Condemnen a un home de 52 anys que va maltractar a una xiqueta de 13 en Castelló

VIOLÈNCIA MASCLISTA

Un home de 52 anys ha sigut condemnat per haver maltractat a una xiqueta de 13 anys | PIXABAY

 

Un home de 58 anys, de nacionalitat colombiana i veí de Castelló, ha sigut condemnat a 2 anys i 9 mesos de presó per haver maltractat a una menor d’edat, entre els anys 2013 i 2017, quan ell tenia l’edat de 52 i la xiqueta 13 anys. Els fets es van produir quan ell estava casat i amb la seua dona embarassada. 

 

En un primer moment, l’Audiència Provincial de Castelló el va condemnar a dos anys i tres mesos de presó, per tres delictes de lesions. Però la sentència va ser recorreguda i el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha ampliat la pena a mig any més, perque considera que està provat el delicte de maltractament cap a la xiqueta, segons informa ‘Mediterráneo’.

 

El Tribunal Suprem ha confirmat esta sentència i, per tant, desestima el recurs de cassació que va ficar el culpable. L’alt tribunal de Madrid considera que el testimoni de la víctima es «absolutament convincent» i que hi ha proves suficients per a demostrar-ho. 

 

A pesar de què la Fiscalia demanava 16 anys de presó per a l’home i sol·licitava una condemna per abusos sexuals, el tribunal de la Secció Segona de l’Audiència Provincial el va absoldre perque considerava que tant la relació sentimental com els actes sexuals eren voluntaris. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les Urgències de l’Hospital General de València entren en l’última fase de la gran reforma

El servei d’Urgències de l’Hospital General de València afronta l’última fase d’una reforma integral de 4,8 milions que modernitzarà més de 2.000 metres quadrats i augmentarà la capacitat assistencial.

Un capellà d’Alacant perd l’estat clerical per negar l’autoritat del Papa

El Papa León XIV ha ordenat l’expulsió de l’estat clerical del sacerdot alacantí Francisco José Vegara Cerezo per la seua negativa reiterada a reconéixer l’autoritat del papa Francesc i de l’actual pontífex.

Les 156 esmenes del PP als pressupostos busquen més ajudes socials i previndre catàstrofes

El PP ha registrat 156 esmenes als Pressupostos de la Generalitat per a 2026 per reforçar la despesa social, ampliar ajudes a llogaters i propietaris en risc de desnonament i invertir en sistemes d’alerta en barrancs.

Sara Sorribes se planta en segona ronda de Wimbledon i iguala el seu millor resultat

La tennista de la Vall d'Uixó, número 252 del rànquing WTA, ha debutat a Wimbledon amb una victòria clara davant l'andorrana Victoria Jiménez Kasintseva i s'ha classificat per a segona ronda, on es veurà les cares amb la número 4 mundial, Jessica Pegula.

Més seguretat este estiu a Alacant amb 287 policies nacionals reforçant la província

La Policia Nacional ha activat el pla Operació Estiu 2026 a la província d'Alacant amb 287 agents més, molts d'ells destinats a zones turístiques, el port i l'aeroport Alicante-Elche Miguel Hernández.

Tallers, passejos guiats i jocs gratuïts: així és el programa d’estiu de l’IVAM

L’IVAM ha posat en marxa fins al 6 de setembre un programa d’estiu gratuït, amb tallers interactius, passejos guiats i espais de joc per a totes les edats.

Vox vol que la ‘prioritat nacional’ marque les ajudes socials i d’habitatge en els comptes del 2026

Vox ha registrat més de cent esmenes als pressupostos de la Generalitat per a 2026 per a introduir la ‘prioritat nacional’ en serveis socials i accés a l’habitatge, i per a redirigir fons a immigració, família i retallades en gasto polític que afecten l’AVL, sindicats i patronals.

200 milions per a climatitzar escoles: així es repartiran els fons a la Comunitat Valenciana

El Govern ha autoritzat 200 milions d’euros del Fons Nacional d’Eficiència Energètica per a climatitzar i fer més eficients els centres escolars, amb Andalusia, Catalunya, la Comunitat Valenciana i Madrid com a territoris principals beneficiats. Les actuacions hauran de garantir almenys un 10 % de millora en l’eficiència energètica.