21.2 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Detinguda a València un exjutgessa argentina buscada per facilitar adopcions irregulars a canvi de diners

Està acusada d'”aconseguir panxes”, és a dir, identificar a dones embarasses en situació de vulnerabilitat

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

Agents de la Policia han detingut a València a una exjutgessa sobre la constava una Ordre Internacional de Detenció decretada per les autoritats argentines acusada d'”aconseguir panzas”, és a dir, identificar a dones vulnerables en estat de gestació, disposades a lliurar en adopció als fills que esperaven, per a facilitar així els processos d’adopció a matrimonis adinerats de la zona dels qui rebia avantatges econòmics.

Segons detalla este cos de seguretat en un comunicat, s’atribuïx a la fugitiva la presumpta comissió dels delictes de suborn actiu i falsedat documental públic, fets pels quals se li sol·licita una pena màxima de presó de sis anys.

L’ara arrestada, mentre exercia la titularitat d’un Jutjat de Família de Pilar (Argentina), suposadament es lucrava econòmicament, en haver proposat a les assistents socials, integrants de l’equip tècnic del Jutjat al seu càrrec, acudir als barris pobres de la ciutat argentina a “aconseguir panxes”.

MANIPULAVA DOCUMENTS

A més, va manipular la data de diversos documents públics, manipulant la data i simulant d’esta manera que la seua signatura havia sigut estampada en diferents providències i resolucions judicials quan ja no es trobava treballant en l’àmbit de la República Argentina.

Una vegada comprovada la vigència de l’ordre que li constava a la detinguda es van realitzar gestions d’investigació les quals van donar com resultat una possible ubicació de la mateixa en la província de Valencia. Després de les perquisicions dels agents que van permetre esbrinar la localització concreta de la fugitiva, es va dur a terme la detenció a la ciutat de València.

El diari Llevant, que ha avançat la detenció, assegura que esta es va dur a terme a un carrer del valencià districte d’Extramurs, a primera hora de la vesprada d’este dilluns.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.