Detingudes quatre persones per introduir il·legalment més de 50.000 quilos de garrofa en el mercat

Ejemplo de shortcode con estilo
La Guàrdia Civil ha detingut quatre homes per introduir il·legalment més de 50.000 quilos de garrofa al mercat. S'enfronten a delictes de falsedat documental i pertinença a grup criminal. S'han recuperat 600 quilos del producte durant la investigació.

CASTELLÓ, 5 (EUROPA PRESS)-

La Guàrdia Civil, en el marc de l»Operació 50′, ha detingut a quatre persones com a presumptes autores dels delictes d’encobriment, falsedat documental i pertinença a grup criminal per suposadament introduir de manera il·lícita més de 50.000 quilograms de garrofa en el mercat, segons ha informat l’institut armat.

L’equip ROCA de la Guàrdia Civil de Vinaròs va iniciar la investigació arran d’interceptar a diverses persones en un turisme que circulava per la localitat de Sant Jordi i portaven garrofa a orri sense la documentació que justificara la legalitat del producte. En seguir el rastre del mateix van trobar un punt de venda a la província de Tarragona.

Durant el trascurso de la investigació es va afegir una actuació clau de components de Seguretat Ciutadana de la Guàrdia Civil de Vinaròs, els quals van interceptar una furgoneta amb tres individus que portaven 17 sacs del mateix gènere.

L’anàlisi de les dades obtingudes de tots dos il·lícits penals, així com les perquisicions policials recaptades, van permetre que els agents recopilaren els indicis suficients per a atribuir als detinguts els delictes de falsificació de documents per a la venda i encobriment d’aquest producte que es troba en plena campanya de recol·lecta i la pertinença a grup criminal.

Els detinguts són quatre homes amb edats compreses entre els 28 i 56 anys i s’han recuperat 600 quilograms de garrofa. Les diligències han sigut lliurades en el Deganat dels Jutjats de Vinaròs.

Últimes notícies

Alicante Smartphone Film Festival repartirà 2.000 euros en premis al novembre

El festival celebrarà la cinquena edició del 16 al 21 de novembre a Alacant, amb projeccions, tallers i més de 200 curtmetratges rebuts.

Pérez Llorca reclama que Feijóo incorpore veus valencianes al Govern

Juanfran Pérez Llorca ha defensat que Alberto Núñez Feijóo compte amb valencians en un futur Govern i ha demanat diàleg després de les eleccions generals del 29 de novembre.

La Universitat d’Alacant liderarà una aliança de 11 universitats europees

La Universitat d’Alacant ha assumit la presidència de T4EU amb una agenda centrada en la innovació blava i verda i la cooperació entre universitats.

Gil Lázaro situa el 29N entre «Espanya i canvi» o «Sánchez i caos»

El candidat de Vox al Congrés per València ha defensat el seu missatge per al 29 de novembre i ha avançat una campanya intensa, encara que és «moderadament optimista».

Les explotacions afectades per la dana Adam podran rebre ajudes de fins a 15.000 euros

La Generalitat ha convocat sis milions d’euros per a les explotacions agrícoles i ramaderes afectades per la dana Adam. Les sol·licituds es podran presentar del 2 de novembre a l’1 de febrer de 2027.

Elx troba un capitell andalusí dels segles X i XI als Banys Àrabs

Les excavacions als Banys Àrabs d’Elx han recuperat un capitell andalusí dels segles X i XI i un fust de pedra calcària. Les peces s’estudien al MAHE.

Morant alerta del coste de desacreditar la ciencia y la investigación

Diana Morant ha reivindicat a Vitoria la ciència davant del negacionisme i ha advertit dels efectes de retallar la investigació i perdre talent.

El Tarancón busca la sorpresa davant del Llevant en la Copa

El Tarancón rep el Llevant a les 19.00 en la primera ronda de la Copa del Rei, en una eliminatòria a partit únic al Municipal.