Detinguda una dona que va estafar i va calar foc a casa d’un ancià a Picassent

La Guàrdia Civil de València deté l’autora d’una vintena d’estafes i un incendi amb perill a la localitat de Picassent.

L’Operació ‘OKOYIMU’ va començar després de la interposició d’una denúncia en què la víctima va afirmar estar sent estafat des de l’estiu de l’any 2022 fins al gener de l’any 2023, ja que algú li havia tret tots els diners del compte bancari, desconeixent el mètode i sense sospites de l’autoria, deixant-ho en un estat de necessitat extrema per poder subsistir dignament.

La Guàrdia Civil de València va realitzar gestions amb l’entitat bancària on tenia el seu compte el septuagenari, i va donar com a resultat que una dona havia fet diverses extraccions de diners en caixers automàtics de l’entitat amb una targeta bancària desconeguda pel mateix denunciant.

L’autora va fer unes 20 estafes al perjudicat, amb un total de 4.227,45 euros sostrets del seu compte durant uns 7 mesos, deixant el compte sense fons cada mes.

Des de l’entitat bancària van informar que una dona, que es va identificar com l’esposa del perjudicat, va sol·licitar una targeta de dèbit vinculada al compte defraudat, i després de visionar les imatges del circuit tancat de  videovigilància es va observar, a la mateixa dona que en va fer les extraccions bancàries, fent gestions administratives en les quals sol·licitava la targeta bancària a nom del perjudicat.

L’autora, després de ser descoberta, va amenaçar la família de cremar l’habitatge, i va resultar que, moments després, va provocar-ne l’incendi. Després de la realització pels agents de la corresponent inspecció tècnic ocular, van observar que el lloc on la suposada autora de l’incendi havia començat la ignició, era ple de documents, alguns encara reconeixibles, de la mateixa entitat bancària del perjudicat.

Per este motiu se sospita que l’autora, aprofitant que tenia accés de manera ocasional a l’habitatge, va calar foc a la mateixa amb intenció d’eliminar qualsevol prova que determinara la seua implicació a les més de 20 estafes bancàries al perjudicat.

Dies després, familiars del perjudicat, es van presentar en un aquarterament de la Guàrdia Civil amb una escopeta, la qual refereixen haver trobat en un dels armaris de l’estada afectada per l’incendi sense cap mena de mesura de seguretat i desconeixent-ne l’origen i la propietat.

Després de les comprovacions pertinents, els agents van comprovar que estava registrada a nom del perjudicat, la llicència tipus E del qual estava caducada des de l’any 1995, per la qual cosa la tenia de manera il·legal.

Estos fets s’han procedit a la detenció d’una dona, de 46 anys i de nacionalitat espanyola, a qui se li imputen els delictes d’estafa i d’incendi. Així mateix, s’ha investit un home de 70 anys i de nacionalitat espanyola, per tinença il·lícita d’armes.

Les diligències han estat lliurades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 1 de Picassent.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.

Guido Rodríguez assumix errors després de la derrota del València davant el Celta i demana unitat

Guido Rodríguez, autor dels dos gols del València en la derrota 2-3 davant el Celta, admet errors defensius, es mostra autocrític i recalca que l'equip ha de mantindre's unit.