Detinguda a València un exjutgessa argentina buscada per facilitar adopcions irregulars a canvi de diners

Està acusada d'»aconseguir panxes», és a dir, identificar a dones embarasses en situació de vulnerabilitat

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

Agents de la Policia han detingut a València a una exjutgessa sobre la constava una Ordre Internacional de Detenció decretada per les autoritats argentines acusada d'»aconseguir panzas», és a dir, identificar a dones vulnerables en estat de gestació, disposades a lliurar en adopció als fills que esperaven, per a facilitar així els processos d’adopció a matrimonis adinerats de la zona dels qui rebia avantatges econòmics.

Segons detalla este cos de seguretat en un comunicat, s’atribuïx a la fugitiva la presumpta comissió dels delictes de suborn actiu i falsedat documental públic, fets pels quals se li sol·licita una pena màxima de presó de sis anys.

L’ara arrestada, mentre exercia la titularitat d’un Jutjat de Família de Pilar (Argentina), suposadament es lucrava econòmicament, en haver proposat a les assistents socials, integrants de l’equip tècnic del Jutjat al seu càrrec, acudir als barris pobres de la ciutat argentina a «aconseguir panxes».

MANIPULAVA DOCUMENTS

A més, va manipular la data de diversos documents públics, manipulant la data i simulant d’esta manera que la seua signatura havia sigut estampada en diferents providències i resolucions judicials quan ja no es trobava treballant en l’àmbit de la República Argentina.

Una vegada comprovada la vigència de l’ordre que li constava a la detinguda es van realitzar gestions d’investigació les quals van donar com resultat una possible ubicació de la mateixa en la província de Valencia. Després de les perquisicions dels agents que van permetre esbrinar la localització concreta de la fugitiva, es va dur a terme la detenció a la ciutat de València.

El diari Llevant, que ha avançat la detenció, assegura que esta es va dur a terme a un carrer del valencià districte d’Extramurs, a primera hora de la vesprada d’este dilluns.

Últimes notícies

L’incendi forestal de Castelló es concentra en dos fronts a Catí i Tírig

Els efectius contra l’incendi de Castelló treballen hui en dos fronts a Catí i Tírig, amb 300 professionals i 19 mitjans aeris mobilitzats.

Diakhaby demana a l’afició del València més unitat amb el club i la plantilla

Mouctar Diakhaby reclama després del Trofeu Taronja que l’afició del València CF es tanque files amb el club i l’equip en un any que considera clau. El central també analitza l’expulsió de Gayà i explica com es troba després de set mesos de baixa.

La pressió per l’impacte científic resta felicitat al personal investigador

Una recerca d’Ingenio, la UPV i la UV conclou que la pressió per aconseguir impacte científic pot reduir la satisfacció del personal investigador, tot i el reconeixement acadèmic.

Els mitjans aeris s’incorporen a l’extinció de l’incendi de Tírig, agreujat pel relleu

Els mitjans aeris s’han sumat este diumenge de matí a les tasques d’extinció de l’incendi forestal de Tírig, que ha obligat a confinar Catí i ja ha afectat unes 244 hectàrees. Altres tres incendis a l’interior de Castelló estan controlats, estabilitzats o extingits.

Ruixats a l’interior i desplom de les màximes al litoral sud de València

La jornada d’este diumenge ve marcada per intervals de núvols baixos, ruixats dispersos a l’interior i un descens notable de les màximes al litoral sud de València. Dilluns s’esperen tempestes que poden ser fortes o molt fortes en punts de Castelló i València, amb granís i ratxes de vent molt intenses.

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.