Un intern del CIE de Sapadors denuncia una agressió policial en València

agressió

Agressió | Pixabay

 

Steven, un jove de 20 anys que fa més de trenta dies que està intern en el CIE de Sapadors de València, ha denunciat davant el jutjat de guàrdia que en el trasllat de tornada des de l’hospital va rebre dos punyades en la cara i va patir ferides en el genoll.

 

D’esta forma ho ha denunciat la Campanya CIE NO en un comunicat, en el que han mostrat el seu suport a la sol·licitud del jove presumptament agredit per a que s’identifique als agents presumptament implicats en la suposada agressió i se suspenga cautelarment la seua expulsió.

 

En la descripció dels fets de la denúncia, Steven relata que anava emmanillat en la part de davant del cotxe i, de repent, es va escoltar un soroll i en creure que havia sigut ell, «van frenar en sec» i es va pegar un colp en el front.

 

«Es van baixar els dos policies locals amb pistola en mà. Van obrir la porta i van guardar la pistola i dins del cotxe em van pegar dos punyades en la cara i em van baixar a la força ferint-me el genoll esquerre», relata. Segons el seu testimoni, l’agressió es va produir en la vesprada del 23 de desembre per part d’agents de la Policia Local. Els agents, pel que pareix, es van encarregar de fer el trasllat d’anada i tornada a l’hospital.

 

En la seua arribada al CIE, Steven va redactar una instància dirigida al director del centre en la que sol·licitava «presentar una denúncia» als policies que el van portar a l’hospital, perquè en el camí li «van pegar».

 

En esta instància, Steven va adjuntar l’informe mèdic de l’hospital, anterior a l’agressió i una fotografia en la que es veu la ferida en el genoll i la inflor en la cara. Després de cinc dies en què no va obtindre cap classe de resposta, Steven va contactar amb la Campanya pel Tancament dels CIE i la fi de les deportacions i va expressar la seua voluntat d’elevar la denúncia al Jutge de control del CIE.

 

Des de Campanya CIEs NO han denunciat que «són numerosos» els casos en els que s’ha decidit deportar a una víctima després d’efectuar una denúncia. Per això, els procediments acaben arxivats i els presumptes agressors queden impunes.

 

Han mostrat la seua «preocupació» per les represàlies que poguera patir Steven que, en estar privat de llibertat, es troba en una situació de gran vulnerabilitat. «Mentres seguisquen oberts els CIE continuaran produint-se vulneracions dels drets humans, que en moltes ocasions inclouen agressions físiques a les persones que han sigut privades de llibertat pel simple fet de no disposar de permís de residència», han assegurat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Cauen a Alacant per una trama de gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment

La Guàrdia Civil ha detingut 14 persones i n'investiga 6 més per una xarxa que venia gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment i documentació falsa des d'un criador d'Alacant amb activitat internacional.

La UPV revalida el títol de millor politécnica d’Espanya en la llista de Shanghái 2026

La Universitat Politècnica de València torna a destacar en la classificació de Shanghái 2026 com a única politécnica espanyola entre les 500 millors del món, mentres que Espanya situa 30 universitats en el top 1.000, sis menys que l’any anterior.

Un incendi crema un local fester de Villena sense causar ferits

Els bombers han apagat esta matinada un incendi al local de la comparsa del bando Marroquí de Villena, que ha causat danys materials però cap ferit.

Ruixats i tronades fortes este dissabte a l’interior de la Comunitat Valenciana

L’oratge ha començat este dissabte amb intervals nuvolosos i risc de ruixats i tronades fortes a l’interior, que podran avançar cap al litoral, amb temperatures màximes en descens lleuger, sobretot en la costa. Emergències manté actives diverses alertes per pluja, tempesta i calor.

Hospitalitzat un home després d’una parada cardiorrespiratòria en un incendi a Altea

Un home ha sigut traslladat a l’hospital en estat greu després de patir una parada cardiorrespiratòria en un incendi en un edifici de sis altures al carrer La Mar d’Altea.

Ezequiel Ponce torna a l’Elx amb contracte fins 2027

L’argentí Ezequiel Ponce torna a l’Elx després del seu pas pel Houston Dynamo i firma fins juny de 2027, ampliable dos anys més.

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.