Detingut a França un segon sospitós de planejar una ‘acció violenta’ contra els JJOO

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

Les autoritats franceses han detingut este dijous a un jove de 18 anys sospitós de col·laborar amb l’adolescent arrestat el dimarts al departament de Gironda per un suposat «pla d’acció violenta» en contra dels Jocs Olímpics, que arranquen oficialment este divendres a París.

D’acord amb la Fiscalia Nacional Antiterrorista, els dos detinguts mantenien vincles en xarxes socials i en la vida real. El jove de 18 anys té ideologia jihadista, segons han detallat les autoritats gal·les i arreplega la premsa nacional.

La investigació de la Fiscalia Antiterrorista ha de determinar ara quant real eren els plans de tots dos detinguts per a atemptar durant els Jocs Olímpics, si bé s’havien detectat intercanvis de missatges en xarxes socials que van despertar la preocupació de les autoritats.

Un altre jove de 18 anys va ser detingut el dimarts a Gironda acusat de planejar un atemptat terrorista a escassos dies de la cerimònia inaugural dels Jocs Olímpics a París. Les forces de seguretat ho han posat baix custòdia i li acusen d'»associació criminal terrorista amb vista a preparar un o més delictes de lesions personals».

El jove, qualificat com radicalitzat, va ser detectat per la Direcció general de Seguretat Interior (DGSI) a causa de diversos missatges publicats en les xarxes socials en els quals manifestava el seu desig de cometre un atemptat. La Fiscalia Nacional Antiterrorista ha obert una investigació sobre este tema.

Últimes notícies

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.

El Marató València assegura el futur del Valencia CA, que es bolca en la cantera

El Marató València Trinidad Alfonso Zurich ha tancat un acord de patrocini amb el Valencia Club de Atletismo que garantix la seua viabilitat econòmica i redirigix el projecte cap a la cantera, amb uns huit-cents jóvens esportistes.

Aagesen defensa que la condemna a David Sánchez es pot recórrer i apel·la a la presumpció d’innocència

Sara Aagesen ha defensat a València el seu respecte a la justícia i a la presumpció d’innocència i ha remarcat que la condemna a David Sánchez és recurrible, alhora que ha mostrat suport a Cristina Narbona i ha celebrat el triomf de la selecció espanyola.