Detinguda a València un exjutgessa argentina buscada per facilitar adopcions irregulars a canvi de diners

Està acusada d'»aconseguir panxes», és a dir, identificar a dones embarasses en situació de vulnerabilitat

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

Agents de la Policia han detingut a València a una exjutgessa sobre la constava una Ordre Internacional de Detenció decretada per les autoritats argentines acusada d'»aconseguir panzas», és a dir, identificar a dones vulnerables en estat de gestació, disposades a lliurar en adopció als fills que esperaven, per a facilitar així els processos d’adopció a matrimonis adinerats de la zona dels qui rebia avantatges econòmics.

Segons detalla este cos de seguretat en un comunicat, s’atribuïx a la fugitiva la presumpta comissió dels delictes de suborn actiu i falsedat documental públic, fets pels quals se li sol·licita una pena màxima de presó de sis anys.

L’ara arrestada, mentre exercia la titularitat d’un Jutjat de Família de Pilar (Argentina), suposadament es lucrava econòmicament, en haver proposat a les assistents socials, integrants de l’equip tècnic del Jutjat al seu càrrec, acudir als barris pobres de la ciutat argentina a «aconseguir panxes».

MANIPULAVA DOCUMENTS

A més, va manipular la data de diversos documents públics, manipulant la data i simulant d’esta manera que la seua signatura havia sigut estampada en diferents providències i resolucions judicials quan ja no es trobava treballant en l’àmbit de la República Argentina.

Una vegada comprovada la vigència de l’ordre que li constava a la detinguda es van realitzar gestions d’investigació les quals van donar com resultat una possible ubicació de la mateixa en la província de Valencia. Després de les perquisicions dels agents que van permetre esbrinar la localització concreta de la fugitiva, es va dur a terme la detenció a la ciutat de València.

El diari Llevant, que ha avançat la detenció, assegura que esta es va dur a terme a un carrer del valencià districte d’Extramurs, a primera hora de la vesprada d’este dilluns.

Últimes notícies

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.

Alicant tanca parcs per vent fort i activa el CAUS per alerta roja per calor extrema

L'Ajuntament d'Alacant tancarà este dijous parcs, Castillo de Santa Bárbara, veladors i instal·lacions esportives a l'aire lliure per fortes ratxes de vent i calor extrema, i obrirà el CAUS per atendre persones vulnerables.