20.5 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

Demanen més de 1.000 anys de presó per prostituir a menors de València

Ordinador

Formaven part de la xarxa més gran en l’àmbit estatal de producció i distribució de pornografia infantil | Pixabay

 

L’Audiència Provincial de Tarragona ha jutjat a José Cardona Serrat i Martín Rafael Chanzá Almudéver, acusats de prostituir, gravar i violar, en alguns casos, a menors d’entre 10 i 17 anys que captaven pels carrers del barri del Cabanyal, en la ciutat de València.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, els dos pederastes van ser detinguts en València l’any 2016 per formar part de la xarxa més gran en l’àmbit estatal de producció i distribució de pornografia infantil. Els acusats captaven pels carrers del barri a menors de famílies amb pocs recursos o amb risc d’exclusió social, als qui els oferien diners. La xifra total de víctimes d’esta xarxa es desconeix, però ja hi han identificades més d’un centenar.

 

La banda estava liderada per dos hòmens de nacionalitat francesa, que estan en busca i captura, fugits de la justícia. A demés, els implicats són propietaris d’una productora audiovisual catalana. Els investigadors estan analitzant centenars de DVDs i discos durs i més d’un milió d’imàtgens de les 300 escenes que haurien gravat durant 15 anys, algunes d’elles en llocs com ara la casa que té José Cardona en Xàbia, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), un pis del Cabanyal, en el Saler i en l’Albufera.

 

Els dos valencians acusats, que han sigut jutjats per l’Audiència Provincial de Tarragona, són reincidents, ja que estaven implicats en una altra important xarxa de pedofília en els anys noranta. A ells cal afegir a una altra persona que formava part, Vicente Soler Romaguera, que va ser assassinat per dos jóvens en 2016. Ara, a l’espera de la resolució de la sentència, la Sala ha demanat l’ingrés provisional a presó dels dos pedòfils valencians i altres dos implicats. Cal destacar que els tres principals acusats no s’han presentat davant de la justícia.

 

Tant José Cardona Serrat com Martín Rafael Chanzá Almudéver només havien estat en presó durant any i mig, tot i ser jutjats i condemnats per l’altra xarxa de pedofília l’any 1996. Anys després, en 2002, van ser condemnats per abús sexual. Amb tot, el ministeri fiscal ha demanat 1088 anys de presó per a José i 1016 per a Martín.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

El balanç anual denúncia demores a migrants en la renda d’inclusió i cobraments per tractaments de càncer

El tercer balanç sobre discriminació quotidiana a València documenta retards de més d'un any en la Renda Valenciana d'Inclusió i reclamacions de 30.000 euros per teràpies oncològiques a persones migrants. L'informe identifica barreres en padró, vivenda, servicis socials, ocupació, educació i el CIE de Sapadors.

El Deleste confirma per a 2026 a Primal Scream, Apparat i Kerala Dust

El Deleste ha anunciat les seues primeres confirmacions per a 2026 amb Primal Scream, Apparat, Kerala Dust, Holy Fuck, Els Invaders i Billy Nomates. El festival se celebrarà el 22 i 23 de maig als Jardins de Vivers.

El PP demanarà a València el cessament immediat de Pilar Bernabé per casos d’assetjament en el PSOE

El PP va anunciar que exigirà en el ple de València el cessament immediat de Pilar Bernabé per la seua actitud que consideren negligent davant denúncies d'assetjament en el PSOE. La iniciativa, defesa per Juan Carlos Caballero, retrau silenci i doble moral i busca un posicionament clar de la resta de grups.

UGT de Ford exigix que el premi a Almussafes es traduïsca en càrrega de treball i ocupació

El sindicat ha valorat el reconeixement mundial a la factoria valenciana i ha reclamat que es concrete en producció suficient per a mantindre els 4.142 llocs. També ha sol·licitat una reunió amb el president de Ford Europa.

Quatre ferits, entre ells un bebé, en un xoc entre cotxe i furgoneta a València

Quatre persones han resultat ferides amb policontusiones després del xoc entre un cotxe i una furgoneta a València. L'avís va entrar a les 11.20 i els afectats van ser traslladats al Doctor Peset i al Clínic.

Huit ferits en un accident múltiple de set vehicles en l’A-7 al seu pas per Castalla

Un xoc en cadena en l'A-7 a Castalla ha deixat huit ferits, entre ells un motorista atropellat. SAMU, helicòpter i dos SVB van atendre i van traslladar a Elda i Alcoi.

Pérez Llorca defén a Paiporta que no paga els plats trencats i demana coordinació

El president ha defés a Paiporta que no paga els plats trencats i que la seua obligació és fer les coses de manera diferent. Ha reclamat coordinació institucional, un canal directe amb les víctimes i ha defés inversions per a accelerar la reconstrucció a L'Horta Sud.

El PSPV exigix a Pérez Llorca que demane l’acta a Mazón o l’expulse del grup popular

El PSPV ha reclamat al president Juanfran Pérez Llorca que exigisca a Carlos Mazón la seua acta de diputat i, si es nega, ho expulse del grup popular en Les Corts. El grup socialista vincula l'escó a l'aforament de Mazón i demana passar pàgina del 29 d'octubre.