Tràfic de persones en Castelló: «Em van amenaçar en tirar-me de casa si no em prostituïa»

Una dona s’enfronta a un presumpte delicte de tràfic de persones | València Diari

 

Una dona s’enfronta a sis anys de presó per enganyar i intentar obligar a una xica a prostituir-se en Castelló. Per estos fets, l’acusada s’enfronta a un presumpte delicte de tràfic de persones, ja que va captar a una xica, aprofitant-se de la seua mala situació econòmica.

 

  

La víctima va ser enganyada per l’acusada, d’origen marroquí,  qui li va dir que podia vindre a Castelló a treballar en el sector de l’hostaleria. Quan la víctima va arribar, esta li va dir que treballaria com a prostituta. «Em van dir que portarien hómens a casa i que jo havia de gitar-me amb ells. Em van amenaçar en tirar-me de la vivenda al carrer si no em prostituïa». Este és el testimoni que el dilluns 13 de gener va fer la víctima davant l’Audiència Provincial de Castelló, segons informa ‘Mediterráneo’. 

 

 

L’acusada ho va negar tot i va explicar als magistrats que va acollir en sa casa a la presumpta víctima, ja que no tenia com sobreviure després d’un treball que no va arribar en la localitat de Huelva. A demés, la processada va contar que l’ara denunciant li va proposar que les dos anaren a Granada a treballar, però que van tindre alguns conflictes i per això van deixar de viure juntes. 

 

La Fiscalia demana 6 anys de presó

Davant d’este relat, la fiscal li va preguntar a l’acusada que per què el seu número de telèfon estava vinculat en internet a servicis sexuals, qüestió que no va saber respondre. La Fiscalia demana per a l’acusada una pena de presó de sis anys, el pagament de 1.000 euros i una indemnització per danys morals i lesions a la víctima de 12.300 euros.

 

La versió de la víctima contrasta amb la de la processada, qui va contar que quan va arribar a Espanya ja comptava amb permís de treball per a arreplegar maduixes en Huelva i que, una volta allí, una coneguda seua la va posar en contacte amb l’acusada. «Ella em telefonava i insistia en què anara a viure a Castelló», explica la víctima. 

 

Quan va arribar a Castelló la investigada li va dir que si no sabia l’idioma, no podia treballar com a cambrera i que la prostitució era una faena fàcil. «Jo li vaig dir que no i ella em va agredir. Em va estirar del monyo i un home va començar a vigilar-me i a amenaçar-me», conta la dona, que va acabar denunciant-ho a la policia. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.

Quaranta atesos durant la Nit de l’Albà d’Elx, amb dues ferides greus

La Nit de l'Albà d'Elx ha deixat 40 persones ateses, majoritàriament per lesions lleus, encara que dues menors han patit danys més greus per cremades i impacte de canyes.