Desarticulat un grup criminal a Picassent per estafar més de 200.000 euros

La Guàrdia Civil de Picassent, en el marc de l’Operació “SALARO”, ha procedit a la detenció en el citat lloc de dos homes, de 26 i 29 anys, per 48 delictes d’estafa comesos a través d’Internet, se’ls imputen, a més, els següents delictes: usurpació d’identitat, falsedat documental, furt i pertinença a grup criminal.

Estan sent investigats pels mateixos fets, altres quatre i una dona, d’entre 25 i 54 anys i tots ells de nacionalitat espanyola.

Els fets van tindre lloc a la fi de l’any 2021, quan va començar la investigació arran de la denúncia d’un dels perjudicats al qual li havien usurpat la identitat per a l’obertura de comptes bancaris al seu nom.

Els integrants del grup criminal obtenien les dades personals dels perjudicats gràcies a una plataforma en línia en la qual s’oferia el lloguer d’un pis per a, amb posterioritat, donar d’alta línies telefòniques, obrir comptes bancaris i comprar productes de tota mena per Internet (bicicletes elèctriques, consoles, ordinadors, rellotges, visors, prismàtics) que després venien en una coneguda aplicació de compravenda.

A més, el grup criminal estava implicat en la comissió de diversos furts al descuit de documentació personal, un d’ells d’una renyonera, mentre que l’altre va tindre lloc a l’interior d’un vehicle. Tots dos van tindre lloc a València. Aquesta documentació era utilitzada amb posterioritat amb els mateixos fins delictius.
Es calcula que, de moment, el valor de l’estafat ascendeix a més de 200.000 euros, ja que l’operació continua en curs.

Finalment, la Guàrdia Civil de Picassent, ha procedit a la detenció de 2 homes de nacionalitat espanyola de 26 i 29 anys i estan sent investigats altres 4 d’entre 25 i 54 anys i de nacionalitat espanyola.

A causa de la magnitud de l’operació, han sigut diverses les províncies afectades per aquests fets: la Corunya, Alacant, Barcelona, Castelló, Granada, Guipúscoa, Lleida, Madrid, Tarragona, València i Saragossa.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 1 de Picassent.

Últimes notícies

Cap de setmana estable i amb pols en suspensió abans d’una forta onada de calor

La Comunitat Valenciana viurà un cap de setmana d’oratge estable, amb pols en suspensió i temperatures sense grans canvis, abans d’una onada de calor a partir de dilluns que deixarà màximes per damunt dels 40 graus i nits tòrrides, segons Aemet.

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.