Detinguda a València un exjutgessa argentina buscada per facilitar adopcions irregulars a canvi de diners

Està acusada d'»aconseguir panxes», és a dir, identificar a dones embarasses en situació de vulnerabilitat

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

Agents de la Policia han detingut a València a una exjutgessa sobre la constava una Ordre Internacional de Detenció decretada per les autoritats argentines acusada d'»aconseguir panzas», és a dir, identificar a dones vulnerables en estat de gestació, disposades a lliurar en adopció als fills que esperaven, per a facilitar així els processos d’adopció a matrimonis adinerats de la zona dels qui rebia avantatges econòmics.

Segons detalla este cos de seguretat en un comunicat, s’atribuïx a la fugitiva la presumpta comissió dels delictes de suborn actiu i falsedat documental públic, fets pels quals se li sol·licita una pena màxima de presó de sis anys.

L’ara arrestada, mentre exercia la titularitat d’un Jutjat de Família de Pilar (Argentina), suposadament es lucrava econòmicament, en haver proposat a les assistents socials, integrants de l’equip tècnic del Jutjat al seu càrrec, acudir als barris pobres de la ciutat argentina a «aconseguir panxes».

MANIPULAVA DOCUMENTS

A més, va manipular la data de diversos documents públics, manipulant la data i simulant d’esta manera que la seua signatura havia sigut estampada en diferents providències i resolucions judicials quan ja no es trobava treballant en l’àmbit de la República Argentina.

Una vegada comprovada la vigència de l’ordre que li constava a la detinguda es van realitzar gestions d’investigació les quals van donar com resultat una possible ubicació de la mateixa en la província de Valencia. Després de les perquisicions dels agents que van permetre esbrinar la localització concreta de la fugitiva, es va dur a terme la detenció a la ciutat de València.

El diari Llevant, que ha avançat la detenció, assegura que esta es va dur a terme a un carrer del valencià districte d’Extramurs, a primera hora de la vesprada d’este dilluns.

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.