Un intern del CIE de Sapadors denuncia una agressió policial en València

agressió

Agressió | Pixabay

 

Steven, un jove de 20 anys que fa més de trenta dies que està intern en el CIE de Sapadors de València, ha denunciat davant el jutjat de guàrdia que en el trasllat de tornada des de l’hospital va rebre dos punyades en la cara i va patir ferides en el genoll.

 

D’esta forma ho ha denunciat la Campanya CIE NO en un comunicat, en el que han mostrat el seu suport a la sol·licitud del jove presumptament agredit per a que s’identifique als agents presumptament implicats en la suposada agressió i se suspenga cautelarment la seua expulsió.

 

En la descripció dels fets de la denúncia, Steven relata que anava emmanillat en la part de davant del cotxe i, de repent, es va escoltar un soroll i en creure que havia sigut ell, «van frenar en sec» i es va pegar un colp en el front.

 

«Es van baixar els dos policies locals amb pistola en mà. Van obrir la porta i van guardar la pistola i dins del cotxe em van pegar dos punyades en la cara i em van baixar a la força ferint-me el genoll esquerre», relata. Segons el seu testimoni, l’agressió es va produir en la vesprada del 23 de desembre per part d’agents de la Policia Local. Els agents, pel que pareix, es van encarregar de fer el trasllat d’anada i tornada a l’hospital.

 

En la seua arribada al CIE, Steven va redactar una instància dirigida al director del centre en la que sol·licitava «presentar una denúncia» als policies que el van portar a l’hospital, perquè en el camí li «van pegar».

 

En esta instància, Steven va adjuntar l’informe mèdic de l’hospital, anterior a l’agressió i una fotografia en la que es veu la ferida en el genoll i la inflor en la cara. Després de cinc dies en què no va obtindre cap classe de resposta, Steven va contactar amb la Campanya pel Tancament dels CIE i la fi de les deportacions i va expressar la seua voluntat d’elevar la denúncia al Jutge de control del CIE.

 

Des de Campanya CIEs NO han denunciat que «són numerosos» els casos en els que s’ha decidit deportar a una víctima després d’efectuar una denúncia. Per això, els procediments acaben arxivats i els presumptes agressors queden impunes.

 

Han mostrat la seua «preocupació» per les represàlies que poguera patir Steven que, en estar privat de llibertat, es troba en una situació de gran vulnerabilitat. «Mentres seguisquen oberts els CIE continuaran produint-se vulneracions dels drets humans, que en moltes ocasions inclouen agressions físiques a les persones que han sigut privades de llibertat pel simple fet de no disposar de permís de residència», han assegurat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.