Johnny Depp guanya el judici a Amber Heard per difamació

Un jurat popular ha conclòs aquest dimecres que Amber Heard va difamar a Johnny Depp en un article del Washington Post on es descrivia com a víctima dels seus maltractaments. El veredicte s’ha debatut durant tres dies, sent necessària una pròrroga perquè els set membres no van arribar el dimarts a una conclusió unànime després de nou hores de deliberacions. També han establit una compensació econòmica per a tots dos.

Heard haurà de pagar 15 milions a l’actor (10 per indemnització compensatòria i 5 per punitiva) i aquest últim, 2 milions a l’actriu, els 2 per indemnització compensatòria i zero per punitiva.

El jurat va considerar que l’article en qüestió, publicat en 2018, es referia a Depp i que les seues afirmacions eren «falses», «dissenyat» per ella per a fer mal a la seua exparella, amb qui va estar casada poc menys d’un any i mig. El jurat, compost per cinc homes i dos dones, va començar a deliberar el divendres i no va aconseguir un veredicte fins al dimecres després de més de 14 hores, reunits al llarg de tres dies.

El jurat ha assenyalat que tres frases incloses en l’article i sotmeses a judici eren difamatòries contra Johnny Depp. Per part seua, el tribunal ha trobat que va haver-hi difamació cap a ella en una part d’un comunicat de l’advocat de Depp, en el qual li defensava de les acusacions de maltractaments.

Heard ha sigut present durant la lectura del veredicte. No vaig agafar el seu exmarit, que va ser vist la nit anterior en un local a Londres al costat de l’ex model Kate Moss.

Durant sis setmanes, el tribunal ha escoltat 122 hores i 30 minuts de testimoniatges –el jutge va donar 61 hores i 15 minuts a cada part per a declarar–. El litigi va començar l’11 d’abril de 2022 en l’estat de Virgínia. El jurat no ha usat les paraules “culpable” o “innocent” perquè no es tractava d’un cas penal, sinó de dirimir si algun dels actors (o els dos) van atacar l’honor de l’altre.

Heard l’havia acusat d’atacar-la en nombroses ocasions durant la seua relació per estar de manera constant sota la influència de l’alcohol i les drogues, des de punyades -un d’ells diu que li va trencar el nas- fins a arrossegar-la pel sòl tirant-li del pèl o tractar d’escanyar-la amb una camisa, arribant a posar en perill la seua vida, segons la intèrpret. Era, diu, «un monstre«.

Era ella la que li va magolar la cara diverses vegades, arribant fins i tot a apagar-li un cigarret en la cara. Les quantioses bregues entre tots dos «podien començar amb una galtada, amb una espenta, tirant-me el comandament de la televisió al capdavant, llançant-me un got de vi a la cara«, explicava l’actor en el seu segon dia de testimoniatge, compartint que la seua exdona va arribar fins i tot a fer-li un tall en un dit amb una botella de vodka durant un viatge a Austràlia.

Últimes notícies

Xavi Albert fixa el repte de connectar amb La Fonteta sense rebaixar les expectatives

El nou entrenador del Valencia Basket, Xavi Albert, vol que lafició es veja reflectida en el joc i els valors de lequip, sense caure en comparacions amb la temporada anterior però tampoc rebaixar les expectatives.

Diversos pobles valencians ja passen dels 40 graus a migdia

Les comarques de València i Alacant han superat ja els 40 graus a migdia i tenen activat l’avís roig per màximes que podrien arribar als 44 graus.

Detingut a València per gravar i assetjar set menors, entre elles la seua fillastra

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 51 anys acusat de gravar i assetjar huit dones, set d’elles menors, inclosa la seua fillastra. Ha quedat en llibertat amb una ordre d’allunyament mentres es revisa el material intervingut.

Presó de 17 anys per agredir sexualment dues xiquetes amb qui convivia a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat a 17 anys i mig de presó un home per agredir sexualment dues germanes menors amb qui va conviure entre setembre i novembre de 2024. A més de la pena de presó, se li imposen indemnitzacions, prohibicions d’acostament i inhabilitació per a treballar amb menors.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges i tronades dijous a València i Alacant

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 i tronades en l’interior d’Alacant i el sud de València, amb avisos grocs per pluja i calor en la resta de la Comunitat Valenciana.

València tanca l’accés a la Devesa i extrema les mesures davant l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha tancat l’accés a la Devesa de El Saler fins divendres, ha activat canons d’aigua i ha reforçat la vigilància per l’alerta roja per calor i l’elevat risc d’incendis forestals.

Més de 10 milions en pèrdues agràries per la pedra a Utiel-Requena i comarques veïnes

La Unió Llauradora calcula més de 10 milions d'euros en danys directes sobre 10.000 hectàrees de cultius a Utiel-Requena, la Vall d'Albaida i l'Alt Palància pels temporals entre el 10 i el 15 d'agost.

Cartells de Lawerta per a homenatjar l’últim Mestalla en cada partit del València

El València CF ha llançat la campanya ‘Mestalla ès Etern’, amb cartells del dissenyador Lawerta per a cada partit de LALIGA i Copa del Rei a l’estadi, en la que podria ser l’última temporada al Camp de Mestalla.