Detingudes quatre persones per introduir il·legalment més de 50.000 quilos de garrofa en el mercat

CASTELLÓ, 5 (EUROPA PRESS)-

La Guàrdia Civil, en el marc de l”Operació 50′, ha detingut a quatre persones com a presumptes autores dels delictes d’encobriment, falsedat documental i pertinença a grup criminal per suposadament introduir de manera il·lícita més de 50.000 quilograms de garrofa en el mercat, segons ha informat l’institut armat.

L’equip ROCA de la Guàrdia Civil de Vinaròs va iniciar la investigació arran d’interceptar a diverses persones en un turisme que circulava per la localitat de Sant Jordi i portaven garrofa a orri sense la documentació que justificara la legalitat del producte. En seguir el rastre del mateix van trobar un punt de venda a la província de Tarragona.

Durant el trascurso de la investigació es va afegir una actuació clau de components de Seguretat Ciutadana de la Guàrdia Civil de Vinaròs, els quals van interceptar una furgoneta amb tres individus que portaven 17 sacs del mateix gènere.

L’anàlisi de les dades obtingudes de tots dos il·lícits penals, així com les perquisicions policials recaptades, van permetre que els agents recopilaren els indicis suficients per a atribuir als detinguts els delictes de falsificació de documents per a la venda i encobriment d’aquest producte que es troba en plena campanya de recol·lecta i la pertinença a grup criminal.

Els detinguts són quatre homes amb edats compreses entre els 28 i 56 anys i s’han recuperat 600 quilograms de garrofa. Les diligències han sigut lliurades en el Deganat dels Jutjats de Vinaròs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El GP de la Comunitat Valenciana es retarda al 29 de novembre per la situació a Orient Mitjà

El tancament de MotoGP 2026 es mou una setmana: València passa del 22 al 29 de novembre després de l'ajornament del GP de Catar al 8 de novembre. Portimão es fixa per al dia 22.

Ratxes de fins a 103 km/h a l’interior nord de Castelló i alerta taronja per vent

La passada nit va deixar ratxes de 103 km/h a La Pobla de Benifassà i l'interior nord de Castelló seguix en avís taronja fins a les 19.00. També hi ha avisos grocs per vent i fenòmens costaners en altres zones.

Un policia fora de servici frustra un furt afectuós a un home de 77 anys a Elx i deté a tres

Un agent de la Policia Nacional ha impedit que un grup sostraguera la cadena d'or d'un home de 77 anys a Elx. Tres persones han sigut detingudes per furt i pertinença a grup criminal.

La Setmana Gran fallera comença amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes a Castelló i nord de València

Els dies grans de les Falles arranquen amb cel poc nuvolós, temperatures en descens i vent del nord-oest, amb ratxes molt fortes a Castelló i el nord de València. El dilluns de 'plantá' s'espera cel poc nuvolós i màximes a l'alça a l'interior, amb brises en el litoral a la vesprada.

Sarabia demana entendre el que ha passat i superar-ho després del 4-1 davant el Reial Madrid

El tècnic de l'Elx va analitzar el 4-1 al Bernabéu, va admetre que porten tres mesos sense guanyar i va demanar unió i energia per als deu partits que resten. L'equip depén del resultat del Mallorca per a mantindre's fora del descens.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Federico Redondo va ser titular amb l'Elx en el Santiago Bernabéu, 23 anys després de l'adeu del seu pare. El cognom va tornar a un estadi que el va convertir en llegenda.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Vint-i-tres anys després, el cognom Redó va tornar al Bernabéu: Federico va ser titular amb l'Elx davant el Reial Madrid i va firmar una estrena exigent en un escenari de màxima pressió.

Martim Net: ‘Jugant així no podem marcar gols’

Martim Net va admetre que a l'Elx li va faltar pegada en la derrota 4-1 davant el Reial Madrid i va avisar d'una baixada anímica després d'encaixar. El pròxim repte és el Mallorca.