Detingut a França un segon sospitós de planejar una ‘acció violenta’ contra els JJOO

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

Les autoritats franceses han detingut este dijous a un jove de 18 anys sospitós de col·laborar amb l’adolescent arrestat el dimarts al departament de Gironda per un suposat «pla d’acció violenta» en contra dels Jocs Olímpics, que arranquen oficialment este divendres a París.

D’acord amb la Fiscalia Nacional Antiterrorista, els dos detinguts mantenien vincles en xarxes socials i en la vida real. El jove de 18 anys té ideologia jihadista, segons han detallat les autoritats gal·les i arreplega la premsa nacional.

La investigació de la Fiscalia Antiterrorista ha de determinar ara quant real eren els plans de tots dos detinguts per a atemptar durant els Jocs Olímpics, si bé s’havien detectat intercanvis de missatges en xarxes socials que van despertar la preocupació de les autoritats.

Un altre jove de 18 anys va ser detingut el dimarts a Gironda acusat de planejar un atemptat terrorista a escassos dies de la cerimònia inaugural dels Jocs Olímpics a París. Les forces de seguretat ho han posat baix custòdia i li acusen d'»associació criminal terrorista amb vista a preparar un o més delictes de lesions personals».

El jove, qualificat com radicalitzat, va ser detectat per la Direcció general de Seguretat Interior (DGSI) a causa de diversos missatges publicats en les xarxes socials en els quals manifestava el seu desig de cometre un atemptat. La Fiscalia Nacional Antiterrorista ha obert una investigació sobre este tema.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer gran destí del programa Verano Joven 2026

La Comunitat Valenciana s’ha situat com el tercer destí preferit del programa Verano Joven 2026, amb la ruta Madrid-València com a connexió ferroviària més utilitzada. La quarta edició del pla ha comptat amb quasi 6,4 milions de viatges amb descomptes per a jóvens.

Jay Wheeler portarà la gira ‘La voz favorita’ a València el 8 de desembre

Jay Wheeler iniciarà en desembre a Espanya la gira mundial 'La voz favorita', amb set concerts i parada al Roig Arena de València el 8 de desembre.

Espanya liderarà un any la nova Plataforma mundial de resiliència davant desastres

Espanya assumirà durant el primer any la presidència de la nova Plataforma sobre Resiliència Regional davant Desastres de l’OCDE, presentada a València i centrada en la prevenció i recuperació front a catàstrofes. L’experiència en la dana de 2024, el volcà de La Palma i els grans incendis serà una de les principals aportacions.

L’acampada per la vivenda a València guanya suport i continua indefinida a la plaça

L’acampada per la vivenda de la plaça de l’Ajuntament de València manté la protesta de forma indefinida i arreplega cada volta més suport ciutadà, amb aportacions de materials, menjar i nous participants.

Una truita de creïlla amb orella triomfa en el campionat internacional dAlacant

El cuiner Jon Aguirre, del restaurant Goiherri de Legazpi, ha guanyat el IV Campionat Internacional de Truita de Creïlla en Alacant Gastronòmica amb una original truita dorella amb aroma de pebre roig. El certamen també ha premiat una truita de bacallà i una altra de cansalada fumada elaborades a Sant Sebastià i a la província dAlacant.

Les obres d’emergència després de l’incendi de la Vall d’Uixó arriben als 4,2 milions

La Generalitat ha activat obres d’emergència per valor de 4,2 milions d’euros per a recuperar la zona cremada a la Vall d’Uixó i millorar la seguretat a pistes forestals i carreteres com la CV-219 i la CV-223. Els treballs s’estenen també a municipis com Artana, Alfondeguilla i la Vilavella i continuaran almenys fins a la primera mitat de 2026.

Compromís i PSPV insten Catalá a negociar amb els joves acampats per la vivenda

Compromís i PSPV han reclamat a l’alcaldessa de València, Maria José Catalá, que baixe a la plaça de l’Ajuntament per a escoltar les reivindicacions de l’acampada pel dret a la vivenda i explore possibles acords. Els socialistes critiquen que es pose el focus en la mascletà i no en la crisi d’accés a la vivenda.

La jutgessa de la dana incorpora al cas la segona declaració de Salomé Pradas al Congrés

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha incorporat al sumari la transcripció de la segona intervenció de l’exconsellera Salomé Pradas al Congrés i ha ordenat noves diligències a Ajuntaments i servicis d’emergència de la província de València.