Johnny Depp guanya el judici a Amber Heard per difamació

Un jurat popular ha conclòs aquest dimecres que Amber Heard va difamar a Johnny Depp en un article del Washington Post on es descrivia com a víctima dels seus maltractaments. El veredicte s’ha debatut durant tres dies, sent necessària una pròrroga perquè els set membres no van arribar el dimarts a una conclusió unànime després de nou hores de deliberacions. També han establit una compensació econòmica per a tots dos.

Heard haurà de pagar 15 milions a l’actor (10 per indemnització compensatòria i 5 per punitiva) i aquest últim, 2 milions a l’actriu, els 2 per indemnització compensatòria i zero per punitiva.

El jurat va considerar que l’article en qüestió, publicat en 2018, es referia a Depp i que les seues afirmacions eren «falses», «dissenyat» per ella per a fer mal a la seua exparella, amb qui va estar casada poc menys d’un any i mig. El jurat, compost per cinc homes i dos dones, va començar a deliberar el divendres i no va aconseguir un veredicte fins al dimecres després de més de 14 hores, reunits al llarg de tres dies.

El jurat ha assenyalat que tres frases incloses en l’article i sotmeses a judici eren difamatòries contra Johnny Depp. Per part seua, el tribunal ha trobat que va haver-hi difamació cap a ella en una part d’un comunicat de l’advocat de Depp, en el qual li defensava de les acusacions de maltractaments.

Heard ha sigut present durant la lectura del veredicte. No vaig agafar el seu exmarit, que va ser vist la nit anterior en un local a Londres al costat de l’ex model Kate Moss.

Durant sis setmanes, el tribunal ha escoltat 122 hores i 30 minuts de testimoniatges –el jutge va donar 61 hores i 15 minuts a cada part per a declarar–. El litigi va començar l’11 d’abril de 2022 en l’estat de Virgínia. El jurat no ha usat les paraules “culpable” o “innocent” perquè no es tractava d’un cas penal, sinó de dirimir si algun dels actors (o els dos) van atacar l’honor de l’altre.

Heard l’havia acusat d’atacar-la en nombroses ocasions durant la seua relació per estar de manera constant sota la influència de l’alcohol i les drogues, des de punyades -un d’ells diu que li va trencar el nas- fins a arrossegar-la pel sòl tirant-li del pèl o tractar d’escanyar-la amb una camisa, arribant a posar en perill la seua vida, segons la intèrpret. Era, diu, «un monstre«.

Era ella la que li va magolar la cara diverses vegades, arribant fins i tot a apagar-li un cigarret en la cara. Les quantioses bregues entre tots dos «podien començar amb una galtada, amb una espenta, tirant-me el comandament de la televisió al capdavant, llançant-me un got de vi a la cara«, explicava l’actor en el seu segon dia de testimoniatge, compartint que la seua exdona va arribar fins i tot a fer-li un tall en un dit amb una botella de vodka durant un viatge a Austràlia.

Últimes notícies

Corberán retreu a Rodri els comentaris sobre el nivell del València

Carlos Corberán ha qualificat de paraules desafortunades els comentaris de Rodri Hernández sobre el nivell del València, encara que dona per bones les disculpes del jugador del Barcelona.

L’Eldense celebra 70 anys del seu debut en Segona mirant a l’entrada de Messi

L’Eldense commemora set dècades del seu primer partit en Segona Divisió mentre espera que es tanque la venda del club a Leo Messi, en plena nova etapa daurada a LaLiga Hypermotion.

Dos veïns d’Alacant rebran 12.000 euros per les molèsties d’una discoteca

El Tribunal de Instancia d’Alacant ha condemnat l’Ajuntament a pagar 12.000 euros per danys morals a dos veïns afectats durant anys pel soroll d’una discoteca situada en el soterrani del seu edifici.

Corberán es reforça abans de visitar el Sevilla: Estic sencer, amb forces i il·lusió

Carlos Corberán assegura que es troba sencer, amb forces, il·lusió i ganes per a revertir la mala arrancada del València CF abans de visitar el Sevilla, després d’haver sumat només un punt en quatre jornades.

Arresten un home per incendiar una vivenda a Vall d’Alba

La Guàrdia Civil ha detingut a Vall d'Alba un home de 49 anys acusat d'entrar en una vivenda i provocar un incendi, que va obligar a desallotjar alguns veïns però no va causar ferits.

Xest concentra este cap de setmana 150 pilots en la recta final de l’ESBK

El Circuit Ricardo Tormo rep este cap de setmana 150 pilots per a disputar la sisena prova del Campionat d'Espanya de Superbike.

Xefs de 14 països es jugaran diumenge a Sueca el títol de millor paella del món

Sueca reunirà este diumenge al Passeig de l'Estació 40 xefs de 14 països i cinc continents per a competir pel títol de millor paella del món en la 65a edició del Concurs Internacional de Paella Valenciana.

L’oferta final de Ford Almussafes: pujada salarial lligada a l’IPC i gratificació de 1.000 euros anuals

La direcció de Ford Almussafes ha plantejat una oferta final per al període 2027-2030 amb salaris lligats a l’IPC real, una gratificació anual de 1.000 euros i fins a huit dissabtes obligatoris si la producció ho exigix.