Condemnen a un home de 52 anys que va maltractar a una xiqueta de 13 en Castelló

VIOLÈNCIA MASCLISTA

Un home de 52 anys ha sigut condemnat per haver maltractat a una xiqueta de 13 anys | PIXABAY

 

Un home de 58 anys, de nacionalitat colombiana i veí de Castelló, ha sigut condemnat a 2 anys i 9 mesos de presó per haver maltractat a una menor d’edat, entre els anys 2013 i 2017, quan ell tenia l’edat de 52 i la xiqueta 13 anys. Els fets es van produir quan ell estava casat i amb la seua dona embarassada. 

 

En un primer moment, l’Audiència Provincial de Castelló el va condemnar a dos anys i tres mesos de presó, per tres delictes de lesions. Però la sentència va ser recorreguda i el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha ampliat la pena a mig any més, perque considera que està provat el delicte de maltractament cap a la xiqueta, segons informa ‘Mediterráneo’.

 

El Tribunal Suprem ha confirmat esta sentència i, per tant, desestima el recurs de cassació que va ficar el culpable. L’alt tribunal de Madrid considera que el testimoni de la víctima es «absolutament convincent» i que hi ha proves suficients per a demostrar-ho. 

 

A pesar de què la Fiscalia demanava 16 anys de presó per a l’home i sol·licitava una condemna per abusos sexuals, el tribunal de la Secció Segona de l’Audiència Provincial el va absoldre perque considerava que tant la relació sentimental com els actes sexuals eren voluntaris. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’Estat eleva a 170.300 milions les transferències a comunitats i reforça el finançament autonòmic

L'Estat transferirà este any 170.300 milions a les comunitats autònomes, un 7,7% més, i 29.247 milions a les entitats locals, en màxims històrics, mentres diverses autonomies del PP rebutgen les reunions bilaterals propostes per Hisenda.

Díez reclama traure a l’AVL de la disputa política mentres el seu pressupost puja un 5,1% en 2026

El vicepresident segon José Díez defén en Les Corts que el pressupost de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua augmente un 5,1% en 2026 i reclama mantindre-la al marge de la confrontació partidista.

Compromís reclama en el Congrés que Marlaska explique l’actuació policial en la vaga docent valenciana

Compromís i altres grups demanen que Marlaska rendisca comptes en el Congrés per l'actuació policial durant la vaga docent en la Comunitat Valenciana i per l'agressió a una professora.

Els Premis Rei Jaume I reconeixen avanços en economia de gènere, fotònica i biomedicina

La 38 edició dels Premis Rei Jaume I reconeix investigacions capdavanteres en economia de gènere, fotònica, canvi climàtic, biomedicina, noves tecnologies, empresa i salut pública, amb set guardons dotats amb 100.000 euros cada un.

Docents bloquegen accessos al Palau en protesta durant els premis Rei Jaume I

Diversos grups de docents en vaga indefinida han bloquejat els principals accessos a la plaça de Manises, enfront del Palau de la Generalitat, coincidint amb l'acte de proclamació dels premis Rei Jaume I 2026.

El Marató bp Castelló fixa data per a 2027 i llança les inscripcions

El Marató bp Castelló se celebrarà el 14 de febrer de 2027 i ja ha obert inscripcions per a la seua 17a edició, avalada per la Road Race Label de World Athletics.

València Basket obri a casa els quarts davant un Bilbao en ratxa

València Basket inicia en el Roig Arena la seua eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa davant un Surne Bilbao Basket perillós, en bona dinàmica i amb recent precedent ajustat en el mateix escenari.

Mig centenar de docents passa la nit acampat en la plaça de la Verge de València

Uns 50 docents mantenen una acampada amb 31 botigues en la plaça de la Verge de València en plena quarta setmana de vaga indefinida per a exigir a Educació voluntat negociadora.