Detinguts per arrancar els lòbuls a una octogenària i altres robatoris amb ganivets a València

València, 12 abr (EFE).- La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens per huit delictes amb violència i intimidació comesos amb ganivets de grans dimensions en diverses localitats de la província de València, en un dels quals van arrancar les arracades a una octogenària i li van sostraure 2.000 euros.

Els detinguts actuaven durant el capvespre i la nit, i utilitzaven ganivets de grans dimensions per a intimidar les víctimes, emprant violència física si ho consideraven convenient, segons ha informat la Guàrdia Civil.

La investigació es va iniciar després d’un robatori en l’interior d’un domicili de Xera el passat 19 d’octubre, on residia un matrimoni d’octogenaris que va ser agredit per dos hòmens. A la dona li van arrancar les arracades, causant-li esquinços en els dos lòbuls, i els van sostraure 2.000 euros en metàl·lic.

Uns dies després es va produir un altre robatori amb violència i intimidació a Requena. En este cas, mentre una dona es trobava dins del seu vehicle, li van sostraure el cotxe, que va aparéixer dies després a Benaguasil.

Arran d’este últim robatori, es van obtindre imatges de les càmeres de seguretat de locals pròxims on es trobava el vehicle i es va observar els autors, la descripció dels quals coincidia amb la facilitada per les víctimes del robatori de Xera.

Posteriorment, al mes de desembre, es va produir un altre robatori amb violència de característiques similars en un bar de Setaigües per part de dos hòmens.

Una vegada revisades les imatges de seguretat, es va comprovar que eren les mateixes persones, així com que els telèfons mòbils dels autors marcaven com a ubicació els llocs on s’havien comés els robatoris i que, a més, podien estar relacionats amb altres fets ocorreguts en altres poblacions de la província de València.

Entre ells, es trobava el robatori en una farmàcia de Riba-roja de Túria, on un vehicle amb dos persones va estacionar a escassos metres de l’entrada i el copilot va accedir a l’establiment amb el rostre cobert, amenaçant amb una arma blanca, i es va emportar la caixa registradora amb 82,35 euros en metàl·lic i la impressora de tiquets.

El vehicle utilitzat per a cometre este robatori era sostret i també s’havia emprat per a cometre eixe mateix dia un altre robatori amb violència en un supermercat de Godelleta, on van sostraure 1.230 euros i un telèfon mòbil.

Una vegada identificats, es va procedir a la seua detenció per diversos delictes de robatori amb força i intimidació, lesions, furt d’ús de vehicle, robatori amb força en les coses i contra la seguretat del trànsit.

L’operació ha sigut duta a terme per l’Equip de Policia Judicial de Requena juntament amb agents de la Guàrdia Civil de Riba-roja de Túria i Xiva i del lloc de Benaguasil, i dirigida pel Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 de Requena.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El subdirector d’Emergències atribuïx a dubtes legals de Pradas el canvi del missatge És-Alert en la DANA

El subdirector general d'Emergències afirma davant la jutgessa que Salomé Pradas va ordenar suavitzar el primer esborrany del Es-Alert per falta de cobertura legal per a demanar que la població romanguera en els seus domicilis.

L’Audiència de València suspén el juí al exalcalde de Quartell per nous informes pericials

L'Audiència Provincial de València suspén el juí d'una branca del cas Avialsa contra el exalcalde de Quartell, un exconcejal i un empresari després de la incorporació de nous informes pericials de la defensa.

Educació xifra en més de 2.400 milions anuals les demandes del professorat davant la vaga indefinida

La Conselleria d'Educació calcula en més de 2.400 milions d'euros a l'any el cost de les 40 reivindicacions docents lligades a la vaga indefinida convocada des de l'11 de maig i advertix que eixa xifra supera la capacitat de la Comunitat Valenciana.

Una jutgessa fixa 13,3 milions d’indemnització per una negligència en un part a Sagunt

Una jutgessa de Madrid ha fixat una indemnització total de 13,3 milions d'euros per a una mare el fill de la qual va patir greus lesions neurològiques per una deficient assistència en el part a l'hospital de Sagunt.

Meteosat i L’Habitació Roja encapçalen el 30 aniversari de Contempopránea en Alburquerque

Contempopránea celebra el seu 30 aniversari amb un format íntim en Alburquerque els dies 21 i 22 d'agost, recuperant la seua essència original i combinant bandes històriques i nous talents.

Ábalos denuncia un juí mediàtic i nega les acusacions sobre Aldama i la seua exparella

Ábalos acusa productores d'alimentar un cas mediàtic, rebutja les acusacions de corrupció per contractes de màscares i desmentix haver enviat a Aldama a negociar amb Guaidó.

El Llevant es juga la permanència: obligat a guanyar tres dels últims quatre partits

El Llevant encara les quatre últimes jornades com a penúltim classificat, a tres punts de la salvació, i està obligat a sumar almenys tres victòries per a arribar als 42 punts.

Ábalos tatxa de farsa que li vinculen amb una carta de Aldama a Guaidó

José Luis Ábalos nega en el Tribunal Suprem haver encarregat a Víctor de Aldama mediar amb Juan Guaidó i qualifica de farsa i impostura la carta atribuïda al Govern.