Detingudes tres persones per les explosions prop de l’Ambaixada d’Israel a Dinamarca

Ejemplo de shortcode con estilo
La Policia de Dinamarca ha detingut tres joves suecs per les explosions a prop de l'Ambaixada d'Israel a Copenhaguen. L'inspector Jepersen ha confirmat que els càrrecs seran per possessió il·legal d'armes. La investigació continua sense aclarir si les explosions estan relacionades amb la legació.

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

La Policia de Dinamarca ha informat hui dimecres que tres persones han sigut detingudes per les dos explosions registrades durant la nit prop de l’Ambaixada d’Israel a la capital danesa, Copenhaguen.

L’inspector de la Policia danesa Jens Jepersen ha indicat durant una roda de premsa que els detinguts són «tres joves d’origen suec» que ja han sigut posats baix custòdia policial, segons informacions arreplegades pel diari danés ‘Jyllands-Posten’.

Així, ha especificat que tenen edats compreses entre els 15 i els 20 anys i ha detallat que dos d’ells han sigut detinguts després d’una gran operació policial en l’estació central de trens de Copenhaguen.

El tercer, ha dit, ha sigut detingut en una altra zona de la capital poc després de les explosions, que han tingut lloc passades les 3.00 de la matinada (hora local) i han sigut atribuïdes a magranes de mà.

Jepersen, que ha obert una investigació sobre este tema, ha assenyalat que «gràcies a pistes molt concretes» han aconseguit donar amb el tercer home en qüestió, que estava prop de la seu de la legació diplomàtica israeliana, si bé ha afirmat que és prompte per a detallar si van actuar pel seu compte o de forma coordinada.

En este sentit, ha aclarit que està previst que es presenten càrrecs en contra seva per possessió il·legal d’armes, per la qual cosa una imputació per terrorisme quedaria en principi descartada. «La nostra principal hipòtesi és la de la possessió il·legal d’armes», ha explicat l’inspector.

«No podem estar segurs de moment de la relació directa entre les explosions i l’Ambaixada, però sí del fet que aquestes s’han produït prop de l’immoble, la qual cosa té les seues implicacions», ha aclarit abans d’insistir que caldrà esperar al fet que acabe la investigació.

D’altra banda, la Policia de Suècia està investigant suposats trets contra la legació diplomàtica israeliana a Estocolm, quan s’ha acordonat la zona i ha realitzat un inventari de les càmeres de la zona, sense que hi haja víctimes.

Els agents han trobat un arma de foc en els voltants i s’ha iniciat una investigació preliminar sobre delictes greus amb armes, encara que de moment no s’ha detingut a ningú, segons arreplega la cadena de televisió sueca SVT.

Últimes notícies

Iñigo Pérez assenyala la falta de contundència després del 4-3 a Liverpool

Iñigo Pérez ha atribuït la derrota del Villarreal per 4-3 a Anfield a una nova falta de contundència defensiva en moments clau. El tècnic ha lamentat especialment l’empat del Liverpool just abans del descans.

Comesaña admet que l’empat del Liverpool abans del descans va ser clau

Santi Comesaña ha reconegut que l’empat del Liverpool en l’última jugada abans del descans i el tercer gol a l’inici de la represa han sigut decisius en la derrota 4-3 del Villarreal en Champions.

El Villarreal acaricia l’empat però cau 4-3 davant el Liverpool a la Champions

El Villarreal ha encadenat la segona derrota en la Lliga de Campions després de deixar escapar un 0-2 a Anfield i perdre 4-3 contra el Liverpool.

Ajuda inicial de 23,5 milions per a les víctimes de la dana Adam

La Generalitat ha aprovat un primer paquet d’ajudes directes de 23,5 milions d’euros per a reparar vivendes, reposar estris i facilitar el reallotjament de les persones que han perdut la seua casa per la dana Adam.

Set canvis de Iñigo Pérez en el Villarreal per a visitar el Liverpool amb Araújo de titular

Iñigo Pérez ha renovat l’onze del Villarreal amb set canvis respecte a la Lliga per a enfrontar-se al Liverpool, que ix amb Ronald Araújo en la defensa.

Argentina i Suècia, grans favorites en la Nacra Cup València de Nacra 17

La Nacra Cup València reunirà del 21 al 24 d’octubre 24 tripulacions de 17 països, amb Argentina i Suècia com a grans favorites en la classe olímpica Nacra 17.

El Rally Ciutat de València arriba amb Fuster buscant el seu seté títol d’Espanya

El Rally Ciutat de València-Memorial Javi Sanz afronta la seua 26a edició el pròxim cap de setmana, amb Miguel Fuster jugant-se el seu seté títol nacional. La prova compta amb un fort suport institucional i un programa que combina projecció estatal i arrelament als municipis valencians.

Chloe Bibby apuntala el joc interior del Valencia Basket amb un contracte de dos mesos

El Valencia Basket ha tancat la incorporació temporal de l’ala-pívot australiana Chloe Bibby per dos mesos, pendent de la revisió mèdica. La jugadora arriba després de brillar amb el Spar Girona i de passar per la WNBA amb Minnesota Lynx.