Condemnen a un home de 52 anys que va maltractar a una xiqueta de 13 en Castelló

VIOLÈNCIA MASCLISTA

Un home de 52 anys ha sigut condemnat per haver maltractat a una xiqueta de 13 anys | PIXABAY

 

Un home de 58 anys, de nacionalitat colombiana i veí de Castelló, ha sigut condemnat a 2 anys i 9 mesos de presó per haver maltractat a una menor d’edat, entre els anys 2013 i 2017, quan ell tenia l’edat de 52 i la xiqueta 13 anys. Els fets es van produir quan ell estava casat i amb la seua dona embarassada. 

 

En un primer moment, l’Audiència Provincial de Castelló el va condemnar a dos anys i tres mesos de presó, per tres delictes de lesions. Però la sentència va ser recorreguda i el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha ampliat la pena a mig any més, perque considera que està provat el delicte de maltractament cap a la xiqueta, segons informa ‘Mediterráneo’.

 

El Tribunal Suprem ha confirmat esta sentència i, per tant, desestima el recurs de cassació que va ficar el culpable. L’alt tribunal de Madrid considera que el testimoni de la víctima es «absolutament convincent» i que hi ha proves suficients per a demostrar-ho. 

 

A pesar de què la Fiscalia demanava 16 anys de presó per a l’home i sol·licitava una condemna per abusos sexuals, el tribunal de la Secció Segona de l’Audiència Provincial el va absoldre perque considerava que tant la relació sentimental com els actes sexuals eren voluntaris. 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rècord de participació en el Premi Azorín 2026: 735 novel·les a concurs

El certamen bat la seua marca amb 735 originals i consolida la seua projecció internacional. El lliurament serà el dijous 5 de març a la Sala Simfònica del ADDA.

Ingressa a la presó per confinar a persones vulnerables i quedar-se amb els seus béns

Un home de 38 anys ha sigut detingut a Torrent i ha ingressat a la presó per confinar a persones vulnerables, sotmetre-les amb amenaces i apropiar-se dels seus béns. La investigació ha destapat estafes amb cotxes i 126 línies telefòniques i la troballa de cocaïna en el seu domicili.

Infermeria demana més seguretat en centres de salut després de l’assassinat masclista de Benicàssim

El Col·legi d'Infermers i Infermeres de Castelló ha reclamat vigilància i controls en hospitals i centres de salut després de l'assassinat masclista de Benicàssim. L'entitat també ha demanat actualitzar el marc legal i aclarir la seguretat jurídica en la indicació de medicaments.

Les VTC marxen per València contra un decret que consideren letal per al sector

Una marxa lenta de conductors de VTC col·lapsa la ronda interior de València contra un decret llei urgent de la Generalitat que restringix el servici urbà. El sector alerta d'una retallada del 40% de l'oferta, 1.800 llicències i 5.000 ocupacions en risc.

PP i Vox tomben la reprovació de l’alcalde d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

El ple ha rebutjat la reprovació de Luis Barcala amb els vots de PP i Vox. L'esquerra li atribuïa responsabilitat per irregularitats en vivendes públiques.

Exdirigentes del PSPV d’Almussafes reclamen respectar la presumpció d’innocència de l’alcalde

Els 41 membres de l'anterior executiva local han qüestionat l'expedient obert pel Comité d'Ètica i Garanties del PSPV-PSOE i han reclamat respecte a la presumpció d'innocència. Recorden que Toni González seguix com a alcalde malgrat la suspensió cautelar de militància per acusacions d'assetjament sexual i laboral.

Compromís recomana a l’esquerra escoltar la militància per a triar un nou líder

Compromís ha recomanat a l'esquerra escoltar la militància per a triar un nou lideratge després del pas arrere de Yolanda Díaz. Sumar ha demanat unitat i el PSOE i EH Bildu han mostrat respecte i han subratllat la necessitat d'un espai fort a l'esquerra del PSOE.

Detinguts els quatre autors d’un intent de segrest frustrat pel gos de la víctima a Polinyà de Xúquer

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre integrants d'un grup criminal que va intentar segrestar una dona en el seu domicili de Polinyà de Xúquer. El rapte es va frustrar quan el gos de la víctima va mossegar a un dels assaltants, la qual cosa va desencadenar una investigació en tres fases.