17.8 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Detingut a França un segon sospitós de planejar una ‘acció violenta’ contra els JJOO

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

Les autoritats franceses han detingut este dijous a un jove de 18 anys sospitós de col·laborar amb l’adolescent arrestat el dimarts al departament de Gironda per un suposat “pla d’acció violenta” en contra dels Jocs Olímpics, que arranquen oficialment este divendres a París.

D’acord amb la Fiscalia Nacional Antiterrorista, els dos detinguts mantenien vincles en xarxes socials i en la vida real. El jove de 18 anys té ideologia jihadista, segons han detallat les autoritats gal·les i arreplega la premsa nacional.

La investigació de la Fiscalia Antiterrorista ha de determinar ara quant real eren els plans de tots dos detinguts per a atemptar durant els Jocs Olímpics, si bé s’havien detectat intercanvis de missatges en xarxes socials que van despertar la preocupació de les autoritats.

Un altre jove de 18 anys va ser detingut el dimarts a Gironda acusat de planejar un atemptat terrorista a escassos dies de la cerimònia inaugural dels Jocs Olímpics a París. Les forces de seguretat ho han posat baix custòdia i li acusen d'”associació criminal terrorista amb vista a preparar un o més delictes de lesions personals”.

El jove, qualificat com radicalitzat, va ser detectat per la Direcció general de Seguretat Interior (DGSI) a causa de diversos missatges publicats en les xarxes socials en els quals manifestava el seu desig de cometre un atemptat. La Fiscalia Nacional Antiterrorista ha obert una investigació sobre este tema.

Últimes notícies

Sanitat rep 3.227 sol·licituds per a 902 places de difícil cobertura en la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat ha rebut 3.227 peticions per a 902 places de difícil cobertura en diversos departaments de salut. El procés prioritza l'experiència i preveu una segona fase per a triar destí.

La Comunitat Valenciana va tancar novembre amb un dèficit de 1.844 milions, el 1,18% del PIB

La Comunitat Valenciana va tancar novembre amb un dèficit de 1.844 milions, el 1,18% del PIB, condicionat per la dana. A Espanya, el dèficit es va reduir malgrat eixe impacte.

La Generalitat ha firmat el projecte del parc metropolità Alfafar-La Torre, el doble que Vivers

La Generalitat ha firmat el projecte bàsic del parc metropolità del Sector 8 Alfafar-La Torre, confrontant amb Sedaví i Benetússer. L'actuació, doble que Vivers, s'integra en el sistema de parcs inundables per a reduir el risc de riuades.

Compromís titlla d’indignant que la Generalitat destine més de 10 milions a la SailGP

Compromís va censurar que el Consell del PP planege invertir més de 10 milions d'euros públics en tres edicions de la SailGP. Va acusar el govern autonòmic de prioritzar un esdeveniment nàutic enfront de servicis essencials i la reconstrucció després de la DANA.

Bernabé insta l’alcalde d’Alacant a assumir responsabilitats pel mal ús del poder

Pilar Bernabé ha demanat a Luis Barcala assumir responsabilitats pel mal ús del poder després de l'adjudicació de vivendes públiques a familiars. La dirigent ha citat la dimissió de María Pérez-Hickman i ha retret a Carlos Mazón emparar-se en l'aforament en la causa de la DANA.

Pérez Llorca espera que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha demanat que la Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA marque una nova etapa de cooperació. Ha admés que arriba tard i que possiblement hi ha qüestions sense solució.

La delegada del Govern acusa a Pérez Llorca d’indignitat per mesclar indemnitzacions

Pilar Bernabé ha retret al president valencià que compare les ajudes per la DANA amb les indemnitzacions de l'accident de Adamuz i ha recordat que la Generalitat no ha compensat a les 230 víctimes.

Pérez Llorca exigix explicacions i rectificació per les indemnitzacions de la DANA

Pérez Llorca ha reclamat al Govern explicacions i una rectificació per la diferència d'indemnitzacions entre les víctimes de la DANA i l'accident de Adamuz. També ha rebutjat la proposta de finançament en considerar que perjudica la Comunitat Valenciana.