La Guàrdia Civil ha **detingut** a tres individus i ha investigat una quarta persona implicades en un entramat criminal dedicat a **l’estafa** de la compravenda de vehicles importats des d’Alemanya i Bèlgica. La investigació, que ha estat portada a terme per l’Àrea d’Investigació de Santa Pola i la Unitat Orgànica de Policia Judicial de Madrid (EDITE), s’inicià el 11 de setembre de 2024, a partir de diverses denúncies d’**afectats** d’arreu del país, totes relacionades amb una empresa que operava a través de dues pàgines web i plataformes de compravenda online.
La tècnica utilitzada per esta organització consistia en captar l’interès dels compradors, fer-los signar un contracte i demanar una transferència econòmica com a reserva. Posteriorment, l’empresa sol·licitava noves quantitats al·legant suposats **problemes** logístics, sense arribar a lliurar els vehicles.
Per donar una imatge de legalitat, el suposat gerent enregistrava vídeos des de l’estranger mostrant els vehicles, generant confiança en les víctimes. No obstant això, la investigació va descobrir que les ubicacions indicades en els contractes eren falses, incloent domicilis sense activitat comercial real en localitats com Santa Pola i Elx.
Els agents, durant les operacions ‘Dasrobimport’ i ‘Babaros’, van determinar que el **perjudici econòmic** superava els 200.000 euros, amb almenys **10 víctimes** identificades a diverses províncies, i no es descarta que apareguin nous afectats.
Finalment, el 11 de març, la Guàrdia Civil va detindre un home de 27 anys a **Asp**, una dona de 37 anys a **Torrellano**, i un altre home de 39 anys a __la província de Tarragona__. A més, es va investigar a una dona de 30 anys a **Vendrell**, Tarragona.
Durant esta operació, es va dur a terme un registre juíal en **El Papiolet** (Tarragona) i dues inspeccions en tallers d’**Elx**, resultant en la intervenció de **7 vehicles**: tres a Tarragona, tres a Alacant i un a la província de **Pontevedra**.
Els detinguts, que no tenien antecedents i als quals se’ls imputen delictes d’**estafa**, falsedat documental, **blanqueig de capitals** i associació il·lícita, han quedat en llibertat amb mesures cautelars a l’espera de la seua comparença davant la justícia.