues afirmacions eren «falses», «dissenyat» per ella per a fer mal a la seua exparella, amb qui va estar casada poc menys d’un any i mig. El jurat, compost per cinc homes i dos dones, va començar a deliberar el divendres i no va aconseguir un veredicte fins al dimecres després de més de 14 hores, reunits al llarg de tres dies.

El jurat ha assenyalat que tres frases incloses en l’article i sotmeses a judici eren difamatòries contra Johnny Depp. Per part seua, el tribunal ha trobat que va haver-hi difamació cap a ella en una part d’un comunicat de l’advocat de Depp, en el qual li defensava de les acusacions de maltractaments.

Heard ha sigut present durant la lectura del veredicte. No vaig agafar el seu exmarit, que va ser vist la nit anterior en un local a Londres al costat de l’ex model Kate Moss.

Durant sis setmanes, el tribunal ha escoltat 122 hores i 30 minuts de testimoniatges –el jutge va donar 61 hores i 15 minuts a cada part per a declarar–. El litigi va començar l’11 d’abril de 2022 en l’estat de Virgínia. El jurat no ha usat les paraules “culpable” o “innocent” perquè no es tractava d’un cas penal, sinó de dirimir si algun dels actors (o els dos) van atacar l’honor de l’altre.

Heard l’havia acusat d’atacar-la en nombroses ocasions durant la seua relació per estar de manera constant sota la influència de l’alcohol i les drogues, des de punyades -un d’ells diu que li va trencar el nas- fins a arrossegar-la pel sòl tirant-li del pèl o tractar d’escanyar-la amb una camisa, arribant a posar en perill la seua vida, segons la intèrpret. Era, diu, «un monstre«.

Era ella la que li va magolar la cara diverses vegades, arribant fins i tot a apagar-li un cigarret en la cara. Les quantioses bregues entre tots dos «podien començar amb una galtada, amb una espenta, tirant-me el comandament de la televisió al capdavant, llançant-me un got de vi a la cara«, explicava l’actor en el seu segon dia de testimoniatge, compartint que la seua exdona va arribar fins i tot a fer-li un tall en un dit amb una botella de vodka durant un viatge a Austràlia.

Últimes notícies

Dos anys de presó per agredir sexualment una dona coneguda en una aplicació de cites

Un home de 43 anys ha sigut condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment una dona que havia conegut en una aplicació de contactes. La pena ha quedat en suspens durant dos anys i inclou una indemnització de 8.000 euros i cinc anys d’allunyament i llibertat vigilada.

Extingit l’incendi forestal de Beniarbeig, a la vora del riu Girona

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat a Beniarbeig, a la Marina Alta, a les 22.18 hores de dijous.

Desmantellades sis fàbriques il·legals de tabac amb més de 20 milions de cigarrets

La Guàrdia Civil ha detingut 50 persones i ha desmantellat sis fàbriques clandestines de tabac en una macrooperació internacional amb seu en diverses províncies, entre elles Alacant, amb més de 20 milions de cigarrets i 38,4 tones de tabac intervinguts.

Aemet activa l’avís groc per fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló i València

Aemet ha activat per a este divendres un avís groc per pluges de fins a 20 litres en una hora i tempestes fortes a l’interior sud de Castelló i nord de València, mentre persisteixen les altes temperatures a l’interior d’Alacant.

Aemet activa l’avís groc per fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló i València

Aemet ha activat per a este divendres, de 15 a 22 hores, l’avís groc per pluges intenses i tempestes a l’interior sud de Castelló i nord de València, i manté avisos per calor en punts de les tres províncies.

Els WhatsApp entre Mazón i Catalá revelen que ja parlaven de “desenes de morts” a les 23.27 hores de la dana

Els missatges de WhatsApp aportats al jutjat mostren que Carlos Mazón va advertir María José Catalá a les 23.27 hores del 29 d’octubre de 2024 que hi havia “desenes de morts” per la dana, i revelen també dubtes interns sobre protocols i gestió municipal de l’emergència.

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.