Demanen més de 1.000 anys de presó per prostituir a menors de València

Ordinador

Formaven part de la xarxa més gran en l’àmbit estatal de producció i distribució de pornografia infantil | Pixabay

 

L’Audiència Provincial de Tarragona ha jutjat a José Cardona Serrat i Martín Rafael Chanzá Almudéver, acusats de prostituir, gravar i violar, en alguns casos, a menors d’entre 10 i 17 anys que captaven pels carrers del barri del Cabanyal, en la ciutat de València.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, els dos pederastes van ser detinguts en València l’any 2016 per formar part de la xarxa més gran en l’àmbit estatal de producció i distribució de pornografia infantil. Els acusats captaven pels carrers del barri a menors de famílies amb pocs recursos o amb risc d’exclusió social, als qui els oferien diners. La xifra total de víctimes d’esta xarxa es desconeix, però ja hi han identificades més d’un centenar.

 

La banda estava liderada per dos hòmens de nacionalitat francesa, que estan en busca i captura, fugits de la justícia. A demés, els implicats són propietaris d’una productora audiovisual catalana. Els investigadors estan analitzant centenars de DVDs i discos durs i més d’un milió d’imàtgens de les 300 escenes que haurien gravat durant 15 anys, algunes d’elles en llocs com ara la casa que té José Cardona en Xàbia, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), un pis del Cabanyal, en el Saler i en l’Albufera.

 

Els dos valencians acusats, que han sigut jutjats per l’Audiència Provincial de Tarragona, són reincidents, ja que estaven implicats en una altra important xarxa de pedofília en els anys noranta. A ells cal afegir a una altra persona que formava part, Vicente Soler Romaguera, que va ser assassinat per dos jóvens en 2016. Ara, a l’espera de la resolució de la sentència, la Sala ha demanat l’ingrés provisional a presó dels dos pedòfils valencians i altres dos implicats. Cal destacar que els tres principals acusats no s’han presentat davant de la justícia.

 

Tant José Cardona Serrat com Martín Rafael Chanzá Almudéver només havien estat en presó durant any i mig, tot i ser jutjats i condemnats per l’altra xarxa de pedofília l’any 1996. Anys després, en 2002, van ser condemnats per abús sexual. Amb tot, el ministeri fiscal ha demanat 1088 anys de presó per a José i 1016 per a Martín.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Detingut a València un home buscat per un homicidi a Bòsnia-Herzegovina

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 31 anys reclamat per Interpol per un homicidi comés a Sarajevo en 2020.

Morant veu molt greus els missatges entre Catalá i Mazón durant la DANA de València

Diana Morant considera molt greus els missatges de WhatsApp entre Carlos Mazón i María José Catalá el dia de la DANA, i acusa els responsables polítics de saber que hi hauria morts i de no actuar bé.

Les víctimes mortals per la DANA de València pugen a 231 en comptar un home mort per infart

La DANA de València del 29 d’octubre de 2024 suma una víctima mortal més i ja en són 231, després que el jutjat d’Instrucció número 3 de Catarroja incorpore el cas d’un home mort per un infart a Benetússer.

Retingut a Castelló un vaixell pesquer italià per obstruir una inspecció en aigües espanyoles

Inspectors de Pesca Marítima han immobilitzat al port del Grau de Castelló un vaixell pesquer italià presumptament implicat en una infracció molt greu per obstruir una inspecció el 2025. Per alliberar-lo s’ha hagut de dipositar una fiança de 65.001 euros.

La nova passarel·la del carrer Convent a Paiporta reobri adaptada a fortes pluges

La passarel·la del carrer Convent sobre el Barranc del Poyo a Paiporta ha reobert amb una estructura nova, dissenyada per resistir episodis extrems de pluja i finançada amb 2,55 milions d’euros.

Reobri la passarel·la del carrer Convent a Paiporta després de la dana amb la visita d’Óscar Puente

La nova passarel·la del carrer Convent sobre el Barranc del Poyo a Paiporta ha reobert després de la seua reconstrucció, amb una inversió de 2,55 milions d’euros i criteris adaptats al canvi climàtic.

Retingut al Grau de Castelló un pesquer italià per obstruir una inspecció en aigües espanyoles

Inspectors de Pesca Marítima han retingut al port del Grau de Castelló un vaixell italià, presumptament implicat en una infracció molt greu per obstruir una inspecció en aigües espanyoles en 2025.

Reoberta la passarel·la del carrer Convent a Paiporta després de la dana, amb la visita d’Óscar Puente

La nova passarel·la del carrer Convent a Paiporta, reconstruïda amb criteris de resistència climàtica i una inversió de 2,55 milions, ha reobert al pas de vianants i ciclistes i ja forma part del pla estatal de reparació per la dana.