Un intern del CIE de Sapadors denuncia una agressió policial en València

agressió

Agressió | Pixabay

 

Steven, un jove de 20 anys que fa més de trenta dies que està intern en el CIE de Sapadors de València, ha denunciat davant el jutjat de guàrdia que en el trasllat de tornada des de l’hospital va rebre dos punyades en la cara i va patir ferides en el genoll.

 

D’esta forma ho ha denunciat la Campanya CIE NO en un comunicat, en el que han mostrat el seu suport a la sol·licitud del jove presumptament agredit per a que s’identifique als agents presumptament implicats en la suposada agressió i se suspenga cautelarment la seua expulsió.

 

En la descripció dels fets de la denúncia, Steven relata que anava emmanillat en la part de davant del cotxe i, de repent, es va escoltar un soroll i en creure que havia sigut ell, «van frenar en sec» i es va pegar un colp en el front.

 

«Es van baixar els dos policies locals amb pistola en mà. Van obrir la porta i van guardar la pistola i dins del cotxe em van pegar dos punyades en la cara i em van baixar a la força ferint-me el genoll esquerre», relata. Segons el seu testimoni, l’agressió es va produir en la vesprada del 23 de desembre per part d’agents de la Policia Local. Els agents, pel que pareix, es van encarregar de fer el trasllat d’anada i tornada a l’hospital.

 

En la seua arribada al CIE, Steven va redactar una instància dirigida al director del centre en la que sol·licitava «presentar una denúncia» als policies que el van portar a l’hospital, perquè en el camí li «van pegar».

 

En esta instància, Steven va adjuntar l’informe mèdic de l’hospital, anterior a l’agressió i una fotografia en la que es veu la ferida en el genoll i la inflor en la cara. Després de cinc dies en què no va obtindre cap classe de resposta, Steven va contactar amb la Campanya pel Tancament dels CIE i la fi de les deportacions i va expressar la seua voluntat d’elevar la denúncia al Jutge de control del CIE.

 

Des de Campanya CIEs NO han denunciat que «són numerosos» els casos en els que s’ha decidit deportar a una víctima després d’efectuar una denúncia. Per això, els procediments acaben arxivats i els presumptes agressors queden impunes.

 

Han mostrat la seua «preocupació» per les represàlies que poguera patir Steven que, en estar privat de llibertat, es troba en una situació de gran vulnerabilitat. «Mentres seguisquen oberts els CIE continuaran produint-se vulneracions dels drets humans, que en moltes ocasions inclouen agressions físiques a les persones que han sigut privades de llibertat pel simple fet de no disposar de permís de residència», han assegurat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha aportat tota la informació sobre les vivendes públiques de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoi en un cas d’irregularitats administratives.

Villar defensa que a Alacant hi ha transparència en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP està col·laborant amb transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta actitud amb la del cas d'Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus i assenyala el PSOE dAlcoi per la gestió dun expedient disciplinari. El cas ha obert un enfrontament polític entre PP i esquerra al voltant de la transparència en ladministració local.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP ha actuat amb transparència i col·laboració en la comissió municipal que investiga la promoció de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant Manuel Villar defensa que el govern del PP està aportant tota la informació en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la platja de San Juan, i compara esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha complit amb la transparència i la col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de San Juan, i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.