7.7 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Detingut a França un segon sospitós de planejar una ‘acció violenta’ contra els JJOO

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

Les autoritats franceses han detingut este dijous a un jove de 18 anys sospitós de col·laborar amb l’adolescent arrestat el dimarts al departament de Gironda per un suposat “pla d’acció violenta” en contra dels Jocs Olímpics, que arranquen oficialment este divendres a París.

D’acord amb la Fiscalia Nacional Antiterrorista, els dos detinguts mantenien vincles en xarxes socials i en la vida real. El jove de 18 anys té ideologia jihadista, segons han detallat les autoritats gal·les i arreplega la premsa nacional.

La investigació de la Fiscalia Antiterrorista ha de determinar ara quant real eren els plans de tots dos detinguts per a atemptar durant els Jocs Olímpics, si bé s’havien detectat intercanvis de missatges en xarxes socials que van despertar la preocupació de les autoritats.

Un altre jove de 18 anys va ser detingut el dimarts a Gironda acusat de planejar un atemptat terrorista a escassos dies de la cerimònia inaugural dels Jocs Olímpics a París. Les forces de seguretat ho han posat baix custòdia i li acusen d'”associació criminal terrorista amb vista a preparar un o més delictes de lesions personals”.

El jove, qualificat com radicalitzat, va ser detectat per la Direcció general de Seguretat Interior (DGSI) a causa de diversos missatges publicats en les xarxes socials en els quals manifestava el seu desig de cometre un atemptat. La Fiscalia Nacional Antiterrorista ha obert una investigació sobre este tema.

Últimes notícies

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.