Detingudes tres persones per les explosions prop de l’Ambaixada d’Israel a Dinamarca

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

La Policia de Dinamarca ha informat hui dimecres que tres persones han sigut detingudes per les dos explosions registrades durant la nit prop de l’Ambaixada d’Israel a la capital danesa, Copenhaguen.

L’inspector de la Policia danesa Jens Jepersen ha indicat durant una roda de premsa que els detinguts són «tres joves d’origen suec» que ja han sigut posats baix custòdia policial, segons informacions arreplegades pel diari danés ‘Jyllands-Posten’.

Així, ha especificat que tenen edats compreses entre els 15 i els 20 anys i ha detallat que dos d’ells han sigut detinguts després d’una gran operació policial en l’estació central de trens de Copenhaguen.

El tercer, ha dit, ha sigut detingut en una altra zona de la capital poc després de les explosions, que han tingut lloc passades les 3.00 de la matinada (hora local) i han sigut atribuïdes a magranes de mà.

Jepersen, que ha obert una investigació sobre este tema, ha assenyalat que «gràcies a pistes molt concretes» han aconseguit donar amb el tercer home en qüestió, que estava prop de la seu de la legació diplomàtica israeliana, si bé ha afirmat que és prompte per a detallar si van actuar pel seu compte o de forma coordinada.

En este sentit, ha aclarit que està previst que es presenten càrrecs en contra seva per possessió il·legal d’armes, per la qual cosa una imputació per terrorisme quedaria en principi descartada. «La nostra principal hipòtesi és la de la possessió il·legal d’armes», ha explicat l’inspector.

«No podem estar segurs de moment de la relació directa entre les explosions i l’Ambaixada, però sí del fet que aquestes s’han produït prop de l’immoble, la qual cosa té les seues implicacions», ha aclarit abans d’insistir que caldrà esperar al fet que acabe la investigació.

D’altra banda, la Policia de Suècia està investigant suposats trets contra la legació diplomàtica israeliana a Estocolm, quan s’ha acordonat la zona i ha realitzat un inventari de les càmeres de la zona, sense que hi haja víctimes.

Els agents han trobat un arma de foc en els voltants i s’ha iniciat una investigació preliminar sobre delictes greus amb armes, encara que de moment no s’ha detingut a ningú, segons arreplega la cadena de televisió sueca SVT.

Últimes notícies

El valencià i les altres llengües espanyoles, com a llengües de l’Estat

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana reivindica més drets lingüístics, més protecció legal per al valencià i un model de llengua menys elitista i més connectat amb l’ús real dels valencianoparlants

Castelló rep 211 milions addicionals per a impulsar la producció d’hidrogen verd

L’IDAE ha aprovat reasignar fins a 211 milions del programa europeu IPCEI Hy2USE a nous projectes d’hidrogen verd a la refineria de Castelló, liderats per bp i Iberdrola, que preveuen la major planta operativa d’Espanya en 2026.

Desmantellada a València una banda que va estafar quasi 3 milions amb l’estafa del fill en apurs

La Policia Nacional ha desarticulat una organització criminal assentada a la província de València que ha estafat quasi 3 milions d’euros a unes 500 víctimes de tot Espanya amb l’estafa del fill en apurs. L’operació, amb deu detinguts a València i Eivissa, ha permés descobrir una estructura molt especialitzada que blanquejava els beneficis amb lloguer de vehicles de luxe.

Nou detinguts a València i Saragossa per un entramat de tràfic amb 11 quilos de cocaïna

La Policia Nacional ha desarticulat una presumpta organització de tràfic de cocaïna entre València i Saragossa, amb nou detinguts i més d’11 quilos de droga intervinguts.

Benavent defensa que la prioritat és ajudar les persones vulnerables sense distingir raça

L’arquebisbe de València, Enrique Benavent, remarca que per als cristians compta sobretot la vulnerabilitat de les persones, sense diferenciar raça, origen o religió, i destaca el paper del valencià, les dones, Càritas i l’educació en l’Església actual.

Retirat un bidó contaminant que vagava a la deriva davant la costa d’Altea

La Creu Roja i Salvament Marítim han retirat un bidó contaminant que flotava a la deriva davant Cap Negret, al terme d’Altea, i l’han traslladat al port per al tractament adequat.

Set anys de presó per a un nebot de l’exconseller Blasco per amañar contractes sanitaris

L’exgerent del Consorci Hospital General Universitari de València Sergio Blasco ha sigut condemnat a set anys de presó i a més de dos milions d’euros en multes per amañar contractes sanitaris, cobrar comissions il·lícites i blanquejar capitals, en el conegut com a cas Osvaldos.

Detinguda a Gavarda una parella que robava a majors amb el mètode de labraç a Càrcer

La Guàrdia Civil ha detingut a Gavarda un home i una dona, de 19 i 20 anys i nacionalitat romanesa, acusats de robar una joia a un veí dedad avançada de Càrcer amb el mètode de labraç i relacionats amb dos assalts més a Jaén i Almería.