18.4 C
València
Dijous, 6 novembre, 2025

Desmantellada una xarxa de prostitució amb huit detinguts, un en Vinaròs

Prostituta

Les víctimes eres obligades a prostituir-se | Wikipedia

La Policia Nacional ha desmantellat una xarxa dedicada al tràfic i l’explotació sexual de dones en Espanya, en una operació en la que han sigut detingudes huit persones i tres dones han sigut alliberades. En l’operació, han sigut detingudes quatre persones en Santander, tres en Torrelavega i una en Vinaròs, en el Baix Maestrat (Castelló).

 

La investigació va començar gràcies a una telefonada al Servici d’Atenció a les Víctimes de Tràfic de Persones de la Policia Nacional, que va traure a la llum l’existència d’una organització d’origen colombià que explotava sexualment a dones en dos pisos de cites, en Santander i Torrelavega (Cantàbria).

 

Un clan familiar

Es tracta d’un clan familiar que, presumptament, es dedicava a captar dones de Colòmbia «en situació de gran vulnerabilitat i extrema necessitat» per a traslladar-les a Espanya amb falses promeses laborals i a on eren obligades a prostituir-se, ha informat hui la Policia Nacional en un comunicat.

 

Segons explica la Policia, l’organització tenia una estructura molt definida i estava liderada per una dona que dirigia tota la xarxa des de Torrelavega, mentres els seus dos fills s’encarregaven de traslladar-les a Cantàbria, controlar els pisos de cites i gestionar els anuncis dels servicis sexuals en diferents portals d’Internet.

 

A demés, la xarxa comptava amb un captador, resident en Colòmbia, que era l’encarregat de captar a dones vulnerables amb falses promeses de treball en Espanya i entregar-les els diners necessaris per al viatge. Una volta en Espanya, les dones eren traslladades als pisos, a on eren rebudes per les ‘mamis’, l’últim escaló de la xarxa i que s’ocupaven de recaptar els ingressos que obtenien setmanalment.

 

Obligades a prostituir-se

En els pisos eren obligades, baix amenaces i coaccions, a exercir la prostitució per a fer front al deute que havien contret pel cost del viatge i que ascendia a més de 5.000 euros. Les dones eren, a demés, vigilades amb càmeres i només podien eixir al carrer una hora al dia acompanyades per algun membre de l’organització.

 

La mitat dels seus ingressos se’ls quedava l’organització i, de l’altra mitat, només podien disposar de 100 euros per als seus gastos d’alimentació, roba i higiene, mentres que tots els altres diners eren per a pagar el deute adquirit amb la xarxa. Els agents han registrat tres cases, una en Santander i dos en Torrelavega, a on s’han intervingut 6.480 euros, telèfons mòbils i «abundant documentació».

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Cos ha oferit mà tendida després de l’anunci de Junts i ha reafirmat la negociació llei a llei

Després de l'anunci de Junts de registrar esmenes de totalitat a totes les lleis de l'Executiu, Carlos Cuerpo ha defés la negociació llei a llei i la busca de majories. El ministre ha reiterat la voluntat de complir els compromisos amb els socis i de mantindre un diàleg constructiu.

Aagesen critica la negociació PP-Vox i titlla de barbaritat frenar l’Agenda Verda

Aagesen ha carregat contra la negociació entre PP i Vox en la Comunitat Valenciana i ha titllat de 'autèntica barbaritat' frenar l'Agenda Verda. Ha advertit d'un retrocés climàtic i ha urgit a aplicar els plans d'inundació i adaptació.

Ignacio Garriga participarà en la negociació amb el PP per a rellevar a Mazón

Ignacio Garriga participarà en la negociació amb el PP per a acordar el relleu de Carlos Mazón en la Generalitat Valenciana. PP i Vox han subratllat l'estabilitat i allunyen un acompte electoral.

Detinguda a València una dona per robar joies a les cases on netejava

La Policia Nacional ha arrestat a una dona de 38 anys per sostraure joies en vivendes on treballava com a netejadora. Les peces superen els 20.000 euros.

La producció industrial cau un 3,3% en la Comunitat Valenciana al setembre

La Comunitat Valenciana va registrar al setembre la major caiguda autonòmica de la producció industrial, un 3,3% interanual. El conjunt d'Espanya va créixer un 4,5%, impulsat pels béns de consum, segons l'INE.

La Mesa de la comissió de la DANA de Les Corts acordarà demà la compareixença de Mazón el dia 11

La Mesa de la comissió d'investigació de la DANA en Les Corts es reunirà el divendres per a tramitar i aprovar la petició de Carlos Mazón d'intervindre el dimarts 11 de novembre. La decisió situarà el seu testimoniatge abans de la seua citació en el Congrés el dia 17.

Revelen un mecanisme metabòlic que explica la resistència a teràpies en càncer de pulmó amb EGFR

Un equip de la Universitat de València i el IIS La Fe ha identificat una vulnerabilitat metabòlica que afavorix la resistència als inhibidors de la tirosina cinasa en tumors amb EGFR. La troballa, publicat en Cancer Letters, apunta a teràpies combinades i a un biomarcador sanguini per a anticipar i monitorar la resposta.

El 67% dels jóvens actua davant l’assetjament escolar, però la por encara frena a part de la classe

La majoria de l'alumnat sap com intervindre davant l'assetjament escolar i valora el suport del grup, encara que persistixen la por i el silenci de víctimes i testimonis. Els experts demanen més prevenció i treball en empatia.