20.7 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Johnny Depp guanya el judici a Amber Heard per difamació

Un jurat popular ha conclòs aquest dimecres que Amber Heard va difamar a Johnny Depp en un article del Washington Post on es descrivia com a víctima dels seus maltractaments. El veredicte s’ha debatut durant tres dies, sent necessària una pròrroga perquè els set membres no van arribar el dimarts a una conclusió unànime després de nou hores de deliberacions. També han establit una compensació econòmica per a tots dos.

Heard haurà de pagar 15 milions a l’actor (10 per indemnització compensatòria i 5 per punitiva) i aquest últim, 2 milions a l’actriu, els 2 per indemnització compensatòria i zero per punitiva.

El jurat va considerar que l’article en qüestió, publicat en 2018, es referia a Depp i que les seues afirmacions eren “falses”, “dissenyat” per ella per a fer mal a la seua exparella, amb qui va estar casada poc menys d’un any i mig. El jurat, compost per cinc homes i dos dones, va començar a deliberar el divendres i no va aconseguir un veredicte fins al dimecres després de més de 14 hores, reunits al llarg de tres dies.

El jurat ha assenyalat que tres frases incloses en l’article i sotmeses a judici eren difamatòries contra Johnny Depp. Per part seua, el tribunal ha trobat que va haver-hi difamació cap a ella en una part d’un comunicat de l’advocat de Depp, en el qual li defensava de les acusacions de maltractaments.

Heard ha sigut present durant la lectura del veredicte. No vaig agafar el seu exmarit, que va ser vist la nit anterior en un local a Londres al costat de l’ex model Kate Moss.

Durant sis setmanes, el tribunal ha escoltat 122 hores i 30 minuts de testimoniatges –el jutge va donar 61 hores i 15 minuts a cada part per a declarar–. El litigi va començar l’11 d’abril de 2022 en l’estat de Virgínia. El jurat no ha usat les paraules “culpable” o “innocent” perquè no es tractava d’un cas penal, sinó de dirimir si algun dels actors (o els dos) van atacar l’honor de l’altre.

Heard l’havia acusat d’atacar-la en nombroses ocasions durant la seua relació per estar de manera constant sota la influència de l’alcohol i les drogues, des de punyades -un d’ells diu que li va trencar el nas- fins a arrossegar-la pel sòl tirant-li del pèl o tractar d’escanyar-la amb una camisa, arribant a posar en perill la seua vida, segons la intèrpret. Era, diu, “un monstre“.

Era ella la que li va magolar la cara diverses vegades, arribant fins i tot a apagar-li un cigarret en la cara. Les quantioses bregues entre tots dos “podien començar amb una galtada, amb una espenta, tirant-me el comandament de la televisió al capdavant, llançant-me un got de vi a la cara“, explicava l’actor en el seu segon dia de testimoniatge, compartint que la seua exdona va arribar fins i tot a fer-li un tall en un dit amb una botella de vodka durant un viatge a Austràlia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València guarda un minut de silenci per l’últim assassinat masclista

L'Ajuntament de València ha guardat un minut de silenci a les 12 en repulsa per l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys a Benicàssim. El crim, comés per la seua exparella de 70 anys, la convertix en la sèptima víctima mortal de 2026.

Pérez Llorca assegura que la Generalitat controla l’adjudicació de vivendes públiques després del cas d’Alacant

Pérez Llorca ha defés que la Generalitat controla i intensifica la inspecció en l'adjudicació de vivendes protegides després del cas d'Alacant. Ha demanat tranquil·litat i ha reivindicat els avanços del Pla Viu.

Pérez Llorca demana unitat i comprensió davant la violència de gènere

El president ha reclamat unitat i comprensió per a combatre la violència de gènere i ha evitat entrar en dogmes ideològics, després del crim masclista de Benicàssim.

Avís groc el dimecres per ratxes de 80 km/h a l’interior d’Alacant i València

Aemet ha establit per a la vesprada del dimecres l'avís groc a l'interior d'Alacant i València per ratxes de fins a 80 km/h. També hi haurà avís per fenòmens costaners en el litoral sud de Castelló i en el nord de València amb vent de 50-60 km/h.

La plantilla de Aemet a València exigix millors retribucions i reforços

Treballadors i sindicats han exigit en una concentració millores salarials, més ocupació pública i una negociació real, davant vacants i sobrecàrrega de torns.

Dos adjudicataris renuncien a les vivendes públiques investigades a Alacant

Dos dels 140 adjudicataris de VPP a la Platja de Sant Joan han renunciat. L'alcalde demana que els qui van rebre una vivenda de manera il·legítima la retornen.

El Suprem fixa que cridar a un immigrant ‘negre de merda’ és delicte d’odi

El Tribunal Suprem ha confirmat una condemna per dir 'negre de merda' i 'mico' a l'amo d'un bar a València i establix que eixos insults constituïxen delicte d'odi. La resolució manté presó, multa i inhabilitació i reforça que atacar per raça o nacionalitat és penalment rellevant.

València acull una Copa del Rei oberta en un Roig Arena imponent

El torneig arranca el dijous amb un quadre exigent, el retorn de Baskonia, Ricky Rubio i Xavi Pascual, i un ambient de ple en el nou Roig Arena.