Un intern del CIE de Sapadors denuncia una agressió policial en València

agressió

Agressió | Pixabay

 

Steven, un jove de 20 anys que fa més de trenta dies que està intern en el CIE de Sapadors de València, ha denunciat davant el jutjat de guàrdia que en el trasllat de tornada des de l’hospital va rebre dos punyades en la cara i va patir ferides en el genoll.

 

D’esta forma ho ha denunciat la Campanya CIE NO en un comunicat, en el que han mostrat el seu suport a la sol·licitud del jove presumptament agredit per a que s’identifique als agents presumptament implicats en la suposada agressió i se suspenga cautelarment la seua expulsió.

 

En la descripció dels fets de la denúncia, Steven relata que anava emmanillat en la part de davant del cotxe i, de repent, es va escoltar un soroll i en creure que havia sigut ell, «van frenar en sec» i es va pegar un colp en el front.

 

«Es van baixar els dos policies locals amb pistola en mà. Van obrir la porta i van guardar la pistola i dins del cotxe em van pegar dos punyades en la cara i em van baixar a la força ferint-me el genoll esquerre», relata. Segons el seu testimoni, l’agressió es va produir en la vesprada del 23 de desembre per part d’agents de la Policia Local. Els agents, pel que pareix, es van encarregar de fer el trasllat d’anada i tornada a l’hospital.

 

En la seua arribada al CIE, Steven va redactar una instància dirigida al director del centre en la que sol·licitava «presentar una denúncia» als policies que el van portar a l’hospital, perquè en el camí li «van pegar».

 

En esta instància, Steven va adjuntar l’informe mèdic de l’hospital, anterior a l’agressió i una fotografia en la que es veu la ferida en el genoll i la inflor en la cara. Després de cinc dies en què no va obtindre cap classe de resposta, Steven va contactar amb la Campanya pel Tancament dels CIE i la fi de les deportacions i va expressar la seua voluntat d’elevar la denúncia al Jutge de control del CIE.

 

Des de Campanya CIEs NO han denunciat que «són numerosos» els casos en els que s’ha decidit deportar a una víctima després d’efectuar una denúncia. Per això, els procediments acaben arxivats i els presumptes agressors queden impunes.

 

Han mostrat la seua «preocupació» per les represàlies que poguera patir Steven que, en estar privat de llibertat, es troba en una situació de gran vulnerabilitat. «Mentres seguisquen oberts els CIE continuaran produint-se vulneracions dels drets humans, que en moltes ocasions inclouen agressions físiques a les persones que han sigut privades de llibertat pel simple fet de no disposar de permís de residència», han assegurat.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El temps continuarà estable en la Comunitat Valenciana, amb màximes a l’alça

La Comunitat Valenciana afronta jornades estables i més sol, amb màximes en ascens generalitzat i vents fluixos, només moderats en el nord de Castelló.

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.