Detinguda a València un exjutgessa argentina buscada per facilitar adopcions irregulars a canvi de diners

Està acusada d'”aconseguir panxes”, és a dir, identificar a dones embarasses en situació de vulnerabilitat

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

Agents de la Policia han detingut a València a una exjutgessa sobre la constava una Ordre Internacional de Detenció decretada per les autoritats argentines acusada d'”aconseguir panzas”, és a dir, identificar a dones vulnerables en estat de gestació, disposades a lliurar en adopció als fills que esperaven, per a facilitar així els processos d’adopció a matrimonis adinerats de la zona dels qui rebia avantatges econòmics.

Segons detalla este cos de seguretat en un comunicat, s’atribuïx a la fugitiva la presumpta comissió dels delictes de suborn actiu i falsedat documental públic, fets pels quals se li sol·licita una pena màxima de presó de sis anys.

L’ara arrestada, mentre exercia la titularitat d’un Jutjat de Família de Pilar (Argentina), suposadament es lucrava econòmicament, en haver proposat a les assistents socials, integrants de l’equip tècnic del Jutjat al seu càrrec, acudir als barris pobres de la ciutat argentina a “aconseguir panxes”.

MANIPULAVA DOCUMENTS

A més, va manipular la data de diversos documents públics, manipulant la data i simulant d’esta manera que la seua signatura havia sigut estampada en diferents providències i resolucions judicials quan ja no es trobava treballant en l’àmbit de la República Argentina.

Una vegada comprovada la vigència de l’ordre que li constava a la detinguda es van realitzar gestions d’investigació les quals van donar com resultat una possible ubicació de la mateixa en la província de Valencia. Després de les perquisicions dels agents que van permetre esbrinar la localització concreta de la fugitiva, es va dur a terme la detenció a la ciutat de València.

El diari Llevant, que ha avançat la detenció, assegura que esta es va dur a terme a un carrer del valencià districte d’Extramurs, a primera hora de la vesprada d’este dilluns.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.

El València busca assegurar la permanència davant quatre rivals que ja li van donar cinc punts en la primera volta

El València encara el tram final de Lliga davant Athletic, Raig, Reial Societat i Barcelona, rivals enfront dels quals ja va sumar cinc punts en la primera volta i que la passada temporada li van deixar sense premi.

El Consell celebra que el Govern eximisca de l’IRPF les ajudes de la DANA de 2024

El president Juanfran Pérez Llorca valora que el Govern haja rectificat i estenga a 2024 l'exempció en l'IRPF de les ajudes autonòmiques per la DANA per a empreses i autònoms.

L’incendi en un desballestament d’Orihuela es manté controlat en la campa exterior

L'incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela a penes manté flama visible, encara que els bombers continuen treballant en el seu control i retirada progressiva de mitjans.

María Pastor González, de la foguera Esplanada, serà la Bellea del Foc 2026

María Pastor González, representant de la foguera Esplanada, ha sigut proclamada Bellea del Foc 2026 en un espectacle celebrat en la plaça de bous d'Alacant davant més de 6.000 persones.

Corberán iguala els 55 partits de Baralla al València i millora la seua puntuació

Carlos Corberán aconseguix els 55 partits de Lliga al capdavant del València CF, els mateixos que va tindre Rubén Baraja, però amb dos punts més i una lleugera millora en el balanç global.