Un intern del CIE de Sapadors denuncia una agressió policial en València

agressió

Agressió | Pixabay

 

Steven, un jove de 20 anys que fa més de trenta dies que està intern en el CIE de Sapadors de València, ha denunciat davant el jutjat de guàrdia que en el trasllat de tornada des de l’hospital va rebre dos punyades en la cara i va patir ferides en el genoll.

 

D’esta forma ho ha denunciat la Campanya CIE NO en un comunicat, en el que han mostrat el seu suport a la sol·licitud del jove presumptament agredit per a que s’identifique als agents presumptament implicats en la suposada agressió i se suspenga cautelarment la seua expulsió.

 

En la descripció dels fets de la denúncia, Steven relata que anava emmanillat en la part de davant del cotxe i, de repent, es va escoltar un soroll i en creure que havia sigut ell, «van frenar en sec» i es va pegar un colp en el front.

 

«Es van baixar els dos policies locals amb pistola en mà. Van obrir la porta i van guardar la pistola i dins del cotxe em van pegar dos punyades en la cara i em van baixar a la força ferint-me el genoll esquerre», relata. Segons el seu testimoni, l’agressió es va produir en la vesprada del 23 de desembre per part d’agents de la Policia Local. Els agents, pel que pareix, es van encarregar de fer el trasllat d’anada i tornada a l’hospital.

 

En la seua arribada al CIE, Steven va redactar una instància dirigida al director del centre en la que sol·licitava «presentar una denúncia» als policies que el van portar a l’hospital, perquè en el camí li «van pegar».

 

En esta instància, Steven va adjuntar l’informe mèdic de l’hospital, anterior a l’agressió i una fotografia en la que es veu la ferida en el genoll i la inflor en la cara. Després de cinc dies en què no va obtindre cap classe de resposta, Steven va contactar amb la Campanya pel Tancament dels CIE i la fi de les deportacions i va expressar la seua voluntat d’elevar la denúncia al Jutge de control del CIE.

 

Des de Campanya CIEs NO han denunciat que «són numerosos» els casos en els que s’ha decidit deportar a una víctima després d’efectuar una denúncia. Per això, els procediments acaben arxivats i els presumptes agressors queden impunes.

 

Han mostrat la seua «preocupació» per les represàlies que poguera patir Steven que, en estar privat de llibertat, es troba en una situació de gran vulnerabilitat. «Mentres seguisquen oberts els CIE continuaran produint-se vulneracions dels drets humans, que en moltes ocasions inclouen agressions físiques a les persones que han sigut privades de llibertat pel simple fet de no disposar de permís de residència», han assegurat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.

Sis detinguts per robar més de 33.000 euros en salons de joc de la Vega Baixa

Quatre hòmens i dues dones han sigut detinguts per sostraure més de 33.000 euros en dos salons de joc de Callosa de Segura i Rojales, després d’una investigació de la Guàrdia Civil.

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC renuncia a opositar a una plaça fixa

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC, María José Hernández Mora, ha renunciat a continuar en un procés selectiu al mateix organisme després de les crítiques del PSPV-PSOE, que li havia demanat triar entre opositar o deixar el càrrec. La responsable defensa que la seua candidatura era legal però no vol més polèmica al voltant del seu treball i del de la institució.

Nou auditori, aparcament i vivendes al gran solar d’El Almendro de Xixona

L’Ajuntament de Xixona ha rebut gratuïtament de la Sareb més de 19.000 metres quadrats del solar d’El Almendro i d’una finca annexa, on preveu un auditori, vivendes, aparcament i millores de mobilitat a l’accés sud del municipi.

L’Arenal Sound arranca a Borriana pendent del gran incendi de la Vall d’Uixó

L’Arenal Sound comença dijous a Borriana amb quatre dies de música urbana, pop i electrònica i 150.000 assistents previstos, mentre les autoritats reforcen la seguretat per l’incendi de la Vall d’Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU