Detingudes tres persones per les explosions prop de l’Ambaixada d’Israel a Dinamarca

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

La Policia de Dinamarca ha informat hui dimecres que tres persones han sigut detingudes per les dos explosions registrades durant la nit prop de l’Ambaixada d’Israel a la capital danesa, Copenhaguen.

L’inspector de la Policia danesa Jens Jepersen ha indicat durant una roda de premsa que els detinguts són «tres joves d’origen suec» que ja han sigut posats baix custòdia policial, segons informacions arreplegades pel diari danés ‘Jyllands-Posten’.

Així, ha especificat que tenen edats compreses entre els 15 i els 20 anys i ha detallat que dos d’ells han sigut detinguts després d’una gran operació policial en l’estació central de trens de Copenhaguen.

El tercer, ha dit, ha sigut detingut en una altra zona de la capital poc després de les explosions, que han tingut lloc passades les 3.00 de la matinada (hora local) i han sigut atribuïdes a magranes de mà.

Jepersen, que ha obert una investigació sobre este tema, ha assenyalat que «gràcies a pistes molt concretes» han aconseguit donar amb el tercer home en qüestió, que estava prop de la seu de la legació diplomàtica israeliana, si bé ha afirmat que és prompte per a detallar si van actuar pel seu compte o de forma coordinada.

En este sentit, ha aclarit que està previst que es presenten càrrecs en contra seva per possessió il·legal d’armes, per la qual cosa una imputació per terrorisme quedaria en principi descartada. «La nostra principal hipòtesi és la de la possessió il·legal d’armes», ha explicat l’inspector.

«No podem estar segurs de moment de la relació directa entre les explosions i l’Ambaixada, però sí del fet que aquestes s’han produït prop de l’immoble, la qual cosa té les seues implicacions», ha aclarit abans d’insistir que caldrà esperar al fet que acabe la investigació.

D’altra banda, la Policia de Suècia està investigant suposats trets contra la legació diplomàtica israeliana a Estocolm, quan s’ha acordonat la zona i ha realitzat un inventari de les càmeres de la zona, sense que hi haja víctimes.

Els agents han trobat un arma de foc en els voltants i s’ha iniciat una investigació preliminar sobre delictes greus amb armes, encara que de moment no s’ha detingut a ningú, segons arreplega la cadena de televisió sueca SVT.

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.