Tràfic de persones en Castelló: «Em van amenaçar en tirar-me de casa si no em prostituïa»

Una dona s’enfronta a un presumpte delicte de tràfic de persones | València Diari

 

Una dona s’enfronta a sis anys de presó per enganyar i intentar obligar a una xica a prostituir-se en Castelló. Per estos fets, l’acusada s’enfronta a un presumpte delicte de tràfic de persones, ja que va captar a una xica, aprofitant-se de la seua mala situació econòmica.

 

  

La víctima va ser enganyada per l’acusada, d’origen marroquí,  qui li va dir que podia vindre a Castelló a treballar en el sector de l’hostaleria. Quan la víctima va arribar, esta li va dir que treballaria com a prostituta. «Em van dir que portarien hómens a casa i que jo havia de gitar-me amb ells. Em van amenaçar en tirar-me de la vivenda al carrer si no em prostituïa». Este és el testimoni que el dilluns 13 de gener va fer la víctima davant l’Audiència Provincial de Castelló, segons informa ‘Mediterráneo’. 

 

 

L’acusada ho va negar tot i va explicar als magistrats que va acollir en sa casa a la presumpta víctima, ja que no tenia com sobreviure després d’un treball que no va arribar en la localitat de Huelva. A demés, la processada va contar que l’ara denunciant li va proposar que les dos anaren a Granada a treballar, però que van tindre alguns conflictes i per això van deixar de viure juntes. 

 

La Fiscalia demana 6 anys de presó

Davant d’este relat, la fiscal li va preguntar a l’acusada que per què el seu número de telèfon estava vinculat en internet a servicis sexuals, qüestió que no va saber respondre. La Fiscalia demana per a l’acusada una pena de presó de sis anys, el pagament de 1.000 euros i una indemnització per danys morals i lesions a la víctima de 12.300 euros.

 

La versió de la víctima contrasta amb la de la processada, qui va contar que quan va arribar a Espanya ja comptava amb permís de treball per a arreplegar maduixes en Huelva i que, una volta allí, una coneguda seua la va posar en contacte amb l’acusada. «Ella em telefonava i insistia en què anara a viure a Castelló», explica la víctima. 

 

Quan va arribar a Castelló la investigada li va dir que si no sabia l’idioma, no podia treballar com a cambrera i que la prostitució era una faena fàcil. «Jo li vaig dir que no i ella em va agredir. Em va estirar del monyo i un home va començar a vigilar-me i a amenaçar-me», conta la dona, que va acabar denunciant-ho a la policia. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Intervenen 1.500 caderneres ocultes en un cotxe que anava cap a Algèria des d’Alacant

La Guàrdia Civil ha descobert unes 1.500 caderneres amagades en 30 caixes xicotetes dins d’un cotxe que anava a embarcar en un ferri cap a Orà, a Algèria. El conductor, de 57 anys, ha sigut detingut per contraban, delicte contra la fauna silvestre, maltractament animal i resistència a l’autoritat.

Quatre detinguts a Borriana per vendre contractes falsos a estrangers per a empadronar-se

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens i una dona a Borriana per un suposat entramat d’empadronaments il·legals d’estrangers mitjançant contractes de lloguer falsos, amb 36 delictes atribuïts i almenys 26 persones empadronades de manera irregular.

Pérez Llorca alerta que retallar el Tajo-Segura posa en risc el menjar a Espanya i Europa

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, defensa en el VIII Congrés Nacional de l’Aigua a Elx que el trasvasament Tajo-Segura és clau per a la seguretat alimentària d’Espanya i Europa i acusa el Govern central de posar en risc milers de llocs de treball amb els retalls.

La UPV acosta la ciència a la taula amb la gastronomia valenciana

La Universitat Politècnica de València ha llançat 'Un mos de Ciència', una iniciativa audiovisual que explica els secrets científics de plats i productes emblemàtics de la gastronomia valenciana, amb la col·laboració de Consum.

Pablo Ruz acusa Pedro Sánchez d’haver anat a Elx per a ‘amagar-se’

L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, ha qualificat de ‘un poc estranya’ la visita de Pedro Sánchez a la companyia aeroespacial PLD Space i ha insinuat que el president del Govern s’ha desplaçat a la ciutat ‘a amagar-se’. En contrast, ha elogiat la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per a explicar una ‘inversió complitda’ i comprometre’s amb els regants sense aigua.

Els derbis de Buñol i Vila-real centren la segona jornada del grup VI

La segona jornada del grup VI de Tercera Federació estarà marcada pels derbis Levante B-Buñol i Villarreal C-Roda, amb diversos duels directes per l’estrena triomfal i la permanència.

Els servicis digitals ja impulsen les exportacions espanyoles per damunt del turisme

Les exportacions espanyoles de servicis digitals han crescut un 66,8 % des de 2019 i ja han superat les vendes turístiques, segons un informe de la Fundació BBVA i l’Ivie. Els servicis professionals i informàtics concentren la major part d’estes exportacions, amb Espanya guanyant lleugerament pes en el mercat mundial.

Cap de setmana estable i més calor a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta este divendres un cap de setmana de temps estable, amb cels poc nuvolosos i temperatures en augment. El vent bufarà fluix, encara que es reforçarà en alguns trams del litoral de València i Castelló.