10.4 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Detingut a França un segon sospitós de planejar una ‘acció violenta’ contra els JJOO

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

Les autoritats franceses han detingut este dijous a un jove de 18 anys sospitós de col·laborar amb l’adolescent arrestat el dimarts al departament de Gironda per un suposat “pla d’acció violenta” en contra dels Jocs Olímpics, que arranquen oficialment este divendres a París.

D’acord amb la Fiscalia Nacional Antiterrorista, els dos detinguts mantenien vincles en xarxes socials i en la vida real. El jove de 18 anys té ideologia jihadista, segons han detallat les autoritats gal·les i arreplega la premsa nacional.

La investigació de la Fiscalia Antiterrorista ha de determinar ara quant real eren els plans de tots dos detinguts per a atemptar durant els Jocs Olímpics, si bé s’havien detectat intercanvis de missatges en xarxes socials que van despertar la preocupació de les autoritats.

Un altre jove de 18 anys va ser detingut el dimarts a Gironda acusat de planejar un atemptat terrorista a escassos dies de la cerimònia inaugural dels Jocs Olímpics a París. Les forces de seguretat ho han posat baix custòdia i li acusen d'”associació criminal terrorista amb vista a preparar un o més delictes de lesions personals”.

El jove, qualificat com radicalitzat, va ser detectat per la Direcció general de Seguretat Interior (DGSI) a causa de diversos missatges publicats en les xarxes socials en els quals manifestava el seu desig de cometre un atemptat. La Fiscalia Nacional Antiterrorista ha obert una investigació sobre este tema.

Últimes notícies

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.