21.5 C
València
Dilluns, 27 octubre, 2025

Detingudes tres persones per les explosions prop de l’Ambaixada d’Israel a Dinamarca

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

La Policia de Dinamarca ha informat hui dimecres que tres persones han sigut detingudes per les dos explosions registrades durant la nit prop de l’Ambaixada d’Israel a la capital danesa, Copenhaguen.

L’inspector de la Policia danesa Jens Jepersen ha indicat durant una roda de premsa que els detinguts són “tres joves d’origen suec” que ja han sigut posats baix custòdia policial, segons informacions arreplegades pel diari danés ‘Jyllands-Posten’.

Així, ha especificat que tenen edats compreses entre els 15 i els 20 anys i ha detallat que dos d’ells han sigut detinguts després d’una gran operació policial en l’estació central de trens de Copenhaguen.

El tercer, ha dit, ha sigut detingut en una altra zona de la capital poc després de les explosions, que han tingut lloc passades les 3.00 de la matinada (hora local) i han sigut atribuïdes a magranes de mà.

Jepersen, que ha obert una investigació sobre este tema, ha assenyalat que “gràcies a pistes molt concretes” han aconseguit donar amb el tercer home en qüestió, que estava prop de la seu de la legació diplomàtica israeliana, si bé ha afirmat que és prompte per a detallar si van actuar pel seu compte o de forma coordinada.

En este sentit, ha aclarit que està previst que es presenten càrrecs en contra seva per possessió il·legal d’armes, per la qual cosa una imputació per terrorisme quedaria en principi descartada. “La nostra principal hipòtesi és la de la possessió il·legal d’armes”, ha explicat l’inspector.

“No podem estar segurs de moment de la relació directa entre les explosions i l’Ambaixada, però sí del fet que aquestes s’han produït prop de l’immoble, la qual cosa té les seues implicacions”, ha aclarit abans d’insistir que caldrà esperar al fet que acabe la investigació.

D’altra banda, la Policia de Suècia està investigant suposats trets contra la legació diplomàtica israeliana a Estocolm, quan s’ha acordonat la zona i ha realitzat un inventari de les càmeres de la zona, sense que hi haja víctimes.

Els agents han trobat un arma de foc en els voltants i s’ha iniciat una investigació preliminar sobre delictes greus amb armes, encara que de moment no s’ha detingut a ningú, segons arreplega la cadena de televisió sueca SVT.

Últimes notícies

Baldoví acusa a Mazón de mentir 20 o 30 vegades sobre la seua vesprada durant la DANA

Baldoví ha titllat d'inaudit que Mazón donara versions contradictòries sobre què va fer la vesprada de la DANA i ha apuntat que, amb tota probabilitat, es va canviar de roba abans d'acudir al Cecopi. Compromís estudia accions per possible falsedat documental i exigirà dimissions en À Punt per no emetre en directe la manifestació del dissabte.

Feijóo retrau a Sánchez l”espectacle’ per la DANA i demana respecte a les víctimes

Feijóo ha carregat contra el que considera un 'espectacle' de Sánchez en plena setmana de l'aniversari de la DANA i ha reclamat respecte a les víctimes. El líder del PP ha evitat pronunciar-se sobre la investigació judicial i manté el seu suport a Mazón condicionat a la reconstrucció.

Mazón demana evitar el soroll i col·laboració institucional en la setmana de la DANA de València

Carlos Mazón ha demanat evitar el soroll polític en la setmana del primer aniversari de la DANA de València i ha reclamat una comissió mixta amb el Govern. L'objectiu, ha dit, és accelerar les ajudes i la reconstrucció amb cooperació entre administracions.

La jutgessa retrau a Argüeso intentar desplaçar la seua responsabilitat en la dana

La magistrada ha qüestionat l'estratègia processal d'Emilio Argüeso en la causa per la dana del 29 d'octubre de 2024 i rebutja investigar al director general de Medi natural. L'acte constata que l'AVSRE va rebre pel registre oficial l'oferta de suport i recorda que Argüeso dirigia el pla en preemergència i en emergència.

La grip repunta en la Comunitat Valenciana: la incidència puja un 153% fins a 17,7 per 100.000

La incidència de grip en la Comunitat Valenciana ha crescut quasi un 153% en una setmana, fins a 17,7 per 100.000. La covid cau un 31% i el total d'IRA puja un 14,6%.

Morant avala a Aemet en la DANA i acusa a Mazón de desoir a la ciència

Morant ha defés que Aemet va fer ciència i va avisar amb antelació durant la DANA. Ha acusat a Mazón de desoir les alertes i mantindre la seua agenda el 29 d'octubre.

La jutgessa demana a les Corts el llistat de crides de Mazón remés a la comissió de la DANA

La jutgessa que investiga la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha demanat a les Corts el llistat de crides de Carlos Mazón ja remés a la comissió. A més, exigix més gravacions del Cecopi, preserva comunicacions de teleassistència i manté les testificals previstes.

Les grues encara guarden vehicles de la DANA a València sense responsables quasi un any després

Milers de vehicles afectats per la DANA de 2024 seguixen en campes de grues a València per tràmits sense resoldre. El sector alerta de pèrdues i retards operatius.