Desarticulat un grup criminal a Picassent per estafar més de 200.000 euros

La Guàrdia Civil de Picassent, en el marc de l’Operació “SALARO”, ha procedit a la detenció en el citat lloc de dos homes, de 26 i 29 anys, per 48 delictes d’estafa comesos a través d’Internet, se’ls imputen, a més, els següents delictes: usurpació d’identitat, falsedat documental, furt i pertinença a grup criminal.

Estan sent investigats pels mateixos fets, altres quatre i una dona, d’entre 25 i 54 anys i tots ells de nacionalitat espanyola.

Els fets van tindre lloc a la fi de l’any 2021, quan va començar la investigació arran de la denúncia d’un dels perjudicats al qual li havien usurpat la identitat per a l’obertura de comptes bancaris al seu nom.

Els integrants del grup criminal obtenien les dades personals dels perjudicats gràcies a una plataforma en línia en la qual s’oferia el lloguer d’un pis per a, amb posterioritat, donar d’alta línies telefòniques, obrir comptes bancaris i comprar productes de tota mena per Internet (bicicletes elèctriques, consoles, ordinadors, rellotges, visors, prismàtics) que després venien en una coneguda aplicació de compravenda.

A més, el grup criminal estava implicat en la comissió de diversos furts al descuit de documentació personal, un d’ells d’una renyonera, mentre que l’altre va tindre lloc a l’interior d’un vehicle. Tots dos van tindre lloc a València. Aquesta documentació era utilitzada amb posterioritat amb els mateixos fins delictius.
Es calcula que, de moment, el valor de l’estafat ascendeix a més de 200.000 euros, ja que l’operació continua en curs.

Finalment, la Guàrdia Civil de Picassent, ha procedit a la detenció de 2 homes de nacionalitat espanyola de 26 i 29 anys i estan sent investigats altres 4 d’entre 25 i 54 anys i de nacionalitat espanyola.

A causa de la magnitud de l’operació, han sigut diverses les províncies afectades per aquests fets: la Corunya, Alacant, Barcelona, Castelló, Granada, Guipúscoa, Lleida, Madrid, Tarragona, València i Saragossa.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 1 de Picassent.

Últimes notícies

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.