11.1 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Demanen més de 1.000 anys de presó per prostituir a menors de València

Ordinador

Formaven part de la xarxa més gran en l’àmbit estatal de producció i distribució de pornografia infantil | Pixabay

 

L’Audiència Provincial de Tarragona ha jutjat a José Cardona Serrat i Martín Rafael Chanzá Almudéver, acusats de prostituir, gravar i violar, en alguns casos, a menors d’entre 10 i 17 anys que captaven pels carrers del barri del Cabanyal, en la ciutat de València.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, els dos pederastes van ser detinguts en València l’any 2016 per formar part de la xarxa més gran en l’àmbit estatal de producció i distribució de pornografia infantil. Els acusats captaven pels carrers del barri a menors de famílies amb pocs recursos o amb risc d’exclusió social, als qui els oferien diners. La xifra total de víctimes d’esta xarxa es desconeix, però ja hi han identificades més d’un centenar.

 

La banda estava liderada per dos hòmens de nacionalitat francesa, que estan en busca i captura, fugits de la justícia. A demés, els implicats són propietaris d’una productora audiovisual catalana. Els investigadors estan analitzant centenars de DVDs i discos durs i més d’un milió d’imàtgens de les 300 escenes que haurien gravat durant 15 anys, algunes d’elles en llocs com ara la casa que té José Cardona en Xàbia, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), un pis del Cabanyal, en el Saler i en l’Albufera.

 

Els dos valencians acusats, que han sigut jutjats per l’Audiència Provincial de Tarragona, són reincidents, ja que estaven implicats en una altra important xarxa de pedofília en els anys noranta. A ells cal afegir a una altra persona que formava part, Vicente Soler Romaguera, que va ser assassinat per dos jóvens en 2016. Ara, a l’espera de la resolució de la sentència, la Sala ha demanat l’ingrés provisional a presó dels dos pedòfils valencians i altres dos implicats. Cal destacar que els tres principals acusats no s’han presentat davant de la justícia.

 

Tant José Cardona Serrat com Martín Rafael Chanzá Almudéver només havien estat en presó durant any i mig, tot i ser jutjats i condemnats per l’altra xarxa de pedofília l’any 1996. Anys després, en 2002, van ser condemnats per abús sexual. Amb tot, el ministeri fiscal ha demanat 1088 anys de presó per a José i 1016 per a Martín.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Benavides conquista el Dakar per 2 segons després de l’error de Brabec; Schareina, tercer

Luciano Benavides es va proclamar campió del Dakar 2026 en motos per només dos segons després d'una fallada de navegació de Ricky Brabec a set quilòmetres del final. Tosha Schareina va completar el podi.

Alacant serà per sexta vegada port d’eixida de The Ocean Race en 2027

Alacant acollirà per sexta vegada consecutiva l'eixida de The Ocean Race del 8 al 17 de gener de 2027. La ciutat prepara un programa en el Ocean Live Park i reforça la seua projecció internacional.

Un any de presó per a un camioner que es va quedar amb 12,5 tones de xocolate

L'Audiència Provincial d'Alacant ha condemnat a un camioner a un any de presó per apropiar-se de 12,5 tones de xocolate que havia d'entregar i vendre-les per 1.200 euros. El comprador ha sigut sentenciat a sis mesos i la mercaderia va ser recuperada.

Pluges a Castelló i la Marina Alta i descens de màximes este dissabte

El dissabte serà molt nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb pluges a Castelló i la Marina Alta i tempestes en el litoral nord castellonenc. Les màximes descendiran i el vent bufarà fluix de l'oest.

Desmantellat un punt de venda de droga en la zona nord d’Alacant amb tres detinguts

La Policia Nacional ha desarticulat un punt de venda d'estupefaents en la zona nord d'Alacant i ha detingut a tres persones. En el registre es van confiscar haixix, diners en efectiu i un matxet, i es van intervindre un camaleó protegit i una tortuga invasora sense documentació

Rescatat un home ferit després d’un accident de parapent a Calp

Un home ha sigut rescatat després de resultar ferit mentres practicava parapent prop del Morro de Toix, a Calp. L'operatiu es va prolongar més de dos hores i va acabar amb la seua evacuació en helicòpter al Penyal de Ifach.

Agroalimentació espanyola davant l’acord UE-Mercosur: protestes del camp i plans de negoci

El sector agroalimentari rep el pacte UE-Mercosur entre tractoradas i ajustos d'estratègia exportadora. La firma prevista el dissabte obri finestres per a begudes, vins, oli, xocolate i lactis, mentres el camp reclama reciprocitat i tem competència deslleial.

La Comunitat Valenciana acumula més de 10.300 atemptats contra l’autoritat en cinc anys

La Comunitat Valenciana ha registrat 10.347 infraccions per atemptat contra l'autoritat en l'últim lustre. A Espanya, el total supera les 44.600 i la tendència es manté estable.