Detingudes tres persones per les explosions prop de l’Ambaixada d’Israel a Dinamarca

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

La Policia de Dinamarca ha informat hui dimecres que tres persones han sigut detingudes per les dos explosions registrades durant la nit prop de l’Ambaixada d’Israel a la capital danesa, Copenhaguen.

L’inspector de la Policia danesa Jens Jepersen ha indicat durant una roda de premsa que els detinguts són «tres joves d’origen suec» que ja han sigut posats baix custòdia policial, segons informacions arreplegades pel diari danés ‘Jyllands-Posten’.

Així, ha especificat que tenen edats compreses entre els 15 i els 20 anys i ha detallat que dos d’ells han sigut detinguts després d’una gran operació policial en l’estació central de trens de Copenhaguen.

El tercer, ha dit, ha sigut detingut en una altra zona de la capital poc després de les explosions, que han tingut lloc passades les 3.00 de la matinada (hora local) i han sigut atribuïdes a magranes de mà.

Jepersen, que ha obert una investigació sobre este tema, ha assenyalat que «gràcies a pistes molt concretes» han aconseguit donar amb el tercer home en qüestió, que estava prop de la seu de la legació diplomàtica israeliana, si bé ha afirmat que és prompte per a detallar si van actuar pel seu compte o de forma coordinada.

En este sentit, ha aclarit que està previst que es presenten càrrecs en contra seva per possessió il·legal d’armes, per la qual cosa una imputació per terrorisme quedaria en principi descartada. «La nostra principal hipòtesi és la de la possessió il·legal d’armes», ha explicat l’inspector.

«No podem estar segurs de moment de la relació directa entre les explosions i l’Ambaixada, però sí del fet que aquestes s’han produït prop de l’immoble, la qual cosa té les seues implicacions», ha aclarit abans d’insistir que caldrà esperar al fet que acabe la investigació.

D’altra banda, la Policia de Suècia està investigant suposats trets contra la legació diplomàtica israeliana a Estocolm, quan s’ha acordonat la zona i ha realitzat un inventari de les càmeres de la zona, sense que hi haja víctimes.

Els agents han trobat un arma de foc en els voltants i s’ha iniciat una investigació preliminar sobre delictes greus amb armes, encara que de moment no s’ha detingut a ningú, segons arreplega la cadena de televisió sueca SVT.

Últimes notícies

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.