Detingut a Cullera un professor per una presumpta agressió sexual a una alumna de 5 anys

Un professor d’un centre educatiu de Cullera ha sigut detingut per la Guàrdia Civil per una presumpta agressió sexual a una alumna de 5 anys. Després de passar a disposició judicial i prestar declaració davant el jutge, l’home ha quedat en llibertat, però amb mesures cautelars que limiten els seus moviments i el seu contacte amb la presumpta víctima mentres s’esclarixen els fets.

La detenció es va produir dilluns passat i, una vegada arrestat, el professor va ser posat a la disposició de la Plaça número 5 de la Secció Civil i d’Instrucció del Tribunal d’Instància de Sueca. Este tràmit suposa el pas del cas de l’àmbit estrictament policial al judicial, on es valoren les primeres proves i declaracions per a decidir sobre la situació personal de l’investigat.

Mesures cautelars i causa oberta

L’endemà, el dimarts, el titular del jutjat va acordar deixar en llibertat al detingut, però sotmés a mesures cautelars. Entre eixes restriccions figura la prohibició d’acostar-se a menys de 50 metres de la menor i de mantindre qualsevol tipus de comunicació amb ella. Estes mesures busquen protegir la presumpta víctima i evitar situacions de pressió o influència mentres avança la investigació.

El professor ha quedat formalment investigat en el marc d’una causa oberta inicialment per un delicte d’agressió sexual a menor d’edat. Això implica que seguix sota el focus de la justícia, però sense ingrés a la presó provisional, a l’espera que es practiquen noves diligències. Entre elles poden incloure’s declaracions addicionals, anàlisis pericials o la recopilació de més indicis que permeten aclarir com van ocórrer els fets i si es confirma o no la versió denunciada.

Segons s’ha publicat, l’origen del cas està en la denúncia presentada pels pares de la xiqueta, que hauria motivat la intervenció de la Guàrdia Civil i l’inici de les actuacions. Este tipus de denúncies activen de manera immediata els protocols de protecció de menors i la intervenció de les autoritats judicials i policials, que avaluen el risc i la necessitat d’adoptar mesures urgents.

Preguntada per este assumpte, la delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha assenyalat que el cas està judicialitzat, cosa que significa que es troba ja en mans del jutjat competent, i ha subratllat que la Guàrdia Civil continua treballant per a esclarir tots els fets. Amb esta fase d’investigació oberta, l’avanç del procediment dependrà de les conclusions que s’extraguen de les diligències practicades en els pròxims dies i setmanes.

Últimes notícies

València encadena 12 nits tòrrides seguides amb 27,5 graus de mínima

València ha encadenat 12 nits tòrrides consecutives amb una mínima de 27,5 graus i bat rècord al seu aeroport, mentre altres punts de la Comunitat Valenciana també pateixen mínimes sofocants.

El Castelló busca mesurar forces davant el València en un clàssic d’estiu a Paterna

El CD Castelló visita este dissabte la ciutat esportiva de Paterna per enfrontar-se al València CF en el segon amistós de la pretemporada, marcat per la greu lesió del central Fabrizio Brignani i el possible debut de diversos reforços albinegres.

Els hotels valencians superen els 3,2 milions de pernoctacions en juny i augmenten la facturació

Els hotels de la Comunitat Valenciana han sumat 3.247.155 pernoctacions en juny, amb una estada mitjana de 3,25 nits i un augment de la facturació del 3,4 %.

Cinc detinguts per una onada d’atracos amb ganivet en locals de València i Burjassot

La Policia Nacional ha detingut cinc hòmens a València i Màlaga acusats de quatre atracos violents en salons de joc, restaurants ràpids i joieries, tots amb motos robades.

La Comunitat Valenciana ja suma més de 420.000 esportistes federats després de tres anys d’alça

La Comunitat Valenciana ha arribat en 2025 a 420.725 llicències federatives i 5.818 clubs, un 0,86 % més que l’any anterior, i encadena tres exercicis de creixement sostingut.

Deting a Torrellano un fugit buscant per Polònia per falsificar contractes de cotxes

La Policia Nacional ha detingut a Torrellano un home de 48 anys reclamat per Polònia per falsificar contractes de compravenda de vehicles entre 2014 i 2017. L’arrestat també tenia una prohibició d’acostar-se al lloc on ha sigut localitzat.

El Consell reforça a Torrevieja la continuïtat del Certamen Internacional d’Havaneres

Juanfran Pérez Llorca ha garantit a Torrevieja el suport del Consell al Certamen Internacional d’Havaneres i Polifonia i al futur museu i auditori de les habaneres.

El BCE busca una nova identitat visual per als bitllets d’euro

Més de 1.200 dissenyadors han participat en el procés que culminarà amb l’elecció d’una de les deu propostes finalistes