Desarticulat un grup criminal a Picassent per estafar més de 200.000 euros

La Guàrdia Civil de Picassent, en el marc de l’Operació “SALARO”, ha procedit a la detenció en el citat lloc de dos homes, de 26 i 29 anys, per 48 delictes d’estafa comesos a través d’Internet, se’ls imputen, a més, els següents delictes: usurpació d’identitat, falsedat documental, furt i pertinença a grup criminal.

Estan sent investigats pels mateixos fets, altres quatre i una dona, d’entre 25 i 54 anys i tots ells de nacionalitat espanyola.

Els fets van tindre lloc a la fi de l’any 2021, quan va començar la investigació arran de la denúncia d’un dels perjudicats al qual li havien usurpat la identitat per a l’obertura de comptes bancaris al seu nom.

Els integrants del grup criminal obtenien les dades personals dels perjudicats gràcies a una plataforma en línia en la qual s’oferia el lloguer d’un pis per a, amb posterioritat, donar d’alta línies telefòniques, obrir comptes bancaris i comprar productes de tota mena per Internet (bicicletes elèctriques, consoles, ordinadors, rellotges, visors, prismàtics) que després venien en una coneguda aplicació de compravenda.

A més, el grup criminal estava implicat en la comissió de diversos furts al descuit de documentació personal, un d’ells d’una renyonera, mentre que l’altre va tindre lloc a l’interior d’un vehicle. Tots dos van tindre lloc a València. Aquesta documentació era utilitzada amb posterioritat amb els mateixos fins delictius.
Es calcula que, de moment, el valor de l’estafat ascendeix a més de 200.000 euros, ja que l’operació continua en curs.

Finalment, la Guàrdia Civil de Picassent, ha procedit a la detenció de 2 homes de nacionalitat espanyola de 26 i 29 anys i estan sent investigats altres 4 d’entre 25 i 54 anys i de nacionalitat espanyola.

A causa de la magnitud de l’operació, han sigut diverses les províncies afectades per aquests fets: la Corunya, Alacant, Barcelona, Castelló, Granada, Guipúscoa, Lleida, Madrid, Tarragona, València i Saragossa.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 1 de Picassent.

Últimes notícies

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.

La Nucia acull el Ple del Consell en el 321 aniversari de la seua fundació

La Nucia ha acollit el Ple del Consell amb motiu del 321 aniversari de la seua fundació, en una jornada en què Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat el municipi com a referent esportiu europeu i ha ratificat el suport de la Generalitat als nous centres educatius.

Emotiva despedida d’El Último de la Fila a València després de dotze nits de gira

El Último de la Fila ha tancat la seua gira amb un últim concert al Ciutat de València, carregat de nostàlgia, humor i agraïment al públic valencià.

Cada valencià rep 3.465 euros en gasto social, un 27 % més que fa cinc anys

El gasto en sanitat, educació i servicis socials de la Generalitat ha augmentat un 27,6 % des de 2020 i arriba als 3.465 euros anuals per persona, segons un informe estatal.

Pérez Llorca oferix ajuda a Andalusia després de l’incendi mortal d’Almeria

Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li el suport de la Comunitat Valenciana després de l’incendi forestal d’Almeria, amb onze morts, i li ha oferit tots els mitjans que considere necessaris.

València acomiada El Último de la Fila amb dotze nits de felicitat i un últim concert inesborrable

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn, després de quasi trenta anys, amb un concert d’homenatge als seus fans valencians i d’altres territoris. Manolo García i Quim Portet han agraït dotze nits de música, emoció i records compartits.

Pérez Llorca oferix a Andalusia tots els mitjans valencians després de l’incendi mortal d’Almeria

El president Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li suport pel greu incendi d’Almeria, amb onze morts, i ha oferit tots els recursos valencians que calguen.

El Último de la Fila s’acomiada a València amb un últim concert ple d’emoció

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn després de quasi trenta anys, amb un concert emotiu, records als fans i un missatge final d’agraïment.